Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Lob nee je verhaal klopt precies! Dat drinken zat er zo in gebrand (en hij was zo verslaafd aan zijn fles) dat ik acuut gestopt ben met drinken geven en aan de tuit ben gegaan... hij was even 1 nachtje 5 minuten HEEL erg kwaad en vanaf toen nooit meer! Hij vraagt nu nog regelmatig 'maaamaa drinkiee' maar hij heeft een tuit water naast zich en daar zal hij het mee moeten doen (de tuit is 9 vd 10 keer sochtends net zo vol als de avond ervoor)

Mamalijntje, mijn KNO arts zei dat het tot wel 6 weken kan duren... dat was hier ook zo, dus hou zoiets in gedachten dan valt het niet tegen! Dat drinken zou ik acuut mee proberen te stoppen... natuurlijk niet finaal over de zeik laten gaan, maar kijk eens wat hij doet als je 5 minuten volhoudt (ik zat snachts op mijn telefoon de minuten af te tellen.. bah wat haatte ik dat) maar het was hier toen wél ineens over!

Lob lief dat je het vraagt trouwens hier alles goed en daar? Fijn dat de echo zo goed was!!

Kay werd vanmorgen wakker om..... *tromgeroffel* ..... 09:55 !!! Hahaha wat een wonder he !

2. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Thanks meiden... Er is nog hoop dus!! Zat al te denken.. Jahoor natuurlijk slaapt Jamie weer niet door als uitzondering op de regel.

Vanaf morgen gaan alle rituelen de deur uit. Manlief heeft nu nachtdienst en ik ook en morgen moet ik werken dus lijkt mij een goed plan als we de drama nachten plannen als ik vrij ben

Elise knuffel voor Luca. Is ook een inspanning!

3. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Zo nu heb ik even...
    Gijs ligt er al in.. maar das ook niet zo gek dat ie nu al moe is als je al om 04.45 wakker was en overdag maar 1,5 uur geslapen hebt ;).
    En ik had ook nog eens beloofd dat ik er meteen mee uit zou gaan zodat vriend na een avondje stappen kon uitslapen...

@Elise, ik kan me voorstellen dat Luca het gisteren helemaal gehad had met die hitte! Gelukkig heeft ie vanmiddag lekker kunnen bijslapen.
    Was jouw bruiloft leuk? Ik had vrijdag ook een bruiloft, maar als het zo moet dan trouw ik nooit ha ha ha..

@Rozemarijke, tjee wat een power zeg.. ik word al moe als ik alleen maar lees wat jij allemaal gedaan hebt :D.
    Knap hoor! Maar wel een lekker vooruitzicht dat je straks in een mooie tuin die af in kunt zitten.
    Idd weer rondom de feestdagen. Met Gijs was ik 1 jan. uitgerekend en toen zaten we ook al met die dagen.

@Devy, ben jij zelf ook al gevoelig voor allergien? Dan ben je dus wel een beetje gewend aan kijken wat je eet. Noten zou ik ook maar heeeel ver weghouden bij d'r. Bah das echt schrikken zo'n reactie.

@Elin, ik heb hetzelfde met de vakantie, van de ene kant een heerlijk vooruitzicht... maar wat als het daar ook zo'n drama is? Goed idee om bij Schilhol te overnachten!

@Lovely, :$:$:$:$ 09.55?
    Das 5 uur later dan wij vanmorgen ha ha ha ha.

@Mamalijntje, goed idee om gewenningen af te schaffen op een moment dat je er samen klaar voor bent!

4. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik denk dat er door de klachten van onze kindjes, ook sprake is van gewenning en dat patroon moet je dan ook doorbreken.
    Zoals Dk met het drinken en Elise met het in bed slapen.

Mamalijntje: sterkte ermee, geef het even wat tijd. Je mannetje is pas net geopereerd en dat is ook heel wat.

Dk, 9.55 uur????!!! Hij wordt een echte slaapkop. Wat heerlijk lijkt me dat op zondag.

Pff Lob da's wel erg vroeg zeg. Hier was het gelukkig weer 7 uur na een iets betere nacht.
    Grappig dat je omstreeks dezelfde tijd bent uitgerekend. Ik vond het wel wat hebben zo rond de feestdagen. En ik vond het heerlijk om op die koude donkere januaridagen lekker in mijn kraambed verwend te worden!

