Wij hadden een thuiskapster en Kyra deed het erg goed. Helaas had de 'kapster' volgens mij een cursus bloemschikken gevolgd ipv een kappersopleiding, dus tevreden over het resultaat waren we geen van drieën (tsja Kyra was best tevreden want die snapt het toch niet als haar haar niet helemaal recht geknipt is).
@Devy: dat voordeel hebben wij dan weer, met Thirza d'r krullenbos: dat zit toch nooit recht... @DK: hahaha, Kay heeft geen sesamstraat of teletubbies vooraf gekeken dus?
Nou, hier doen we weer eens alles tegelijk... gelukkig doet Thirza het naar omstandigheden genomen heel heel heel erg goed! Maar ze is dus iig 2 hoektanden aan het doorkrijgen ook! De rest kon ik niet goed zien/voelen... bang dat m'n vingers worden afgebeten
Aah die hoektanden zijn zo fijn (not!). Maar dan doet ze het in ieder geval erg goed. Hier was ik vanmorgen erg bang dat het om 5.15 tijd was om op te staan, maar ze is toch bij ons in bed weer in slaap gevallen tot maar liefst 7.30! Heeeeeeeeeeeeeeerlijk. Het scheelt dus echt of ze een middagdut doet of niet, maar ik kan haar moeilijk ophouden als ze zo ontzettend moe is.
Nou, ik roep nooit meer dat ze het heel goed doet Vannacht was drama. Ze ging wel rustig slapen, maar na anderhalf uur wakker, weer slapen na een voeding en na anderhalf uur weer wakker en toen lukte slapen niet meer. Is ze 3 uur wakker geweest, voor ze eindelijk weer in slaap viel. Paracetamol en dentinox hielpen geen fluit Aaaarrgghh, en dat gebeurt natuurlijk altijd voor een drukke werkdag aan... Heb vandaag 6 afspraken ingepland staan, die samen goed zijn voor 10 uur werk. Nouja, morgen enkel thuiswerken en heb net met de gastouder afgesproken dat ze daar morgen de hele dag ook maar heen gaat: daar speelt ze fijner als ze niet lekker is, samen met de andere kids, en eet dan ook beter. Wel even lekker voor de ingreep en het nuchter zijn aan, (en het slechte eten dat ze na afloop wel zal doen ). En kan ik morgen tussen m'n werk door nog even het huis door om op te ruimen enzo, want daar ga ik donderdag en vrijdag never nooit aan toekomen, denk ik. Gelukkig komt er vrijdag wel iemand van de ruilkring de benedenverdieping voor ons poetsen
Hoi meiden, nou, wij stonden hier helemaal voorbereid voor niks bij de kapper gisteren... Ze hadden de afspraak per ongeluk bij 5 juli gezet! Ik baalde er stevig van, maar goed, vanochtend om 10:00 gingen we in de herkansing (gelukkig zit de kapper hier om de hoek). Van tevoren weer de teletubbies gekeken. Luca deed het hardstikke goed! Hij herkende wat hij op tv had gezien en wist wat er ging gebeuren. En hij kreeg leuk speelgoed ter afleiding, dat hielp ook. Hij heeft nu een echt jongenskoppie en ziet er gelijk een stuk ouder uit; het is nu echt geen baby meer... Rozemarijke: balen van de dramanacht! Maar nog even en dan is het tijd voor de ingreep en je zal zien dat ze er echt van opknapt! Succes op werk vandaag! En mocht ik geen tijd meer hebben om hier te komen voor die tijd wil ik je alvast heel veel succes wensen donderdag en een dikke knuffel voor Thirza! Devy:fijn dat kyra nog even geslapen heeft bij jullie. En lastig hoor, met die middagdut. Misschien ook maar met de kinderarts overleggen als jullie daar zijn? LovelyDK: ik was bang dat Luca ook uit zijn dak zou gaan bij de kapper, maar het ging goed. Voortaan teletubbies kijken van tevoren dus, haha! Luca heeft vannacht lekker doorgeslapen tot 7:00. Ik ga zo even een berg strijkgoed wegwerken, dan het eten voorbereiden en om 16:00 ben ik weg naar mijn ouderavond en dan morgen studiedag...
@Rozemarijke Oh balen is dat zeg! Hopelijk 'overleef' je het vandaag. Trouwens die taart met de boobies en voetbal was erg geslaagd! @Elise Nog steeds druk druk druk dus. Wel fijn dat de kapper goed ging. Wat goed dat Luca het zo goed deed bij de kapper. Hebben de teletubbies toch nog nut (behalve het irriteren van het volwassen deel van de bevolking ) Kyra gaat dit weekend met opa en oma naar de camping dus heb ik mijn handen vrij om alles eens goed aan te pakken.
