Pfff, hier even niet zo'n lekkere nacht.... hoektand 3 en 4 zitten eraan te komen overduidelijk Vannacht in eerste instantie elke anderhalf uur wakker, maar nadat ik met m'n slaperige hoofd eindelijk concludeerde dat het tandjes moesten zijn en dentinox gesmeerd heb, ging ze van 2 tot 6 slapen. Maar nu vanochtend wil ze ook weer niks, niet eten, overal om huilen... Maar weer ff dentinox gesmeerd, (en had ze verdorie zelf het potje daarna alweer te pakken, open gedraaid en stond aan het kwastje te lurken... OK, dat kan ze dus inmiddels ook zelf, potjes open draaien. Hij staat nu dus op hele veilige hoogte ). Nouja, we kunnen het maar gehad hebben, dan hebben we straks hopelijk redelijk definitief rust in de tent
Appelappel: wat fijn zeg! Hoop dat het zo blijft. Rozemarijke: wat sneu weer zeg, maar inderdaad dan heeft ze het maar gehad en kan jij dadelijk als het hele melkgebit er zit jaaaaren gaan genieten van een goede nachtrust. En hier heeft Alec doorgeslapen in zijn eigen bedje tot half zeven. WOW! Gisteren begon zijn neus te lopen en ik denk dat hij zich daardoor beter is gaan voelen. Enkel wakker geweest om 2 uur, maar toen is mijn vriend er heen gegaan en sliep hij al weer voordat hij er was. Om half zeven riep hij Mama en heb ik hem lekker nog een uurtje bij me genomen, om half acht waren we er uitl Heerlijk, zeker omdat ik vandaag weer moest werken.
hoi! vannacht weer een bagger nacht gehad, begint zo`n beetje te wennen. @rozemarijke, Thirza (vindt ik zo`n mooie naam, wie weet voor een 2e kindje als het een meisje wordt) is toch pasgeleden geopereerd? Ons Kleintje is al eens eerder geopereerd en was een dikke week goed ziek van de narcose die hij heeft gekregen. Ik ga er nu gewoon vanuit dat hij weer een week misselijk zal zijn en dat het daarna pas echt beter gaat. @Lob, ik heb dit een ook wel even gedacht, maar aangezien Ons Kleintje eerder heel normaal sliep en nu de laatste maanden ineens best wel slecht en steeds slechter dacht ik eerst dat het een geboortetrauma (onvolkomen stuitbevalling en stortbevalling in 2 uur tijd)(of een trauma van daarna, heeft 8 weken in ziekenhuis gelegen) zou kunnen zijn. Dat hij er nachtmerries van kreeg oid. Verder is het een kindje dat zich zelf heel goed kan vermaken en heel vrolijk is. Maar ook daar zagen we verandering in komen. de laatste maanden veel moe en hangerig, elke paar minuten op de grond gaan liggen 3 seconden en dan weer verder spelen en veel spugen nogsteeds. We zijn daarom zowel naar een homeopathisch arts als de KNO arts gegaan, beiden komen uit op de neusamandelen. homeopatisch arts verzoekt ons nog even de uitwerking van de medicijnen af te wachten, maar wij trekken dit niet en voor hem is het naar ons idee niet eerlijk om nog langer te wachten, hij loopt al achter in zijn ontwikkeling en hiermee wordt zijn ontwikkeling nog meer belemmerd omdat hij de hele dag door moe is. Als hij alleen slecht zou slapen en verder de hele dag oke/ zichzelf was, dan vond ik het (denk ik nu) prima. @elin Ja vrij heftig, maar nu gaat alles eigenlijk gewoon goed. Hij (en wijzelf) behoort tot de mazzelaars van dat aantal weken. hij loopt dus wel wat achter maar daar kunnen wij allemaal mee leven @devy qoute devi Maar ook de aanpak van de ouders heeft natuurlijk invloed. Als ik Kyra vanaf het begin overstuur had laten krijsen had ze nu vast doorgeslapen want dan had ze vast geleerd dat ze niet op ons kon rekenen. Maar dat is voor ons allemaal natuurlijk geen optie. dit vind ik een hele goeie. Kijk even laten huilen oke, maar op een bepaald moment hebben we Ons Kleintje wel eens in de ochtend 3 kwartier laten huilen. Wat voelde ik me naar zeg. Na 3 dagen hielp het nog niet, dus zijn we ermee opgehouden. Achteraf heb ik er spijt van, omdat hij gewoon oorpijn had en misselijk was. Bij het in slaap vallen heeft hij het wel nodig om even te huilen, maar nooit langer dan 10 minuten.