Nou nog 3 daagjes werken en dan vakantie!

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Rozemarijke Dat viel me ook al op dat telkens als het heet weer was jij aan het slepen ging met zware dingen. :) Ik hoop trouwens dat Thirza even alle virussen en dergelijke uit de buurt houdt zodat de ingreep door kan gaan. Ik duim in ieder geval voor jullie. Misschien even laten vallen dat je een taart voor ze bakt als de operatie goed gaat. Zul je zien dat ze haar morgen al inplannen. ;)

@Elise Die hitte is ook niet echt heel fijn voor die kleintjes. Wij hebben ook zo'n fijne tuin pal op het zuiden en je wordt er bijna levend geroosterd als het zo heet is. Niet echt geschikt om fijn buiten te zitten dus. En Luca ook al aan de nee-nee-nee. Wat gaat het toch snel. Kyra is nu bezig met een variatie. Het klinkt als neo maar ze bedoeld er nee joh mee. Dat roep ik nogal vaak als ze weer eens een overval op de snoepkast wil plegen of weer aan de borst wilt. Ik hoop in ieder geval dat zijn humeur opkanpt na een goede nacht slaap.

@Lob Vanavond dus ook op tijd naar bed voor jou? Of eventjes genieten van de rust? Ik hoop dat het morgen meer richting de tijd van Kay gaat. Want 4.45 is wel heel erg vroeg.

Ik ben zelf heel allergisch aangelegd en ben bijvoorbeeld tot mijn 13e flink allergisch geweest voor melk en eieren. Ik geloof dat als je de allergieën van mijn zussen en mij op het hoogtepunt op zou tellen dat we dan werkelijk waar allergisch waren voor alles. Mijn moeder had heel wat moeite om wat eetbaars op tafel te zetten want de een was allergisch voor aardappelen, de ander voor tomaten etc etc. Dan valt het met Kyra dus nog wel mee gelukkig!

@LovelyDK Wat doet Kay het toch geweldig zeg! Een super knap mannetje en ook nog eens uitslapen.

@mamalijntje Er is inderdaad nog hoop!

@All Kyra is vanmiddag met mijn schoonouders meegegaan. Ik moet leren voor mijn tentamens en er is nogal een verrassing geweest. Er komt namelijk ook hier gezinsuitbreiding als alles goed gaat. Ik ben op 5 februari uitgerekend, en op 25 juni heb ik de intake bij de verloskundige. Vannacht ging het geweldig en heeft ze doorgeslapen en ik hoop dat ze dat deze nacht ook doet!

6. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Devy, whow wat een leuk nieuwtje!!!!!
    proficiat meid! super!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Devy: gefeliciteerd! Onverwacht goed nieuws, als ik het zo begrijp? ;) Leuk hoor, en wie weet gaat Kyra idd ook gewoon doorslapen als nummer twee er dan is, net als bij Appelappel, :D

Klinkt trouwens als een hell of a job, hoe je moeder wat te eten op tafel moest zien te krijgen. Poeh, petje af!

@Lob: och my, da's wel heeeel erg vroeg!

@DK: wow! Daar ga ik mijn buurmeisje heel erg blij mee maken, als Thirza dat straks in de weekenden gaat doen, (ben vanochtend uitgescholden voor egoistische trut, vanuit haar slaapkamerraam, omdat ik om 8 uur met Thirza in de tuin was en zij daar blijkbaar wakker van werd, (en Thirza had toch echt niet zoveel lawaai)).

Hier is de tweede helft van de dag aanzienlijk beter gegaan. Zeker nadat ze fatsoenlijk wat te eten had gehad, knapte ze erg op en ging weer gewoon lekker spelen. Phieuw... ;)
    Is net voor het eerst in een paar dagen in d'r eigen bedje weer in slaap gevallen ook. Lekker dus, hopen dat dat voor vannacht ook goed nieuws is, (alhoewel ik rekening houd met extra honger nu).

8. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Devy: gefeliciteerd! Wat een heerlijk nieuws!

9. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Devy van harte gefeliciteerd

10. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Het was inderdaad niet gepland, maar wel ontzettend welkom. Ik was al een tijdje 's morgens en 's avonds erg misselijk en toen ik naar de wc moest rennen toen ik de koffie van mijn schoonmoeder rook dacht ik laat ik maar eens een testje wagen. Mijn schoonouders wisten het dus als eerste want manlief was ziek thuis en wilde zijn bed niet uitkomen om de telefoon op te nemen (natuurlijk ben ik door blijven bellen totdat hij wél opnam). Nu nog even bedenken hoe we het gaan doen met 3 slaapkamers maar geen zolder. Maar dat komt vast wel goed.

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Devy gefeliciteerd!!! Super!

Rozemarijke naja zeg wat een reactie :confused: ik neem aan dat je wel ff wat terug geroepen hebt?

09:55 is echt WAUW hè? Ik schrok me rot toen ik op m'n tel keek om te kijken hoelaat t was haha! Ben benieuwd naar aankomende nacht aangezien hij vandaag ook 3 uur geslapen heeft!

12. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder

Hihi ja ken het probleem.. Hier ook geen zolder maar komt vast goed! Maar bleef je menstuatie ook weg dan???

13. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Rozemarijke Ik moet bekennen dat ik wel eens heb gedacht van argh ik wilde dat de kinderen wat rustiger speelden, maar geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om iets te roepen naar de buren. Ik vind het dus erg vreemd wat ze riep. Kinderen moeten toch kunnen spelen? Als het mijn dochter was die zoiets riep zou ik ten eerste uitleggen dat zij vroeger ook de nodige mensen met hun hoofdkussen boven op hun oren heeft laten liggen (wie niet immers) en daarna het hebben over het tonen van wat beleefdheid.

@mamalijntje Ik was 4 dagen overtijd, maar aangezien ik stiknerveus ben voor de tentamens en mijn menstruatie daar altijd van van slag is (vorige keer 2! weken te laat, en niet zwanger want ik heb er 3 testen tegenaan gegooid) dacht ik er niet heel veel van in het begin.

14. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Oh en Kyra heeft het fantastisch gedaan in haar ledikantje bij oma! Ze is alleen om 23.00 wakker geworden en voor de rest tot 6.30 geslapen. Het is alleen echt een mutsje. Opa is degene die haar zonder problemen in bed kan leggen, maar oma niet. Ik denk dat dat komt omdat mijn man haar altijd in bed legt. En vanmorgen was ze boos op oma omdat mama haar uit bed moest halen. Ik was er natuurlijk niet en na 3 keer weer weg gegaan te zijn mocht oma ze toch eruit halen. Ik ben in ieder geval weer helemaal bijgekomen, en ga direct naar Nijmegen toe om boeken op te halen.

15. raspberry

@Devy: haha, wat een muts idd :) Bijna twee en eigen willetje ontdekt dus... ;)
    En met slaapkamers.... aanbouwen? :D

@DK: my, even een inhaalslag, na alle ziekte van de afgelopen tijd weer, ofzo?

@mijn buurmeisje: ze riep dat terwijl ze het raam al weer dichttrok, ze was een beetje gefrustreerd omdat ik weigerde naar binnen te gaan. De ochtend daarvoor was ze ook al wakker van me geworden, omdat ik om half 10 de palissaden ging plaatsen. Ja, sorry hoor, maar de wereld draait toch echt niet om jou, denk ik dan.
    Heb niks terug kunnen zeggen dus, maar ga haar ouders nog wel ff inlichten over dit gedrag, gnagnagna. Die kunnen haar veel ongenadiger op d'r kop geven dan ik, :D :D :D
    En dat ze baalt dat ze er wakker van wordt, dat snap ik wel hoor. Heb zelf regelmatig de balen van onze afghaanse overbuurkindjes, waar het de gewoonte is om (vooral zomers natuurlijk, als je alle ramen open hebt staan) de kids tot 12 uur 's nachts buiten te hebben spelen. Als je dan door oververmoeidheid al om 8 of 9 uur in bed lag en door die kids wakker gehouden wordt... (alhoewel ik dat nog steeds een ander verhaal vindt: kids horen na 9 uur niet meer buiten te spelen, vind ik toch, als ze nog geen 10 jaar zijn. En bovendien was ik oververmoeid, da's ook nog wat anders dan een verwend wicht dat in haar weekend wil slapen tot de zon weer onder gaat ofzo...)
    Maar goed, dat ze begon te schelden, dat vond ik echt helemaal nergens op slaan. Kom op, je kunt toch gewoon normaal tegen elkaar blijven praten? Dat je ergens van baalt is prima, maar schelden? Volgend weekend zit ik dus alle dagen om 7 uur in de tuin denk ik :D :D :D :D
    (Hopelijk gaat het niet regenen, zit ik daar.... ;))

