He bah Elin, Verschrikkelijk zeg!!! En nog wel haar gezicht. Bah ** De KNO vond het in maart niet noodzakelijk om buisjes te plaatsen. Zijn mening was dat doorprikken en leeghalen voldoende was.. Jamie is 31 mei natuurlijk pas geholpen en vandaag pas de nacontrole gehad.. Maar niets verbeterd.. Arm kereltje.. Wordt een zwaar weekend want Manlief heeft nachtdienst.
vannacht goede nacht, Hij lag er om 18.50 in, begin van de nacht wakker door piep van de babyfoon (als je het parent-gedeelte vlakbij het hoofdstation houdt, dom!) vanochtend kwart voor 6 wakker en toen ineens... brabbelen heeft hij nog nooooooit gedaan. Hij heeft zeker 25 minuutjes nog in bed gelegen en toen begon hij me te roepen. oke.. afgelopen maandag heeft hij zijn derde korreltje van de homeopaat gehad. @Elin Wat afschuwelijk zeg! Welke graad is ze verbrand? fijn dat jullie op het zoontje passen. sterkte!
Ons Kleintje.. Vind dat gebrabbel zo leuk he! Helaas hier al een aantal weken niet meer gehoord omdat Jamie krijsend wakker wordt maar vind het zo schattig!!! ** Hier een redelijke nacht gehad. Na alle spanning van gisteren bij de KNO had ik wel 4 dagen kunnen slapen maar ja dat gaat niet hihi.
@Elin, wat vreselijk! Ik krijg er kippenvel van. Hoe gaat het nu met het meisje? @Mamalijntje, jee wat naar zeg dat ie weer moet. Onze KNO arts zei dat ze hier ook nooit buisjes en amandel samen doen bij jonge kinderen omdat amandel vaak voldoende is, maar ik lees hier in de dit clubje weer andere verhalen. @Devy, ja in slaap komen na een wcbezoekje gaat bij mij ook veel makkelijker. @Rozemarijke, oh jee waterpokken... tja ze moeten het toch krijgen maar het is wel vervelend! @Onskleintje, heeeerlijk brabbelen als ze wakker worden!! Hier is het meestal huilen.
ja, hier tijdens de neusamandel operatie maken ze een sneetje in het trommelvlies en als het vocht wat eruit komt taai is dan doen ze meteen buisjes, is het waterig dan niet.
@Elin Wat vreselijk. En wat fijn dat je het andere kindje kon opvangen. @Mamalijntje Dat is ook niet fijn. Denk je dat je 'klaar' bent mag je nog een keer. @OnsKleintje Leuk he dat gebrabbel. Sinds Kyra's ledikant omgebouwd is naar een peuterbedje en we de deuren allebei op een kiertje hebben komt ze als ze wakker wordt naar ons bed gelopen en zegt dan zo heel vragend 'Mama?'. Dat is toch echt een stuk relaxter wakker worden dan met een huilpartij. Wel knap van je kleintje dat hij nog lekker eventjes in zijn bedje is blijven liggen! @Rozemarijke Waterpokken zijn inderdaad heel vervelend. Ik hoop voor je dat het mild verloopt en dat Thirza er niet zo veel last van heeft. @All Ik ga de krant bellen! Ze heeft alweer een nacht doorgeslapen en werd pas om 6.30 wakker. Hopelijk blijft dat zo ondanks dat we een aantal dagen naar de kermis gaan en ook logées hebben vanaf zondag.
@Elin: he, wat heftig zeg! O, daar krijg ik echt al nachtmerries van, de gedachte alleen al... @Devy; klinkt goed!!!!!! @all: of het hier nou de waterpokken zijn of wat anders, (5e of 6e ziekte ofzo?), ze is er iig eht goed vervelend van Huilt werkelijk waar om alles, zelfs als ik precies doe wat zij wil, (waar ik dus ook maar gauw weer mee gestopt ben, helpt toch niet, dus dan doen we gewoon weer wat mama wil ). Maar pff.... arm kind! Hoektand 4 zit erdoor te drukken, de andere 3 zijn door. Dus dat zal ook wel extra dwars zitten... Eten gaat belabberd, in die zin: krijg er wel eea in, maar met heel veel moeite, rechtzetten, streng doen, enz. Niet echt gezellig Vannacht was ze weer 2 keer wakker en om half 6 was 't klaar. Hopelijk vannacht wat beter, alhoewel ik er maar niet te hard op hoop....