Slim zijn ze he die kleintjes. Ik kom er ook regelmatig achter dat ze dingen kan die ik niet had verwacht. Wel balen dat ze weer zoveel last heeft van haar doorkomende tandjes, maar die hoektanden zijn ook echt heel gemeen. Hier vanacht om 1.00 een klein dramatje, maar dat was opgelost toen ik Kyra gewoon bij ons in bed liet slapen. Ze lag ondersteboven in het midden van het bed bovenop de dekens, maar ze sliep tenminste en ik ook. Toen mijn man naar bed kwam heeft hij haar zonder probleem over kunnen hevelen naar haar eigen bedje en heeft ze tot maar liefst 6.15 geslapen. Mijn man heeft trouwens wel minpunten gekregen. Hij had zijn voorverpakte wasa cracker zichtbaar op tafel gelegd en Kyra is ervan overtuigd dat dat het summum van smakelijkheid is (ook al heeft ze ze nog nooit gegeten). Drie krijspartijen binnen een half uur verder was ze het er toch uiteindelijk mee eens dat ze het niet mocht hebben.
Pff nou hier sliep meneer om 23:30 en werd om 03:00 wakker... Dwingen dwingen niet normaal dat hij naar beneden wilde... Niet gedaan en hij bleef schreeuwen en krijsen.. Dan om 'mama mee naar benedeeee' tot 'mamaaa boekkie lezen' om half 5 sliep hij
haha nou je weet in elk geval zeker dat het dwingen was en wat hij wou.. Lijkt me trouwens wel erg leuk als ze zo knap kunnen praten. en dan liever overdag natuurlijk
@Ons Kleintje: ja, Thirza is hier anderhalve week geleden geopereerd... Had ook ff een paar dagen nodig voor ze op begon te knappen. @Elin: wat heerlijk! @DK: oh, pfff, nog slechter dan bij ons @Devy: ja, erg slim... En die wasa cracker: die zijn zoooo goor! Vertel 'r maar dat ik dat gezegd heb Over slim gesproken: vraag net aan 'r: laat mama eens even naar je tandjes kijken! Loopt ze naar het kastje waar de dentinox staat en begint ernaar te wijzen. OK, prima
Hoi meiden, Lob: Luca heeft idd ook een erg pittig karaktertje en ik denk zeker dat dat met het slechte slapen te maken heeft gehad. Toch ben ik er ook van overtuigd dat de neusamandel het grootste probleem was. Luca heeft van 7-10 maanden ook slecht geslapen in de zin van 10x per nacht wakker, maar sliep dan met zijn speen meteen verder. Toen hij met 13 maanden ziek werd, bleef hij ineens uren wakker als hij wakker werd 's nachts en dit is gebleven tot de ingreep. En dan ook elke nacht. Na de ingreep is dit nooit meer voorgekomen, dus ik heb echt het idee dat dit een hele grote rol speelde. Hij slaapt nu regelmatig door en als hij wakker wordt, slaapt hij meteen weer verder na het geven van zijn speen en een aai over zijn bol. Een ander groot verschil is dat hij niet meer in paniek wakker wordt, maar vrolijk en meteen een heel verhaal ophangt tegen zijn knuffels. Hij vindt het heerlijk om nog even in zijn bed te spelen nu ipv meteen in paniek huilen en zich aan me vastklampen zoals voor de ingreep. Elin: wow, Alec is op de goede weg! Je zal zien dat je steeds vaker dit soort nachten krijgt. Luca is nog weken verkouden geweest na de ingreep. Goed in de gaten houden, want Luca kreeg na 2 weken ook nog een dubbele oorontsteking als afscheidskadootje van de neusamandel... Rozemarijke: ai, de hoektandjes. Hier staan 2 kiezen op knappen, met zure luiers en zere billen als gevolg. Wij zweren hier tegenwoordig bij chamodent. Devy: haha, die Kyra met pappa's cracker. Luca kan ook erg lang volhouden als hij iets wil en als je dan denkt dat hij het opgeeft begint hij gewoon weer even van voor af aan... Onskleintje: goed dat jullie wel de ingreep doorzetten. Ik heb het er destijds uitgebreid met de kinderarts over gehad en die raadde het ons ook echt aan om het wel te doen. Alleen snurken schijnt al een indicatie te zijn. LovelyDK: gezellig, zo'n dwingelandje 's nachts... Hoe ze het verzinnen af en toe hè?! Hier net met Luca bij de huisarts geweest want het exzeemplekje op zijn schouder is open en wil niet dicht. Volgens de huisarts is het krentenbaard. Lijkt me stug want het plekje zit er al maanden, maar ligt nu ineens open. Ik moest rekening houden met besmettelijkheid. Ach, we zien