@Elise Het was juist mijn man die het heeft aangezwengeld. Hij had iets gelezen en zei goh heeft Kyra niet lichte trekken daarvan. En ik zeg nog doe niet zo gek iedereen herkent dingen in die lijsten. Dat moet een proffessional bepalen (voor zover dat nodig is en kán op deze leeftijd) want iedereen herkent wel iets en we hebben niet met zijn allen een labeltje. Maar toen ik het er met mijn moeder over had en zij ook lichte zorgen uitte, kwam dat toch iets harder aan dan verwacht. Maar goed in augusts leg ik het voor aan de ka, en we zien wel. Wat fijn trouwens dat de stranddag zo geslaagd was. En ook nog eens goed gegeten en geslapen. Dat klinkt goed! @Rozemarijke Nog maar eventjes! Ik hoop dat je kunt zeggen dat het je allemaal 200% mee is gevallen. Ik denk van wel want vroegâh heeft mijn moeder zelfs geassisteerd met amandelen knippen en dat deden ze met een beetje verdoving gewoon op schoot. Ik geloof wel dat het om neusamandelen ging, maar gelukkig is het geen hele zware operatie. Al is elke operatie wel heel spannend. En je nacht klinkt erg goed, en Thirza heeft zelfs een beetje uitgeslapen. @All Hier een goede nacht. Ze werd rond een uur of 2.00 wakker heeft toen een tijdje bij ons gelegen en ik heb haar zonder problemen weer terug naar bed kunnen brengen waarna ze tot 6.20 heeft geslapen. Geen recordtijd maar beter dan gisteren want dat was een rommelige nacht en ze was veel te vroeg wakker.
Hoi meiden, wat een rust hier! Je kan wel merken dat Lob en Elin met vakantie zijn! @Devy: als mijn moeder zoiets zou aankaarten zou ik er ook zeker wat mee doen, dus ik geef je groot gelijk dat je het gaat bespreken in augustus! Fijn dat Thirza goed geslapen had; hoe heeft ze het vannacht gedaan? @Rozemarijke: volgens mij vinden de meeste oma's het niet erg om hun kleinkinderen een keertje extra te zien, haha! Heeft je man vrij kunnen krijgen? Luca heeft gisteren na het eten nog zo'n 3 kwartier in de tuin gespeeld. Hij is dan constant heen en weer aan het lopen, sjouwen met dingen, stoeien met pappa, enz. Kortom, volop in beweging. Sinds een week krijgt hij geen drinkpapje meer voor het slapen gaan, dus gisteravond ook niet gegeven. En nou hoorde ik hem vanochtend om 5:00 al rommelen en om 6:30 echt wakker en hij had honger. Nou zit ik dus te twijfelen om als hij na het eten nog zo druk geweest is toch nog een drinkpapje te geven want volgens mij lag hij al vanaf 5:00 met honger en dat vind ik ook een beetje zielig... Wat zouden jullie doen? Voor de rest sliep hij wat onrustig maar wel door.
Dan zou ik ook wat extra te eten geven hoor Manlief heeft vrij gekregen, gelukkig! Thirza hier weer ziek Heb de huisarts gebeld, die gaat me morgen terugbellen of een AB-kuurtje handig is, want ze is de afgelopen weken geen dag helemaal klachtenvrij geweest Net nu ze weer wat op knapte, is het dus vandaag weer helemaal mis... en dus ook een rotnacht achter de rug. Moet ik vanavond nog weer weg voor m;n werk ook, en morgenavond ook. Bah had wel om 9 uur op bed willen liggen... Nouja, straks maar een kop koffie proberen, dan val ik in de auto vanavond tenminste niet in slaap,
@Elise Ik zou dan gewoon nog een avondpapje geven als je denkt dat hij nog honger krijgt. Kyra krijgt hier ook nog standaard soyamelk voor het slapen gaan. Maar ik merk nu dat ze hem eigenlijk niet meer hoeft dus gaan we hem binnenkort weglaten. @Rozemarijke Wat fijn dat je man vrij heeft gekregen en wat balen dat Thirza weer ziek is! Hopelijk krijg je die AB kuur en slaat hij heel snel aan! Hopelijk werkt de grote kop koffie en muziek hard aan en het raampje open wil ook wel helpen. @All Hier druk bezig met IP's en CP's en allerlei andere syntactische ongein. En dat met een dreumes die een mama-dag had en de hele dag bezig was met mij te 'terroriseren'. Oma was fout vandaag en oma hoefde haar maar aan te kijken of haar 'Swieber vinger' (lang leve dora :S) kwam tevoorschijn en werd er "Nee jij" tegen oma gegild. Ik ben blij als ze op bed ligt.... Vanmiddag natuurlijk ook weer geen middagdut gedaan, dus ze kan vroeger dan normaal naar bed. De nacht was redelijk goed met rond 2.00 een half uur wakker en om 6.00 was het weer tijd om op te staan.
