vanmorgen badje opgezet, Gijs zwemluier aan... Gijs gaat niet in bad. Gijs zit liever binnen. Zwemluier begint al snel te lekker, en een lekkere plas op Gijs zijn stoeltje. Gijs wil weer naar buiten, dan maar geen luier aan. Goed insmeren (lees: drama!) en lekker buiten spelen. Gijs wil toch weer naar binnnen. Voor ik het in de gaten heb plast ie binnen tegen mijn bank aan. Dan maar gewone luier aan. Gijs besloot dat ie direct daarna toch wel in het badje wil, luier vol water dus toch maar weer uit. We gaan lunchen. Gijs zit boterham met smeerkaas te eten, ik moet deur voor een vriendin open doen... kom weer buiten.. overal smeerkaas. Op de stoel, de tafel, op Gijs, in Gijs zijn haar enz... Poetsen (lees: weer drama) en naar bed. Uurtje slapen en weer wakker. Weer insmeren (lees: dus weer drama), besluit Gijs toch weer liever binnen te zitten. En ga zo maar door!! Hebben jullie het ook zo druk met niets? Zucht... Slapen ging vannacht wel redelijk.
Nou, hier niet zo erg gelukkig, alhoewel Thirza ook al met luier en al in badje gezeten heeft Enige lastige is, dat ze bijna niet wil eten, maar wel BV. Aangezien ik net besloten heb dat ze het op 1 ochtend en 1 avondvoeding mag gaan doen, is dat dus hier en daar even jengelen. Maar ondanks weinig eten net ook maar een klein beetje warm gegeten, dus ze heeft gewoon echt last van de warmte... Zo ff douchen samen, kan ik direct redelijk fris de auto in naar de babyshower van mn zusje, als m'n man Thirza op bed gaat leggen na het eten
@Rozemarijke, Gijs eet ook niets met dit weer! Hoe vaak krijgt ze nu nog bv? Veel plezier! Ik zag je taart nog... echt super super mooi!
Oh lob wat een dag! Herken het wel hoor. Hier ook echt peuterkuren op het moment. Smijten met dingen enzo. En hij wil alleen nog maar door mij op bed worden gelegd handig. Rozemarijke veel plezier! Elise jij bent sportief bezig zeg. Ga je nog op vakantie eigenlijk. Devy heeft kyra nog erg last van eczeem? Hier heel erg momenteel m. Welk merk zonnebrand gebruik jij voor haar?
@lob dat heeft ons kleintje ook wel enigzins. Soms mag het wel van mij (van binnen naar buitengaan en vice versa, onze woonkamer grenst aan onze tuin en onze keuken aan de voortuin) Soms mag het van mij ook wel eens niet en daar moet hij maar mee dealen vind ik. mama bepaalt het en als ie met zijn luier in het zwembadje gaat zitten doe ik zijn luier af, dan blijft ie maar even in de tuin. @all vandaag heeft Ons kleintje echt last van zijn oortjes, heb net een paracetamol gegeven. ben er eigenlijk wat op tegen om dit ook overdag te geven, liever alleen s nachts. Gisteren zijn we op pre operatief gesprek geweest, ik had verwacht dat het heel lang zou duren, maar na 5 minuten stonden we alweer buiten. de arts heeft alleen hartje geluisterd en gevraagd of ie gezond was. wel lekker, nu konden we nog wat leuks voor onszelf doen. de laatste dagen slaapt hij best wel goed van 7 tot 5.00-6.00 uur en overdag meestal 1,5 tot 2 uurtjes. vaak nog wel te weinig voor hem, omdat ie moe is, maar toch wel een HEEEL stuk beter dan een week of 2 geleden. Dit is nadat we bij de homeopaat zijn geweest, dus ik kan het iedereen aanbevelen! hij sliep eerst namelijk tot 2.00-3.00 uur s nachts en wilde overdag niet meer slapen.
