Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder

Snap precies hoe je je voelt!!! Jamie wordt 31 mei geholpen! Ook vocht achter zijn trommelvliezen waardoor hij pijn heeft bij het liggen.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Elin: dus toch ook!!! :( Onvoorstelbaar, hoeveel van onze kids hier oorproblemen hebben...!
    En je boosheid: nou, ik weet PRECIES hoe je je voelt :) Dat had ik ook! Ik moet nog eens even stevig om tafel met onze huisarts... Gedragsproblemen en gewoon grenzen stellen: m'n neus!!! :(

Ook eind juni dus! Wij ook! Hoeveelste moeten jullie?
    Maar als ik nu al merk hoeveel rustiger Thirza slaapt als ze niet verkouden is! Dan gaat het dus echt wel helpen :)

@Devy: haha, zul je net zien idd :) Maar eigenlijk wel heel prima dat ze jullie ook 's nachts in het donker dus goed weet te vinden.
    En die bultjes... had ze voor beiden een allergie; noten en citrusvruchten? Of was het enkel pinda? Als ze iets met de slijmvliezen krijgen, is dat bij mijn weten altijd direct, dus zal nu wel loslopen idd. Maar daar schrik je toch wel even van, lijkt me :(

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Rozemarijke Er is uit de test voor zover ik weet geen citrus of algemene noten allergie gekomen, maar de testen geven niet altijd alles even goed aan zoals je weet. En ik zou niet weten wat het anders zou moeten zijn aangezien ze nog niets anders had gehad. Het zou inderdaad hoogst onwaarschijnlijk zijn dat de slijmvliezen gaan zwellen dus daar maak ik me geen zorgen om. Maar aangezien het af en toe raar kan lopen met allergieën ben ik er wat alerter op.

En inderdaad oorproblemen te over in dit clubje. Ik prijs me gelukkig dat Kyra dat gelukkig niet heeft. Ik vraag me ook ten zeerste af wat voor opvoedkundige technieken we los hadden moeten laten op de gezondheidsproblemen. 'Nee hoor kleintje, visualiseer je maar goed dat je geen allergie/oorontsteking hebt en dan kun je zo gaan doorslapen'. Of misschien hadden we de oorontstekingen en dergelijke op de gang moeten zetten?

4. raspberry

"Foei oortjes, nu gaan jullie je rustig houden."
    "Ik tel tot 3 en dan is het afgelopen met dat gezeur en gaan jullie normaal doen, oortjes!"

Ik ga het echt steeds onbegrijpelijker vinden dat als er problemen zijn met slapen, eten, etc er niet EERST een grondige fysieke check gedaan wordt, alvorens over pedagogisch ingrijpen te gaan spreken.... :(
    Ben eigenlijk van plan daar een brief over te schrijven naar het ministerie: die zorg moet zowel vanuit huisartsen als consultatiebureaus veeeeeeeeel beter!
    Idee om dat gezamenlijk te doen vanuit de ervaringen die wij als moeders hebben?

5. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Het is wel dankzij het bureau dat ik naar de KNO ben gegaan. Die zeiden dat ik wat dingen moest laten nakijken, maar die HA inderdaad, wat een aanfluiting. Ik ga hem hier zeker nog even op aanspreken, als ik toch moet bellen om te melden dat ik een andere HA heb...Maar ja als ik het zo hoor, dan zijn die van jullie ook niet veel beter, dus een gezamenlijke brief lijkt me een uitstekend idee!

6. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Devy: lees nu je bericht over die allergieaanval. Getver wat eng zeg! Is het nu weer beter?

7. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Elin Het viel wel mee met de schrik omdat ik het herken van mijzelf vroeger. En ik heb een rijbewijs en auto (en niet te vergeten een tomtom) dus binnen een kwartier ben ik in het ziekenhuis mocht het echt mis gaan. Maar ondanks dat ik me niet heel druk erom maak ga ik het morgen toch even doorbellen naar de kinderpoli. Ik heb daarnet even mijn moeder gebeld die ervaring heeft gehad met drie allergische mormeltjes en die adviseerde me dat toch even te doen. ;)

Ik hoop dat je zelf nu ook over de eerste schrik heen bent. Het valt toch vaak even rauw op je dak als je zoiets hoort.

