Ik vind de kansarme mensen binnen NL een stuk belangrijker dan buiten NL, maar ik vind ook dat er heel veel moet veranderen in NL en dat de VVD daar goede plannen in heeft... als je ziet hoeveel misbruik wordt gemaakt van uitkeringen etc. en hoeveel mensen onterecht thuis zitten bijv.. schandalig! En dan dat de mensen die meer verdienen NOG meer belasting moeten betalen?! Kom op zeg...! En dat de kinderbijslag afhankelijk moet worden van wat iemand verdient?! Dus ali die dehele dag op zijn luie r**t zit met 20 kinderen krijgt meer als iemand die vreselijk hard werkt met kids?! Belachelijk! (dit klinkt erg kort door de bocht maar jullie weten vást waar ik op doel) En dan bijv de hypotheekrente aftrek... natuurlijk moet deze blijven! Dit is alleen maar een stimulering van het eigen woningbezit en het verlaagt de belastingdruk. Mensen roepen dat hier de hoge huizenprijs vandaan komt... wat een onzin! Dit ligt puur in het tekort aan bouw van nieuwe huizen, niet in de hypotheekrenteaftrek die al járen bestaat. En wat denk je dan van alle mensen met een hypotheek die dan hun hoofd niet meer boven water kunnen houden Rozemarijke? Die zijn allemaal verplichtingen qua hypotheek aangegaan die vervolgens niet meer betaald kunnen worden!
En lob de kansarme mensen in het buitenland zijn natuurlijk belangrijk & noodhulp moet natuurlijk altijd blijven! Maar het moet gewoon duidelijk zijn dat de hulp aan ontwikkelingslanden gericht moet zijn op ontwikkeling en zelfredzaamheid... anders kun je geld blijven doneren! Nederland zit overigens vér boven het europees gemiddelde qua ontwikkelingshulp... dit kán en mág best een tandje minder naar het gemiddelde!
Ik denk wel dat het anders aangepakt moet worden want het geld komt nu niet altijd op de juiste plek terecht. Maar dat lukt volgens mij niet door te bezuinigen en dat is wel wat de VVd en de PVV wil. En ik vind het geen probleem dat NL meer geeft dan het Europese gemiddelde... ben er trots op.
Trots? Terwijl er zoveel mensen zijn in NL die het zó moeilijk hebben? Terwijl NL zo'n klein land is? Denk dat we beter eerst onze eigen problemen op kunnen lossen voor we 'groot' doen tegenover andere EU landen.. En om het geld op de plekken te krijgen waar het écht nodig is, zal er moeten bezuinigd worden op bepaalde andere dingen qua financiële hulp
Pfff het monstertje slaapt. Ze was echt niet te genieten van vermoeidheid! Hopelijk wil ze vannacht wel gewoon weer slapen.
60%?????? hoe krijg je dat voor elkaar? De hoogste schaal is toch 52%? Verder ben ik het met een boel dingen met je eens: iedereen die op z'n luie reet wil hangen en niks wil doen, moet vooral daarin niet gesupport worden door de staat (en dus door hardwerkende lui die daarvoor belasting betalen). Toch kom ik binnen mijn werk veel jongeren tegen die oppervlakkig gezien misschien van die luie donders zijn, maar waar een boel achter zit. En..... het moet niet zo zijn dat, omdat er een paar rotte appels tussen zitten in de lage inkomens, de rest van de lage inkomens daarvoor op de blaren moet zitten. Dat is net zo ontrechtvaardig toch als hardwerkende mensen die betalen om die luie donders op hun gat te laten zitten...? Maar... er kunnen echt een boel dingen anders. in mijn werk heb ik veel te maken met jongeren die een Wajong-uitkering ontvangen en het UWV is er niet bijzonder scherp op dat deze jongeren regelmatig herkeurd worden... zitten dus regelmatig jongeren bij die erg lang ten onrechte een uitkering ontvangen. Maar: dat is wel een kleine minderheid, bepaald geen doorsnee wajong-er!!! Ik vind het VVD daarin vaak wel erg kort door de bocht gaan, en bovendien weinig zicht hebben op hoe je de oorzaak van ontstane problemen aanpakt. Want een luie uitkeringstrekker gaat heel vaak niet een baantje zoeken als ie gekort wordt, maar gaat de criminaliteit in, want da's snel en gemakkelijk geld verdienen. En persoonlijk vind ik het prima dat ik, met al mijn mogelijkheden en een modaal inkomen, meer belasting betaal dan iemand die ongeschoold werk doet. En wat betreft hypotheerenteaftrek, zoals ik al zei: 6 van de 12 miljard gaat naar 20% van de lui die h-aftrek ontvangen: hele hoge inkomens dus, die maandelijks soms duizenden euro's aftrek terugkrijgen! Nou, sorry, maar als jij een huis kunt betalen van een miljoen, dan heb je daar echt geen staatssteun bij nodig, (ik vind het overigens ook helemaal niet passen binnen een liberaal (=zo weinig mogelijk staatsbemoeienis) gedachtegoed.... erg inconsequent gebeuren. Er zijn volgens mij weinig partijen die de aftrek helemaal af willen schaffen, volgens mij was dat alleen groen links, en die praten over termijnen van 30 jaar... Dus zo'n vaart loopt dat niet met mensen die hun hypotheeklast ineens niet meer kunnen betalen hoor! Maar het is Rutte erg goed gelukt om paniek te zaaien helaas Wat vinden jullie van Wilders trouwens, die nu ineens toch gaat roepen dat de AOW toch maar geen breekpunt is? Pfff, en vooraf maar roepen; wij doen wat we zeggen en waar we voor staan... jaja. En Verdonk; die zit volgens mij ondergedoken ofzo? Die wil ik wel eens horen over haar 'zege'...