wel, ik ga het zalfje wel smeren en als het niet helpt ga ik gewoon terug. Hij was wel heel schattig: vond een speelgoedstethoscoop in de speelhoek daar en liep ermee rond met die dingen in zijn oren. De assistentes zeiden tegen elkaar "dokter Luca is in the house", haha! Hij was alleen wel een beetje boos dat hij hem niet mee naar huis mocht nemen... Verder een leuke verjaardag gehad gisteren, wel wat veel voor Luca want die was even ontroostbaar verdrietig gisteravond van alle spanning, maar heeft vannacht wel lekker doorgeslapen. Om 6:20 wakker, maar speen gegeven en toen heeft hij nog doorgeslapen tot 7:45. (ik had een paar maanden geleden dit niet durven dromen)
Ha meiden, Mijn 1e werkdag zit er weer op.. heb heerlijk gewerkt! Echt een heel verschil met de laatste paar weken voor mijn vakantie... ik zit weer vol energie en was weer lekker scherp. Conclussie: van vakantie knapt een mens op . @Elin, meen je niet? Wat lekker!!! Laat dit de eerste van vele lekkere nachten zijn! @Rozemarijke, he gadver weer die tanden . Wat een slimmerikje hebben jullie toch rondlopen! @Onskleintje, ja dan is het toch overduidelijk iets wat niet lekker zit bij jullie kleintje. Sorry hoor, misschien heb ik er overheen gelezen maar wordt hij nu ook binnenkort geopereerd? @Lovely, oh sorry maar ik moet er eigenlijk wel een beetje om lachen... een boekje lezen binnen in de nacht ha ha ha.... Hopelijk gaat vannacht beter!! @Elise, ja bij jullie zie je echt heel duidelijk verschil tussen eerst en nu na de operatie. En jij wist natuurlijk ook al wel dat Luca wel lekker kon slapen omdat ie het ooit gedaan had. Gijs werd gisterenmiddag huilend wakker, niet uitgeslapen dus en hij zat op zijn knieen met zijn hand in zijn gezicht te slaan/vegen.. zo tegen zijn neus aan. Ik ging er naast zitten, en probeerde hem te sussen en hij viel zo opnieuw in slaap. Toen had ik wel duidelijk het idee dat er bij hem ook echt iets niet lekker zit. Gaan jullie nog op vakantie? @Devy, oh wat fijn dat Kyra vanmorgen zo lekker heeft uitgeslapen (lees svp eens topic in baby/dreumes over gezegend met goeie slapers.... daar staan pas tijden in ). Mijn vriend haalt ook altijd van die slimme acties uit. Als Gijs kaas zit eet ie niks meer en schreeuwt alleen maar KAA KAA KAA.... dus als wij lunchen verstop ik de kaas tot ie een boterham op heeft en dan krijgt ie een plakje. Je kunt wel raden wat mijn vriend doet... die gaat altijd heerlijk recht voor Gijs zijn neus een boterham met kaas voor zichzelf smeren en dan begint het drama weer. Gijs vond het vanmorgen wel gezellig om ons om 05.15 al wakker te maken.... Hij dacht vast dan kan ik nog mooi even een uurtje met mama spelen voordat de wekker gaat . Daardoor viel ie om 11.00 al wel in de buggy met oma in slaap, waardoor hij om 18.30 zooooo moe was en niet langer op kon blijven. Lekker ritme hebben we hier weer
Dk: hahaha, het is niet leuk voor jou, maar wat een manneke zeg! Kyra: wat een heerlijke nacht. Die driftbuien herken ik wel hoor. " Mama koek", en als hij die dan niet krijgt, wordt hij heel boos. Eerst kon ik hem dan nog wel afleiden, maar nu niet meer, want twee minuten later staat hij weer bij de keukenlade koek te roepen. Gaan jullie kleintjes ook liggen op de grond als ze iets niet willen? Rozemarijke: hihi, wel handig dat ze zelf dingen haalt, moet je gebruik van maken. Mijn vriend vindt het leuk om Alec de post te laten halen en zijn biertjes, maar dat vind ik een beetje gevaarlijk, is toch glas. Maar wel heel knap van Thirza! Lob: hier ook een kaaseter, hihi. Ik verstop de kaas dus ook en de chocolade vlokken ook... Wat lekker dat je je weer energiek voelde. Hopelijk kun je het even vasthouden en krijg je ook eens een lekkere nacht met Gijs. Elise: ik moet altijd zo lachen om jouw verhalen over Luca. Wel sneu dat hij krentenbaard heeft. Hopelijk is het snel over. Jij hebt nu lekker vakantie, geniet er maar van! Devy en Lob: gaat alles goed met de zwangerschap? Wij zijn er nu uit dat we ook wel heel graag nog een kindje willen.
