Hoi meiden, Lob: wat super dat Gijs ook loopt! Luca had het ook in 1x ontdekt en doet nu niet anders. Ik vind het er zo schattig uit zien! En hij is zo trots; het is echt genieten! Balen van jullie nachten, kan me helemaal voorstellen dat je er dan doorheen zit, dikke knuffel! Rozemarijke: ik hoop dat Thirza haar rust weer vindt vandaag en dan vannacht weer verder gaat met haar goede slapen van de laatste tijd! Ik heb dat ook altijd dat ik dan te wakker word en niet meer in slaap val. Ik ben sowieso al een moeilijke slaper (van wie zou ie het toch hebben...?); ik slaap moeilijk in, ben allergisch voor geluidjes en slaap ook nog eens heel licht. Na al dat gespook van de afgelopen maanden was mijn hele slaapritme in de war en heb ik een tijdje Valdispert met melatonine genomen en nu is het wel weer aardig op orde. Ben alleen superverkouden, dus als ik wakker word 's nachts lig ik ook gelijk een tijd wakker. Devy: dat klinkt niet echt als een fijne nacht... Ik hoop dat je de dag een beetje doorkomt en Kyra besluit om vandaag nog een schoonheidsslaapje te gaan doen! LovelyDK: hier gaat het ook echt super met slapen sinds de ingreep en Luca slaapt ook regelmatig uit. Dat had ik anderhalve maand geleden echt niet durven dromen... Wij hebben gisteren bij mijn ouders gegeten en dat vond Luca heel gezellig en zat te geiten aan tafel. Na het eten heel veel gelopen (mijn ouders hebben nogal een grote woonkamer dus hij legt dan hele afstanden af). Hij was bekaf toen we thuiskwamen en is meteen gaan slapen. Ik werd om 7:30 wakker en dacht dat het midden in de nacht was omdat het nog zo stil was in huis... Om 8:15 hoorde ik Luca roepen en het bleek dat zijn Beer naast het bed lag. Toen ik die gaf, zei hij "dag" tegen me en zwaaide erbij, dus ik moest weer weg; meneer wilde nog even lekker luieren in zijn bedje! Uiteindelijk waren we 8:45 beneden en we hebben er maar een lekkere luie zondagochtend van gemaakt. Hij heeft uitgebreid gedoucht met z'n pappa en we zijn even bij de oma van mijn man geweest en nu ligt ie al vanaf 13:00 te slapen. Mijn man zit F1 te kijken en ik ben maar gaan schoonmaken; scheelt van de week weer!
@Lob daar had ik helemaal overheen gelezen: Wat leuk dat Gijs loopt! @Elise Dat klinkt erg goed! En wat een ondeugend schatje is het toch, mama zomaar wegsturen om nog wat te gaan luieren. Helaas hier geen middagslaapje, gisteren ook niet, maar wel 3 keer een schone romper. Ik heb nu afgesproken met Kyra dat ze nooit meer twee dagen niet poept want die leegloop van vandaag... Ik moest trouwens wel lachen om de verandering die het moederschap teweeg brengt. Ik zat mijn avondeten op te eten toen in mijn man met het verschonen van de plofbroek hielp en na het wassen van mijn handen ben ik gewoon weer verder gaan eten. Je wordt toch een stukje ongevoeliger voor alle 'vieze' dingen.
