Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Klinkt heerlijk Elise geniet ervan!

Arianne ik hoop dat het daar beter zal gaan, hier duurt het al 1.5 jaar al mag ik heeeeeel hard afkloppen dat het de afgelopen tijd erg goed gaat hier!

2. Opening

Opening Niet meer actief

Elise wat goed dat ie zo lang slaapt.En inderdaadm et dit weer lekker buiten Heerlijk!

LovelyDK dan is 7 weken inderdaad niks

Hier geslape van 9 tot 3 en toen was het weer gedaan. Alleen maar naast me willen liggen. |Dus dat heb ik gedaan maar dan wel op zijn kamer en toen geslapen tot 8 uur.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Elise: klinkt goed!

@Elin: heftig he? Ik vond het ook echt heftig... hoe is het nu?

@Devy: fijne vakantie! Je hebt er goed weer bij :)

@DK: klinkt goed :) Maar hooikoorts, dat dan weer niet :( En nog niet te testen dus... vanaf wanneer wel? En is er met medicatie dan al wel wat aan te doen nu?

@Arianne: welkom!

Hier vandaag een knuddedag, vannacht ook niet erg geweldig, maar hoektand nummer 3 staat op knappen, dus daar heeft ze goed last van :( Nouja, hebben we dat ook maar weer gehad...

4. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Rozemarijke: ja ik stond echt met tranen in mijn ogen toen ik hem zo zag liggen in de uitslaapkamer en toen hij wakker werd. Het moet voor zulke kleintjes toch wel wat zijn zo'n kamer met een heel operatieteam in van die blauwe pakken.

Hoe het hier gaat? Nou vannacht was natuurlijk dramatisch, maar dat kan ook niet anders. Vandaag is hij best weer vrolijk, alleen geen eetlust en flink overgegeven vanmiddag.

En wat vervelend dat Thirza net nu weer tandjes krijgt, maar inderdaad dan heb je het maar gehad.

Vraagje: snurk Thirza na de operatie ook nog veel erger dan ervoor? De verpleegkundige zei dat dit komt door de zwelling van de operatie. Heeft Thirza er nu nog last van?

Dk: Oei hooikoorts, dat is erg vervelend weet ik uit ervaring!
    Kay blijft weinig bespaard op het KNO gebied!

Elise: wat heerlijk zeg. Voor Luca is het ook echt de operatie ook echt de ommekeer geweest, ik hoop hier en bij Thirza ook!
    En lekker hoor vakantie, de mijne zit er helaas bijna weer op!

Arianne: welkom hier. Schrijf lekker mee, deel je ervaringen. Al helpt het niet, het lucht zo ontzettend op.
    En in dit forum is wel gebleken dat bijna alle kindjes die slecht slapen een onderliggend medisch probleem hebben / hadden, zoals eczeem, vergrote neusamandel, oorproblemen. Dus wellicht ook voor jou goed om te laten checken.

5. Opening

Opening Niet meer actief

elin78 bedankt voor de tip die van mij is te vroeg geboren en liep ook achter met groei dus heb heel lang bij de kinderarts gelopen en er is in principe niks aan de hand met hem

6. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Elin Jamie heeft ook de eerste paar nachten goed liggen snurken maar dat is nu gelukkig over!

7. raspberry

@Elin: ja, hier ook gesnurk de eerste twee nachten, is nu wel weer over :)
    Sneu dat ie zo heeft overgegeven! Dat heeft Thirza gewoon gelijk op de uitslaapkamer al gedaan... scheelt weer.
    Op dat vervelende hoektandje na, gaat het eigenlijk heel goed, moet ik zeggen, want 2 keer wakker op een nacht bij forse tandpijn, is echt goed voor Thirza :)
    Ze heeft vanmiddag even ingehaald met slapen, 3,5 uur en toen moest ik 'r wakker maken om mijn moeder naar het station te brengen. En wilde daarna ook goed eten, en da's ook nieuw: goed eten, terwijl ze toch ook niet fit is en pijn heeft.
    Dus, buiten dat dat stomme hoektandje zo snel mogelijk door moet, (maar manlief vertelde dat ze het opbrengen van de dentinox vanavond helemaal niet leuk vond (en dat vindt ze dus anders wel fijn), en de combi met een drab-luier vanmiddag, denk ik dat ie momenteel echt aan het doorkomen is en dat we morgen of overmorgen vast weer verder mogen gaan meemaken hoe ze opknapt van de ingreep :).

