Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    #1461 Devy, 26 mei 2010
    Laatst bewerkt: 26 mei 2010
    @Brusje Dat dacht ik in eerste instantie ook, dat er niets aan de hand was behalve behoefte aan bevestiging. Maar het bleek toch wel iets te zijn. Niet dat dat meteen ook het geval hoeft te zijn bij Djamione, maar ik zou het toch in mijn achterhoofd houden.

@All Hier weer ouderwets feest vannacht. Het verbaast me niets na gisteren.

2. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    dk ik heb Dr de Visscher

3. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Devy wat vervelend! Hopelijk vannacht rustiger

4. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Brusje, dit heb ik ook altijd gedacht over mijn manneke... hij is namelijk super gevoelig en aanhankelijk, maar ik ga nu toch ook twijfelen...
    Ik twijfel met name door iets wat Rozemarijke ooit zei wat haar KA zei.. namelijk dat een gezonde baby gewoon 's nachts wil slapen. En mijn kind is moe, wil wel, maar kan niet slapen.
    Ik vind dat logisch klinken dat een baby 's nachts wil slapen.

@Judith, thanks voor je berichtje, en fijn dat het nu goed gaat bij jullie!!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Lob: daarom... :) En uiteraard hoeft het niet perse altijd fysiek/medisch te zijn wat er dan aan de hand is, maar dat we in Nederland dat niet eerst checken, voor we gaan praten over grenzen stellen en laten huilen.... echt zo bizar!

Ik ben het in mijn werk als hulpverlener ook zo veel al tegengekomen: dat fysieke of medische problemen psychosomatiscg geduid werden steeds, maar dat er ondanks allerlei begeleiding op dat vlak niets verbeterde. Een client die aan het reintegreren was, ging zeer moeizaam en ze klaagde over hoofdpijn. Zou psychisch zijn, zei de psych, en ze moest maar doorzetten. Kwam ik terug van zwangerschapsverlof, bleek ze aan een tumor in haar hoofd te zijn geopereerd. Dat was dan gelijk wel heel extreem, maar toch...
    En een andere dame, superdepressief. Therapie aan therapie en niets hielp. Tot ze stopte met drinken van cola light, (ze dronk wel 1,5-2 liter per dag, dus wel bizar veel). Van de ene op de andere dag depressie weg!
    Dus ik riep steeds dat het mij niet snel meer zou gebeuren dat iets wat fysiek was, over het hoofd werd gezien. En dan krijg je een kind wat van de ene klacht naar de andere overloopt en waarbij je toch je aan laat praten dat er niets aan de hand is of kan zijn...
    Nouja, ik heb nu mijn lesje geleerd denk ik... :(

6. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Rozemarijke: mee eens, ik vind dat eerst medische / fysieke oorzaken zoveel mogelijk moeten worden uitgesloten.
    Maar bij zulke kleine kinderen geloof ik gewoon niet meer in gedragsproblemen, tenminste niet bij zo slecht slapen en zo vaak wakker worden al vanaf een paar maanden oud. Zeker niet na alles wat ik hier heb gelezen en jullie ervaringen. En ben nog steeds verdrietig als ik bedenk dat mijn kleine man waarschijnlijk heel vaak oorpijn heeft gehad. Gelukkig heeft hij dat nooit alleen hoeven doorstaan en hebben wij hem nooit laten huilen.

Dus Lob, echt gaan! Ik wil je niks aanpraten, maar ik vind dat Gijs en Alec ook veel gelijkenissen vertonen.

7. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    En de afspraak is verzet naar 3 juni.... Snap er geen fluit van waarom het zo lang moet duren voor Jamie geholpen wordt aan zijn oren en neusamandel....

8. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Jeetje Mamalijntje balen zeg. Schiet ook niet echt op zo. Wat is de reden?

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Mamalijntje Jeetje zeg, dat duurt en duurt maar. Daar word je toch ook simpel van! Als ze nog een keer durven te bellen om het te verzetten zou ik gaan gillen.

@Rozemarijke Ik heb het zelf meegemaakt dat mijn toenmalige huisarts riep dat het stress was. Dus ik ben lichtelijk allergisch geworden voor die uitspraak.

@Elin Heel begrijpelijk dat je er verdriet om hebt, maar het belangrijkste is dat je toch actie hebt ondernomen.

10. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Wat een leuke foto van kyra!
    Echt een meiske!

11. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    #1471 Devy, 26 mei 2010
    Zo zag Kyra er trouwens uit gisteren. Het was in het echt nog een stuk roder maar de instelling van de camera was niet helemaal ok.

Edit: Vandaag trouwens ook de kinderarts gebeld en alle noten worden vanaf nu uit haar dieet geschrapt.

12. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Moet ik wel de foto uploaden :).

13. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    #1473 Elin78, 26 mei 2010
    Au dat ziet er akelig uit devy! Lijkt wel netelroos.

14. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Hier weer een ouderwets slechte nacht.
    Gewoon elke uur wakker of zo.
    Maar goed, ik weet dat het wss snel zal verbeteren na eind juni. Dat maakt het wel wat draaglijker.
    We blijven hem gewoon bij ons in bed nemen voorlopig.
    Na de ingreep gaan we dat dan langzaam afbouwen.

15. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Oh Dk, welke arts had jij dan?

16. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Elin, ik zit bij op de Coul en Balter heeft hem geopereerd! 2 geweldige artsen, vooral Balter!

17. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik heb niet mogen kiezen of zo, ben gewoon gegaan waar ik het snelste terecht kon.
    Maar dr. de Visscher ook een goede arts of niet? Hihi

18. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Elin ik heb eigenlijk geen flauw idee..

19. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Nou ik heb er alle vertrouwen in, je wordt niet zomaar arts. En ik vond het een prettige man.

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Elin: hier ook benieuwd hoe we het af kunnen bouwen straks, hier dan vooral met de nachtvoedingen die Thirza nog steeds vraagt, (daar valt ze dan op in slaap en slaapt dan weer verder in d'r eigen bedje).
    Hier vannacht wel redelijk, 2 keer wakker, net als gisternacht. Gisteren overdag was wel een gekke dag: om 11 uur viel ze bij mijn man op schoot gewoon voor de tv in slaap, heeft toen tot 1 uur geslapen en daarna niet weer. Was toen wel om 7 uur bek-af, dus lag gisteravond vroeg op bed en desondanks vanochtend pas om kwart voor 8 wakker.... Voor het eerst in heel erg lang dat ze 's nachts meer dan 12 uur geslapen heeft!

Deel Deze Pagina