Rozemarijke ben het met je eens dat niet iedereen gelijke kansen heeft, máár je zal hier ZELF iets aan moeten veranderen.. ik vind dat niet de verantwoording van andere mensen (met uitzondering van de zwakkere/zieke) Lob geniet van je vakantie! Heerlijk! Enne Kay slaapt ook in een slaapzak...
@DK; daarom werk ik ook in de hulpverlening, om mensen weer in hun kracht te zetten... Erg fijn werk Maar ben het helemaal met je eens dat iedereen die wel fatsoenlijke kansen en mogelijkheden heeft, die ook gewoon moet gebruiken en als je daar geen zin in hebt, dan zijn de consequenties lekker voor jezelf... (Alleen soms is het nog wel eens lastig beoordelen of iemand gewoon niet wil, of dat daar meer achter zit...) (Heb nu bijvoorbeeld een knul in begeleiding die met schulden zit, maar mijn hulp niet toestaat en de begeleiding de laatste weken vermijd. Tja, zelf weten dan... we zijn nu een paar weken bezig geweest om 'm toch weer in de meewerking te krijgen, maar dat is niet gelukt en nu gaat ie dus de huur opgezegd krijgen, (ze huren een appartementje van de organisatie waar ik werk). Heel jammer, maar hij heeft blijkbaar even een rondje goot nodig, zoals we dat wel zeggen: het gaat blijkbaar nog niet slecht genoeg om hulp te willen accepteren. @Lob: fijne vakantie: Hier trouwens ook altijd een slaapzak, alleen sinds het mooiere weer laten we 'm weg omdat het zo warm en zweterig is en gaat dat goed. Nu dus gewoon onder een dekentje/lakentje: eerste stuk van de nacht enkel lakentje en als ze om een voeding geweest is, gooi ik evt het dekentje erbij over, als dat nodig is.
@Lob Fijne vakantie! Nu met het warmere weer slaapt ze in haar pyamatje onder een deken en laken die ze van zich afschopt als ze het te warm vindt. Als het kouder is slaapt ze wel in een slaapzak.
Hoi meiden, allereerst: ik hou van overdrijven en een beetje drama, vandaar dat verhit. Lob: een hele fijne vakantie en Luca slaapt ook in een slaapzak. Nu nog in zijn winterslaapzak zonder mouwen en straks weer in een zomerslaapzak. Toen het vroor deed ik er ook nog een dekentje overheen als ik ging slapen (hij draait eerst altijd tig keer voordat hij slaapt, dus bij het naar bed gaan had dat nog geen zin) en had hij de mouwen aan zijn slaapzak. Enne, ik ben vroeger best wel verwend thuis (en nog steeds), maar ik geef nooit zomaar geld uit aan iets zonder erover na te denken. Ik denk dat het ook te maken heeft met hoeveel verantwoordelijkheidsgevoel je hebt. Ik merk wel dat ik makkelijker zomaar iets voor Luca koop dan mijn man, die dus is opgegroeid in een 1 oudergezin waar niet veel geld was. Rozemarijke: werken in de hulpverlening is leuk, maar af en toe ook flink frustrerend. Zo ben ik al 5 jaar bezig om een ots te krijgen voor een kind en nu is die er, maar nu laat de gezinsvoogd het helemaal afweten. Is niet bereikbaar, komt afspraken niet na en tijdens een live gesprek wist hij eigenlijk helemaal niet hoe het zat en kon geen antwoord geven op onze vragen. En nu heeft hij zomaar op eigen houtje besloten zonder overleg met de woning waar het kind nu verblijft of school om de ots te beëindigen binnen afzienbare tijd. GRRR, dan baal ik wel eens van het systeem in Nederland! Mammalijntje: Luca wordt de laatste tijd ook weer een keer per nacht wakker. Hij slaapt dan wel weer binnen een paar minuten, dus dan heb ik er geen problemen mee. Devy: hoe ging het vandaag met Kyra? Heeft ze het vredesakkoord ondertekent of gaat ze nog even lekker de strijd aan? LovelyDK: idd, gelukkig hebben we vrijheid van meningsuiting. (maar stiekem wil ik wel altijd gelijk hebben, hihi) Luca heeft vannacht rustig geslapen. 1x speenalarm om 3:45, maar sliep snel weer. Ik bedacht me vanochtend in de file opeens hoe normaal ik het alweer vind om uitgerust in de auto te zitten en op werk te komen, terwijl dat 2 maanden geleden nog heel anders was. Van dat uitgeruste is na een dag werken niks over, want het was een gekkenhuis op werk. Luca heeft een leuke dag op het kdv gehad, heeft zitten smullen van de patat vanavond en daarna lekker samen gedoucht en nu ligt hij moe maar voldaan in zijn bedje.