Nou, ga lekker slapen hier... er maar van uitgaand dat het morgenochtend ook nog wel ff flink vroeg dag zal zijn, (vanochtend hier 5 uur :().

8. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ha Meiden,

Ben weer terug uit frankrijk. Het was echt super!
    De eerste dag bijna weggespoeld (was echt vreselijk noodweer...), maar wij zaten net goed pfff....
    Daarna heerlijk weer. Was echt zo gezellig!
    Gijs sliep er de eerste week erg slecht, maar mijn vriend was zo lief om er iedere nacht naast te gaan liggen dus ik ben heerlijk uitgerust. De tweede week sliep ie super goed. Overdag ook telkens minimaal 2,5 uur.
    Net als Elin verbaas ik me er ook over hoe goed Gijs zich aanpaste, hij deed het echt heel goed. De reis (wel in 2x gereden) ging ook geweldig... met dank aan de dvd speler achterin de auto :D.

Heb net alles even terug gelezen, want ik was wel heel benieuwd naar de 2 operaties... fijn dat het achter de rug is!!!
    En nu maar hopen dat het slapen snel beter gaat.

Ik ben deze week nog vrij, eigenlijk zouden ze vrijdag een nieuwe vloer komen leggen maar dat gaat door omstandigheden binnen dat bedrijf niet door :x.
    Gaat nu pas over 4 weken gebeuren.... jammer!

9. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Heej Lob! Fijn dat je vakantie zo leuk is geweest. Knap he van onze mannekes dat ze zich zo goed aanpassen he?
    En fijn dat je wat bent uitgerust. Hoe gaat het met de zwangerschap. Krijg je al een buikje?

Hier echt een dramanacht! Huilen, huilen, huilen. En vannacht alles onder het bloed, hij heeft een loopoor en er zat behoorlijk wat bloed in. Heb toch maar even de poli gebeld, maar schijnt te kunnen en is niet gevaarlijk.

En Rozemarijke hoe vroeg wat het vanochtend? En is het tandje al door?

10. raspberry

@Elin: nou, dan is de troep er maar uit... Hier kwam gelukkig de afgelopen dagen alles via haar neus naar buiten, dus zoals het hoort.

11. raspberry

Hmm, pc doet raar, elke keer als ik op enter druk, krijg ik een ander scherm op m'n monitor :( Schiet niet op, en weet niet hoe ik dat moet weghalen, dus eerst zo maar ff opnieuw opstarten hier :D Vanochtend was het trouwens 6.15 en dankzij de pop die ze bij zich in bed had, hoefde ze er pas om 6.30 uit. Tandje doet wat minder pijn duidelijk, dus gelukkig maar :)

12. raspberry

@Lob: klinkt goed, jullie vakantie! :) Heerlijk!
    Jammer van de vloer :(

13. raspberry

@Elin: hoe is het inmiddels?

Hier vannacht weer even minder, maarja, dat tandje nog niet door en hardstikke warm op d'r kamertje en m'n man had 'r met enkel luier aan op bed gelegd, dus die had ze afgetrokken en d'r bed ondergeplast... :( Konden we vannacht gaan improviseren, want andere setje beddegoed zat nog in de was :( Toen was ze wat overstuur omdat alles anders ging, dus dat hielp niet echt om daarna weer lekker te gaan slapen...
    Nouja, vannacht beter hopelijk ;)

14. Opening

Opening Niet meer actief

Hier agelopen nacht goed gegaan. met mijn shirt geslapen van half 7 tot 7.Heb even lekker bij kunnen tanken. Slaapt nu weer vnaf half9. Dus afwchten maar weer.

En bij de rest?

15. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Gaat wel hier. Slapen is nog knudde. Hij snurkt nog steeds erg. Toch nog nasleep van operatie en het is natuurlijk ook erg warm. Durf nog bijna niet te hopen dat hij beter gaat slapen. Loopoor is weet gestopt.
    Thirza dus ook nog niet zo goed slapen? Warmte helpt ook niet hè?

16. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ariannne dat klinkt heerlijk!

17. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Vandaag 18 mnd gesprek bij het CB gehad. Vriend heeft nog vakantie dus ging mee. Ik zag al bij binnenkomst dat onze eigen wijkverpleegkundige er niet was, dus ik zei nog tegen vriend: "niet teveel zeggen over zijn slapen". Ik heb er geen behoefte aan om dit met een vreemde te bespreken, en onze eigen ka en wvk weten hoe ik over huilen denk en respecteren dit.
    Maar mijn vriend is erg sociaal, eerlijk en kletst graag ;) dus al snel lagen alle slaap en inslaapproblemen daar uitgebreid op tafel.

