Veel van ons wonen allemaal wel dicht bijelkaar.... Devy: da's ook vervelend. Hier heeft gelukkig de zalf van la roche posay erg goed geholpen. Als ik een paar dagen niet smeer, merk ik het wel gelijk, maar kan het goed onder controle houden.
Jep, het ligt gewoon aan de brabantse grond, al die gezondheidsklachten en slaapproblemen... we moeten met z'n allen gewoon verhuizen @oorontstekingen: had begin van de avond de kinderarts aan de lijn. Die gaf aan dat AB geen barst helpt voor oorontstekingen, (zowel de orale variant als de oordruppels. Bij die laatste heb je zelfs kans dat als het een bacterie is en geen virus, de bacterie resistent wordt voor de AB). Het enige wat je goed kunt doen bij oorontsteking is paracetamol geven in een niet te lichte dosering, dus liever ietsje te zwaar dan wat te licht, (wat hem betreft mogen we rustig 3 keer 240 geven, ook al is Thirza nog geen 10 kilo. Nou vind ik dat voor overdag niet perse nodig, dan trek ik er wel weer even op uit voor een boodschap om 'r zo af te leiden van de pijn, dan is ze eigenlijk altijd vrolijk). Maar goed. Verder vertelde hij dat vrijwel alle kindjes beneden het jaar heel veel oorontstekingen hebben, dat dat eigenlijk net zoiets is als met de neusverkoudheidjes. Alleen valt dit minder op, tenzij kindjes er voortdurend looporen van hebben. Gewoon uitzieken, pijn stillen met paracetamol en het allerliefst geen ingrepen op doen. Dat laatste uiteraard wel met inachtneming van het feit dat een kind nog wel moet functioneren en jij als ouder ook. Voor ons betekent het iig dat we bij onze volgende afspraak, (over 3 weken) bekijken hoe het dan met de oren is en bespreken of verdere actie op de oortjes wel of niet nodig zal zijn.
Rozemarijke dat is natuurlijk de grootste bull allertijde! MITS een oorontsteking ontstaan is door een virus helpt een ab kuur perfect! En dat alle kinderen last hebben van virale verkoudheden Oké maar in de vorm zoals bij o.à. Ikke, Bea en bij kay gaat die vlieger uiteraard niet op! Maar zovaak heeft thirza toch ook helemaal geen oorontsteking gehad? Enfin, het brabantse land lijkt iig geen goed te doen! Rozemarijke welke ka heb je eigenlijk als ik vragen mag? Essink misschien?
Nee, we zitten in Eindhoven, in het Catharina. Hij noemde onderzoek waarin gekeken is hoe oorontstekingen verliepen met en zonder AB en daaruit zou dus blijken dat het zonder net zo snel over is... Thirza heeft nu voor het eerst sinds maanden weer last van d'r oren, maar voor we op dieet gingen, was het ook voortdurend mis met de oren. Hij noemde ook dat idd bij voortdurend heftige pijn, dat je dan wel verder gaat kijken, maar dat AB dan nog steeds geen handige optie is, omdat het zo weinig zoden aan de dijk zet. Dat had ik toch ook al geschreven, of niet? Gezien het tijdstip van je post is het bij jullie weer dramatisch geweest? Hier wel redelijk vannacht, 3 keer wakker en half 6 was het weer klaar... Nouja, vannacht kunnen we ongestoord slapen, dan gaat Thirza logeren bij de gastouder.
@Lovely Ik woon in tilburg, maar de trein die ik moet nemen gaat van Nijmegen via Oss en Den Bosch naar Tilburg. En als ik Kyra op moet halen oet ik daar nog overstappen naar Oisterwijk. Dus ik was blij dat ik manlief heb kunnen charteren om mij op te halen wat anders was ik nog lang bezig geweest. Ik was vannacht zo moe dat ik tijdens het voeden in slaap ben gevallen en dus hebben we toch redelijk goed geslapen met zijn allen in ons bed. Wel nog een keer of twee wakker geweest, maar geen drama gelukkig.
ha ha.. er komen er wel veel uit brabant zeg! jij toch ook he elin? no way dat ik hier wegga.. dan maar wallen tot op mijn schoenen. @dk, medisch assistente toch? jij weet er allemaal wel veel van af! @hier nog steeds een heel ziek manneke. we hebben vannacht denk nog geen 2 uur geslapen, en de nacht ervoor ook niet. overdag doet ie wel 6 hazeslaapjes van 3/4 uur. maar goed, de afgelopen weken hebben we bij kunnen slapen dus mij hoor je niet klagen. en verder moet ik hem de hele tijd dragen... als ik alleen al de beweging maak om hem neer te zetten is het paniek. dus we hebben een gezellig dagje zo samen op de bank. @rozemarijke, ga je iets leuks doen vanavond?