Hier vannacht een onrustige nacht. Ze snottert nu ook weer enorm en was om half 6 al wakker. Ligt er nu dus ook net weer in en gaat hopelijk even minstens 3 uur doortrekken....

16. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Devy, en zijn jullie intussen al wel een beetje aan het idee gewend? Kan me voorstellen dat het ondanks dat je blij bent.. dat het ook even schrikken was. Want volgens mij hadden jullie het eigenlijk allemaal heel anders gepland met je studie enz. toch?
    Maar zo zie je maar dat het leven soms heel anders loopt.... en voor al die dingen vinden jullie vast een heel goede oplossing!
    Ben je nu nog misselijk?

ha ha die Kyra... boos omdat mama niet komt.

@Rozemarijke, nou zeg want een tr*t dat buurmeisje van jullie... alhoewel ik eerlijk moet bekennen dat ik zelf als puber ook het liefst de hele dag in mijn bed lag... en een gruwelijke hekel had aan kinderen, maar uit mijn raam gaan schreeuwen.. nee dat zou ik nooit gedaan hebben. Maar als Gijs nou volgende week zondag weer om 04.45 uur wakker is, wil ik wel even bij jullie in de tuin komen spelen.... zal d'r leren :D.

@Lovely, ik ben ook heeeel benieuwd naar hoe laat jouw manneke vanochtend wakker werd!

@Hier, pfffffffffffffffffffffffffff meer woorden zal ik er niet aan vuil maken :(

17. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Devy: gefeliciteerd wat een leuk nieuws!!! Kan me voorstellen dat je even geschrokken bent, maar ook heel blij! En dat met die kamers komt vast goed! Haha, die Kyra, boos op oma omdat mamma moest komen...
    Rozemarijke: zullen we een keer met z'n allen 's ochtends vroeg bij jou in de tuin komen spelen? Haha! Ik vond het vroeger ook wel eens irritant als ik wakker werd van mijn buurmeisje, maar zij was dan ook een echt nachtterroristje en lag 's nachts vaak uren te gillen... Fijn dat Thirza weer wat opgeknapt is!
    Lob: mijn bruiloft was van een studievriendin en zij heeft de afgelopen jaren heel wat voor haar kiezen gehad, dus het was heel fijn om haar zo gelukkig te zien. En het was op het strand met superweer en een goede band en al mijn studievriendinnen waren er, dus het was erg gezellig!

Hier zit Luca echt midden in een sprongetje, pfff! Niks is goed, wil steeds bij mamma hangen en om alles huilen. Slecht eten, onrustig slapen; kortom, het bekende verhaal. Vannacht heb ik hem een aantal keer horen huilen, maar ik hoefde er niet naartoe. En daarbij heb ik zelf ook nog een buikgriep te pakken en daar baal ik stevig van!

18. raspberry

Hihi meiden, heeeeeeel goed idee, aanstaande zaterdag is het hier nachtterroristjes-tuin-speel-ochtend! Wees welkom! ;) :D

19. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    oh gezellig! en hoe vroeger hoe beter dus...

vraagje, eten jullie kids allemaal weer goed?
    gijs eet al maanden zo slecht, en de laatste weken bijna helemaal niets meer.
    ik word er stapelgek van!

20. raspberry

Bij Thirza wisselt dat nogal: zodra ze verkouden is, is het iig prut en daaromheen wisselt het. Ze heeft een tijd terug bij de gastouder, na de warme prak die ze van mij mee had gehad (250 gram) zo nog een pot leeggegeten.... 500 gram warm eten dus! Zoveel eet ik zelf niet eens!
    Maar dat was eenmalig, en midden in een groeispurt....
    Sowieso gaan ze na de eerste verjaardag wel minder eten he? Gewoon minder energie nodig: de grootste groei is dan klaar....

Deel Deze Pagina