@Goofy: he bah, het zit ook niet mee he? Sterkte hoor, en hopelijk komt er snel duidelijkheid en een oplossing!
Goofy beterschap! Hier een rustige nacht, kay is maar 2x wakker geweest.. Wat gedronken en meteen verder slapen en dat tot 08.45
Wat een heerlijke nachten voor jullie Rozemarijke en Lovely! Hier is Lotte d'r tweede kies doorgekomen vannacht dus daar had ze wel last van maar voor een nacht met kiespijn viel het nog erg mee.
En ik maar denken waarom geen nieuwe post... Nieuw topic haha lekker wakker NOT! ** Gaat hier bar en bar slecht met slapen.. Heb vannacht wel 3 uurtjes geslapen... Van 03:00 tot 06:00
Hoi meiden, Ik las hier sowieso al wel eens mee, maar nu ik dat andere topic gelezen heb (met de fantastische discussies over wel niet laten huilen etc.), plaats ik toch even een berichtje. Niet omdat ik me bij dit clubje mag aansluiten (ons mannetje slaapt heerlijk), maar om even te zeggen dat ik denk dat jullie al het mogelijke doen voor jullie kleintjes, ze alle troost en liefde geven en het dus niet (zoals in dat topic gezegd werd) een kwestie is van "pedagogisch verkeerde keuzes" of "te weinig laten huilen". Gelukkig hebben jullie geluisterd naar jullie kleintjes en zijn jullie er voor ze als er wat is; uiteindelijk blijken ze stuk voor stuk echt ergens last van te hebben. Ik heb ook gezien dat jullie als er niks aan de hand is ook gecontroleerd huilen toepassen en ik denk en hoop voor jullie dat als de medische problemen onder controle of opgelost zijn, jullie kindjes ook lekker gaan doorslapen. En tot die tijd? Sterkte!!! (jaja, natuurlijk weten jullie ook best dat jullie het hartstikke goed doen en supermoeders zijn die er altijd (dus ja, ook 's nachts) zijn voor hun kids, maar het is nooit erg het nog eens extra te horen toch?!) Liefs!
Bij jullie ook al!! Hier net zo... Zijn afgelopen woensdag weer naar de HA geweest en kwamen weer met legen handen thuis.. Gevolg niemand slaapt s'nachts bij ons thuis en de pijnstillers gaan mij veel te hard
@debsel, dank je! @goofy/mamalijntje, ik heb ook al zoooovaak bij de ha gezeten met een koortsig/strontverkouden kind maar dit levert ook niets op. volgens hem is het volkomen normaal dat een kindje al vanaf week 3 zo erg verkouden is. maar in real life ben ik nog nooit een ander kindje tegengekomen wat het zo erg heeft. @goofy, beterschap meid!! @rozemarijke/lovely, klinkt goed! @devy, hoe lang smeer je al met de hormoonzalf? hier werkt dat echt heel snel dus hopelijk bij jullie ook!
@Lovely en Rozemarijke dat klinkt goed zeg. @Mamalijntje Die 3tot6-ers zijn echt bagger he. Ik hoop dat deze nacht beter wordt voor jullie. @Debsel Dank je. Natuurlijk doen we wat wij vinden dat het beste is voor onze muppets maar het is wel fijn om te lezen dat niet iedereen ons pedagogisch totaal falende gevallen vindt. @Lob We smeren het nu ruim een week maar ik denk dat de dosering van één keer per dag gewoon te weinig was. Dus ik ga het nu onder controle proberen te krijgen met 2 keer per dag en zodra het gestabiliseerd is weer terug naar één keer per dag en dan afbouwen voor zover mogelijk. Het geeft nu na een dag of twee al echt een verbetering. De plekken zijn nog wel rood maar niet meer vuurrood. Nu is het een middagdrama. Ze ligt al eventjes te huilen en direct ga ik er weer naar toe. Ik geef het nog een half uurtje (natuurlijk mét troosten etc) en als het dan nog niet lukt ga ik er maar bij liggen.
He meiden @Beatrice: nou, op de helft dus.... bij jullie ook alle 4 die kiezen maar in 1 keer achter elkaar door, begrijp ik dus? @Devy"he, pfff... hopelijk slaapt ze zo! @Mamalijntje: ook al zo'n rotnacht Enneh, we hebben hier altijd een goeie smoes voor niet zulke wakkere acties, toch? @DK: zou het in de lucht zitten ofzo? Maar klinkt ook goed bij jullie! @Debsel: thanks, echt super je berichtje! Tuurlijk weten we hier dat we het goed doen, maar als het voor de zoveelste keer achter elkaar drama is, ga je daar ook vaak weer aan twijfelen. Bedankt dus voor je opbeurende woorden!
