@#%$#^% Ons Kleintje werd zojuist thuisgebracht en ik zie dat hij helemaal onder de uitslag zit. en hij mag geen kinderziekte hebben volgende week. Geen idee welke uitslag het is, ik dacht dat hij de 5de en 6de ziekte al gehad had. misschien iets verkeerds gegeten? wat moet ik nu doen, gewoon afwachten of naar de huisarts ofzo?
@Rozemarijke, wat een rotnacht.. @Hier ook een ziek kindje Kwam gisteren met 39 graden koorts thuis van de oppasoma, vanmorgen 38 graden en net na zijn slaapje 37 graden. Ik wacht het maar even af... Bij ons heerst de 5e ziekte op het KDV. Gijs zat laatst ook al helemaal onder de kleine rode vlekjes maar als ie nu koorts heeft kan dat het volgens mij niet zijn... verkeerde volgorde. Wou eigenlijk vanmorgen al meteen afbellen, maar ik wacht het toch maar even af. @Kleintje, beterschap!
Lob: volgens mij begint alleen de zesde ziekte met hoge koorts en de vijfde ziekte verloop volgens mij anders! Kleinte: balen zeg! Sterkte meiden! Hoop dat jullie ukken op tijd beter zijn.
@quote Lob @Kleintje, beterschap![/QUOTE] Dank je! Ik wilde nog even reageren op de 5de ziekte, dan heb je eerst vlekjes en later koorts en bij de 6de ziekte eerst koorts en dan vlekjes. Dus het zou de 5de juist wel kunnen zijn, hier een linkje Vijfde ziekte - Wikipedia Hier: Ik denk dat het warmte bultjes zijn, dus wel opgelucht!
Jullie hebben gelijk... en nu heeft ie weer koorts, vlekjes op zijn buik en echt niet lekker. Wou alleen maar hangen en ligt nu heel stilletjes wakker in bed te liggen. Weet niet zeker of het de 5de ziekte is, maar goed hij is niet lekker.... Dat wordt dus afbellen morgen . En schijnbaar kan de 5de ziekte voor zwangeren gevaarlijk zijn, moest daarom van de ha bloed laten prikken of ik het ooit gehad had (en dus resistent zou zijn), maar ik kreeg gisteren de uitslag dat ik het nooit gehad heb.
Hoi meiden, Lob: wat vervelend dat je niet resistent bent voor de vijfde ziekte! Wat raadt je huisarts nu aan om te doen? Bij mij heerste het op mijn werk toen ik net zwanger was, dus ik heb toen ook laten testen en ik heb het wel gehad. Een collega die tegelijk met mij zwanger was bleek het niet gehad te hebben en mocht toen niet werken. Maar hoe los je het op als je eigen kind de vijfde ziekte heeft? Ik begreep dat het vooral zich verspreid door niezen en hoesten, dus maar heel veel handen wassen denk ik. Kleintje: Luca zat van de week ook ineens helemaal onder de warmte-uitslag op zijn buik en ik dacht in eerste instantie ook dat hij een kinderziekte te pakken had, maar de volgende ochtend was het weer weg. Rozemarijke: wat een rotnacht voor jou! En soms kom je er gewoon niet achter wat er nou is; misschien had ze heel eng gedroomd en was ze bang? Devy: haha, die Kyra, lekker slapen op de kermis! Nou, dat wordt alle kermissen in Nl aflopen! En sociale kluizenaars zijn wij ook een hele tijd geweest... Maar ik heb eigenlijk vrij veel mensen om me heen van wie de kinderen slecht slapen, dus we zijn echt niet de enigen! Elin: hoe gaat het nou met Alec? Ik hoop echt dat hij snel lekker in zijn velletje komt te zitten en beter gaat slapen. Hier hebben we het heel druk met vakantie vieren en leuke dingen doen. Vannacht hoorde ik Luca rond 0:00 een paar keer huilen dus ik ging toch maar even kijken. Zat zijn luier verkeerd en waren zijn romper en slaapzak helemaal nat... Ik heb hem verschoond en omgekleed en meneer sliep gewoon door (omkleden ging wel veel sneller nu hij eens een keer stil lag op de commode); daarna niet meer gehoord tot 7:00. Hij snurkt weer en wordt huilend wakkeri n plaats van brabbelend helaas... Vandaag de controle bij de KNO; neus en oren zagen er goed uit, maar nu waren de keelamandelen vergroot en dus de oorzaak van het snurken. Hij moet alleen minimaal 2 jaar zijn voor ze er iets aan kunnen doen, dus nu moeten we afwachten of ze misschien vanzelf slinken maar er is een grote kans dat dit niet gebeurd en hij opnieuw onder het mes moet als hij 2 is. Ik baal er wel van; hoop dat het de komende tijd alleen bij snurken blijft en hij niet weer steeds ziek gaat worden... Mijn moeder was mee en ze zei dat het bij mij hetzelfde verhaal was maar dat mijn keelamandelen er uiteindelijk niet uithoefden... Dus duimen jullie met ons mee dat hij op zijn mamma lijkt hiermee?