Nou, hier vannacht ondanks het slechte eten maar 1 keer wakker geweest vannacht. Helaas wel net voor ik thuiskwam, dus uiteindelijk drie kwartier bezig geweest voor ze weer in dr eigen bedje verder wilde slapen, (ze zal wel gedacht hebben: ja, straks ben je weer weg...) Maar goed, na een late avond dus aan 1 stuk kunnen slapen van 1 tot kwart voor 7 @Lob: ik zat op 3 keer overdag en dan 's nachts 1-2 keer, afhankelijk van hoe vaak ze wakker wordt. De middagvoeding gaat er nu dus af, heb ik besloten, (ik wilde eerst wachten tot het 's nachts beter ging, omdat ik dacht dat als ze overdag minder krijgt, ze dat 's nachts anders in gaat halen. Maar nu toch maar de knoop doorgehakt, vanuit de gedachte dat als ze overdag leert zonder te doen, ze dat 's nachts misschien ook beter kan gaan doen). Thanks trouwens, gisteravond ook van iedereen complimenten, erg leuk Iedereen weer een kilo zwaarder, na zo'n caloriebommetje
@Elin, hier ook echte peuterstreken.... ook veel gooien en in mijn gezicht slaan als iets niet mag. Je vroeg het niet aan mij, maar ik gebruik Vichy zonnebrand. Is volgens onze apotheek erg geschikt voor gevoelige huid zoals eczeem huid. @Onskleintje, je kunt bij jullie wel erg goed merken dat julliekleintje ergens last van heeft... hij slaapt dan echt stukken slechter zo te lezen. @Rozemarijke, klinkt logisch waarom je wilt afbouwen naar 2x overdag. Ben benieuwd. Het lijkt me super om nog zo lang bv te kunnen geven, maar 2x per dag (en af en toe 's nachts, maar niet structureel) is op deze leeftijd wel genoeg. Kolf jij op werkdagen dan ook nog 's middags? Dat zou dan ook wegvallen toch? Ook wel weer lekker lijkt me. Hi hi caloriebommetje... maar jij kunt het hebben toch kan ik me herinneren? @Hier een best goeie nacht.... voor mij dan . Gijs werd om 01.00 uur wakker dus vriend pakt zijn kussen en is op zijn kamer op het matras gaan liggen. Hij werd schijnbaar nog wel vaak wakker, maar daar heb ik niets van meegekregen .
Heerlijk lob! Rozemarijke dit gaat misschien tegen het verkeerde been, maar thirza is nu bijna 20mnd... Zou t niet zo kunnen zijn dat door de bv zij minder goed eet?
O, absoluut Ik had ook al lang afgebouwd willen hebben, (mijn ideaalplaatje is gewoon van de borst af op vast voedsel, zonder KV dus (niet om de KV, maar vind het gewoon natuurlijk om dat zo te doen. Dan zou je zo ergens rond het jaar dus klaar zijn met BV), maar door alle ellende hing Thirza gewoon erg aan de BV en ik had geen zin om bovenop alle ellende die strijd aan te gaan en haar die veiligheid te ontnemen: dankzij de BV bleef ze toch vaak gewoon gezellig enzo. Maar goed: ze knapt nu op, dus nu kunnen we idd afbouwen Overigens is het slechte eten van dit moment wel echt de warmte hoor: ook BV wil ze maar met mate. @Lob: ik kolf sinds ik weer aan het werk ben niet meer. Geen zin meer in en m'n productie kon het onderhand hebben gelukkig En aangezien Thirza bij de gastouder thuis sojamelk drinkt, zou het toch voor niks zijn, om te kolven... Het caloriebommetje is wel aan mijn neus voorbij gegaan: bomvol koemelk, dus helaas... Maar komt nog wel eens als de BV klaar is
@Peuterstreken Hier ook een dwars dreumesje, maar dat hadden jullie geloof ik al in de gaten. Het is wel vermoeiend maar ze gaan gewoon zeker rond deze leeftijd grenzen opzoeken en overschrijden. En die hitte werkt ook niet mee. @Lob Jouw nacht klinkt gelukkig goed. Ik hoop dat het voor je vriend ook te doen was. Maar goed hij is niet zwanger dus heeft hij eventjes pech. @Ons Kleintje Dat klinkt inderdaad erg hoopvol! Het slapen dan, niet de last van zijn oortjes (beterschap!) Hopelijk gaat het straks na de operatie standaard een stuk beter en misschien gaat hij zelfs wel af en toe doorslapen! @Rozemarijke Hier was het ook niet helemaal de bedoeling dat we zo lang door zouden blijven gaan met de bv. Maar ze had het nog zo nodig dat afbouwen erg moeizaam ging. Het echte drinken is hier gelukkig nog maar zo ongeveer 1 keer per dag, en af en toe ook een dag niet. Tussendoor hapt ze wel eens aan en dan tel ik gelijk af van 10 naar 0 en dat accepteert ze goed. Vaak zegt ze zelfs 'Op' en dan zeg ik 'ja meisje het is op, Kyra heeft nu lekker ander drinken'. Nu het beter gaat met Thirza denk ik dat het afbouwen bij jou ook goed zal gaan. En over een tijdje kan jij je lekkere taarten