De vervangende wvk (die het best heel goed zal bedoelen) had al meteen haar conclussie getrokken.... Gijs is een peuter die ons aan het uitproberen is. Wij moeten hier nu strenger in worden en hem duidelijk maken dat wij niet telkens komen als hij huilt. Goed, jullie kennen het standaard praatje wel... en de bijbehorende oplossingen.
    Ze vond dat wij te erg "lieve ouders" willen zijn :( en dat dit eigenlijk pas het begin is van zijn drammerige gedrag is en als we dit niet aanpakken, het helemaal mis zal gaan.

We kwamen buiten, vraagt vriend "en wat vond je ervan?".
    Ik zeg "ene oor in, andere uit ;)".
    Maar vriend denkt er toch anders over dan ik.... en hier zit ik mee. Ik heb beloofd er toch eens over na te denken, want het is net zo goed zijn kind toch? Maar ik sta er niet achter.
    Ik ga er nog even vanuit dat Gijs kerngezond is, dan nog huilt ie ergens om... omdat ie bang is alleen... omdat ie niet meer in slaapt komt of om tig andere redenen. En ik wil er gewoon voor hem zijn! Ook om deze redenen. Het is zo'n gevoelig manneke... altijd geweest. Hij is gewoon niet zoals veel andere kindjes zijn..

18. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Lob nee hoor zou echt je gevoel volgen... Is voor hun makkelijker gezegt dan gedaan.. Wij hebben ook al geprobeerd om Jamie te laten huilen. Strenger te zijn etc.. Maar Jamie is gewoon echt overstuur..

19. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Lob wat super klinkt je vakantie!! En niet naar luisteren en al helemaal niet omdat het je niet lekker zit! En het is idd ook het kindje van je vriend, maar dat wil niet zeggen dat jij iets tegen je gevoel in moet doen hé! Overigens geloof ik sowieso niet in die klets!

Elin, kan écht geen kwaad zo'n loopoor... is zelfs alleen maar ''goed'' zo kort na de ingreep... lekker alle rotzooi eruit!

Rozemarijke klinkt goed daar hé?

Hier gaat het ook goed... mannetje sliep laat, maar dat is echt de warmte ! Maar wel dehele nacht geslapen tot 07:00
    Hij is vandaag voor de 2e keer naar het KDV... wat een drama :(

20. raspberry

Hier vannacht geslapen van 20.45-23.45-6.30!!!!! :D :D
    Om kwart voor 12 even een voeding en toen zo weer gaan slapen :)

@Lob: maar jullie hadden al een verwijzing toch voor de KNO? Zei de WVK daar dan niets van?
    Ik zou dat eerst even checken en als Gijs verder kerngezond is, dan gaan voor een pedagogische aanpak. Maar niet die van laten huilen/brullen/krijsen. Er zijn echt tal van alternatieven hoor! Gewoon een verwijzing vragen naar een goede pedagoog die met jullie samen dan goed naar Gijs gaat kijken. Zo'n WVK met haar standaard-verhaal, dat schiet niet op :(

@Elin: komt goed hoor! Hier vandaag ook voor het eerst dat ze niet meer zo rochelt en hoest enzo, en geen snotneus meer heeft, dus blijkbaar is alle zooi eruit en vannacht heeft ze dus geweldig geslapen!
    Merk nu wel dat het tijd is om grenzen te stellen en dat dat ook werkt: gisteravond haar 4 keer weer neergelegd en heeft het een half uur geduurd voor ze in slaap viel, maar wel alles in rust en zonder gedoe, (ze ging dan aan de klets, dat laat ik gaan). Zodra ze begon te miepen er even heen (deur stond open, ze moet weten dat ik in de buurt ben). Maar na een half uur sliep ze en dat was kortgeleden nog echt een verschrikking op deze manier! (een paar weken geleden ben ik op deze manier een keer anderhalf uur bezig geweest...)
    Ik reken nog wel even op wisselingen: ze heeft gisteren bij de gastouder ook megaveel gegeten, dat gaat hier thuis nog wat minder, (maar vanochtend 1/3 boterham op, en dat is echt een enorme prestatie. Ook daarin trouwens wel even doorpakken nu, ze ging pas eten toen ik zei: Ja, je hebt echt wel honger en we gaan nu echt even een broodje eten).
    Maar goed: eerder hielp dat doorpakken voor geen meter, nu dus wel! Ze knapt echt heel erg op! :)

Deel Deze Pagina