Ik lees net ook dat topic Gezegend met goede slapers. My god zeg wat een tijden inderdaad. Ik zou al blij zijn als Alec 1 dag in de week zo sliep. Haha.
THanks meiden.. helaas was het net hetzelfde riedeltje... krijsen schreeuwen huilen moorden brand, na 2 uur slapat hij nu eindelijk Hij snurkt overigens weer als een bouwvakker... kan die neusamandel al zo snel terug aangegroeid zijn?
over slapen gesproken, schiet me ineens te binnen. Mijn dochter, de middelste had heel veel problemen met inslapen, drama, maar nog steeds heeft ze moeite met inslapen, maar we hebben haar moeten leren dat naar bed gaan niet op commando slapen betekend, kan ze niet slapen dan mag ze wel rustig spelen, boekje lezen totdat het wel lukt. Nu is het zo dat mijn zoon een rustig kindje is MIjn jongste dochter ook een rustig kindje is Maar de middelste is geboren om de hele dag te springen, zij krijgt de radartjes in haar hoofd niet stil, en ze heeft geen ADHD! Ze is gewoon een pittig kind, maar ze heeft een andere denkwijze. En ze is enorm bang in het donker, dat krijg je als je je niet kunt ontspannen en je bent wel moe. De jongste nu gaat eigenlijk toch wel erg goed nu. We zijniets strenger omdat ze er soms eenpotje van maakte, niet huilen maar nephuilen, maar nu slaapt ze wel tot 4.30 en daarna tot 6.00/30, wij zijne rg tevreden.
@Elin, Gijs gaat dan ook op de grond liggen, en daarbij ook nog eens met zijn hoofd op de grond bonken... vooral met zijn tanden. Ik negeer dit hoe moeilijk het ook is. En hij kan ook erg driftig worden als ie geen koek krijgt. Met de zwangerschap gaat alles goed. Oh wat leuk dat jullie er ook voor gaan!! Spannend! Ging het met Alec snel (sorry als de vraag te persoonlijk is). @Lovely, pfffff vermoeiend zeg! @Brusje, Gijs slaapt ook erg moeilijk in, veel te onrustig. Ik ben blij als hij straks oud genoeg is om hem dat soort dingen uit te leggen. Fijn dat het met de jongste nu zo goed gaat!
Lob nee hoor dat is niet te persoonlijk. Het heeft een half jaar geduurd. Had een lange cyclus 45 dagen, viel dus nog mee. Nu heb ik gelukkig een redelijk normale cyclus dus ik hoop dat dat helpt! Hihi Gijs is ook een echte peuter met bijbehorende kuren! Moeilijk soms hè want het is ook gewoon frustratie dat ze iets niet mogen dat ze zoo graag willen en het verdriet is dan zo intens. Dk nu alweer aangegroeid lijkt me snel! Wordt hij niet gewoon verkouden? Vervelend dat het weet drama was. Is zo vermoeiend.
@lob ja hij wordt over 1,5 tot 2,5 weken geopereerd, dan worden zijn neusamandelen eruit gehaald. Op het moment is het s avonds ineens een probleem om hem naar bed te brengen. Hij sliep steeds als een blok om 1900 of eerder, en gisteravond wilde hij om 9 uur nog niet slapen terwijl hij wel moe is. Nu zitten we zowel sochtends als savonds aan. @moeders van kindjes met oorpijn gaven jullie vaak paracetamol? ik hou het nu bij 1 paracetamol voor de nacht. hier ook een kaas eter, die laat zijn kaas niet van zijn brood afeten (dat doet ie zelf)
Onskleintje ja wij hebben veel paracetemol gegeven.. Is helemaal tegen mijn principes maar pijn = pijn... Sinds de operatie heeft Jamie geen een meer gehad. ** Hier gaat alles verder redelijk.. Jamie wordt net zoals zovelen al een echte peuter... Driftbuien en alles is nee.. Maar goed beetje vroeg maar doe je niets aan. Slapen gaat ook een stukje beter.. Alleen nu wordt hij helemaal overstuur wakker.. Overstrekken en gillen erbij.. Geen idee wat er aan de hand is..