@Rozemarijke Ik doe mee, ik vraag me alleen af of ze er iets aan doen met de bezuinigingen. Het is veel goedkoper om kinderen te laten lijden, dan om adequaat actie te ondernemen. :(

8. raspberry

Ja, ben ik eigenlijk ook bang voor, maar OK :(
    Misschien eens een serieus TV-programma uitzoeken waar we onze gram bij neer gaan leggen, hahaha. Netwerk ofzo... ;)

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik hoor dat spannende tunetje al met een dramatische aankondiging. ;)

10. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    ;)

Ik ben over de schrik heen hoor en heb je advies opgevolgd Devy. Ik was gewoon echt boos en verdrietig tegelijk, maar daarna ook opgelucht dat ik gelukkig altijd op mijn gevoel heb vertrouwd en hem altijd heb getroost. Dat zullen jullie zeker herkennen.

En nu aftellen, wij worden de 28e geholpen, wanneer jullie Rozemarijke?
    En Mamalijntje wanneer mogen jullie?

11. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
  12. raspberry

Wij de 24e.
    Waar zitten jullie trouwens? Wij in het Catharina in Eindhoven.

Oja, en heel herkenbaar dat je na alle boosheid ook heeeeeeeeel blij bent dat je je intuitie gevolgd hebt en NIET hebt laten huilen...

13. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Carolus.

Oh Mamlijntje begint op te schieten voor jullie.

Rozemarijke: nog een maandje!

14. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elin, :$ dus toch :x.
    Oh ik zit me hier toch een partij boos te maken over die HA van jou!
    Wat een boerenl*l zeg....
    Maar natuurlijk erg fijn dat het nu bekend is dat Alec pijn heeft, en dat er iets aan gedaan gaat worden!
    Ik krijg er rillingen van als ik er over nadenk dat hij pijn heeft, en dat het enige wat mensen roepen is "laat maar huilen".
    Jij hebt het iig altijd goed gedaan!!!! Nee.. niet laten huilen, maar troosten!!! Super hoor Elin!!

@De rest, sorry.. heb een rotdag dus ik heb maar half terug gelezen.

@Hier, ik zit net het verhaal van Elin en de rest aan vriend uit te leggen (die me trouwens aankijkt alsof ik niet helemaal goed ben... wie?? zegt ie... Elin?? :D), en hij zei zelf dat ie volgende week met Gijs naar ons eigen HA gaat en een doorverwijzing wil hebben. Niet nog eens het verhaal uitleggen, nee gewoon binnen stappen... doorverwijzing halen en weg.

15. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Inderdaad Lob: echt doen! Alle kindjes hier hebben er bijna last van.
    En als ik jouw ervaringen lees met Gijs, dan kan het heel goed dat hij het ook heeft. En beter voor niks dan dat je later denkt 'had ik maar'.
    Hihi wel grappig, jouw vriend zal wel denken 'we kennen toch helemaal geen elin'.

Vervelend dat je een rotdag hebt. Dikke knuffel van mij!

16. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Lob Inderdaad gewoon daadkrachtig een doorverwijzing gaan scoren. Dat zal je in ieder geval een geruster gevoel op gaan leveren óók als ze niet meteen iets vinden. En mochten ze iets vinden is dat inderdaad heel erg klote, maar dan kun je een actieplan in werking gaan stellen.

Ik hoop dat je een goede nachtrust krijgt vannacht want na zo'n rotdag kun je dat zeker wel gebruiken.

Oh en bij mijn man gebruik ik altijd de term 'een van de moeders van het forum waar ik regelmatig mee klets' maar mijn schoonmoeder heeft wel een aantal namen onthouden. :)

17. raspberry

Haha, ik heb het altijd over m'n slapeloze clubje :D Snapt manlief gelijk wat ik bedoel. Maar hij stuiterde net alweer van de bank toen ik zei dat er weeeeeeeeeer een kindje was met oorproblemen...
    @Lob: dikke knuffel en idd zorgen dat je die doorverwijzing krijgt! Beter safe than sorry... :(

18. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ha dames,

Ik breek even in. Ik heb wel eens wat gepost en lees wel eens mee, omdat Evy altijd slecht sliep. Eigenlijk slaapt ze nu net een maandje echt goed door. Maar jullie hebben het over oorklachten en ik wil dat even versterken. Evy heeft ook veel oorproblemen gehad en heeft met 9 maanden buisjes gekregen. Sindsdien gaat het steeds iets beter! Het hoeft geen verband te hebben, maar you never know,.. En dus een maand geleden ging ze opeens doorslapen.
    Als je het niet vertrouwd, inderdaad door laten verwijzen!

Succes meiden,..
    Groetjes Judith

19. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Elin welke arts heb je? Ik werk in het Carolus & Kay is er ook geopereerd

20. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    hier wordt onze meeid nog steeds wakker snachts, maar geen last van iets, ik denk dat ze gewoon nog wat bevestiging oid nodig heeft. ik weethet ook niet?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Deel Deze Pagina