verorberen en ga ik los op de boterhammen met pasta en pindakaas. @Elin Kyra blijft eczeem plekken houden, maar wel een stuk minder dan eerst. Qua zonnebrandcreme hebben we niets speciaals, gewoon zwitsal en baby einstein geloof ik dat het heet. Ze lijkt er niet op te reageren in de zin dat haar eczeem er erger van wordt dus blijven we het gewoon gebruiken. @All Die hitte is echt niet te harden. Ik zwel op als een olifant! Ik heb mijn ringen maar af gedaan want ze knelden behoorlijk. Kyra is er ook helemaal niet blij mee. Wij hebben een tuin pal op het zuiden en zelfs onder de paracol is het buiten niet te harden. Dus Kyra kan maar heel gelimiteerd naar buiten het arme schaapje. Gelukkig kan dit bij mijn schoonouders wel dus ze heeft wel in het badje kunnen spelen daar. Het slapen gaat ook nog steeds best heel goed. Helemaal doorslapen zal wel een zeldzaamheid blijven en uitslapen zit er ook niet echt in, maar zo valt het goed te doen. Wel ga ik steeds vroeger naar bed maar beter met de kippen op stok en overdag te genieten dan 's avonds te lang opblijven en 's middags al het gevoel hebben dat ik niet meer kan.
Hoi meiden, pff wat is het warm nog steeds!!! Man en ik waren helemaal blij met het noodweer van gisteravond omdat we dachten dat het koelte zou brengen, maar dat hebben we dus even verkeerd gedacht... Als klap op de vuurpijl is de achterbuurjongen alleen thuis en had veel vrienden over de vloer dus tot diep in de nacht geschreeuw, waardoor je onrustig slaapt... Luca heeft moeite met inslapen met dit weer, is 's nachts onrustig en vroeg wakker (nou ja, 7:00, maar dit is vroeg voor zijn doen). Dus vanochtend waren we allemaal chagerijnig, dus maar onze spullen gepakt en naar het strand gegaan. Daar was het heerlijk! Luca heeft lekker kunnen spelen en aangezien hij nogal een bangerikje is, blijft hij toch dichtbij ons, dus konden wij lekker relaxen op onze handdoek. Gezellig gelunchd bij de strandtent (Luca vindt uit eten gaan helemaal geweldig, maar dat kan ook niet anders met onze genen in hem). In de auto sliep hij vrijwel meteen, thuis even wakker en in zijn bed sliep hij meteen verder. Ben benieuwd voor hoe lang...
@Devy: ik denk dat als ik een etmaal zou kolven, ik nog wel rustig een halve liter of nog wat meer eruit zou halen. Thirza drinkt nog wel echt. Maar dat is hopelijk binnenkort anders Kan ik eindelijk weer eens magnums eten, of gewoon een lekkere mars, een broodje kaas... mmmmmm @Elise: klinkt goed, het strand Jullie nacht minder... Hier wel een goeie nacht, Thirza is de afgelopen nachten steeds maar 1 keer wakker. Heeft dan wel even nodig om weer te gaan slapen, maar dat wijt ik dan maar even aan de warmte (30 graden op haar kamertje, MET ventilator aan). Ze is 's ochtends nog wel erg vroeg op, (uiterlijk 6 uur), maar OK... Sprak hier vanochtend in het park een vader die begon over: Oh, het was zo vroeg vanochtend, ze hebben echt last van de warmte! Dus ik: Ja, hier was het ook kwart voor 6 vanochtend. Veel te vroeg... Verbaasde blik, en vervolgens; O, dat is wel heel vroeg, bij ons was het 7 uur. My goodness, 7 uur???? Dat is uitslapen met een kind in huis man! Maar ben net tegelijk met Thirza nog even op bed gekropen en toch nog even 3 kwartier geslapen. Was helemaal misselijk van vermoeidheid. De misselijkheid is er iig van weg gegaan. Vanavond maar om 8 uur op bed (Nee, voetbal laat me helemaal koud, heb ik niks mee Ik hoop op weinig doelpunten, zodat ik niet steeds wakker wordt van vuvuzela's en andere ongein... )
Hier is het trouwens wel echt wat minder warm dan gisteren. 't Was gisteren echt zooooo benauwd en drukkend! Maar er mag nog wel een graadje of 5 vanaf van mij
Nou hier is het nog net zo warm! Ik ga denk Devy maar eens opzoeken, dan val ik met mijn opgeblazen lijf niet zo op Als ik 's ochtends een 7 op de klok zie staan, dan spring ik een gat in de lucht!! Vanochtend was het 04.45 . Vriend is weer op zijn kamertje gaan zitten en van 06.00 tot 07.00 hebben ze toch nog geslapen. @Elise, wonen jullie dicht bij het strand? Wat lijkt me dat heerlijk! @Wij hebben vanmiddag een druk programma... verjaardag van mijn ouders, dan bbq met vrienden en kids en dan gaan we de kids allemaal naar een logeeradres brengen en zelf voetbal in de kroeg kijken. Heb er zin in, ondanks dit rot(sorry voor de zonaanbidders)weer.
