Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Het was inderdaad even een shock-moment, maar daar waren we snel genoeg overheen. En je kunt inderdaad heel veel plannen maken, maar er komt altijd wel iets tussen. Origineel gezien was het plan dat ik mijn bachelor af zou maken, nu ongeveer zou beginnen met solliciteren, een jaartje of 2 zou werken en daarna een huis kopen voordat we zouden verdergaan met onze kinderwens. Maar voor alles is wel een oplossing te vinden zo ook voor het kamer probleem. Kyra krijgt de middelgrote kamer waar we een extra kast op zetten voor de dingen die we niet weg willen doen. En er zal veel weggegooid of verkocht moeten worden. En ook van de zolder van mijn schoonouders zal nog meer dankbaar gebruik gemaakt worden.

Ik heb nog steeds best wat klachtjes. De Crohn speelt nu even meer op, misselijk, geen eetlust en moe. Maar hopelijk gaat dat snel beter! Ik hoop dat het bij jou beter gaat Lob. :)

@Lob Kyra is op het moment juist weer beter aan het eten. Een tijd terug had ze besloten bijna geen groenten meer te willen eten en kreeg ik het nog net niet terug naar mijn hoofd gesmeten als ik de groenten op haar bordje legde. Maar ze heeft ook perioden gehad waar ze na een paar happen al besloot dat ze niet meer wilde. Ik snap dat je je er zorgen over maakt maar er is zo weinig wat je eraan kunt doen.

@Elise Tisunfase Tisunfase T'is hopelijk een korte (!) fase. Ik moet binnenkort toch naar de Praxis, zal ik een paar rollen behang voor je meenemen? ;) En buikgriep is echt niet leuk! Hopelijk is het snel over.

@Rozemarijke Oh dat zou zo mooi zijn om het gezicht van je buurmeisje te zien als er ineens een hele hoop dreumesen buiten spelen vroeg in de ochtend. Ik krijg er gewoon een hele gemene grijns van op mijn gezicht. ;)

2. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Devy: ik denk dat ik plamuur en stucspul nodig heb...:D Maar het is idd een fase, maar wel vermoeiend. Hij kan in ieder geval bij het theater en heeft geen moeite om zich te uiten;)...
    Lob: bij Luca wisselt het ook erg. Hij heeft een tijd heel moeilijk gedaan met fruit maar dat gaat nu weer goed en nu doet hij moeilijk met brood en warm eten... Vorige week nog met de kinderarts besproken en die zei dat ik me geen zorgen moest maken want na het eerste jaar leven ze van de lucht en de liefde (zo zei hij het letterlijk). Dus hoort erbij, maar ik vind het ook moeilijk en maak me vooral zorgen als hij fruit of groente laat liggen...

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ah, vandaar dat Thirza graag buiten wil zijn.... :D

Nou, meiden, ga even zitten. Vanmiddag kwam de buurvrouw, (ja, de burVROUW, niet het buurMEISJE) excuses aanbieden.
    Tja, ik ga daar verder echt geen drama van maken of hun daar scheef op aankijken of op doorruzieen ofzo, (ik organiseer alleen zaterdagochtend een dreumes-speel-dag :D). Maar ik sloeg wel even steil achterover dat mams voor haar dochter excuses kwam maken... Pardon? Laat 'r dat lekker zelf op komen lossen toch? Tussen de regels door las ik wel dat buurvrouw het ook wel vroeg vond, 8 uur in de tuin.
    Daarop heb ik geantwoord dat wij het ook wel heel lekker hadden gevonden als wij later de tuin in hadden gekund, want dat had betekent dat Thirza niet voor de zoveelste keer al om 6 uur wakker was.... Oja... (ze weten dat wel, ze hebben me wel eens gevraagd waarom Thirza zoveel huilde, dat horen ze dus :(). En dat we in een rijtjeshuis wonen, dus dat je elkaar nu eenmaal hoort en dat dat niet altijd te voorkomen is, en dat ik niet altijd rekening met hen kan houden, ook al moeten ze het gewoon zeggen als ze last van ons hebben. Want ik WIL natuurlijk graag rekening houden met anderen, ook al KAN dat niet altijd...
    Nou, heb ik dat netjes gedaan, of niet? :D

Nou, kwam ik ff gauw nog vertellen, voor ik m'n bed in rol. Morgen vroeg dag (zul je zien dat Thirza morgen laat wakker is, ik moet er nu sowieso om 6 uur uit. Nouja, als ze laat wakker is, is dat op zich ook wel fijn: kan ik al m'n zooi klaarzetten en in de auto gooien zonder dat ze aan m'n benen hangt :) Dus laten we daar maar op hopen... ;))
    Trusten en tot morgen!

4. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Rozemarijke: ik snap dat je buurmeisje het eng vond om te komen, maar ze had dan toch samen met de buurvrouw kunnen komen??? Nu heeft haar moeder het voor haar opgelost...
    En hoe laat was Thirza wakker vandaag?

Hier een roerige nacht achter de rug voor het eerst sinds tijden... Luca werd 2:45 huilend wakker, was in paniek en klampte zich vast en wilde met mij mee. Ik wilde dat niet, want dat hebben we er net uit. Dus heb hem eerst in zijn bedje getroost en dat leek te werken. Ik hoorde hem onrustig blijven doen en om 3:30 weer hard huilen en in paniek. Zat ook ontzettend op zijn speen te kauwen en aangezien hij linksonder een megabobbel in zijn tandvlees heeft zitten maar een zetpilletje gegeven. Hij bleef huilen, dus ik heb hem in zijn kamertje op schoot genomen en toen werd hij rustig. Toen hij helemaal kalm was weer in bed gelegd; dit ging zonder problemen en hem nog een keer een gil horen geven en toen is hij rustig gaan slapen. Dus ik ben trots op mezelf dat ik het heb kunnen oplossen in zijn eigen kamertje; het kostte even wat tijd, maar toch gelukt. Vanochtend om 7:45 hem wakker gemaakt want hij mocht een ochtend inhalen op het kdv voor vrijdag. En ik ben naar mijn werk gegaan om mijn administratieve rompslomp een beetje bij te werken. Hem net om 13:00 opgehaald en nu ligt hij te slapen.

5. raspberry

@Elise: over mijn buurmeisje waren dat idd ook mijn gedachten. Ze komt er lekker gemakkelijk vanaf... (stiekem denk ik dat zij helemaal geen excuses aan WIL bieden, en dat moederlief het dan maar op komt lossen... Stom, zo leert je dochter natuurlijk nooit verantwoordelijkheid voor eigen gedrag te nemen... :()

Goed dat het op z'n eigen kamertje gelukt is! Ga hier straksna de ingreep denk ik ook maar een goeie stoel op Thirza's kamer zetten en dan zien dat ze zonder voeding weer in slaap kan gaan leren vallen... :)

En oja, ze was vanochtend dus om kwart voor 7 wakker. Hahaha, wat zei ik gisteren? :D Ik heb dus besloten om er elke dag vroeg uit te gaan in het vervolg ;)

6. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    hier herhaalde het huilend wakker worden zich tijdens zijn middagslaapje. Zelfde methode toegepast en hij ging weer slapen. Hij werd een half uur later weer huilend wakker en was wat angstig. Na 10 minuten barstte ineens een onweersbui los; ik denk dat hij die aan voelde komen...
    Vanaf dat zijn pappa thuis kwam is hij supervrolijk en heeft echt zitten eten alsof hij uitgehongerd was. Het waren sperzieboontjes met zalm en dat vindt hij blijkbaar erg lekker. Luca drinkt nog uit een fles, wil niet aan de tuit, maar nu heb ik zo'n rietjesbeker gekocht en daar drinkt hij super uit. Na het eten was hij aan het dansen en gek doen en nu ligt hij lekker in zijn bedje. Ben benieuwd vannacht!

7. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Devy, oh balen dat je zo misselijk bent.. ik ben ook best misselijk, maar heb gelukkig de pot nog niet hoeven omhelsen.
    Verder heb wel last van z-dementie (of was het nou toch de oververmoeidheid :p), want ik ben vandaag de afspraak bij de vk al vergeten ;).