Rozemarijke: fijn dat je man vrij heeft gekregen, maar balen dat Thirza weer ziek is. Luca heeft 3 weken een onderhoudskuur ab gehad voor de ingreep om te voorkomen dat hij constant ziek was. Het vervelende is namelijk dat de ingreep niet door mag gaan als ze ziek is, dus ik ga duimen voor een kuurtje voor jullie! En ik hoop dat je het een beetje trekt vanavond! Devy: oef, dat klinkt als een zwaar dagje! Luca heeft op het moment ook echt weer een mamma-fase en pappa is dan steeds fout. En dus kan ik niks doen zonder dat hij het op een brullen zet. Maar kan me voorstellen dat het extra vermoeiend is als jij moet leren en als ze weigert te slapen 's middags... (alhoewel ik wel stiekem moet lachen om haar Dora-imitatie, hihi) Mijn vriendin kwam vanmiddag met haar zoontje van 8 weken en mijn moeder kwam ook nog even gezellig langs. Om 16:30 hebben we Luca maar een keer uit bed geplukt, want die lag een gat in de dag te slapen (lag vanaf 13:00). Hij moest echt van heel ver komen. Ik dacht dat hij wel wat later naar bed kon, maar om 19:30 was hij het zat en ging zelf naar boven voor zijn bad . Ik heb hem wel nog een drinkpapje gegeven, ben benieuwd. Want hij had weer ruim drie kwartier in de tuin lopen rennen en doen. Het is nu helemaal stil, dus hij zal wel slapen en ik ga even sporten.
Pffff..... we hebben hier weer een ouderwets dramatische nacht achter de rug, met van half 1 tot half 4 gewoon helemaal wakker Was ik gisteren al zo gaar, nu kun je me weer even lekker opvegen Nouja, als de huisarts dan vanmiddag roept dat ze AB niet nodig vind, ben ik strijdlustig genoeg om het wel te krijgen! My goodness, ze is gewoon zo ontzettend niet lekker weer Gisteren bij de gastouder heeft ze wel van half 12 tot 4 geslapen. Zal ze vanmiddag ook wel gaan doen, denk ik. Beetje jammer dat ik moet werken en er niet zoveel aan heb
@Rozemarijke Ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt gehad! Een dag te laat maar alsnog van harte. @All De nachten zijn redelijk maar erg kort. Doordat Kyra een middagdutje had gedaan wilde ze pas om 21.15 slapen en toch weer om 5.45 eruit. Waar is de tijd dat ze met gemak tot 11.00 in haar bedje bleef liggen (vroeg ik mijzelf smartelijk af).
hoi, tijdje niet geweest, omdat het nog steeds hetzelfde is. Hetzelfde verhaal wordt wat saai. 2 a 3 keer per nacht wakker voor een voeding, hoe krijg ik dat er ooit vanaf???
De afgelopen twee nachten weer beter, maar de dame produceert wel zwembaden vol snot en is jengelig/speelt slecht alleen, dus net bij de huisarts geweest en toch weer oorontsteking aan 1 kant, dus een AB-kuurtje mee gekregen... Nou, dan kan ik er wel redelijk zeker van zijn dat ze donderdag fit is, geloof ik. Gisteren trouwens wel een leuke verjaardag gehad Rustig, alleen mijn ouders geweest, volgende week zaterdag vieren we onze verjaardagen samen voor familie en vrienden.
Hoi meiden, Rozemarijke: nog van harte gefeliciteerd! En gelukkig hebben jullie een kuurtje gekregen en weet je daardoor zeker dat ze fit is donderdag! Brusje: kan me voorstellen dat je wel een beetje moedeloos wordt van het 2 à 3 keer voeden op een nacht. Maar vertel gerust nog 100x hetzelfde verhaal hoor; daar zijn we voor! Devy: Kyra houdt echt niet van lang achter elkaar slapen hè? Heeft Kyra altijd slecht geslapen of is het later gekomen? (omdat je vertelt dat ze ooit met gemak tot 11:00 in haar bedje bleef) Hier gaan de nachten goed. Hij wordt wel 1 tot 2 keer wakker 's nachts maar slaapt dan binnen 5 minuten weer verder, dus je hoort mij niet klagen. En 's ochtends is het vaak 8:30 en dat is natuurlijk helemaal heerlijk. Alleen vanochtend was het 7:00 omdat zijn luier weer helemaal nat was en hij ook aan het doorlekken was, dus dan vind ik het niet gek... Verder loopt mijn hoofd over van alles wat ik nog moet regelen aankomende week en ik heb dinsdag ouderavond en woensdag studiedag met aansluitend een culinair feestje voor de leerlingen en hun ouders 's avonds en normaal werk ik alleen maar donderdag en vrijdag, dus het wordt even passen en meten deze week. Daarbij leerplannen, rapporten, traktatie voor kdv regelen omdat Luca vanaf volgende week naar de dreumesgroep gaat, ik ben zelf bijna jarig en heb ook nog een bruiloft, pfff!!!!
Pff hier weer een aantal zeer slechte nachten achter de rug... net op de HAP geweest omdat meneer zichzelf helemaal kapot krabt! Hij heeft een reactie op iets wat hij gegeten heeft en dus een anti histaminicum drankje en koelzalf!