@Elise Wat frustrerend dat het dan allemaal mis loopt door zo'n gezinsvoogd. Ik kan me voorstellen dat dat soort zaken inderdaad energie vreet. Kyra was vandaag niet zo opstandig als gisteren, maar toch blijft het een bewerkelijk kindje. In overleg met mijn moeder ga ik het toch eens aankaarten bij de kinderarts als we er weer zijn. Het is heel natuurlijk voor kinderen om grenzen op te zoeken, maar Kyra doet het vaak wel echt extreem en gecombineerd met het niet aan willen/kunnen kijken als iemand haar corrigeert zit het me niet helemaal lekker. Als ik nu inconsequent zou zijn (natuurlijk ben ik dat wel eens, maar dat is iedereen denk ik) of haar niet voldoende aandacht zou geven zou ik het goed kunnen begrijpen, maar het zit me niet helemaal 100% lekker. Het is eigenlijk ook zo vanaf het begin geweest en niet iets wat is op komen zetten zo nu rond de peuterpuberteit. Ik denk niet echt dat er iets aan de hand is, maar het voelt toch beter om het uitgesproken te hebben. Het was trouwens even drama toen mijn man haar naar bed bracht, maar vrij snel is ze toch in slaap gevallen. Het lijkt nu alsof Kyra's vermoeidheid ook goed tot uiting komt want ze heeft al 3 dagen een (na)middagdutje gedaan. Dat is echt ongekend.
Nou, dan komt de dame eindelijk een beetje tot rust dus, als ze weer even aan middagslapen toe komt... En met dat corrigeren: idd maar eens even uitspreken. Beter voor niks, dan dat je over een tijd denkt: zie je nou wel... @Elise: ja, jeugdzorg... heb er vanuit mijn werk ook veel mee te maken gehad, (inmiddels werk ik met 18+jongeren, dus geen jeugdzorg meer, alhoewel hier en daar een verdwaalde voogd bij een verlengd jeugdzorgtraject (mag doorlopen tot 21 jaar evt). Maar als je hoort hoeveel casussen die lui in hun pakket gepropt krijgen!!! Ze maken onderscheid tussen licht, normaal en zwaar. Licht moet eens per maand gezien worden, zwaar eens per week (of soms nog vaker). Als ze alleen maar lichte casussen hebben, hebben ze al snel 80 kinderen in hun case-load, bij zware gevallen 20! Dat is dus helemaal niet te doen: er zit altijd reistijd tussen en er moet ook nog het weet niet wat aan administratie gedaan worden. Dat met het feit dat ze vaak niet meer dan 32 uur werken (meer hou je bij dit werk ook niet vol), is dus succesrecept voor situaties zoals jij die beschrijft. En jeugdzorg heeft inmiddels bij alle werkers in de hulpverlening dat imago ook, dus iedereen die ergens anders aan de bak kan, doet dat ook, wat tot resultaat heeft dat voogden bij jeugdzorg ook nog eens heel erg vaak pas-afgestudeerden zijn. En als je iets niet wilt met dit soort ingewikkelde verhalen, en grote verantwoordelijkheden zoals OTS enzo, dan is het iemand die nog bijna geen