Rozemarijke heel veel beterschap!! Balen want er zit ook weer heel erg warm weer aan te komen.. Is zo lastig he met die kinderziektes. Je weet nooit helemaal zeker wat het nou is totdat het doorzet.
Mamalijntje: wat fijn dat de nacht 'redelijk' was. Onskleintje: wat lief dat hij dan gaat liggen brabbelen, dat gebeurt hier ook nooit, hij roept me meteen. Voorheen was het brullen dus in die zin is het wel een verbetering. Devy: haha voorpagina nieuws denk ik. Maar wat heerlijk voor jullie! Ga je naar de Tilburgse kermis? Rozemarijke: de zesde ziekte begon hier met 2 dagen hele hoge koorts (over de 40 graden), daarna zakte de koorts heel vlug en kreeg hij rode vlekjes. Beterschap in elk geval en dat die verrekte tand maar snel door mag zijn. Lob: hoe is jullie nacht gegaan? Nog steeds op een matrasje naast Gijs zijn bedje? Hier een rommelige nacht, maar na een rommelige dag was dat wel te verwachten. Met het meisje gaat het wel al kunnen ze nog niet zeggen of ze er littekens aan over houdt of dat er evt nog geopereerd moet worden laten, het is in elk geval tweede- en derdegraads aan een kant van haar gezicht en haar borst. Zoontje van die vrienden heeft vannacht thuis geslapen, was ik op zich wel blij mee, want is ook niet zo'n slaper en twee van die slaapterroristjes... pff. Vanochtend tot net is hij hier weer geweest, is wel een schatje, maar oh wat druk twee kindjes van 18 en 15 maanden. Ik ben helemaal op! Viel alec net ook nog van zijn loopautootje af, hop tand door de lip. Maar over dat verbranden, is ook echt mijn nachtmerrie hoor, pas altijd heel goed op, maar het kan denk ik iedereen gebeuren, het brandwondencentrum ligt vol met kindjes. Er was ook een kindje vertelde de vader mij die verbrand was door de ontploffing van de gasbbq. Vreselijk!
@Rozemarijke Heerlijk he dat gejengel. Daar knapt je humeur altijd zo van op... Maar ik moet ook zeggen dat tanden én ziek zijn én dan nog die hitte een belabberde combinatie is. Hopelijk voelt Thirza zich snel beter. Dan zal het gejengel en het eten vast ook beter gaan. @Elin Inderdaad de Tilburgse. Kyra is al met opa en oma naar de kermis in Oisterwijk gegaan en heeft daar in de babybotsautotjes gezeten en op een pony gereden en ze vond het fantatisch. Ik ben benieuwd wat ze van de Tilburgse variant vindt. Op maandag blijf ik waarschijnlijk thuis met haar omdat dat toch wel een stukje te druk is. Ik kan me voorstellen dat het allemaal anders ging dan normaal vannacht. Zoiets gaat je toch niet in de koude kleren zitten. Ik hoop voor het meisje dat ze goed geneest! Een ongeluk zit inderdaad in een klein hoekje al doe je nog zo voorzichtig. Daarom gaan we ook niet met Kyra naar de camping als het koud is want er staat zo'n vrijstaande kachel en ik ben ook zo bang dat ze verbrand. Maar dat soort dingen zijn makkelijk te vermijden. Ik hoop dat je vandaag wat rustiger aan kunt doen, want het is inderdaad erg druk met twee van die kleintjes.