Tja, da's dan weer het voordeel van moeder zijn idd Maar pff, hopelijk gaat vannacht rustiger bij jullie! Hier heeft de dame vanmiddag 3 uur en 3 kwartier geslapen! De schade dus aardig ingehaald en daarna stukken vrolijker Ligt nu net weer op bed, was al met al toch nog best moe. Zal vannacht wel weer beter gaan dus @Elise: heerlijk klinkt dat zeg! Hier mijn slaapritme ook volledig verstoord door de slaapproblemen van Thirza: als ik dan overdag als zij weg was, probeerde te slapen, sliep ik niet langer dan een half uur tot drie kwartier achter elkaar. Inmiddels gaat dat allemaal wel stukken beter gelukkig, nu Thirza de nachten ook rustiger maakt. En die baggernachten tussendoor kan ik al met al wel veel beter hebben dus
Ik val hier bijna van mijn stoel door de uitslaaptijden van Kay en Luca. Lekker hoor meiden! @Devy, ha...ha ha.. wij hebben hier ook wel eens gehad dat Gijs ziek was... wij zaten te eten... Gijs zichzelf en mij helemaal onderspuugt... opruimen/omkleden.... bordje in de magnatron en door eten maar . Oh en Gijs liep dus gisterenavond bij mijn ouders de hele tijd. Vandaag thuis bijna niet, en we zijn er net weer gaan eten en ja hoor.. hij liep weer de hele tijd . @Rozemarijke, wat slaapt Thirza toch heerlijk lang overdag zeg! Ik heb net weer even gespiekt en super mooie taarten weer! Jij bent wel echt creatief he? @Hier is Gijs een nachtje logeren bij mijn ouders. We hebben daar gegeten en Gijs is gebleven. 's Maandags past mijn moeder toch al op. We hoeven niet weg, maar ik moet echt even een nachtje slapen (zal toch wel niet lukken, want mijn ritme is ook aardig verstoord). Tja en dan dat schuldgevoel weer he . Maar goed, ik heb dit nu echt even nodig en dan heb ik hopelijk morgen weer zin in een nieuwe week. Dus net even een hele grote berg strijk weggewerkt, zonnebankje en nu even ontspannen.
Elise en Lob: leuk dat jullie mannetjes lopen! Een heel ander gezicht he? Voor je het weet rennen ze de kamer door en moet je er achteraan! Elise: was Luca nou alleen aan zijn amandelen geholpen of had hij ook buisjes gekregen. Wel echt fantastisch dat hij zo goed slaapt nu. Ik hoop zo dat dat hier ook gaat gebeuren, maar kan het me nog niet voorstellen. Rozemarijke: lekker hoor bijna 4 uur geslapen. Het is wel fijn dat Thirza de slechte nachten vaak overdag 'goedmaakt'. Hier is dat helaas niet zo. 's Nachts slecht is overdag slecht slapen. Devy: Lijkt me af en toe toch best vermoeiend een dreumes die geen middagslaapje meer doet. Ook al ga ik nooit slapen, het is toch wel lekker om even je handen vrij te hebben 's middags. Maar goed, je kunt ze niet dwingen! Lob: Geen schuldgevoel hebben. En ik hoop dat je goed kunt slapen vannacht. Heb je eigenlijk al een echo gehad? Lijkt me heel bijzonder om alles weer mee te maken. Hier echt extreem moe, na weer een slechte nacht. Gisteren naar de Beekse Bergen geweest en hoewel dat heel leuk was (vooral de speeltuin en de kinderboerderij hihi) heeft hij overdag dus niet geslapen en vannacht ook slecht, dus vandaag heel de dag een vermoeide dreumes en dan ook nog zo'n slecht weer.... Ik ben aan het aftellen, want over 2 weken gaan we op vakantie naar Spanje. Heb er zo'n zin in!
@Elin, gaan jullie ook precies over 2 weken? Wij ook... ik heb er ook echt zin in! Zie je op tegen het vliegen? Oh leuk de Beekse Bergen. Wij hebben daar een abonnement. Gijs is helemaal dol op dieren, en helemaal van geitjes knuffelen in die kinderboerderij. Nog 6 dagen werken meid, en dan lekker 2 weken uitrusten!! Dat zal je echt goed doen! We hebben a.s. vrijdag pas de eerste echo.
Lob: oh wat spannend! Lijkt me heerlijk weer zo'n frummeltje zien op de echo. Wij gaan de 12 juni, dus iets minder dan 2 weken. Zie wel een beetje tegen het vliegen op, zeker vanwege het feit dat de KNO-arts heeft gezegd dat het wss niet zo prettig zal zijn voor hem. Maar heb oordoppen gekocht en neusspray. En we vliegen ook nog eens erg vroeg, 5 uur! Ach, we zien wel. En jullie, met de auto? Ja die geitenboerderij is echt gaaf he. Alec pakte zo die bok bij zijn horens. Hihi. Leuk dat jullie een abonnement hebben. Wij wonen daarvoor net iets te ver weg voor.