ervaring heeft... Maarja, ik denk niet dat met een rechts kabinet er MEER geld beschikbaar zal gaan komen, dus we zullen deze problemen nog wel een tijdje houden, ben ik bang Nou, hier blij dat de dag voorbij was, (of iig: Thirza op bed ). Ze was niet te genieten vandaag, loopt gewoon weer op, heeft ook overduidelijk last van d'r oren en keel... Heb vanochtend twee teletubbies-dvd-'s gekocht en daar zijn we de dag nog wel enigszins mee doorgekomen, samen met twee keer boodschappen doen en graven in de tuin. Plus de middagdut van 3,5 uur (tja, als je nachten maakt van nog geen 9 uur, moet je overdag dus inhalen). Dus, zwaar aan het aftellen hier... nog 1 week en 5 dagen. heb vandaag manlief maar gevraagd of hij toch niet mee wil gaan de 24e met de ingreep. Kan hij Thirza bezighouden in de auto, als we erheen rijden. Want dat zal met een hongerige maag wel drama worden En voor de terugweg helemaal wel fijn, want dan zal ik zelf ook wel gaar zijn van de dingen in het ziekenhuis, dus dan is het ook wel fijn om me te kunnen concentreren op de weg, als Thirza zit te huilen enzo, (mijn man heeft geen rijbewijs, voor jullie denken: waar heeft die het over?) Hoe lang duurt het allemaal bij elkaar trouwens? Wij moeten ons dus om 9 uur melden... is het genoeg als m'n man een halve dag vrij regelt? (Hij werkt donderdags vanuit huis, dus dat is verder geen punt)
Rozemarijke dat ligt eraan hoelaat ze geholpen wordt... De ingreep zelf zo'n 10 minuutjes! Maar daarna moet je ook nog wel effe blijven omdat ze de kids toch even in de gaten willen houden.. Ik zou minimaal rekenen dat je om 1 uur weggaat daar..
OK... En ik neem aan dat als we ons om 9 uur moeten melden, het geen uren meer duurt voor we geholpen worden? Hoeveel tijd zat er bij jullie tussen je melden en daadwerkelijk in slaap gemaakt worden? Hoe ging het met eten na de ingreep? Had Kay al snel weer zin in wat te eten?
Wij moesten om 07:30 in het ziekenhuis zijn en om 08:45 werd Jamie geholpen.. Liep uit. Maar pas om 09:45 waren ze klaar met Jamie omdat ze het infuus niet hebben kunnen prikken.. Daarna moest Jamie een half uur aan de zuurstof. Toen was het 10:15 voor we uit de uitslaapkamer reden. Maar om 11:45 zaten we alweer in de auto.
En eten ging niet eigelijk.. Deed hem pijn maar hij heeft die dag wel wat vla en een banaan gegeten. dag daarna ook vloeibaar.
Rozemarijke ik durf het niet 100% zeker te zeggen maar volgens mij moesten wij om 07:30 melden en is hij omstreeks 09:00 geholpen.. Hij was de 3e of 4e van de kindjes.. Hij zat +/- een kwartier na de ingreep al ranja te eten en om 12;00 mochten we naar huis en zat hij een broodje te eten! De rest vd dag gewoon normaal gegeten en gedronken.. Niks aan de hand..