@Elise: ik duim mee! Pfff, wat een verhaal zeg! @Lob: och my, toen ik van de week zat te googelen was ik idd blij dat ik niet zwanger was... Hopelijk blijft het jou bespaard. En heel vervelend dat dit dan net deze week gebeurt! Het gaat wel enorm rond trouwens, die 5e/6e ziekte, want hier bij Thirza dus de 6e: eerst koorts en daarna pukkeltjes. Maar die was er ook zo lamlendig van @OnsKleintje: bij jullie valt het mee dus gelukkig! Hier net weer gedoe allemaal. Thirza heeft ineens het peuterpuberen ontdekt, en de driftbuitjes enzo Wilde ze, toen ze om kwart over 4 een voeding had gehad, niet meer alleen in haar bed. Ja, dahaaag! Dus twee rondes gehad met een huilende Thirza rechtop in bed en ik er naast met m'n armen over elkaar en de tekst: Liggen en slapen. Nouja, het heeft gewerkt: ze is weer gaan slapen en ook redelijk vlot. Maar ik kon niet meer slapen Ben er dus maar uit gegaan, moest toch nog even een taart afmaken die voor vanochtend besteld was, en kon nu in alle rust zonder Thirza erbij Vanavond maar vroeg op bed, want blegh, na het weekend met de 6e ziekte en de afgelopen twee nachten, en het warme weer erbovenop, ben ik weer lekker gaar. Gelukkig nog maar 2 dagen werken en dan 3 weken vakantie
@Onskleintje Wat fijn dat het 'maar' hittebultjes waren. Die zijn ook heel vervelend maar dat staat een operatie gelukkig niet in de weg. @Lob Oh wat een vervelende situatie. Het is al zo naar als je kleintje ziek is maar dan zou het ook nog gevaar op kunnen leveren voor mini. Ik hoop dat de huisarts je er goed verder in kunt begeleiden want je kunt Gijs toch moeilijk voor een week in de schuur parkeren. @Elise Ik duim met je mee! En ook dat het snel overgaat want wachten totdat hij 2 jaar is, dat duurt nog wel even! @Rozemarijke Inderdaad vroeg onder de wol kruipen vanavond. Alhoewel is met dit weer een dun laken genoeg. Je bent dan wel heel nuttig bezig geweest, maar rond die tijd slaap je toch liever. Nog eventjes aftellen totdat de vakantie begint! @All Het blijft hier verbazingwekkend goed gaan! Daar ben ik wel onzettend blij mee! Gisteren lag Kyra er wel op tijd in want ze had haar middagslaapje weer eens niet gehad en was heel erg moe. Het was ook wel spannend met de logées en mijn zusje die even langs kwam. Vooral van mijn zusje wil ze geen seconde missen want die is volgens Kyra erg woooooow en mooi. Alle logées zijn nu weer naar huis en voorlopig staat er niet veel bezoek in de planning dus de rust kan weer wederkeren.
Gijs gisterenavond en vannacht echt niet lekker, vanmorgen weer vrolijk en geen koorts. Vriend heeft vrijgenomen en is lekker thuis met hem. Ik heb het ziekenhuis vanmorgen gebeld om af te melden, maar daar zeiden ze dat dat nog helemaal niet hoeft. Ik moet gewoon morgen een uur voordat we aanwezig moeten zijn tempen en dan eventueel afbellen. Wat hun betreft kan ie gewoon komen als zijn temperatuur lager is dan 38 graden C. Ik moet zelf even beoordelen of hij toch te ziek is om te komen. @Elise, ik weet niet zo goed hoe ik met die 5e ziekte moet omgaan... Ik heb net de huisarts maar weer gebeld maar die zou me een uur geleden terugbellen en ik heb nog niets gehoord. Volgens de VK valt het allemaal wel mee, en is de kans klein dat ik het krijg. Bij Gijs zagen ze ook dat de keelamandelen erg groot waren, maar wij hoorde hetzelfde verhaal... niets aan doen voordat ie 2 is. Hoe kom jij trouwens op een controlegesprek? Bij ons zeggen ze dat dat niet nodig is. Ik hoop echt niet dat Luca veel last gaat krijgen van zijn keelamandelen!! Hij is net zo lekker opgeknapt! @Rozemarijke, pfff... wat een nacht joh! Maar goed dat je binnenkort vakantie hebt! Lekker uitrusten, heeft ons heel veel goed gedaan. Wanneer ga je weg? Frankrijk toch ook he? @Devy, Wat knap van Kyra dat ze het zo goed doet! En dat met al die drukte om d'r heen!!