@Rozemarijke Zo dat is nog eens een middagslaap waar je U tegen zegt. Lekker even bijkomen voor jullie allemaal. @Lob Je moet jezelf echt niet schuldig voelen! Gijs zal het echt naar zijn zin hebben en dan kunnen jullie even bijtanken. Niet alleen met het slapen (hopen dat het goed lukt) maar gewoon even dat je niet verantwoordelijk bent voor je kleine mannetje. Op de een of andere manier lukt het ontspannen toch beter als je niet steeds met een oor aan het luisteren bent of alles nog goed gaat. Spannend trouwens de eerste echo al (pas) weer, of ben jij daar wat nuchterder onder dan ik? En ik hoop dat je batterij weer helemaal opgeladen is na jullie vakantie. Het scheelt toch wel vind ik als je in een totaal andere omgeving zit en even geen verplichtingen hebt buiten het gezin om. Nog een lekker warm zonnetje erbij en heerlijk genieten! Wel fijn trouwens dat jullie toch hebben besloten om een tussenstop te houden. Dan zit je denk ik toch een stuk uitgeruster achter het stuur en kun je misschien ook wat vaker stoppen. @Elin Wat kunnen ze genieten he van die beestjes. Het is gewoon heerlijk om te zien. De slechtere nacht is dan wel heel vervelend maar wel begrijpelijk. Al die indrukken, het is gewoon heel spannend voor die kleintjes. En ook af en toe voor schoonmoeders die de geiten proberen te voeren kan ik uit ervaring zeggen. Ik hoop wel dat jullie vannacht een beetje kunnen bijkomen, want als ze een middagslaapje overslaan terwijl ze dat wel gewend zijn is dat natuurlijk een perfecte aanleiding voor gejengel. En op vakantie naar Spanje! Lekker zeg. Wij zijn er een keer geweest in malgrat de Mar en wij zijn toen (afgezien van het feit dat de bus ermee ophield nadat we goed en wel een uur op weg waren) met een heel zonnig humeur weer terug gekomen. Gaan jullie vliegen of met de auto?
Devy: we gaan vliegen, dus geen bus die ermee op kan houden. Hihi. Schoonmoeder die geiten voeren? Vertel????
Haha nee een lange busreis met een dreumes lijkt mij geen goed plan afgezien nog van mogelijke technische mankementen waardoor de reis 15 uur langer duurt. Vliegen lijkt me dan een heel stuk relaxter! Mijn schoonmoeder dacht even leuk de geiten te voeren toen we een tijd geleden in centerparcs waren, maar de geiten waren een beetje enthousiast en hebben schoonmams de hele kinderboerderij achtervolgd. Ze was er best wel bang van en haar gezichtsuitdrukking en het wegsprinten als de geiten weer te dichtbij kwamen waren hilarisch.
@Elin, oh das wel vroeg zeg... maar niets aan te doen, zal heus wel goedkomen, en zodra jullie met jullie gat op het strand in de zon liggen ben je de reis vast alweer vergeten! Wij gaan de 13e met de auto. We wilden eigenlijk in 1 ruk rijden, maar hebben toch besloten er 2 dagen over te doen en dan halverwege in Frankrijk een hotelletje pakken. We stoppen gewoon veel onderweg, kunnen een dvd-speler van iemand lenen dus dan zal het allemaal wel meevallen. @Devy, thanks! En inderdaad ik zit nu al zoveel ontspannender omdat ik weet dat ik zeker weten niet omhoog hoef. Ik vind de echo ook wel weer spannend. Wist bij Gijs toen niet wat ik zag... vond dat je al zo goed kon zien bij 12 weken dat er echt een mensje in me zat. Ha ha... de bus er na 1 uur mee ophouden?? Hoe verzin je het!