Hoi meiden, Rozemarijke: toevallig heb ik de laatste keer dat ik de gezinsvoogd zag (was eigenlijk ook de eerste keer bedenk ik me) gevraagd hoeveel casussen hij had en dat waren er 8. Maar het is gewoon een lulletje rozewater (sorry voor de taal) die erg zenuwachtig werd van alle vragen die we op hem af vuurden. En terugmailen deed hij niet totdat we zijn leidinggevende erop aangesproken hadden... Maar het ergste vind ik dat het kind er de dupe van wordt en er straks een onveilige situatie voor hem ontstaat als de ots opgeheven wordt. Wat betreft de amandeltjes: wij moesten er om 7:30 zijn, om 8:00 werd Luca weggereden voor de narcose en om 8:40 was hij schreeuwend en wel weer terug wakker en liepen we met hem terug naar de afdeling. Er waren kindjes die al gelijk dronken, maar daar was Luca te boos voor. Om 11:30 mochten we naar huis. Zuurstof en infuus heeft hij niet gehad, maar ook ons werd verteld dat hij geen melk mocht drinken, dus de hele dag limonade gedronken. Harde dingen eten mocht ook niet en ook geen warme dingen. De volgende dag at hij weer gewoon normaal. En bij ons stond in de folder dat er iemand in de auto naast het kind moet zitten op de terugweg. Devy: Luca is ook vaak extreem in opstandig zijn en heeft ook moeite met correcties. Hij doet dit echter alleen thuis; op het kdv is hij altijd heel erg meegaand (daar voelt hij zich waarschijnlijk niet veilig genoeg). Het zijn bij hem vooral buien; er zijn dagen dat je hem achter het behang kan plakken, maar ook genoeg dagen dat hij heel makkelijk is. Als jij je zorgen maakt, lekker bespreken met de kinderarts en die kan je vast geruststellen. (ik moet eerlijk zeggen dat ik best wel eens opzie tegen de pubertijd...) Luca heeft vannacht heerlijk doorgeslapen tot 7:45. Toen vrolijk wakker en mijn man "geholpen" met de zandbak in elkaar zetten. Hij was heel druk bezig de schroeven aan te draaien en te timmeren; hij deed mijn man precies na, zo schattig! Ik heb een stukje gefilmd; leuk voor later!
OK, dan zijn we iig wel een halve dag zoet dus, al met al. Heb al bedacht dat als mijn man geen vrij kan krijgen, ik mijn moeder vraag. Die had nog een zee aan vrije dagen die ze op probeert te krijgen... Hmm, geen melk. Dat wordt denk ik bijna onmogelijk, want Thirza hangt nog erg aan de BV en zeker als ze niet lekker is. Nouja, 't is wel anders dan koemelk natuurlijk, BV... Maar ik zal er even naar vragen dan, hoe dat zit. En ik denk dat Thirza dan de eerste dagen maar aan de potjes spaghetti gaat: die zijn lekker zacht en papperig Ze heeft nu met keelpijn/verkouden al een voorkeur voor van dat zachte prut, dus zal dan wel helemaal zijn... @Elise: ja, die heb je er ook tussen lopen, van die gasten die hun werk gewoon niet goed doen... En dat is in dit soort gevallen wel extra schrijnend, want je hebt gewoon de verantwoordelijkheid over het welzijn van kwetsbare kids. Heel slecht Thirza doet dat hier ook: ons nadoen. Toen we laatst de glijbaan in elkaar gezet hebben, dus ook druk aan de schroef Als ik mijn zonnebril boven op mijn hoofd heb zitten, trekt ze hem altijd recht op mijn neus, compleet met aanduwen met d'r wijsvinger Ze weet al helemaal hoe het moet met de was ook. Stond er van de week een wasmand met schone was op onze slaapkamer, ging ze mee aan de sjouw richting zoldertrap, (wasmachine staat op zolder). Moest de wasmachine in Ik leg tegenwoordig dus vaak een berg vieze was voor de wasmachine als ik de schone ophang: Thirza doet het dan in de wasmachine als ik de schone was ophang Handig...
@Rozemarijke Haha Thirza is wat constructiever met helpen dan Kyra. Kyra houdt er vooral van op opgevouwen was uit de wasmand te gooien of het in haar bedje te verstoppen. Ik zou inderdaad wel iemand meenemen als dat kan. Het is toch wel heel spannend en wat steun is nooit weg. @Elise Ik denk inderdaad dat Kyra gewoon een pittige dame is, maar toch blijft er iets knagen. Ik denk dat het gewoon is om mijzelf voor mijn gevoel in te dekken dat ik niet weer ergens 'te laat' bij ben, en dat het dan niet mijn schuld is als er toch iets blijkt te zijn. Ik heb al een preekje van mijn moeder achter de rug dat ik niet alles zo op mijzelf moet betrekken want ik had zoiets van waarom is Kyra zo pittig? Bied ik haar niet genoeg uitdaging, moet ik toch dingen veranderen aan mijn aanpak, reageert ze het af dat ik af en toe gespannen ben (tentamenvrees/faalangst). Dat vind ik allemaal heel plausibele oorzaken.