Zo meiden, jullie hebben weer veel geschreven. Had het weekend even geen tijd om te lezen en te schrijven. Hier gaat het op zich redelijk, zoonlief slaapt best redelijk, alleen vanaf 1 uur wel bij ons in bed. Vind het niet ideaal, maar heb mijn nachtrust op het moment hard nodig, omdat ik nog steeds niet helemaal fit ben, dus dan maar zo. Ik hoop dat als hij 18 is, hij in zijn eigen bed slaapt Debsel: wat lief je bericht. Ik heb dat andere topic niet helemaal gelezen, toen ik dat berichtje zag van die mama van wie het kindje na 1 week doorsliep, vond ik dat topic al kansloos. Alsof dat normaal is.... Wel fijn dat jouw zoontje zo heerlijk slaapt. Hopelijk blijft dat zo.
mag ik me even van harte tussen jullie mixen!! ik ben 23 jaar en heb een dochter van 13maanden en die sliep als baby zijnde echt super goed maar toen ze 8 mnden was begon de pret snachts gillend wakker en niet meer in bed te krijgen,, ik werd echt super gestresst wakker want wist al dat het een paar uur kon gaan duren voordat ze in bed lag!! nu (miscien denken jullie DIE IS GEK) slaapt ze bij mij in bed,, als eerst kreeg ik van iemand te horen ik laat haar altijd huilend in slaap komen na 3 dage ws ik van het gedoe af!! (JAJA!!!!??) geloof je het zelf,, Nou s avonds ik mijn kleine poepie in bad gedaan lekkere warme melkie (was klaarwakker de kleine meid) dus ik de stap genomen om haar eve te lten huilen (nou dit was geen huilen dit was krijsse en adem happe tegelijk,,,,) zouden jullie hier dan mee doorgaan ( IK KON HET NIET) dan maar bij mama in bed stond ik 2 dagen later bij de kruidvat om eeens tips te vragen of eventuele homopatische rustgevnde drppels te gaan bekijken staat er achter mij een ouwe tang mee te luistere en die bijdehante trut zegt tegen mij GEWOON LATEN HUILEN KAN ECHT GEEN KWAAD!!! Ik stond op springen ik zei tegen haar doe dat maar bij je eigen kleinkinderen OUWE HEKS!!! ben gelijk de winkel uitgelopen en iedereen keek naar me en het kon me geen reet schelen!! ik ben eeen heele aardige meid maar voor dat soort mensen niet!!! Waar slapen jullie kids eigenlijk een kamer naast jullie>?? of wat verder weg?? liefs xxx
Welkom tweede poppie! Je verhaal is erg herkenbaar, behalve dan dat mijn zoontje altijd slecht geslapen heeft! Maar ook hij ligt standaard bij mij in bed! Wat vindt je partner ervan? Daarmee heb ik iig geen problemen, ben een alleenstaande mama! Als je kleintje bij jou in bed slaapt, slaapt ze dan wel heel de nacht door of wordt ze alsnog wakker? Mijn zoontje word nl. minimaal 2-3 keer per nacht wakker & dat zijn dan de erg goede nachten.. Meestal is t een stuk of 5 keer..
ik moet ook gewoon werken en mijn vriend werd elke keer wakker als me docher door de babyfoon begon te gillen,, en ik kon niet slapen van zijn snurken (en heb een anderhalf persoons bed) dus hij slaapt nu op de bank!! maar laatste tijd botsen ik en me vriend heel erg (ruzie ruzie) dus vind t wel best zo!!! bij mama in bed slaapt ze als een prinsjes de hele nacht door!!!! (alleen als ze buikpijn of tandpijn heeft niet!!! liefs
Welkom poppie. Dit is bij uitstek hét topic waar de moeders zeggen als het werkt, werkt het. Dus of het nu om druppels, naakt om het huis een rondje rennen (niet uitgeprobeerd overigens, maar zou het wel doen als ik gegarandeerd door zou kunnen slapen), of bij je in bed slapen gaat, het maakt ons allemaal niets uit. Kyra heeft ook een hele tijd bij ons in bed geslapen, maar ze werd eigenlijk bijna even veel wakker en ik sliep er veel te licht door. Dus daar zijn we weer vanaf gestapt. Vanmiddag was het zo'n drama dat we maar hebben besloten Kyra geen middagdutje te laten doen. Dat doet ze trouwens ongeveer 50% van de tijd niet meer. Maar vanavond was het gelukkig geen strijd om haar naar bed te laten gaan. En ik heb haar tot nu toe (klopt op hout) niet meer gehoord. Dus dat deel van de avond is gelukkig al erg goed gegaan. Ik heb de trappenkast maar eens uitgemest en tot mijn schande moet ik bekennen dat ik achteraan een stuk of twee maaltijdpakken vond die tot 2006 goed waren (oeps!). Morgen overdag maar eens proberen de boekenkast op orde te brengen want al mijn series staan door elkaar. Hopelijk slaapt ze dan wel 's middags dan kan ik ook nog wat aan mijn studie doen.