@lob: herkenbaar, hier nu dus ook met die oortjes. Als ik meer dan een meter bij d'r vandaan ben, is het paniek Als ik 'r dan een paracetamolletje geef, is ze weer d'r gewone zelf... Dame ligt nu voor de tweede keer vandaag op bed, eens zien of ze nog even een flinke tuk gaat maken, voor ik 'r wegbreng straks. We hebben hier een etentje van m'n man z'n werk, dus da's idd gezellig Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik me veel en veel meer gewoon verheug op een nacht er niet uit hoeven...
ja dat kan ik me voorstellen! veel plezier, en slaap ze gijs ligt er voor de 4e keer in... we zullen zien hoe lang het dit keer gaat duren.
Ik heb al meerdere malen geprobeerd om zonder ab bij Lotte van haar oorontstekingen af te komen en dit werkt totaal niet! Ik heb er ook uitvoerig over gesproken met mijn kno en het verhaal dat het geen nut heeft enz is naar zijn idee echt onzin. Hier kan ik ook echt het hele verloop inmiddels uittekenen en dit is echt totaal afhankelijk van het moment dat ik start met een ab kuur. Fijn trouwens dat wij er nu pas achter komen dat er gewoon een makkelijke oplossing is! http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/188529-niet-doorslapen.html Wat heb je toch domme mensen...
@oortjes: daar zat ik dus ook nog eens over na te denken en heb geconcludeerd dat het wel een beetje gek is dat een arts, zonder ooit naar de oren gekeken te hebben, (ik heb bij de intake helemaal vergeten te noemen dat ze daar tot aan de 8 mnd zo'n last van had steeds... hoe snel je iets vergeten kunt zijn als het probleem weg is), maar dat ie dus zonder naar de oren gekeken te hebben, aangeeft dat het meestal een kwestie van uitzieken is. Dan zal het misschien echt nog wel wat uitmaken of het een virale ontsteking is of een bacteriele, maar OK. Hier zal het wel viraal zijn, het gaat iig altijd samen met neusverkoudheid, (wat dus ook heel lang weg is geweest, maar dat was sinds eind december weer terug). Ja, of het heeft hier toch echt een verband met de KMA, want dat loopt dus wel samen met de momenten dat ze iets van melk binnen heeft gehad... Maar goed, als het hier met een paar dagen nog niet weg is, dan ga ik weer aan de bel trekken, heb ik bedacht. Gisteren was ze zonder paracetamol echt zooooo niet vrolijk... Heb ik 'r 's middags uiteindelijk op bed gedaan met een paracetamol en toen kwam ze na anderhalf uur slapen echt zooooo vrolijk uit bed, (en dat dat alleen van het slapen kwam, denk ik niet, want ze had 's ochtends dik 2 uur geslapen en toen was het alleen maar rampspoed en ellende de hele tijd). Maar goed . Hier een geweldige nacht gehad Om half 5 werd ik wakker, na 5,5 uur aan 1 stuk getukt te hebben. Toen stonden m'n borsten op ploffen, dus even gaan kolven (en gezien de hoeveelheid drinkt Thirza dus echt niet alleen ff als troost zichzelf met wat slokjes in slaap) en toen heb ik net nog even een rondje geslapen O, wat heeeeeeerlijk was dat zeg! Ben weer even een totaal ander mens
1 dag oud en de baby moet er niet aan wennen dat mama iedere keer komt opdraven als ie huilt en wat me ook zo irriteert zijn diegene die het allemaal zo sneu vinden voor ons, maar dankzij hun goede manier van opvoeden slaapt hun kindje wel goed. dus ze willen dan toch eigenlijk zeggen dat het allemaal onze eigen schuld is toch?
Ik heb dus ook fijntjes even gemeld dat het volgens mij gewoon een kwestie is van dat je kind er aan toe is of niet, en dat vervolgens enige sturing van jou als ouder uiteraard meehelpt. Want als het aan de trucs en tips puur zou liggen, zou Thirza hier echt ALLANG doorslapen... Ze heeft vannacht trouwens geslapen van 21-8, met alleen om half 3 wakker. Geen voeding gehad, even een aai over haar bol was voldoende. Vervolgens heeft ze hier thuis wel een half uur aan de borst gehangen te sabbelen, (toen vond ik het wel welletjes, dus losgemaakt), huilen vervolgens en het heeft echt een uur geduurd voor ze weer begon te babbelen... Ze was echt zooooo stil... (Ze heeft het overigens prima gehad bij de gastouder, daar ligt het niet aan. Het was echt even het rare van een nacht niet thuis geloof ik). Dus ben er nu over aan het denken wat dan het juiste evenwicht zou zijn. Ze kan dus fysiek zonder de voeding, maar ze heeft dus blijkbaar wel enige aandacht en troost nog nodig. Dus, nog ff aan het peinzen over wat dan een juist evenwicht zou kunnen zijn om toch naar wat minder voed- of troostmomenten per nacht te gaan...