Hee meiden, ik meld me ook weer. We zijn weer terug uit Spanje en hebben het echt waanzinnig leuk gehad. De vliegreis ging supergoed, maakte ik me van tevoren best zorgen om, omdat zowel heen al terug erg vroeg was (5 uur). In Spanje was het super, lekker weer, lekker eten, heerlijk gerelaxed en de eerste week heeft ons manneke supergoed geslapen, 's nachts hooguit 1x wakker en 's middags dutjes van 2,5 uur. Helaas de tweede week sliep hij weer superslecht, maar goed, toch lekker bij kunnen komen en nu nog bijna 2 weken vakantie lekker thuis. Hoe is het met jullie? Heb nog niet alles bijgelezen, maar heb ff snel gebladerd. Zag weer zieke kindjes, kindjes bij de kapper, een verkiezingsdiscussie? Rozemarijke: Thirza is bijna aan de beurt bij de KNO? Ben je al nerveus, ik namelijk wel voor maandag. Devy hoe voel je je? Gaat het allemaal goed? Elise: Luca blijft het erg goed doen he? Dk: zag dat Kay een allergische reactie had gehad, arm jochie. Hoe gaat het nu? Brusje: ik las dat het nog steeds niet top is 's nachts. Sterkte meid! Mamalijntje: gaat het daar al beter? Ik las iets van dat hij had doorgeslapen tot 4 uur!!! Sorry voor wie ik ben vergeten, ga nog ff alles teruglezen!
@Elin: klinkt goed! Ja, hier al echt zenuwachtig hoor! Pff, zal blij zijn als het donderdagmiddag is! Loop me ook druk te maken om de stomste dingen, zoals: wat moet ik 'r aantrekken dan? Iets wat lekker zit, lijkt me, maar is een pyjamaatje dan handig, of toch wat te fris... AARRGGHH, wordt hier en daar gek van mezelf! (Maar als iemand me het antwoord kan geven: graag! )
O, by the way: Thirza is dus gewoon 3 (!!!!) hoektandjes tegelijk aan het door krijgen... Heeft vanmiddag bij de gastouder haar warm eten geblenderd gekregen, want kreeg het anders niet weg, arme ziel! Nouja, kon ze vast wennen, want donderdag en vrijdag zal ze dat misschien ook wel nodig hebben...
Rozemarijke ik heb Jamie een 'oude' pyjama aangedaan. Deze heeft hij tijdens de operatie ook aangehad en ook naar huis omdat er een klein beetje bloed uit zijn neusje bleef komen.. Daarna lekker gewassen en een schone aangedaan. Kan me voorstellen dat je heel erg zenuwachtig bent, waren wij ook... Bereidt je gewoon voor op een boel gehuil tijdens het kapje en bij de uitslaapkamer op een heel ziek kindje. Maar binnen enkele uren zie je haar weer opknappen en voor je het weet speelt ze weer heerlijk. Elin fijn dat de vakantie geslaagd geweest is. Vind het al een hele onderneming om een weekend weg te gaan. Knap hoor. ** Hier ging het slapen weer dramatisch... Een week keurig doorgeslapen maar plots weer 3 nachten helemaal van slag dus toch helaas weer op de warme melk uitgekomen. Gisteren overleg gehad met het CB omdat Jamie zo onwijs druk is. En we mogen kleurstof en suikerstof gaan vermijden. Met name chocola, pindakaas en ijsjes. Omdat wij merkte met snoepspekkies dat Jamie tegen de muren aanvloog.
@Elin Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad en dat de vliegreis zo meeviel. Even heerlijk bijgekomen dus. Ik kan me levendig voorstellen dat je tegen de vliegreis op zag, maar gelukkig was het niet nodig. Maar dat weet je natuurlijk pas achteraf. 5 Uur is inderdaad wel erg vroeg. @Rozemarijke Och arm meisje. Hopelijk zijn ze snel door. De tip van mamalijntje klinkt wel goed en het is helemaal niet raar dat je zo zenuwachtig bent. Ik zal donderdag voor jullie duimen. @mamalijntje Dat is inderdaad een idee om even de kleurstoffen en suikers weg te laten. Het zal wel even een aantal dagen duren voordat je resultaat merkt, maar ik denk dat het dan wel rust geeft. Als Jamie dan overdags rustiger is gaat het slapen vast ook weer beter. @All Hier een goede nacht. Een keer om 2.00 wakker en een keer om 6.00 maar gelukkig is ze bovenop de dekens en ondersteboven weer in slaap gevallen en werd weer rond 7.30 wakker. Zelf voel ik me belabberd en zit in de startblokken om weer naar de wc te rennen. Zwanger zijn is niet mijn ding, alhoewel het resultaat het natuurlijk wel waard is.
@Mamalijntje: thanks En idd, handig om dan kleurstoffen en suiker te gaan skippen! Benieuwd of het veel verandering geeft... @Devy: oja, dat mis ik totaal niet van de zwangerschap, die misselijkheid... Ik heb er toen emesafene voor gekregen, omdat ik maar af bleef vallen en zo ontzettend beroerd was, de hele dag door... dat gaf wel verlichting Wel misselijk nog, maar zonder het gevoel dat ik bij elke beweging m'n maag weer zou legen en kreeg toen m'n trek weer een beetje terug ook.