Hoi meiden, Elin: bij Luca is alleen zijn neusamandel eruit gehaald. En ik kon me ook niet voorstellen dat hij dan ineens beter zou gaan slapen, maar toch was het zo. Dus ik hoop dat het bij jullie ook zo gaat! Devy: haha, ik zie het al helemaal voor me, je schoonmoeder met de geiten! Wij gingen vorige week met mijn werk boerengolfen en dan loop je dus tussen de koeien en schapen door en op een gegeven moment zag ik een stier naar me kijken en toen kreeg ik het toch ook wel even benauwd hoor... haha! Maar ben stoer doorgelopen en gelukkig bleef hij op afstand. Maar ik ben nog nooit zo snel over een hek geklommen... Hoe is het vannacht gegaan? Lob: spannend, de eerste echo vrijdag! En al bijna lekker op vakantie! Heerlijk! Mammalijntje: volgens mij werd Jamie vandaag geholpen, dus ik wil jullie nog even heel veel succes wensen en op naar topnachten! Rozemarijke: heeft Thirza vannacht beter geslapen na haar megamiddagslaapje? Luca was vannacht wat onrustig en ben 1x bij hem geweest omdat zijn speen gevallen was. Vanochtend was hij om 8:00 wakker en toen ik hem ging halen bleek dat hij weer lekker verkouden geworden was... Kon natuurlijk niet uitblijven nu mijn man en ik zo verkouden zijn... Ik vrees ook dat hij weer last van zijn keel heeft want hij drinkt heel slecht. Woensdag moeten we voor controle naar de kinderarts (van toen hij aan het infuus heeft gelegen) en ga toch nog maar eens vragen of hij even heel goed naar de keelamandelen wil kijken. Hij is verder wel heel vrolijk; we hebben net boodschappen gedaan en dat is altijd een van zijn favoriete activiteiten, dus was gezellig!
He meiden Hier weer een betere nacht na haar lange middagslaap gisteren, (dat was ook voor onze begrippen trouwens een ongekend lang middagslaapje hoor! Wel heerlijk: heb met de kids van m'n man een klein taartje zitten versieren voor hun moeder, die was van de week jarig. Lekker als je dan even de tijd hebt om met die twee te freubelen ). Vannacht dus beter, maar 1 keertje wakker. Wel jammer dat ze het alweer een paar ochtenden vroeg maakt: om 6 uur is het klaar Gisteravond was ik echter zo slim geweest om haar pop in bed te leggen, dus ze heeft nog een kwartiertje vrolijk zitten spelen en kletsen voor ze er echt uit wilde... @lob: niet schuldig voelen hoor! Lekker toch, om even bij te tanken? En thanks Ben idd nogal een creabea Heerlijk ontspannen is dat, die taarten in elkaar knutselen. @geiten voeren: hahaha, met mijn beeldende fantasie zie ik het helemaal gebeuren! Die beesten moet je ook niet voeren, want die vreten echt alles. Bij een kennisje hebben ze eens de binnenvoering van haar kas weg zitten vreten... de vuilnisbakjes van de boerderij zijn het gewoon @amandelen en buisjes: voor de meiden bij wie het al gebeurd is: hoe werden jullie kids onder narcose gebracht; kapje of prik? Thirza krijgt een kapje, maar ik begin nu allemaal spoken te zien, dat ze daar wel eens heel angstig van zou kunnen worden en tegenstribbelen enz enz. Dus zit te denken of een prik niet handiger is.... en of is daar de anesthesist niet eens over moet bellen...
Rozemarijke. wij zijn vandaag geweest en Jamie heeft een kapje gehad.. Is voor jezelf geen leuk gezicht maar wel het beste omdat ze anders een infuus moeten prikken.. Dit wil niet altijd in 1x lukken.. Jamie is 15 x geprikt nadat hij zijn roesje gehad heeft. Was heel naar. Hij vocht als een tijger tegen het kapje maar zo voorbij.. Dat liever dan dat hij gemerkt heeft hoeveel ze hebben moeten prikken.
Oh, daarna gaan ze nog prikken? Ik dacht altijd dat het alleen het een of alleen het ander was... Nee, in dat geval... Ik ga in ieder geval wel nog Nijntje in het ziekenhuis kopen voor d'r (ben sowieso wel een nijntje-fan, dus dit is een mooi excuus ) En voor na de ingreep denk ik een ziekenhuis-speelsetje in huis halen, (leg ik wel neer en zien wat ze ermee doet).