Tweede poppie, lekker dat ze bij jou in bed wel lekker doorslaapt! Maar het is natuurlijk ook klote dat je relatie niet lekker loopt.. Niet hierdoor toch zeker? Je dochter is verder dan denk ik kerngezond? Geen KNO problemen of huidproblemen o.i.d. ? Hier een redelijke nacht, vaak wakker maar telkens snel verder slapen en we zijn net wakker
@tweede poppie: nou, dit is in ieder geval een plek waar we niet net gaan doen alsof wij wel weten wat voor jou de oplossing is Ik ben zelf niet tegen laten huilen, maar dan alleen als ik weet dat er niks is. We hebben hier met Thirza de nodige problemen achter de rug en ik heb in wanhoop wel eens pogingen gedaan om 'r dan met laten huilen in slaap te laten vallen, maar dan werd ze dus vreselijk overstuur, kostte het een uur om 'r te troosten en werd ze -als ze dan eindelijk sliep- na 3 kwartier weer wakker. Geen succes dus. Maar als er dus niks is, laten we d'r wel huilen. Dan is het huilen trouwens ook heel anders, ik hoor nu gelijk wel of er wel of niet wat is. Ze is gelukkig nog niet zo oud dat ze een "er-is-wat"-huiltje na kan doen als er niets is Thirza heeft hier in de eerste maanden heel veel bij mij in bed gelegen. Bleek ze kiss-syndroom te hebben en toen dat behandeld was door de osteopaat, ging ze goed slapen. Vanaf 4,5 maand weer bagger, maar vanaf toen waren het dus vooral de nachten die waardeloos waren, (overdag ook vaak niet om over naar huis te schrijven, maar OK). Maar hier dus vaak oorontstekingen gehad, tot we de koemelkallergie ontdekten en op dieet gingen. Rondom de tanden- en kiezenellende heeft ze ook veel bij ons in bed geslapen, dan sliep ze iig beter dan in haar eigen bed. Maar aangezien ik zelf dan echt slecht slaap, doen we dat zo min mogelijk. En ik wil gewoon met manlief in bed kunnen liggen, in plaats van met m'n kind Maar... hier wederom een goeie nacht! Ze is alleen om 1 uur wakker geweest voor een voeding, om 4 uur heb ik 'r even gehoord en toen is ze zelf verder gaan slapen (!) en helaas was het wel om half 6 klaar. Heb nog even een poging gedaan om 'r terug te leggen, maar om kwart over 6 was het klaar en ging het wisselende jengelen/brabbelen echt over in huilen. Nouja, ze ligt er nu een half uurtje weer in en gezien het feit dat ze vamiddag naar de gastouder gaat, komt dat ook wel weer goed uit, (als ze tot 7 uur slaapt op maandag, is het vaak lastig om nog een slaapje te doen omdat ze dan veel te laat wakker wordt). Met m'n moeder trouwens eens aan de foon gehangen van het weekend w.b. homeopathie. Mijn moeder is daar aardig in thuis, heeft ook wat literatuur in huis over geneesmiddelenbeschrijvingen enzo, en die kwam voor Thirza uit op Pulsatilla. Op de site van vsm staat er het volgende over (en het is eigenlijk wel Thirza ten voeten uit, (de stukken die op zulke kleintjes van toepassing (kunnen) zijn, dan he?)): Herkomst Pulsatilla pratensis (Knikkend wildemanskruid) is een beschermde plant en behoort tot de familie der Ranunculaceae. De plant heeft klokvormige lila bloemen, omgeven door zilverwit behaarde, fijne bladeren. Voor de homeopathische bereiding wordt de gehele verse, tijdens de bloei verzamelde plant gebruikt. Persoonsbeeld Belangrijk vrouwenmiddel. Past bij zachtaardige, toegeeflijke en open vrouwen (of vrouwelijke mannen) met vaak blond haar en blauwe ogen; als ze ziek zijn, zijn ze humeurig en huilerig en spreken ze tegen; ze kunnen slecht alleen zijn en zoeken daarom gezelschap, medeleven en troost; vet eten wordt slecht verdragen. Ze huilen snel, maar lachen ook al gauw weer. Spieren voelen slap aan. Hekel aan vettigheid; overgevoelig voor vet en zoetigheid, vol gevoel na het eten. Maagzuur. Diarree wisselt met verstopping. Niet dorstig, maar wel een droge mond en lippen. Warmbloedig, maar met koude handen, voeten en voorhoofd. Vooral rond de menstruatie snelle wisselingen van rillingen en opvliegers. De menstruatie komt te laat en stelt vaak niet veel voor, in tegenstelling tot de hevige en wisselende gemoedsstemmingen die aan de