@Elise, oh knap zeg dat je bleef volhouden op zijn kamertje! Ik neem me dat ook iedere keer voor maar als het puntje bij paaltje komt en ik weer zo moe ben dan kies ik telkens voor de makkelijke weg.
    Fijn dat ik dit hoor van wat jouw ka heeft gezegd.. ik weer dat het niets helpt, maar ik blijf me maar zorgen maken over alle vitamines die hij mist.
    Ik heb gewoon de fout (denk ik) gemaakt met het geven van potjes tot 11 maanden. Die lust ie namelijk wel heel graag, en eet ie met smaak helemaal leeg. Maar ik wil dat niet meer, en probeer dus nu al maanden dat ie gewoon met ons gaat mee-eten. Ooit zal het lukken!

@Rozemarijke, slecht zeg van de moeder... laat het haar lekker zelf opknappen.. hier leert ze niets van.
    En hoezo is 8 uur te vroeg om in je tuin te mogen zitten?? Ik ben heel sociaal hoor, maar je kunt op die manier wel met heel de wereld rekening houden.. Ik sta op zaterdagochtend om 8 uur al vaak in de AH boodschappen te doen.

@Hier, ongelooflijk... Gijs heeft een middagslaapje van 3 uur gedaan :$. Ik heb kunnen opruimen, strijken, wassen en nog had ik tijd om even lekker te gaan zitten. Ik wil dit meer!!!!!!
    En het belangrijkste... Gijs werd vrolijk wakker, en het avondeten was weer eens gezellig.
    Ik was bang dat ie net niet meer zou gaan slapen, maar viel mee want om 20.15 sliep ie.

Zo... nu weer even tv kijken want ik ben nog steeds een van Nederlands zwevende kiezers ;)

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Lob Hier ook zo'n zweverig type. Het is de vraag of ik voor mijn portemonnee op korte of langere termijn ga stemmen. Moeilijk! Ik ben op het moment meer misselijk dan vergeetachtig en dat hoop ik zo te houden totdat ik alle tentamens ed heb gehaald! Maar ach de vk zal genoeg vrouwen hebben die de afspraak vergeten en met het slaapgebrek vind ik dat je een dubbel excuus hebt.

Wat fijn trouwens dat Gijs zo'n goede middagdut heeft gedaan. Heerlijk even tijd voor de dingen die je moet doen en hopelijk ook even om met je voeten omhoog te zitten.

@Elise Goed dat je volgehouden hebt! Dat creeert wel de nodige duidelijkheid en hopelijk zet de paniek fase niet door. En spercieboontjes met zalm klinkt goed! Kyra hield er eerst erg van maar nu niet echt meer. Ze is meer een aardappelen en pasta fanaat.

@Rozemarijke Een goede stoel (en een warme plaid) zijn nooit weg bij die nachtbrakertjes. Ik ben nog steeds heel blij met mijn esthetisch niet verantwoorde maar heel erg lekker zittende Poang stoel. En helaas denk ik dat ze het zelfs op deze jonge leeftijd doorhebben als je ze voor de gek probeert te houden dus ik vrees dat je 'voornemen' om altijd vroeg op te staan gedoemd is niet te werken. ;)

@All Gisteren weer wat inslaapmoeilijkheden, maar ik ben 'streng' geweest en heb Kyra even laten huilen (ze brulde als een leeuw van pure driftigheid), maar na een minuut of 5 werd het wat gejengel en na 10 minuten was het stil. Maar oh wat kan ze boos zijn zeg. Ze heeft wel doorgeslapen en was om een redelijke tijd (6.15 uur) wakker.

9. raspberry

Nou, idd, want vanochtend was het weer kwart voor 6 :(
    Maar wel met maar 1 keer wakker rond 12 uur, dus we zitten weer even in een opgaande lijn en dan is het eigenlijk altijd zo dat ze dan in eerste instantie heel vroeg op is, omdat ze dan een langere ruk achter elkaar gemaakt heeft en net even te wakker is om nog wat langer te gaan slapen dan....