O, hahaha, vergeet ik helemaal onze nacht te melden Maar die was behoorlijk goed: alleen wakker om half 12 en 5 uur. De laatste keer viel ze al drinkend in slaap en aangezien mijn man uit voorzorg al op een ander bed was gekropen, heb ik 'r lekker laten liggen naast me Toen ik om 7 uur wakker werd, lag ze overdwars in bed, zo langs het kussen, met d'r armpjes langszij. Erg grappig De ergste tandenpijn hebben we dan blijkbaar gehad...
Rozemarijke heel erg veel sterkte morgen!! Wordt een zware dag maar is het dubbel en dwars op langer termijn waard!!! Zal aan jullie denken
Mamalijntje: wat vervelend dat het nog steeds zo wisselend is met de nachten bij jullie. Ja het is te proberen om suiker weg te laten. Wij geven weinig suiker, maar op een dag dat hij wat meer krijgt, merk ik ook wel dat hij onrustiger is. Devy: wat naar van die misselijkheid. Tja de een voelt zich heerlijk als ze zwanger is en de ander is 9 maanden ziek, misselijk en wat dan nog meer (ik dus ook), maar het resultaat is toch waar je het voor doet. Ik had de eerste drie maanden alleen maar zin in krentenbrood haha. Rozemarijke: wat zielig drie hoektandjes tegelijk, maar wel super dat ze zo goed heeft geslapen vannacht. Enne veel succes morgen. ! Geef je kleine meid maar een grote knuffel! En ik hoor graag hot is gegaan morgen! Hier een onrustige nacht, maar na de 'lange' reis had ik dat wel verwacht. Ik ben er wel achter gekomen dat mijn kind veel flexibeler is dan ik altijd dacht. Ik ben altijd erg terughoudend geweest met hem op sjouw nemen, mede vanwege het slechte slapen, maar hij heeft het tijdens de reis naar Spanje en terug en ook daar zo onwijs goed gedaan. Was zo makkelijk, viel af en toe een half uurtje op schoot in slaap en ondanks alle nieuwe indrukken op vakantie en dus absoluut geen rust en regelmaat heeft hij de eerste week dus supergoed geslapen. Ik ben zo trots op mijn ventje. En ik zag er ook tegenop, maar zal me zeker niet meer laten weerhouden om nog een keer te gaan vliegen, maar ik vind 2 a 3 uur in het vliegtuig wel een beetje de max.
@Rozemarijke Heel veel succes vandaag met de operatie van Thirza. Ik denk aan jullie. Hopelijk valt het 100% mee. @Elin Ik kan me voorstellen dat je heel erg trots bent, zou ik ook zijn want het is niet niets voor zo'n kleintje om op vakantie te gaan. Al die nieuwe indrukken en dan toch goed slapen. @All Hier een vreemde nacht. Kyra had al een aantal dagen weer geen middagdut gedaan en was erg moe. Ze viel dus in haar eetstoel in slaap. We hebben wel ontzettend gelachen. Toen mijn man haar snoetje poetste werd ze wakker graaide naar haar eten, stopte het in haar mond en viel prompt weer in slaap. Ze is nog om 23.30 en 2.00 wakker geworden waarvan de laatste keer we haar drie keer terug hebben moeten leggen. En om 6.00 was het weer tijd om op te staan. Gelukkig ben ik zelf ook erg vroeg naar bed gegaan want ik was heel moe en niet te genieten hehe.
He hoi allemaal, nou hier alles achter de rug en het is me meegevallen. Thirza was wel overstuur vooraf en tijdens het in slaap brengen, en werd ook al brullend en worstelend weer wakker, maar was na 20 minuten weer aardig rustig en is uiteindelijk bij mij op schoot nog een tijd heerlijk in slaap geVallen. Inmiddels zijn we alweer wezen eendjes voeren en zingt ze alweer, dus ze knapt aardig op. Jengelt nog wel wat en is wel snel aan het huilen als ze omvalt ofzo (wat natuurlijk redelijk vaak gebeurt vandaag), maar goed, dat lijkt me niet meer dan normaal na zoiets heftigs... Ze heeft er wel een heel slagveld van gemaakt toen ze een enorme golf slijm en bloed overgaf, ook over haar pop heen, dus we hebben net een nieuwe gekocht Nou, dat was ff snel, later meer!
Oh wat fijn dat alles toch is mee gevallen! Ik heb me vandaag afgevraagd hoe alles is gegaan met jullie. En die pop was vast met voorbedachte rade, Thirza wilde zeker een nieuwe. Je zal vast wel even geschrokken zijn van dat bloed en slijm. Ik ben me alvast zenuwachtig aan het maken voor morgen want dan heb ik de eerste afspraak bij de verloskundige. En ik ben zo'n positief ingesteld iemand dat alle rampenscenarios inmiddels al de revue gepasseerd hebben in gedachten. Ik had zelfs een nachtmerrie dat ik een miskraam had van een vijfling notabene. Ach morgen typ ik vast dat ik het hartje gehoord heb dus is alle stress voor niets geweest.