Nou, net de brief binnen over tijdstip van de ingreep; we moeten ons om 9 uur melden, dus gelukkig lekker op tijd. Aangezien ze 6 uur voor de ingreep nog een lichte maaltijd mag, gaat ze dus om half 3 's nachts nog ff een voeding krijgen
Hoogste schaal is idd 52% maar als je ziet awt er allemaal nog meer bij komt kijken bij onroerend goed, en eigen zaken word je echt heel beroerd hoor! Het is inderdaad jammer dat een paar rotte appels het voor de rest verpesten... maar zo kan je het om blijven draaien, iemand zal het sowieso op moeten knappen en ik vind het niet meer dan normaal om het dan bij de kern op te zoeken & niet nog meer geld bij de rijke(re) groep te gaan halen! "6 van de 12 miljard gaat naar 20% van de lui die h-aftrek ontvangen: hele hoge inkomens dus, die maandelijks soms duizenden euro's aftrek terugkrijgen! " Waar baseer je dit op trouwens? En de hypotheekaftrek is voor iedereen waarom zou iemand met een huis van bijv. 600.000 anders zijn als iemand met een huis van 200.000 ? En er zijn voldoende partijen die de aftrek wél willen afschaffen & ik snap heel goed dat je het daar als bijv. een starter érg benauwd van krijgt... En Wilders? Daar kan beter maar helemaal niet over gepraat worden... die praat nou eens echt als een kip zonder kop!
Die 6 miljard zijn cijfers uit recent onderzoek... En idd: iedereen krijgt aftrek, maar waarom krijgt iemand met een gigantisch salaris en een veel duurder huis MEER aftrek, als de maatregel bedoeld was om starters te stimuleren? Dat gaat nergens meer over. Ik ben zelf erg voor afschaffing van de aftrek boven de 5 ton. Dus dat iedereen tot 5 ton af kan trekken, en verder niet meer, en dan allemaal een zelfde percentage, dus niet meer dat als je een miljoen verdient, je 52% aftrek hebt, tegen mensen als wijzelf maar 37%... Als iedereen dezelfde rechten heeft, zou je dat dus aan moeten pakken toch?
Oké maar als iedereen dan tóch dezelfde rechten heeft kan iedereen ook gewoon 52% belasting betalen lijkt me?! We zijn allemaal gelijk toch? Je kan niet mensen op het ene gebied WEL gelijk laten zijn en op het andere niet...
Hmm, had jij niet TON moeten stemmen? Ik vind niet dat iedereen gelijk moet zijn en gelijke lasten moet dragen, dat was jouw argument toch Dat onderzoek; heb ik op tv voorbij zien komen, maar is me even ontschoten waar en wanneer... Was iig niet een of ander lullig onderzoekje, dat waren wel echt serieuze cijfers, (anders zou ik ze niet aanhalen).
Is dat zo? Want je zegt wel dat mensen met een huis boven 500.000 geen hypotheekaftrek moeten kunnen doen of iig niet wat erboven zit.. Maar diezelfde mensen moeten dan maar wél meer belasting betalen?!
Hoi meiden, wat een verhitte politieke discussies hier! Zoals eerder gezegd ga ik me er niet in mengen; iedereen heeft recht op zijn eigen mening en daarom mogen we ook individueel stemmen. Bovendien is dit plekje op het forum voor onze slaapterroristjes, weten jullie nog? Luca heeft vannacht goed geslapen, was alleen om 6:30 huilend wakker omdat hij helemaal doorgelekt was. Ik heb gewerkt vandaag en hij is bij mijn moeder geweest. Daar gegeten; hij heeft niet zo best gegeten, maar net nog wel een papje op en ligt nu lekker te slapen. Fijne avond allemaal!