Ik zweef trouwens niet :) Kwam in de stemwijzers ook weer uit op m'n 'vaste' partij. Ik hoop alleen dat die 20% zwevers niet massaal op de VVD gaan stemmen, want dan kunnen we straks elk huisartsenbezoekje betalen zelf, en dat is niet grappig als je van die kids hebt met steeds oorontsteking :( (om maar eens een voorbeeld te noemen).
    Je hebt trouwens ook de stomwijzer. Die is erg grappig :D

10. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Heej meiden, heb weinig tijd om te forummen op het moment. Druk bezig op mijn werk om alles fatsoenelijk af te ronden en over te dragen voor de vakantie. Vandaar dat ik vandaag op mijn vrije dag ook aan het werk ben.
    Ik ben hier dus een paar weken niet. Misschien spiek ik nog wel even op vakantie :)

Lob: fijne vakantie! Geniet er lekker van met zijn 'viertjes' :)

Ik weet niet of er nog meer op vakantie gaan de komende weken, maar dan ook fijne vakantie.

Rozemarijke: succes met de operatie, volgens mij ben jij bijna aan de beurt toch!

En de rest wens ik een goede nachtrust!

En oh ja stemmen moet ik ook nog doen, ben er nu wel uit!

11. raspberry

Nog 2 weken... counting down :)

Fijne vakantie!!!!!

12. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Fijne vakantie! Neem wat beter weer mee terug. :)

13. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Elin: een hele fijne vakantie!
    Rozemarijke: ik heb ook de stemwijzer gedaan en weet ook al wat ik ga stemmen; wij gaan vanavond eventjes. En Thirza heeft een goede nacht gemaakt zeg! Vroeg wakker worden heeft Luca ook een tijd gedaan toen hij 's nachts beter ging slapen; hier ging dat vanzelf over.
    Lob: ik maak me ook altijd zorgen hoor, over alle vitamines die hij mist. Maar probeer het nu een beetje van me af te zetten en vaak maakt hij dan wel weer een dag een inhaalslag (zoals gisteren). Luca is ook niet zo goed in afhappen nog; hij sabbelt nog steeds meer en daarom wil ik hem van de fles af hebben, maar dat valt niet mee in een sprongetje...
    Devy: Luca heeft ook zo'n lekker temperamentje... Daarnet vlogen zijn schoenen door de kamer van woede. Meestal vind ik het wel grappig, maar af en toe...

Luca had vannacht 1x speenalarm en voor de rest heeft hij lekker doorgeslapen tot 7:00. We hebben net gezwommen, maar het was een drama. Luca wilde zijn eigen gang gaan en absoluut niet met de les meedoen. Gevolg: een half uur lang strijd en gekrijs terwijl ik door 10 andere moeders aangestaard werd en ook nog door een paar vaders vanaf de kant... Ik voelde me echt een hele slechte moeder!
    Hij wil ook alleen maar aan mij plakken de hele dag en dan het liefst in een strakke omhelzing om mijn nek; ik word er helemaal kriegel van, grrr:x. ik hoop dat hij nu even slaapt zodat ik nog een was op kan hangen en even kan douchen want ik stink naar chloor...

14. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elin, ik miste je al... dacht al wel dat je druk zou zijn...
    Heel fijne vakantie meid! Geniet ervan! Ik hoop echt dat jullie een beetje tot rust komen.
    Wij nemen de laptop mee om voetbal te kunnen zien, dus ik zal hier af en toe ook wel eens spieken.

@Devy, als ik naar mijn persoonlijke situatie kijk dan zou ik eigenlijk iets heel anders moeten stemmen dan dat ik daadwerkelijk ga doen..
    Ben er nu inmiddels wel uit!

@Rozemarijke, Thirza valt ook niet meer in slaap he als ze zo vroeg wakker is?

@Elise, vermoeiend he? Hier ook vaak van die fases.... En ook hier een vreselijk temperamentje pfff...... Gisteren in de AH werd meneer zo boos omdat ie niks mocht vasthouden. Hij schreeuwde heel de winkel bij elkaar.

15. raspberry

@Elise: klinkt goed, jullie nacht!
    Ervaring is idd dat het hier vanzelf wel weer naar een uur of 7 gaat dat ze wakker wordt en we moeten opstaan, dus komt wel goed :)
    @Lob: maar ze valt idd niet meer in slaap, als ze dan zo vroeg wakker is :( Nouja, kwart voor 6 is altijd nog beter dan 5 uur zoals bij jullie...