Hoi dames! Ik lees zo af en toe nog mee hier, en dacht aan jullie toen ik Lob 'zag' in een ander topic Hoe gaat het met jullie, en met de kindjes? Nog steeds slecht slapen, of hebben jullie al oplossingen (bijv. door de operaties aan de neusamandelen?). Ik lees zieke kindjes hier.. Ik hoor wel eens wat over de vijfde ziekte, en de zesde ziekte, maar Nadine heeft het gelukkig nog niet gehad. Beterschap voor jullie kleintjes in elk geval!
Hoi meiden, Danabelle: hier gaat het stukken beter met slapen na het verwijderen van de neusamandel. Hij heeft heel veel nachten doorgeslapen, maar nu met het warme weer gaat het weer wat minder. Maar niet meer uren spoken 's nachts zoals voor de ingreep gelukkig! Hoe gaat het met Nadine? Lob: volgens mijn huisarts was de kans ook heel klein dat je het als volwassene krijgt, gewoon positief blijven denken! En vreemd dat het ziekenhuis zegt dat Gijs wel kan komen als zijn temp goed is; in onze folder staat dat ze in de drie weken daarvoor geen kinderziektes gehad mogen hebben. Maar bij ons werd dat allemaal nog een keer doorgenomen vlak voor de ingreep, dus het zal morgen nog wel ter sprake komen. Toen Luca geholpen werd was er ook een jongetje van net 1 die de dag ervoor nog hoge koorts had en die in ook gewoon geholpen, dus misschien weegt het allemaal niet zo zwaar. En dat controlegesprek: wij zouden gebeld worden door het ziekenhuis om te horen hoe het nu met Luca ging maar dat gebeurde niet, dus had ik zelf gebeld en ze zeiden dat we konden komen voor een controle als we dat wilden. En ik ben nogal een onzekere miep, dus heb ik het zekere voor het onzekere genomen en een afspraak gemaakt. Wel heel vervelend dat je huisarts nog niet terug gebeld heeft; zit je maar de hele tijd te wachten... Devy: wat heerlijk dat Kyra zo goed slaapt! Het is echt een rare tante hè; de meeste kindjes slapen juist slechter met dit weer... Jullie moeten maar een warm land met veel kermissen zoeken om naartoe te verhuizen... Rozemarijke: tja, peuterpuberen, daar weten we hier ook alles van op het moment. Ik blijf heel consequent en dat begint af en toe zijn vruchten af te werpen in de vorm van dat hij af en toe luistert zonder dat ik naar hem toe hoef te komen. "Op afstand bestuurbaar" noemen we dat op werk, haha! Vannacht ging hier niet zo heel best... Hij slaapt pas laat met die hitte en werd 3 x huilend wakker vannacht (23:30, 1:30 en 6:00). ik kwam zelf steeds maar weer moeilijk in slaap, dus ben wel een beetje gaar nu. Ach, het is lang geleden dat ik me zo voelde doordat Luca gespookt had, dus het gaat wel weer over voor ik een jongetje ben. Net bij een vriendin met kind geweest, haar dochtertje en Luca schelen 4 maanden en ze hebben heerlijk met elkaar gespeeld. En vanmiddag naar de verjaardag van mijn schoonzusje; we hebben het nog druk in onze vakantie!
Tja, ik houd maar voor ogen dat stiefzoon en dochter na de peuterpubertijd ook altijd goed zijn gaan luisteren hier trouwens 25 augustus voor controle: blijkbaar verschilt dat per ziekenhuis nogal: in het Catharina standaard, werd er gezegd. En ziek enzo voor de operatie: Thirza was toen ook ziek vlak daarvoor en heb toen nog gebeld, maar enkel als de koorts te hoog is, of de neus heel erg vol me snot, was dat reden om het niet door te laten gaan... Dus hopelijk blijft Gijs op temp nu!
