Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

hihi, ik was toen alleen maar bang dat het een tweeling zou zijn... :D Voor de rest nooit een moment bang geweest voor wat dan ook, (maar ben aardig nuchter ingesteld, ;)).

Met dat overgeven was wel even schrikken ja, maar eigenlijk meer omdat ze echt even moeite had om het naar buiten te krijgen en even in ademnood kwam... Dat bloed zag er toch wel heel slijmerig uit en was echt dieprood, dus niet echt dat ik dacht: dat is vers. En 't kwam uit d'r mond, als het de neusamandel was geweest, was haar neus gaan stromen... Dus ik had het op dat moment vooral even druk met Thirza op adem krijgen en al dat slijmerige bloed opvegen, want het stroomde echt over ons heen...

Maar veel plezier morgen!

2. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Devy: ohhh spannend. Ik ben net als jij hoor. Ik was vooral de eerste maanden ook erg zenuwachtig. Ik weet nog dat mijn zwangerschapssymptomen afnamen en ik meteen de verloskundige belde...Toen mocht ik ook komen en gelukkig hoorde ik toen de eerste keer het hartje. Ik was zo opgelucht en blij.
    Hoe ver ben je eigenlijk?

Rozemarijke: fijn dat het zo goed is gegaan en het is meegevallen. Het is toch niet niks, ook als is het maar een kleine ingreep. Dankzij jou ben ik weer iets minder zenuwachtig.
    Ik was vandaag in het ZH voor de POS en daar adviseerden ze me al oude kleren aan te doen. Ik zal ook maar vast gaan kijken of Nijn (zijn knuffel) nog ergens te krijgen is in deze uitvoering voor het geval deze vies wordt.

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Rozemarijke dat is niet zo.. Al het bloed vd neusamandel loopt grotendeels terug in de keel ipv uit de neus.. Daardoor (en de narcose) is ze misselijk geweest en heeft ze dat eruit gegooid.. Don't worry! Gelukkig is alles goed gegaan!

Devy veel succes morgen!

Elin wat klinkt jullie vakantie heerlijk.. Super dat t zo goed is gegaan!

4. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @rozemarijke Ik ben ook vrij nuchter maar na alle medische ellende die ik gehad heb naast nog die Crohn heb ik geen vertrouwen in mijn lijf meer. En ik heb een vlinderzusje en twee vlinderbroertjes, alle drie overleden door een vroeggeboorte dus dat tikt ook aan. Verstandelijk kan ik het allemaal goed wegberedeneren maar mijn emoties werken niet echt mee.

Ik hoop dat alles nog goed gaat met Thirza, maar ik denk het haast van wel. :)

@Elin Ik ben nu 7 weken en 5 dagen als het goed is. :)

@All Geen hartje beluisterd, want dat doen ze niet meer ivm met de eventuele schadelijkheid van de straling. Wel mag ik over ongeveer 2 weken voor een echo en de volgende afspraak bij de vk is al over 3 weken. Voor niets gestresst dus. :) Ach ik stress nog even vrolijk door.

Kyra heeft het heel goed gedaan vannacht, ze was alweer in de eetstoel in slaap gevallen al om 19.00 en ik heb haar toen naar haar bedje overgeheveld. Ze heeft toen tot 5.30 lekker doorgeslapen. Niet mijn ideale tijd om op te staan maar na een ononderbroken nacht valt dat reuze mee.

5. raspberry

Ah, fijn zo! En met jouw achtergrond snap ik dat je dan wel loopt te stressen idd!

Thirza gaat prima, is eigenlijk niet anders dan anders (wat denk ik betekent dat ze dus altijd echt wel pijn heeft gehad, want ze moet nu echt nog wel last hebben, aangezien het bloederige snot er nog wel aardig uitloopt... my, wat komt er een hoop troep los zeg!)