@stemmen: als ik met m'n portemonnee stem, zou ik op SP uitkomen, die ik overigens wel een warm hart toedraag. Bij gemeenteraadsverkiezingen deed 'mijn' partij niet mee, (CU), maar die hebben mijn stem dus gekregen vandaag :) Wij hebben het prima financieel, (gewoon modaal hoor), dus diepere principes mogen ook meetellen ;)

Ik ben verder heeeeeel benieuwd of er genoeg gekken rondlopen in Nederland om Rita Verdonk weer in de kamer te krijgen. Jemig, dat dat mens minister is geweest, daar snap ik echt geen hol van: wat een leeghoofd is dat mens zeg! Zag gisteren een paar stukjes debat met Marianne Thiemen en Kees van der Staaij samen, maar pff... dan slaat ze toch echt wel een figuur met d'r niet-inhoudelijke leuzen en stommigheden.... zeker tegenover twee mensen die wel goed nagedacht hebben over de zaken. Als ze nou nog tegenover Rutte of Balkenende zou staan, die ingefluisterd door hun media-adviseur ook allerlei lege leuzen roepen... dan valt het iets minder op ;)

16. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Elise en Lob Die temperamentjes mogen inderdaad af en toe wel een stuk minder!

Oh trouwens mijn zusje was helemaal beledigd door een versierzin. Er werd gezegd goh jij lijkt ook op de tweede van de lijst van de PVV. Nu is dat geen onaardig ogende vrouw, maar ze lijkt er totaal niet op. En ook haar politieke voorkeur is een heel stuk linkser.

Zelf stem ik meestal D66 niet te links, niet te rechts en vooral pragmatisch. Maar ik zit nu te twijfelen over de PvdA, vooral omdat de VVD het goed doet in de peilingen. En dat is me weer een stuk teveel naar rechts.

17. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Rozemarijke, bij mij tellen principes ook harder mee dan mijn portemonnee... wij hebben het goed, en met wat minder hebben we het ook nog goed ;).
    no way dat ik daarom op een partij ga stemmen die op de ontwikkelingshulp wil korten.

nou idd wat een maf wijf! ik hoor/zie haar nu de laatste tijd weer wat voorbij komen maar die uitspraken :(.
    ongelooflijk zeg dat die minister is geweest...

18. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    whahahaha die stomwijzer is echt funny!!!

19. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Hier ook d 66
    twijfelde nog op PvdA maar kwam toch op D66 uit. Wij hebben het ook goed maar vind solidariteit ook belangrijk vandaar sociaal liberaal.
    Rita is een leeghoofd maar Wilders vind ik eng!

20. raspberry

Tja, Wilders wil toch niet regeren, (voorlopig niet iig). Als je kijkt naar de onderhandelingen in Almere, en nu ook al over de AOW-leeftijd, dat ie nu al roept dat dat een breekpunt zal zijn, terwijl alle grote partijen (iig mogelijke coalitiepartners) dat aan gaan pakken... Dat is tactisch spel. Wilders wil oppositie, lekker overal tegenaan schoppen. Ik ben alleen wel een beetje bang dat ie dat doet om op termijn nog groter te worden en dan in z'n eentje maatregelen te kunnen nemen die de vrijheid van bepaalde groepen mensen ernstig gaan beperken.

Pff, en de VVD met z'n korten op de ontwikkelingshulp: al die lui moeten wel hier vandaan oprotten van ze, maar er iets aan doen om dan te zorgen dat de reden voor het hier naar toe komen, weggenomen wordt: ho maar :(
    En als je dan bedenkt dat wij zo rijk zijn geworden door eeuwen en eeuwen van uitbuiting van de ontwikkelingslanden, en als je dan kijkt naar alle oneerlijke huidige handelsafspraken... dan spoor je echt niet helemaal.
    Heb altijd geroepen dat als Rutte premier wordt, ik ga emigreren. Ik hoop dat dat niet nodig zal zijn.... :(

En dan ontopic :D Thirza heeft hier vanmiddag gewoon 3 uur en 3 kwartier geslapen weer eens! Heeft megagoed gegeten ook, dus benieuwd naar vannacht... :)

Deel Deze Pagina