Sjonge, het zal niet waar zijn zeg, weer wat! Wat vervelend, DK! HIer vanochtend eindelijk weer eens 7 uur voor ze wakker was. Ben zelf alleen van 5-6 wakker geweest, zo gewend aan dat ritme.... Maar goed, in tegenstelling tot gistermiddag (helemaal niet willen slapen), slaapt ze nu al wel weer een uurtje, dus gelukkig maar @Elise: poeh, klinkt druk allemaal! Jij liever dan ik... Alhoewel wij deze week de ingreep hebben, daar sta ik ook niet zo voor te juichen moet ik zeggen. Zal blij zijn als dat achter de rug is!
@LovelyDK Frustrerend is dat he als ze zo'n jeuk hebben. Hopelijk weet je van welk voedsel het komt en kun je het in de toekomst makkelijker vermijden. @Rozemarijke Dat is niet heel slecht 7.00! Hopelijk doet Thirza een goede middagdut. @Elise Zo dat is een hele waslijst met (sociale)verplichtingen. Hopelijk wordt het sneleven wat rustiger zodat jij het ook wat klamer aan kunt doen. Tot de 4 maanden sliep Kyra best heel geweldig. Overdag werd het snel minder maar uitslapen dat kon ze heeeeel erg goed. Vandaar dat ik regelmatig terugdenk aan het uitslapen van toen. Hier is het weer even bagger. De nachten niet zozeer, maar het vroege opstaan en de avonden zijn slecht. Mijn man heeft gisteravond 5 keer naar boven gemoeten. In de avonden is het namelijk zijn taak, want dan hoeft ze tenminste niet aan de borst. Helaas wordt dat er met de zwangerschap ook niet prettiger op en begin ik te hopen dat ze binnenkort toch echt af gaat bouwen (alleen zit dat er denk ik niet in).
Voor de afwisseling was het een goede avond en een slechtere nacht. Kyra vond het nodig om om 2.00 's nachts tot 3 keer toe weer naar ons toe te lopen nadat ze een kwartier in bed had gelegen. Tussen ons in was geen optie omdat ze zo aan het draaien was en met haar grote teen in mijn man's neusgaten aan het porren was. En natuurlijk weer om 6.00 wakker. We kunnen haar ook echt niet later naar bed laten gaan want ik vind tussen 20.00 en 20.30 al laat genoeg. Maar als ze nu eens tenminste een uurtje later op zou willen staan zou wel heel fijn zijn.
Hier ook 6 uur weer dag. Na gisteren 5.15 al een hele verbetering weer, maar 't blijft vroeg en als je dan aan je kind ziet dat het nog niet goed uitgerust is, maar enkel niet moe genoeg meer om nog even door te slapen, is dat wel frustrerend Maar goed, nog 3 dagen en dan gaan wij hopelijk betere tijden tegemoet Heel stiekem hoop ik op tijden zoals bij DK Ze knapt trouwens wel op van de AB, maar ze blijft desondanks wel vol snot zitten, dus goed sprayen maar de komende dagen, (niet leuk, ze begint al te krijsen als ze de spray ziet ). En dan nog even wel leuk nieuws... Ga zo voor het eerst met 'r naar de kapper 't Hangt helemaa in d'r ogen en elastiekjes en knipjes trekt ze er telkens uit, dus ik ga een soort van pony laten knippen, alleen dan niet zo'n vreselijke rechte
Troost je.. Mijn tijden zijn terug naar 06:45 haha en een horrornacgt achter de rug want hij blijft zoveel jeuk hebben... Heel sneu! Devy daar klinkt t ook mwa hè? Rozemarijke moest je nou às donderdag?
't Blijft wel echt als er iets is, dat de nachten gelijk slecht zijn weer he? Daar reken ik hier ook op hoor, maar ik zal al heel blij zijn als de gemiddelde nacht er eentje wordt van doorslapen As donderdag moeten we idd...
Hoi meiden, ff snel, ben druk, druk, druk, kom vanavond uitgebreid... Alles gaat goed hier, ook slapen. Rozemarijke: ik ga ook vandaag voor het eerst naar de kapper met Luca! De krullen op zijn achterhoofd worden echt te lang voor een jongen en ik kan ook geen kuifje meer maken, want het zakt gelijk in, dus we gaan vanmiddag! Vind het best spannend... Had een aflevering opgenomen van Teletubbies die over de kapper ging en die hebben we vanochtend samen bekeken...
Haha, toevallig ging Stuntkip van Sesamstraat vanochtend ook naar de kapper! Dus ik idd zo van: Dat gaan wij straks ook doen! Hier was het zo gepiept, maarja, enkel voor er wat af... Ze hing wel helemaal schuin in de stoel omhoog te loeren naar de kapster, zo van: Wat moet jij daar?!? Hahaha. Maar ze loopt er weer leuk bij zo, zonder van die pieken in d'r ogen... Was wel ff wennen, vond het toch wel even een gek gezicht Benieuwd hoe het bij jullie ging!