@Krijspartijen Hier ook zo'n dramaqueen. Ik reageer er meestal op door te zeggen dat ze best boos mag zijn, maar dat op de grond liggen krijsen niet gaat helpen. Ze is een hele pittige dame; veel te druk met alles ontdekken en grenzen opzoeken. Al moet ik zeggen dat ze het laatste voornamelijk bij mij doet terwijl ik het strictste ben qua regels. Het is af en toe heel frustrerend (voor ons allebei) maar af en toe schiet ik ook wel eens in de lach. Kwaad dat ze dan wordt! Om bang van te worden. @DK Snurken kan ook komen als ze slijmvliezen opgezwollen zijn door een verkoudheid, maar ook door bijvoorbeeld een huisstofmijtallergie of hooikoorts etc. Maar ik denk dat als het een allergie was geweest nu wel een vermoeden zou hebben. Het lijkt me niet waarschijnlijk dat het weer de neusamandel is, maar als het zo blijft misschien weer eventjes laten controleren? @Elin Spannend. Hopelijk is het snel raak zodra jullie er echt voor gaan. Hier gaat het zijn gangetje: ik ben moe, vaak duizelig en prikkelbaar. Zwanger zijn is niet echt mijn ding, maar ik kijk met smart uit naar de 12e want dan hebben we de echo. @Ons Kleintje Paracetamol is niet alles maar een kindje pijn laten lijden zeer zeker ook niet. Toen Kyra extreem veel last had van verhoging en pijn door de kiesjes hebben we het ook een klein weekje structureel gegeven. Dat is korter dan bij jullie het geval is, maar wat moet je anders? Wat vervelend dat het inslapen nu ineens ook een probleem is. Het zou zo handig zijn als ze konden praten, dan kon je vragen wat er aan de hand was en naar een oplossing toe werken. Maar het blijft vaak giswerk. @Mamalijntje Oh wat vervelend. Je wil natuurlijk geen overstuur kindje. Hopelijk is het een fase die heel snel voorbij is. @Brusje Dat klinkt goed met jullie jongste! En hier ook een druk kindje, maar dan de oudste (beetje moeilijk in te schatten hoe het met de jongste is, maar ik hoop op een iets rustiger kindje hehe). @All Hier is het kiezen tussen een oververmoeide dreumes in de middag/avond en om 7.15 opstaan, of een middagdutje en er heel vroeg uit lijkt het wel. Of zou het nu beter gaan omdat de grootste hitte weer voorbij is... Ik ben in ieder geval helemaal happy want alles met een 7 erin is geweldig. Ik had ook even snel dat topic gelezen met die slaapwondertjes en mijn mond viel open. Dan heb je echt zeeën van 'vrije' tijd overdag en de nachten en ochtenden zijn ook al hemels. Doe mij er ook zo eentje!
He meiden, even uit m'n hoofd hoor... @DK: dat snurken zou ook met de vermoedelijke hooikoorts te maken kunnen hebben? Mijn man heeft hooikoorts en hoe meer last hij heeft, hoe harder hij snurkt 's nachts... Of die neusamandel zo snel aan kan groeien: geen idee... Zou ik gewoon de KNO even over bellen geloof ik. @Elin: wat ik tegen alle andere zwangere dame's ook al zei: wat moedig! (Dat je het alleen al gaat proberen dus ) Hihihi, ik durf echt nog niet! Ben ook nog veel te snel weer terug bij af na een slechte nacht, nog echt niet voldoende reserves opgebouwd Maar goed, komt wel bij dat ik een rot-zwangerschap heb gehad, aan de medicijnen vanwege de heftige misselijkheid die aanhield tot en met de 7e mnd, dus dat soort taferelen zie ik nog even niet zitten... al kriebelt het dus wel al. Onder normale omstandigheden zouden wij nu ook voor nummer 2 zijn gegaan, (en als ik dan anderen zie bij wie het soepel loopt, of idd dat goede-slapers-topic lees, moet ik af en toe wel even heel hard slikken, moet ik zeggen. Stomme gezondheidszorg hier in Ned die veel te weinig gedaan hebben om de problemen op tijd te herkennen en er wat aan te doen... @Lob; lekker, zo scherp weer na de vakantie @driftbuien: die vallen hier vooralsnog aardig mee. Thirza blijft, ondanks wel af en toe zichzelf op de grond gooien, toch een behoorlijk gezeggelijk kind. Ze loopt naar bijv het winkelcentrum toe ook gewoon los naast me en is erg goed te sturen, luistert vrijwel altijd naar mijn aanwijzingen. Zie andere moeders vaak kijken van: Jeetje, met zo'n kleintje naast een drukke weg.... Maar dat gaat dus hardstikke goed, (en ik moet zeggen dat ik haar liever nu leer goed te luisteren, want ze durft nu toch nog niet in d'r eentje van de stoep af te stappen ). Hier is het echt knudde met een rietje Vannacht ging dan nog wel goed, (2 keer wakker en om 6 uur was het klaar, nadat ze -bij papa op bed- ergens tussen half 9 en 9 in slaap was gevallen uiteindelijk). Maar als ik meer dan 1 stap b ij d'r vandaan doe, is het brullen en krijsen en overstuur Blij dat ze vandaag even naar de gastouder is, daar speelt ze gewoon met de andere kids en heeft ze dus niet zoveel last van de pijn enzo... En kan ik even mentaal bijtanken Nou, moet er nodig vandoor! later!