@DK: o, aha... :)
    nouja, 't was echt donkerrood, dus niet van de verse heldere bloed. Ik kon er iig niet van in paniek raken... ;)

@Elin: tja, Thirza (en ik erbij) was far-out de smerigste op de uitslaapkamer, de andere kindjes hielden het stukken schoner hoor :D Die hoefden allemaal niet over te geven...
    Bloedvlekken krijg je trouwens goed schoon door de kleren even goed in koud water te laten weken, evt met wat soda erbij (maar hier krijg ik het altijd schoon enkel met koud water).

6. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Fijn dat het zo goed gaat met Thirza. Relatief gezien dan, want het is toch fijner als de zooierige periode achter de rug is en ze helemaal genezen is.

Zag trouwens dat ik een foutje had gemaakt het moet 'schoon'broertjes in plaats van broertjes zijn. Maar goed, elke overleden baby is er een teveel.

7. raspberry

Nou, ze wordt hier iig met het uur vrolijker :) Heeft heerlijk lopen spelen terwijl wij aan het eten waren en gewoon supervrolijk! Trekt ineens ook heel leuk naar mijn man toe, al giechelend naar 'm toe rennen enzo... echt nieuw!
    Wordt dus steeds benieuwder hoe de komende week gaat verlopen :)

8. raspberry

He meiden, rustig hier....

Kwam ff vertellen dat na 2 slechte nachten, vannacht weer beter ging met 2 keer wakker (en zoals bekend bij opknappen: half 6 wakker :(). Tweede keer kwam er allemaal slijm los, wat ze bijna niet weggehoest kreeg, dus drie kwartier met een oversture dreumes rechtop tegen me aan in bed gezeten, (my, en het was al zo warm op onze kamer!!!). Toen dat over was, viel ze zo weer in slaap, en heeft daardoor vannacht van 11.15 tot half 6 dus zonder voeding gedaan! :) Eerder zou ze dan na zo'n drama met slijm en hoesten enzo al snel weer wakker zijn geworden voor een voeding, maar ze heeft daarna gewoon dik 3,5 uur geslapen nog, voor ze dus om half 6 wakker werd :)

@buisjes en neusamandel: hoe snel knapte het bij jullie op? Wil me hier een beetje in kunnen stellen op wanneer ze er geen last meer van heeft en we eventueel wat meer kunnen gaan sturen straks, als het allemaal niet helemaal vanzelf gaat ;)

9. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Jamie was vrij snel weer de oude. Hij was op een maandag geholpen en de donderdag was hij alweer naar het KDV. Maar wel was zijn ritme helemaal in de war maar verder hebben we niks meer aan hem gemerkt.

Balen trouwens van je nacht! Hopelijk knapt ze snel op en ga je verbetering merken.

Hier gaat alles goed. Na een week slecht slapen, slaapt Jamie nu aardig weer door. We hebben overleg gehad met het CB en mogen gewoon wat warme melk geven zodat Jamie weer sneller in slaap komt. Hij wordt nu standaard om 2 uur even wakker.. Beetje warme melk en meneer ligt binnen 5 minuten weer te slapen.
    Dus dat vinden wij ook prima... Alles is beter dan uren wakker zijn.

10. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Rozemarijke Gelukkig dat ze aan het opknappen is, maar wel vervelend van al dat slijm. Ik kan me voorstellen dat ze daar niet happy van werd.

@Mamalijntje Ik doe ook niet moeilijk over een beetje melk. Maar ze is het nu zelf aan het afbouwen. Als ik haar troost wil ze wel even de borst maar als manlief het doet vindt ze het ook prima zonder. En het flesje melk voor het slapen gaan drinkt ze nu eigenlijk ook niet meer. We geven nog ongeveer 30cc mee, maar vaak gebruikt ze haar fles gewoon als knuffel.

@All Hier is het rustig want Kyra is al twee dagen bij opa en oma op de camping. Vandaag gaan mijn man en ik er ook naar toe en mijn schoonvader en mijn man rijden weer naar huis en wij dames blijven nog lekker een weekje. Heerlijk in de bossen in Limburg. :D

11. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Zo hier vandaag de operatie. Zijn al vroeg aan de beurt gelukkig.