menstruatie voorafgaan. De huid is rood en jeukerig, en men heeft gauw last van vochtblaasjes die snel stukgaan. Wil het hoofd hoog houden; heeft niet genoeg aan 1 kussen. Opvallende symptomen Verlangen naar frisse lucht, hoewel het buiten gauw te koud is en ze het snel koud hebben Ondanks droge mond geen dorst Afscheidingen uit neus, oor of keel zijn dik, groengeel gekleurd en mild Klachten, nadat men nat of klam geworden is Spijsverteringsklachten, vooral na vet, moeilijk verteerbaar eten en het eten van ijs Wisselende klachten, zowel van plaats als van lichamelijk naar geestelijk Rechtszijdige hoofdpijn, hoofdpijn door overwerk Droge hoest in de avond en nacht, losse hoest met veel slijm in de ochtend Modaliteiten Erger Hitte, warmte en in rust, na vet, moeilijk verteerbaar eten en ijs Modaliteiten Beter Matige beweging, in de frisse lucht, door koude compressen. Toepassing Spijsverteringsklachten, hoofdpijn door studeren, chronische verkoudheid met wisselende klachten bijvoorbeeld loopneus die afwisselt met verstopte neus; een andere wisselende klacht: diarree die verandert in verstopping; menstruatiestoornissen, hoest. Ben benieuwd dus waar die arts op uit gaat komen Deze beschrijving van VSM is een beetje summier trouwens, mijn moeder had een uitgebreide beschrijving en echt het een na het ander van toepassing op Thirza. Veel op schoot willen zitten, claimend gedrag vooral bij ziekte, angst die verbeterd door gezelschap of troost, niet van donker houden, niet alleen willen/kunnen zijn. Nouja, we gaan het eens meemaken
@LovelyDK Dat is het betere werk! @Rozemarijke Ik ben benieuwd. Hier ging het eigenlijk best heel goed. Ze is maar twee keer kort wakker geweest en heeft tot 8.00 doorgeslapen. Heerlijk! Ik merk dat het 'smeerregime' nu zijn vruchten weer af gaat werpen. Ze heeft wel nog jeuk, maar al een stuk minder.
Blij dat jullie m'n berichtje zo leuk vonden!!! Ik blijf jullie volgen hoor. Las nu ook alweer goede berichten die weer maar eens onderstrepen dat als er niks 'aan de hand is', jullie slaapmonstertjes óók gewoon engeltjes zijn!!! Mijn bengeltje ligt nu in z'n bedje (kletsen en beetje mopperen), dus ik ga van de gelegenheid gebruik maken om even te douchen. Misschien plaats ik af en toe nog een berichtje, maar omdat ik hier niet echt 'thuishoor' zal ik vooral gewoon lezen. Liefs!!!
Tweede poppie: helaas welkom hier! Mijn zoontje slaapt regelmatig in ons bed, vannacht weer eens in zijn eigen bedje. Eerst legden we hem altijd nog terug nadat hij weer in slaap was gevallen, maar de laatste weken zijn we zo uitgeput dat we dan ook al lang slapen, dus dan slaapt hij weleens de hele nacht bij ons. Devy: wat fijn dat het weer wat beter gaat met de eczeem van Kyra. Tot 8 uur is voor ons ook echt uitslapen, dat gebeurt hier helaas nooit. Half acht is echt het uiterste, maar meestal is het eerder. Rozemarijke: ook al zo'n heerlijke nacht! Okay 5.30 is vroeg, maar als ze dan de hele nacht goed heeft geslapen, is dat goed te doen, toch? Dk: jammer dat Kay zoveel wakker was, maar fijn dat hij weer snel sliep. Heeft hij nog veel last van zijn oortjes en keel? Hier ging het wel goed vannacht dus, slechts 2x er uit. Alleen op mijn werk flinke aanvaring gehad, merk dat ik emotioneel labiel ben en normaal kon ik een discussie wel aan, maar nu barstte ik meteen in tranen uit. Overuren opnemen om uit te rusten en bij te komen is dus NIET slim geweest, want mensen veronderstellen dan - omdat je er bent - dat je ook optimaal functioneert en dat is dus niet zo. Dus mocht ik weer helemaal instorten, dan meld ik me ziek. Weten collega's ook waar ze aan toe zijn...want dit werkt dus niet.
@Elin: verstandig! 5.30 is idd goed te doen als je een hele nacht hebt kunnen slapen Alleen een klein beetje jammer dat vannacht mijn man me wakker hield... Die lag niet te draaien, nee zeg, die wierp zichzelf door het hele bed heen. Last van z'n rug zei die. Hmm, zou toch verwachten dat je dan zachtjes om zou draaien, Maar goed, vannacht hopelijk beter