Hoi meiden, Lob: ik moest erg lachen om het "KAA!" verhaal; het gaat hier dus precies hetzelfde. Was al bang dat ik een raar kind had, maar Alec doet het ook en Gijs dus ook, dus het zal wel bij de leeftijd horen, hihi! Wij gaan in augustus een weekje naar Twente. In een Landalpark met mijn ouders. Heel gezellig en dan kunnen mijn man en ik ook een keer rustig uit eten. Elin: wij hebben ook besloten dat we heel graag een tweede kindje willen. Ik zit nu dus aan mijn laatste pilstrip. Bij Luca duurde het ook een half jaar met een hele onregelmatige cyclus, dus ga er van uit dat het nog wel even duurt voordat het raak is. We zien wel, maar ik vind het wel weer erg spannend! Rozemarijke: Luca heeft zich na de operatie ook een tijdje als een zwaan-kleef-aan naar mij toe gedragen. Op een gegeven moment werd ik er helemaal kriegel van, maar het ging over! Ik laat Luca ook gewoon naast mij op de stoep lopen, want hij durft idd toch er nog niet vanaf. Maar het allerliefste zit hij nog gewoon in de wagen; als die erbij is wil hij er alleen maar inklimmen. Oh, en ik had een paar maanden geleden er ook nog niet over gepeinst om voor een tweede te gaan. Maar na 2 maanden goed slapen ben ik er bovenop en er klaar voor! (alhoewel ik stiekem ook een beetje op zie tegen de zwangerschap) Devy: tja, een vriendin van mij heeft zo'n slaapwondertje. Maar nu blijkt er iets te zijn met haar hormoonproductie waardoor ze dus zoveel slaapt. Dus andersom kan ook: er kan ook iets met je kind zijn waardoor ze teveel slapen... Luca heeft ook dagen waarop hij alleen maar grenzen aan het testen is (zoals vandaag). Ik moet soms ook wel lachen om zijn eigenwijze hoofd en hoe hij probeert dingen voor elkaar te krijgen, maar probeer het niet te laten merken (maar dat is best lastig soms, hihi) Ons kleintje: voor de ingreep gaf ik ook vaak paracetamol 's nachts. dat was het enige waarvan hij weer in slaap viel dan. Niet ideaal, maar mijn kind pijn laten lijden vond ik nog moeilijker. Luca was vanochtend vroeg wat onrustig door zijn zere billen. Ik ben er inmiddels achter hoe het komt: hij had een dunne luier wat ik niet doorhad en voor de deur hebben we een glijbaan en daar is hij zo'n keer of 20 af geweest voordat ik door had dat hij gepoept had en daardoor heeft hij nu dus een grote schaafwond op zijn bil... Kan mezelf wel voor mijn kop slaan... Net geshopt met mijn vriendin en haar pasgeboren zoontje, maar Luca was niet zo gezellig. Maar dat is niet zo gek als je niet goed kan zitten van de pijn en er ook nog eens 2 kiezen op knappen staan. Hij zoekt vandaag erg zijn grenzen op en is wegloperig, dat heeft hij nog nooit gedaan, dus het zal wel een nieuwe fase zijn...