Ja, ik had dus eerst heel stoer bedacht dat ik wel alleen kon, maar hoe dichterbij het komt, hoe spannender ik het ga vinden, dus ga idd gewoon mijn man of anders mijn moeder meenemen Alleen al om niet al mijn nagels op te zitten eten tijdens het wachten... Hier wel een goeie nacht, twee keer wakker, waarvan 1 keer zonder drinken bij mij in slaap gevallen. Ik zelf trouwens ook, dus 3 kwartier later werd ik weer wakker en heb ik 'r maar terug gelegd
Je kunt altijd nog de nagels van je steun en toeverlaat afbijten mocht de spanning teveel worden. En je bent al heel stoer met je gesjouw in de tuin, dus nu kun je makkeloijk iemand meenemen. Toen ik geopereerd werd zaten mijn man en moeder ook samen in het ziekenhuis en ik ben al heel wat ouder dan Thirza!
Hoi meiden, Devy: kan me heel goed voorstellen dat je het wil bespreken. Ik betrek dingen ook altijd heel snel op mezelf. Zoals woensdag toen hij zo dwars was in het zwembad; en dan vooral al die ogen die ik dan op me gericht voel, brrr! Mijn man is wat dat betreft een stuk relaxter en die zet me wel vaak weer met beide benen op de grond, maar ik blijf onzeker. Ik merk dat Luca altijd moeilijker is als ik niet lekker in mijn vel zit; het is gewoon een supergevoelig mannetje wat alles in zich opneemt. Rozemarijke: ik wilde ook eerst alleen gaan, maar toen het dichterbij kwam was ik toch blij dat mijn man al vrijgenomen had. En je hebt helemaal geen tijd om je nagels op te eten joh; tegen de tijd dat je aan de derde nagel bent begonnen word je alweer gehaald dat Thirza klaar is en op de uitslaapkamer is. Fijn dat ze een goede nacht gemaakt heeft! Luca heeft vannacht heerlijk doorgeslapen tot 7:45. We zijn vanochtend naar het strand geweest en hij vond het heerlijk. Ik vond het heel knap hoe hij door het zand heen liep voor een jongetje wat nog maar 2 weken loopt. Hij was volop in de weer met zijn schep en kiepauto. Op het strand een krentenbol en zijn karnemelk op en we waren Noordwijk nog niet uit of meneer lag al te slapen in de auto op de terugweg. Thuis werd hij even wakker, maar ging in zijn bed meteen weer slapen om 3,5 uur later weer wakker te worden. Was blijkbaar vermoeiend die zeelucht, haha!
Klinkt heerlijk Elise! Hier een goeie nacht! Thirza is maar 1 keer wakker geweest, rond 2 uur en wordt nu net pas wakker. Heb ik heerlijk relaxed kunnen lezen in bed, douchen en ontbijten, (man moest er om half 7 uit, dus daar werd ik wakker van). Mijn man gaat vandaag vrij vragen voor volgende week donderdag, (wat heerlijk om dat zo te kunnen zeggen: het komt nu echt dichtbij ). En als dat niet kan, gaat mijn moeder mee. Al was het alleen maar dat zij de terugweg kan rijden en ik naast Thirza op de achterbank kan kruipen (Maar oma vindt het natuurlijk helemaal niet erg om d'r kleindochter extra te zien Ze komen deze donderdag trouwens ook, ik ben dan jarig, dus dan haal ik Thirza maar wat vroeger op bij de gastouder ).