Hehe volgens mij valt het met het verhit wel mee. Ik heb in ieder geval geen problemen mee dat mensen anders denken dan ik (natuurlijk heb ik wel gelijk, maar ach j/k ). Hier was het een gematigd rampenplan. Ze was overdag niet te genieten, en de avond was een ellende met brulpartijen waar je U tegen zegt. Maar 's nachts is het toch niet onaardig gegaan.
Ik vond het ook niet verhit... Rozemarijke is heerlijk om mee te discussiëren Hier ook weer wat minder!
Ha, ik vind jou ook altijd een fijne sparring-partner Hou ook wel van pittig, niet alles zomaar aannemen en voor zoete koek slikken Altijd goed om dingen die voor jezelf heel normaal zijn, door een ander even onder de loep genomen te hebben... Maar DK: denk dat wij beiden een heel verschillende insteek hebben. Ik hoor jou vooral denken vanuit 'zelf hard werken voor je inkomen enz', volgens mij ook vanuit dat je toch aanneemt dat iedereen gelijke kansen heeft? Dat vind ik ook heel belangrijk, ik denk wel vanuit de gedachte dat we juist niet allemaal gelijke kansen hebben: we hebben onze intelligentie en talenten niet zelf gekozen, maar zijn er mee geboren en moeten het daar ook mee doen. Vanuit mijn geloof vind ik zelf dan dat als je goede kansen mee hebt gekregen door je intelligentie en talenten, dat ook een stuk verantwoordelijkheid geeft voor mensen die het minder getroffen hebben. Wat niet wegneemt, dat ik eigen verantwoordelijkheid heel belangrijk vind: iemand met minder kansen, heeft hierdoor bepaald niet de vrijheid om maar lekker achterover te gaan leunen. Maar goed, voor zover even. Jammer dat we hier op het forum geen politieke topics mogen openen... Hier vannacht weer wat onrustiger, en weer vroeg dag Ze heeft ook weer last van d'r oortjes en loopt te hoesten, en dat kabbelt dus vanaf afgelopen weekend al weer aan, dus als ze volgend weekend nog steeds zo kwakkelig is, ga ik maar eens achter een AB-kuurtje aan, want het laatste wat we moeten hebben, is dat de ingreep uitgesteld moet worden omdat Thirza niet lekker is
Ben nog steeds lid van de club hoor... Beetje oververmoeid aan het raken.. Druk met werk wat me niet bevalt en ook Jamie is verschrikkelijk hyperdepieper.... Slapen gaat al wel beter... Meestal rond 4 uur wordt hij wakker.. Nu laten we hem eerst even huilen en daarna sussen en binnen 5 minuten slapen we daarna weer.. Al met al gaat het vooruit.. Geen voedingen meer en drinken. Nu alleen het ritme eruit.
Ha meiden, Ik vind dat oververhit ook wel meevallen! Iedereen mag anders denken toch? En ik heb voor iedereens mening even veel respect, mits je hem kunt onderbouwen... en niet zomaar iemand napraten. Jammer dat ik het niet meer kon volgen gisteren. Maar ik wil toch nog even over gelijke kansen hebben... want dat is het hele eieren eten. Voor mij bijv. was het heel normaal dat er thuis hard gewerkt werd, ike ging netjes naar school, kon zoveel/zolang studeren als ik zelf wou, kreeg net niet genoeg geld om 3x in de week te stappen waardoor ik er meteen voor koos om heel veel bij te gaan werken, wij leerden dat je eerst moest sparen en dan pas iets kon kopen en ga zo maar door. Maar dat is voor heel veel mensen niet zo, die hebben niet de goeie voorbeelden van thuis meegekregen, wonen in wijken waar iedereen zo is opgegroeid, tja en stap daar dan maar eens van weg en ga de goeie kant op... alleen.... Dan moet je wel een heel sterke persoonlijkheid hebben en dat heeft niet iedereen. Gijs had gisteren een half uur het KDV geslapen. Toen ik om 18.30 thusi kwam van mijn werk had vriend hem eral ingelegd want het was huilen...huilen...huilen. Avond en nacht daardoor denk ik ook erg onrustig. Vraagje, slapen jullie kids in een slaapzak??? Oh, ja... Joehoe ik heb vakantie! Nog iemand een tip voor een goed boek (liefst thriller).