Lob hopelijk blijft de temp van Gijs goed... ik duim voor jullie! Rozemarijke, hier ook standaard na 6 weken na controle... en toen daarna weer 6 maanden later... Hier izjn de nachten rommelig... het is dan ook wel weer érg warm
Meiden, please help me..... Door al die tegenstrijdige berichten die ik her en der lees, ben ik de draad compleet kwijt. Gijs is de hele dag vrolijk, gezellig en heeft geen koorts gehad. Maar nu kom ik net thuis van mijn werk en ik zie dat ie helemaal onder de rode vlekjes zit.. echt overal. Was vriend nog niet opgevallen (grr... mannen ). Ik kan natuurlijk geen diagnoses stellen, maar hij had maandag en gisterenmiddag koorts.... was hangerig en zit vol met vlekjes. En daarbij heerst de 5de ziekte op het KDV. Lijkt mij dan toch echt dat dit de 5de ziekte is. Wat moet ik nu? Vanmorgen sprak ik met de KNO afdeling, en daar zeiden ze dat alleen koorts voor hun reden is om het niet te doen. Vriend wil het gewoon door laten gaan, want "hij is toch niet ziek?". Maar hij is volgens mij wel ziek, alleen heeft ie er nu geen last van. Dit hoeft ook helemaal niet bij deze ziekte.... dit lees ik namelijk overal. Ik moet een uur voor de operatie (08.30) thuis zijn temp meten, en dan een zetpil+drankje geven. De KNO afdeling is vanaf 08.00 uur te bereiken. Ik kan hun dus niet meer om advies vragen. Wat moet ik nu?
Lob: ik vind het lastig, hier zeiden ze ook nadrukkelijk dat hij geen kinderziektes mocht hebben gehad de afgelopen 6 weken. Persoonlijk zou ik het denk ik niet doen, omdat ik van mening ben dat zo'n narcose en de ingreep en de hele ervaring al heftig genoeg is voor een kindje dat niet ziek is. Maar ja, als jij zegt dat hij zich helemaal niet ziek gedraagt??? Maar als je om 8.30 de zetpil en het drankje moet geven kun je toch om 8 uur bellen? Sterkte in elk geval meid! Is niet fijn dat hij nu net ziek is. Hier in Den Bosch in het ziekenhui is er volgens mij alleen controle bij buisjes. Ze kijken dan of de buisjes goed zitten. Volgens mij hoef je bij 'alleen' amandelen niet op controle.
Bedankt Elin, We moeten er om 08.30 zijn, dus dan zou ik om 07.30 de zetpil en het drankje moeten geven dus bellen lukt niet. Maar ik bel morgen af, wat maakt het nu eigenlijk uit dat we het uitstellen? Maar mijn vriend die geeft mij altijd zo het gevoel dat ik een miep en overbezorgde moeder ben... en dat zorgt ervoor dat ik ga twijfelen aan mezelf.
Ik zou geloof ik gewoon die zetpil geven en dan om 8 uur bellen Het klinkt heel erg als de 6e ziekte (eerst koorts, daarna de vlekjes), dus dan is het al op z'n retour en maakt het mogelijk niet zoveel uit. Overigens ben je bepaald geen overbezorgde miep natuurlijk! Maar mannen... grrr, af en toe zou je ze!
hoi Lob, ik denk dat je kind niet geopereerd wordt met een kinderziekte omdat het zo besmettelijk is. Maar hij kan anderen nu niet meer besmetten, dat is de periode daarvoor. het zouden ook warmtebultjes kunnen zijn of een voedsel intolerantie. misschien nieuwe kleren aangehad en daar uitslag van, door gras gerold of nieuw wasmiddel. Het kan zoveel zijn! Wat ook kan is ditstaat in de link naar wikipedia) Het kind krijgt kleine en grote vlekjes door elkaar, De huid gloeit en voelt warm aan. De vlekjes kunnen jeuken. Het kind kan hangerig zijn en lichte verhoging hebben. Vlekjes verbleken in vier tot zes dagen. Meestal wordt het kind nauwelijks ziek. De uitslag is na vijf tot negen dagen weer weg, maar kan onder invloed van warmte, kou, inspanning of stress weer terugkomen. Misschien heeft Ons Kleintje dat gisteren ook gehad bedenk ik me! ik zou gewoon even afwachten hoe het er morgen uitziet, en dan contact opnemen met de opname desk. Maar of je het uitstelt is natuurlijk aan jou de keuze. Laat je in elk geval goed informeren door het ziekenhuis! (persoonlijk denk ik dat het niet veel kwaad kan wanneer hij geopereerd wordt en hij heeft nu vlekjes van de 5de ziekte.. maar dat is omdat mijn zoontje ook onlangs de 5de gehad heeft en dat hij eigenlijk heel normaal deed en even energiek was.) @Elin, dat van de 6 weken hebben ze niet tegen mij gezegd. Vreemd. Oja ik ben aan het aftellen: nog 5 nachtjes Hier gaat het vandaag super! Ons kleintje heeft maar liefst 11,5 uren achterelkaar geslapen! Ik wil niemand jaloers maken hoor Wat doe ik hier trouwens nog?? ik moet naar dat andere topic Gezegd met zulke slapers! en vanmiddag wel 2 uur en een kwartier! Ongelofelijk.