Hoi meiden, Elin: bah, wat een naar verhaal; ik word er al naar van als ik eraan denk. Een ongeluk zit idd in een klein hoekje, maar het toch altijd je grootste nachtmerrie! En kan me voorstellen dat het erg druk is met die 2 dreumessen in huis, maar gelukkig kan je op die manier iets voor je vrienden betekenen. Mammalijntje: ach, arme Jamie, moet hij nog een keer onder het mes. Kan me voorstellen dat je er erg boos om bent; als ze het nou gelijk goed hadden gedaan was hij er nu al vanaf geweest. Wij moeten dinsdag voor de nacontrole (en Luca is al 26 april geholpen), ben benieuwd. Maar denk dat het wel goed is bij ons, maar hij snurkt weer en daar maak ik me wel zorgen om... Rozemarijke: de waterpokken begonnen bij ons met blaasjes die zich heel snel uitbreidden. Luca was er ook erg hangerig en huilerig van, maar het jeukt dan ook verschrikkelijk. Ook hele slechte nachten gehad toen en het duurde bij ons ruim 2 weken, dus ik hoop dat Thirza niet de waterpokken heeft! Ik kreeg toen wel de tip om hem in een lauw badje met havermoutvlokken te doen, want dat schijnt erg te helpen. Zelf niet uitgeprobeerd maar heb er positieve verhalen over gehoord. Devy: wij zijn vorig jaar toen we op vakantie waren naar de Tilburgse kermis geweest, maar ben toen weer snel weggegaan want vond het veel te druk voor een baby van toen 6 maanden... Ben benieuwd hoe Kyra het vindt! En ik ben dan wel niet zwanger, maar moet er ook steeds uit 's nachts om te plassen; is nog een souvenier van de slechte nachten denk ik, want toen ging ik ook altijd plassen als ik wakker werd van Luca... Onskleintje: sinds de ingreep wordt Luca ook altijd brabbelend wakker, zo leuk om je kindje zo wakker te horen worden! Hier gaat het weer goed met slapen. Vrijdag was Luca naar het kdv en kwam mijn beste vriendin met haar zoontje van 12 weken. Ze liep op haar tandvlees, want de kleine spookt lekker 's nachts. Dus we hebben hem in Luca's bedje gelegd waar hij heerlijk geslapen heeft en ik heb haar naar mijn bed gestuurd om een beetje bij te tanken, haha! En gezellig gekletst natuurlijk. Vannacht heeft Luca onverwachts bij mijn ouders gelogeerd; hij is helemaal gek van mijn ouders en wij gingen onverwacht uit eten met familie van mijn man, dus ging Luca naar mijn ouders. Mijn moeder vertelde net aan de telefoon dat hij lekker doorgeslapen heeft tot 7:30 en wij hebben uitgeslapen tot 9:30, dus heerlijk! Maar mis hem vreselijk, dus ga hem snel halen!
Morge dames, Ik hoop dat jullie allemaal lekker hebben geslapen, ikke wel maar dat komt meer omdat mijn vriend wederom zo lief was om op het matrasje naast Gijs te gaan liggen.... Maar aan zijn wallen te zien is hun nacht niet zo heel goed geweest. @Rozemarijke, en zijn het waterpokken? Lastig ja met die kinderziektes! @Devy, Hi hi.. de krant! Vannacht weer een goeie nacht gehad? Was het druk op de kermis? Zal wel met dit goeie weer. "Vroeger" gingen we vandaag altijd even kijken maar ik blijf vanavond lekker thuis denk ik. Misschien dat we het weekend nog even gaan. @Elin, fijn dat je je vrienden kunt helpen door hun zoontje op te vangen. Verbranden is ook echt mijn nachtmerrie, maar hoe goed je ook oplet helaas kan het iedereen overkomen. Dat vind ik dus ook het meest lastige van Gijs naar de oppas/kdv brengen.... het idee dat andere mensen dan op dit soort dingen moeten letten en dat ik het zelf niet meer in de hand heb. Hoe was jullie nacht? Ik las iets over Alec en het kdv, wanneer gaat ie voor het eerst? Zal best goedkomen meid! Gijs heeft ook heel lang gehuild bij het wegbrengen, en die gaat al vanaf 12 weken. En het is zooooo leuk om te zien hoe al die kids samen "spelen". En die leidsters doen zo'n leuke dingen met de kindjes.. zingen... knutselen enz. @Elise, wat een fijne vriendin ben jij! Is fijn he om iemand te helpen waarvan je precies weet hoe iemand zich voelt? Ik heb helaas alleen maar vriendinnen waarvan de kindjes meteen doorsliepen en dit al die tijd doen en ook nog eens uitslapen. Echt heel erg hoor, maar ik heb af en toe wel eens "gehoopt" dat een vriendin net zo'n terrorist als Gijs zou krijgen omdat ze me dan eindelijk eens zouden snappen... maar helaas nog niemand ha ha ha ha..