12. raspberry

13. raspberry

Hier trouwens vannacht weer wat rustiger. Thirza heeft alleen om half 11 nog een voeding gehad en daarna om half 1 even wakker geweest, maar zonder voeding verder gaan slapen. Beetje last van de warmte denk ik, want 't was 29 graden op d'r kamertje en heb toen toch maar -ondanks het risico van op de tocht komen te liggen- haar raam open gezet. Daarna was het half 6 dat ze wakker was :) Erg vroeg, maar OK, dat komt vast nog wel :)

14. LovelyDK

Elin heeeeeeel veel succes vandaag! Komt goed!

Hier ook een uitstekende nacht, om 2 uur 10sec wakker en toen weer om half 8 !

15. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    We zijn weer terug en alles is goed gegaan, maar vond het wel heftig. Het gevecht tegen de narcose en het wakker worden. Oh wat was hij boos en verdrietig. Het is normaal maar best moeilijk. Gelukkig viel hij gauw weer in slaap en toen hij wakker was kreeg hij een ijsje en was helemaal blij. Nu ligt hij lekker in zijn eigen bedje te slapen.

16. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Rozemarijke klinkt goed! Thirza knapt dus goed op?

Dk hoe gaat het nu met kay? Niet meer ziek? Wat heerlijk dat hij nu meestal zo goed slaapt!

17. Opening

Opening Niet meer actief

Ik kom me hier ook aanmelden. Ik dacht eerst dat de kleine een sprong had dus had me daar ook aangemeld maar dat is dus niet zo De kleine wil niet slapen als hij mij niet ''voelt''. Om gek van te worden.Zijn al begonnen om op zijn kamer te slapen maar dat helpt ook niet. Hij moet perse naast me liggen of dergelijke. Zogaat het al 7 weken denk ik. Ben dan ook gebroken.

18. LovelyDK

arianne welkom... en believe me, 7 weken is niks ;)

Elin, het gaat wel! Momenteel is hij snotverkouden en het lijkt (ook volgens de ha) dat hij hooikoorts heeft (blijkbaar kan je daar ook uitslag bij krijgen ofzo?) maar dit kunnen ze niet testen...

19. Opening

Opening Niet meer actief

LovelyDK dat klinkt hoopvol haha

Onze kleine heeft waarschijnlijk ook hooikoorts in lichte mate maar van die uitslag wist ik ook niks. Hij heeft op dit moment de vijfde of zesde kinderziekte dus zit ook helemaal onder zo zielig. Maar hij slaapt vanaf kwart over 9. Met mijn shirt dus misschien helpt dat.

20. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    daar ben ik ook weer eens even... Nog steeds erg druk, maar laatste weekje nu en dan heb ik lekker vakantie!
    Elin: de ingreep al achter de rug. Ik vond het ook heel heftig toen, maar ben nu zo blij dat we het gedaan hebben!
    Rozemarijke: bij jullie is ook de ingreep al achter de rug en wat heerlijk dat je Thirza al op ziet knappen!
    Arianne: helaas welkom hier! Ik hoop dat het vannacht beter gegaan is met jouw shirt in zijn bedje!
    Devy: heel veel plezier op de camping! Het is ook heerlijk weer, dus geniet ervan!

Hier gaat alles super. Luca slaapt of door of wordt 1x wakker en slaapt dan meteen weer door als ik hem goed leg. Gisternacht heeft hij zonder wakker te worden van 20:00-9:00 geslapen! En vanochtend was hij om 8:00 wakker; ook prima! Met dit weer leven we vooral buiten en daar wordt hij blijkbaar erg moe van, haha! Hij heeft een heel groot zwembad in de tuin wat hij helemaal geweldig vindt en we gaan ook regelmatig naar het openlucht zwembad hier in het dorp. Vanochtend met een vriendin en haar kleine naar het strand geweest en Luca heeft zelfs in de zee gezwommen! (ik vond het nogal stoer want ik vond het water ijskoud...)

Deel Deze Pagina