hier vanochtend uitgeslapen tot kwart voor 6. hierna spullen gepakt en een half uur later (half acht) waren we op het strand lekker rustig, op 1 strandjutter na. we hebben heerlijk genoten van de koelte en het water. Ik heb Elise niet gezien trouwens rond elf uur naar mijn ouders gegaan en nu thuis. Ons Kleintje is ondeugend want hij wil/ kan niet slapen (terwijl hij wel moe is en hij 2 uren lang had moeten slapen) en weet van gekkigheid niet meer wat hij zal doen. Mij knijpen :x wat hij normaal nooit doet bijvoorbeeld. Overigens ben ik zelf best wel moe aangezien we gisteravond niet konden slapen van de hitte. we hebben zelfs nog buiten gezeten in de regen om af te koelen, wat best wel leuk en romantisch was
Arme kindjes nu met die hitte... Lees wisselende berichten.. Hier gaat het slapen goed maar Jamie is zo dwars door de warmte. We zijn een weekend weg geweest maar hij heeft alleen maar gehuilt. Wilde niets.. Zelfs niet eten..
@Mamalijntje Oh dat klinkt niet echt goed. Hopelijk koelt het snel af en kunnen we allemaal weer een beetje fatsoenlijk slapen. @Onskleintje Wat lekker dat jullie dichtbij het strand wonen. Voor ons is het een beetje te ver weg. Met die hitte is het indedaad moeilijk om in slaap te komen, maar zo'n oververmoeide dreumes... Pffff @Lob Is goed hoor, doen we samen een impressie van een opblaaszwembadje ofzo. En ook al weer zo vroeg. Ik hoop dat de bbq in ieder geval gezellig was. @Elise Oh daar krijg ik tegenwoordig echt moordneigingen van als er geluidsoverlast is. Ik hou me dan echt in maar het liefst zou ik dan als Kyra weer eens vroeg wakker is onder het raam gaan staan en dan flink herrie maken. Gelukkig hebben we er zelden last van, dat is niet goed voor mijn bloeddruk. @All Ik ben moe! Kyra kon niet goed in slaap komen dus heb ik haar in de rust van het voetbal weer voor de tweede keer naar bed gebracht. En het was vanochtend weer 5.30 toen ik op moest staan. Het mag nu toch echt wel gaan afkoelen tot max 25 graden want die hitte heeft nu wel lang genoeg geduurd!
@Devy, wat vervelend dat je zo moe bent! Ik was de laatste weken voor mijn vakantie ook wel extreem moe... toch wel door de zwangerschap. Ik kon 's ochtend soms wel janken als ik dacht aan de lange dag die me te wachten stond. Maar bij mij was die extreme vermoeidheid na een week of 14 wel voorbij. Ik hoop echt dat jij je dan ook weer wat beter gaat voelen!!! Knuff!! @Onskleintje, oh wat lekker zo vroeg aan het strand!!! Gijs wordt inderdaad de 22e geopereerd. Ik zie er zo erg tegenop... 32 jaar geleden ben ik in het ziekenhuis geboren, en 1,5 jaar geleden is Gijs er geboren en verder heb ik er gelukkig nooit hoeven te zijn. Ik vind het doodeng.. ben echt zo bang. @Rozemarijke, de 22e klopt idd! Goed onthouden! @Mamalijntje, oh wat jammer dat Jamie zo'n last heeft van de hitte en dat jullie weekend daardoor niet echt tof was.. Ik hoop dat het snel afkoelt! @Elin, Hoe gaat het nu bij jullie?? Is Alec al wat opgeknapt? @Lovely, hoe gaat ie daar? Slapen jullie nog steeds lekker? Kan Kay goed tegen de hitte?