Rozemarijke: Luca heeft ook een kapje gehad en dit was ook naar om te zien. Ze hebben hem met z'n vieren vast moeten houden omdat hij zo vocht. Hij kwam er ook heel boos weer uit. Ik vond het erg moeilijk, maar heb mezelf steeds voorgehouden dat dit het beste voor hem was en nu ben ik zo blij dat we het doorgezet hebben. Luca is overigens niet geprikt voor een infuus erna; hij heeft alleen het kapje gehad. Mammalijntje: voor jullie is het achter de rug. Nu lekker vertroetelen en je zal zien dat hij morgen al echt opknapt en hopelijk snel beter gaat slapen en geen last meer heeft! Sterkte!
@mamalijntje Hopelijk is dit het beginpunt van een gezonder en daardoor beter slapend ventje! Het lijkt me inderdaad heel moeilijk om te zien dat ze zo ergens tegen vechten, maar het is echt voor hun eigen bestwil. @Elise Met 4 man? Heftig zeg! Maar gelukkig is het allemaal waard geweest. Ik hoop trouwens dat zijn keelamandetjes helemaal in orde zijn en dat het (ook sneu) gewoon een verkoudheid is. @Rozemarijke Heel begrijpelijk dat je je zorgen maakt over de ingreep. Dat zou ik ook doen als ik jou was. Misschien toch gewoon even bellen en vragen welke procedure ze volgen? Dan heb je zelf wat meer zekerheid. @All Hier een mwua nacht. Niet slecht en niet goed. Zelf kon ik weer voor de verandering niet goed slapen dus ik ben vandaag weer in zombie modus.
Devy: de zombie modus is mij zeer bekend. Ik bevind me in een constante staat van zombie.... Mamamlijntje: hoe gaat het nu? 15x prikken, oh wat zielig. Ik krijg er al helemaal buikpijn van als ik jullie verhalen lees. Ik weet dat het voor zijn eigen bestwil is, maar sneu is het wel. Ze beleven op deze leeftijd al zoveel, maar ze snappen nog zo weinig, want je kunt ze niks uitleggen. Lijkt me best beangstigend. Elise: beterschap met Luca. Heeft de KNO arts destijds ook in zijn keel gekeken, want bij alec was duidelijk te zien dat de keelamandelen niet opgezet waren. Ben benieuwd wat de kinderarts er van zegt.
@Devy: ja, procedure is dus met kapje, maar ik hoor steeds meer verhalen van mensen die vertellen dat kids dat echt niet leuk vinden en Thirza is nogal een gevoelig meiske, dus ik heb het liever zo stressloos mogelijk en dan denk ik dat een prik handiger is... Nouja, ga wel ff bellen morgenochtend heb ik bedacht, want misschien kan het wel helemaal niet met prik. Maar als het even kan.... dan hoop ik toch dat dat verder niet zo uitmaakt en ze gewoon een prik kunnen doen.
@Rozemarijke Niet geschoten is altijd mis. Ik hoop voor jullie dat het met een prik kan. Hier is het tot nu toe stil geweest. Behalve de vogels die fluiten dan. Dus ik heb redelijk goede hoop. Kyra heeft trouwens weer iets nieuws ontdekt. Als ik aan het stofzuigen ben drukt ze nu niet alleen op de aan en uit knop maar trekt ze ook de stekker uit het stopcontact. Ik hoef echt niets meer aan sport te doen want ik leg wat kilometers af. We hebben ook vandaag de apotheek onveilig gemaakt. Het duurde even wat langer omdat ik een vraag had waar zelfs de apotheker geen antwoord op had en dus moest de fabrikant gebeld worden (of het 'eetverbod' ivm de IgE-remmers ook voor soyamelk geld). Maar gelukkig is er een speeltafel dus madame vermaakte zich redelijk. Daarna ook nog even naar de hans geweest, en Kyra heeft zich daar al helemaal kostelijk vermaakt door verstoppertje te spelen in de paskamers.