Ik snap die mensen van dat ene topic echt niet. Ok dat je een baby van één dag niet na de eerste kreet uit bed haalt kan ik me nog iets bij voorstellen, maar echt laten huilen.... En dat diegene die zich zo snel op haar teentjes getrapt voelt en cirkelredenaties van heb ik jou daar te berde brengt om haar gelijk te krijgen... Geen van ons ontkent denk ik dat sommige kindjes het eventjes nodig hebben om te pruttelen voordat ze in slaap vallen, maar er is een groot verschil tussen pruttelen en overstuur de boel bij elkaar krijsen zodat de mensen vier straten verder nog mee kunnen genieten. @Rozemarijke Dat evenwicht ligt voor ons nu op twee keer per nacht. Daar houdt ze eigenlijk zeer stevig aan vast en met de eczeem ben ik ook niet genegen om haar te laten huilen want ze heeft duidelijk last. Waar ik zelf altijd mee worstel is dat de borst niet alleen eten is maar ook troost. Niets wat ik kan doen troost Kyra zo goed als het eventjes aanleggen. Wel fijn dat je zo goed hebt kunnen slapen. Dat zal goed gedaan hebben. Oh hier hebben we trouwens uit kunnen slapen! Om 8.45 was madame het pas zat in bed. Ze heeft lekker zitten spelen in bed in plaats van gelijk te huilen.
@Devy: dat was het dus ook duidelijk, troost. Dat werd me vanochtend maar eens duidelijk toen ze maar bleef sabbelen en sabbelen en sabbelen... Normaal is ze met 5 tot hooguit 10 minuten klaar (dat laatste meestal als de melk niet zo gemakkelijk toeschiet, dus uit zichzelf is ze eigenlijk altijd met 5 minuten wel klaar. En drinkt dan dus een volledige voeding van zo'n 120 cc). En vanochtend had ze echt geen honger: ze was om 8 uur wakker geworden, had toen een broodje en een fles gehad, en om kwart voor 9 waren we hier thuis. Maar als het aan haar had gelegen, had ze nog een hele tijd doorgegaan. Man, dat heb ik echt nog nooit gehad met 'r. Nou, zal zoeken worden dus... De afgelopen weken heb ik ook niet m'n best gedaan om een voeding 's nachts uit te stellen, (met de kiespijn e.d. toch geen zin). Maar dan gaan we de komende week maar eens even zien of ze weer gaat slapen zonder voeding. Dan eerst maar even het drinken afwennen 's nachts, als het daarvoor nodig is dat ze naast me ligt te slapen, dan zij dat zo. Eens zien of we dan op een evenwicht qua voedingen uit gaan komen.
He meiden, beetje wisselende verhalen over de kindjes hoor, ik. Kan het ff niet allemaal bijlezen, maar ben jullie niet vergeten hoor. @kindjes die wat beter slapen of hebben geslapen.....goooo!!!! Applaus, hulde!!! Heerlijk dat jullie mama's en papa's zo'n lekkere nacht of nachten maken. @kindjes die niet lekker zijn.....dikke knuff...... Hier heeft Sven twee nachten doorgeslapen.......vannacht ben ik echter door mezelf een tijd wakker geweest. Ben nog steeds niet goed......afgelopen woensdag weer een aanval gehad. Best eng, maar we zullen het wel horen woensdag in het zkh. Vannacht zelfs zo moeite met slikken dat ik gewoon benauwd werd. Dus zo lig je niet wakker van je zoon maar van jezelf
Dat is balen zeg Goofy. Hopelijk weten ze snel wat het is en kunnen ze er iets aan doen. Het is zo frustrerend als je zelf wakker ligt terwijl de kleine eens een keer slaapt en jezelf zo ziek voelen is al helemaal niet leuk.
Nou hier was het doffe ellende. Kyra is maar een keer of drie wakker geweest maar dan wel erg lang. En omdat het vandaag mijn dag is om er met Kyra uit te gaan was ze natuurlijk om 6 uur wakker. Ik kan niet wachten totdat de hormoonzalf/lipikar combinatie echt goed aanslaat en die rottanden en kiezen door zijn.
En hier snap ik echt niks meer van Thirza (of het zou moeten zijn dat ze nu toch aan het snappen is wat de bedoeling is), maar heb alleen hoeven voeden rond 2 uur... Eerst 1 borst gedronken, maar half uurtje later was het weer huilen. Nog een borst gedronken en toen heeft ze geslapen tot kwart voor 7! Heerlijk!