@lob: hihi, vooral bij mensen die niet bijzonder begripvol reageren, hoop ik dat ook nog wel eens Lekker dat jij iig even bij hebt kunnen tanken! @Elise; klinkt goed! Hier vannacht ook weer beter. Rond half 1 was ze wakker en heeft toen tot half 7 geslapen! Ben er zelf nog hardstikke duf van, maar da;s altijd als ik een goeie nacht maak na wat slechte nachten. Denk dat het de 6e ziekte is geweest hier. Dacht eerst dat dat niet was, omdat ze volgens mij geen echt heel hoge koorts heeft gehad, maar hoorde dat dat niet altijd heel hoog hoeft te zijn en aangezien het allemaal weer wegtrekt, zal dat het geweest zijn. Thirza is in ieder geval ook weer heel wat beter te genieten en eet ook weer beter Vanavond maar eens even vroeg op bed hier En dit is onze laatste week voor onze vakantie, dus dat is wel te overzien ook
@Rozemarijke, heb je een pb gestuurd! Oh en ik zag je Nemo... onwijs mooi!!! En ik las dat je het goed druk krijgt... je houdt toch wel een plekje voor me vrij voor over een half jaartje he?
12 januari wordt Gijs 2, maar hopelijk kan ik dat feestje ergens rond die datum combineren met een kraamborrel en dan ga ik 2x gebruik maken van je creativiteit .
Het is inderdaad heel fijn als je wat begrip krijgt, want het heeft heel veel invloed op je functioneren. Zo zijn wij een tijd echt sociale kluizenaars geweest omdat we de weekenden om de beurt slapend doorbrachten. @Elise Kyra was vorig jaar al iets ouder en ze vond het prachtig. Niet dat we lang zijn gebleven want daar doe je een jong kind geen plezier mee. En het is inderdaad heel lief van je. En ook al opbeurende berichten over het slapen. Helemaal goed! @Lob Lief van je vriend! Jij hebt je rust nu erg hard nodig, maar ik hoop voor alle drie dat het binnenkort toch echt beter gaat met slapen. @Rozemarijke Fijn dat het weer wat beter gaat. En een week tot vakantie klinkt ook niet verkeerd. Mijn man heeft nu vakantie dus dat is wel erg fijn. @All Alweer een nacht doorgeslapen. Wel wat vroeg wakker (en erg laat naar bed gegaan), maar doorslapen is doorslapen. Wij zijn vandaag naar de kermis geweest en ze heeft het grootste gedeelte geslapen. Kun je je dat voorstellen met al dat lawaai terwijl ze thuis vaak haar slaapje overslaapt. Ik zal eens een muur roze verven en harde 'gay-muziek' (klinkt als een vooroordeel, maar zo bedoel ik het niet) op gaan zetten misschien dat het thuis wel werkt. Natuurlijk heeft ze wel haar buggy en romper helemaal ondergepoept, maar dat soort dingen horen erbij lijkt wel. We hebben in ieder geval een leuke dag gehad!
@lob: o, leuk!!!! @Devy: hihi, Thirza sliep hier in het begin altijd door onze keiharde kerkdienst heen... Ook toen ze verder nergens meer sliep, sliep ze in de kerk dan wel altijd, dwars door de drums en electrische gitaar heen Heb toen wel een gegeind dat ik maar in de kerk ging wonen
@Devy sluit me hierbij aan. Mensen vergeten het ook snel, ook al heb je het eens gezegd dat de kleine slecht slaapt. En sommigen kunnen zich er gewoon geen voorstelling bij maken. @Hier Heeeeeeeerlijk geslapen, tot half negen! Hij sliep bij mijn ouders . Daar waren we echt eens aan toe, een keertje weer onze `ouderwetse tijden`
Pfff, hier een butnacht Tot 2 uur ging het goed, alhoewel ik om 1 uur wel wakker werd van een jengel, maar toen viel ze blijkbaar toch weer in slaap. Om 2 uur wel wakker en voeding gehad, maar 20 minuten later weer raak. Omdat ze in eerste instantie maar 1 borst hoefde, de andere ook nog maar even laten drinken, maar vervolgens 15 minuten later weer feest Uiteindelijk tot 4 uur bezig geweest en 'r, nadat ze een partij overstuur werd toen mijn man een poging ging doen, maar weer bij me genomen en zo verder geslapen. M'n hoofd voelt dus als een rauw ei vandaag Blegh En wat er nou was? Zou het niet weten...