@Devy, waarom bij de gyn als ik vragen mag? Fijn dat je de kleine uk het goed doet! Oei lijkt me wel vermoeiend als ze overdag niet meer slapen, maar het is misschien makkelijker te handelen als je 's nachts lekker kunt slapen. @Elin, bah wat vervelend bij jullie zeg.... operatie moet nu toch wel resultaat laten zien toch? En "kan nie"? Wat moeilijk zeg.... waarom lukt het hem nou niet? Slaapt Alec overdag al langer? @OnsKleintje, als hij (hij toch he?) echt last van zijn oren heeft dan zou ik het zeker door laten gaan. Ook al gaat het slapen nu goed. Wel fijn voor jullie zeg! @Elise, zou goed kunnen hoor van de kiezen. Gijs heeft nooit last van tanden gehad, maar wel van kiezen. @Mamalijntje, oh wat erg voor je manneke!! Wat vreselijk om te zien dat ie zo'n pijn heeft! Trek jij het allemaal nog? Jij was toch net aan een nieuwe baan begonnen? @Rozemarijke, hier is papa ook steeds leuker aan het worden , toch wel lekker als ze wat minder aan je plakken.
@Lob Het is eigenlijk een combinatie van mijn Crohn, de minder goed verlopen bevalling en de daarop volgende spoedkz, en de bijna dysmaturiteit van Kyra. Ik denk dat het ook meespeelt dat ik als het enigszins kan weer voor een keizersnede kies. Ik vind het allemaal wel prima zo. Ik moest toch al in het ziekenhuis bevallen dus een romantische thuisbevalling zat er toch al niet in. @LovelyDK Heeft Kay de middagslaapjes ook echt niet meer nodig, of zit jij ook met een jengelig kindje aan het eind van de middag? @Rozemarijke Hier ook een papa periode. Vooral nu mijn man vakantie heeft. Heerlijk gewoon! Kan ik op de bank liggen (lage bloeddruk dus ik voel me niet zo florissant) en hij mag Kyra entertainen. Als ze valt en zichzelf echt pijn doet is het trouwens wel nog steeds mamamamamama. Is dat bij jullie ook zo? @Elise Zo lastig die kiesjes! Ze kunnen er echt last van hebben maar je kunt ze moeilijk over zo'n lange periode paracetamol voeren. Het is en blijft moeilijk om te bedenken waar alles precies aan ligt want er zijn zoveel mogelijkheden. @Mamalijntje Oh jee. dat is echt niet fijn inderdaad. Je voelt je zo machteloos als ze zo'n pijn hebben. Je kunt vaak wat verzachten maar helemaal wegnemen kan vaak niet. Ik hoop dat de operatie heel snel zal zijn! @Elin Wat vervelend dat er nog steeds geen verbetering te zien is. Dat had ik toch wel verwacht en jullie waarschijnlijk ook. Zo sneu dat hij wel wil slapen maar het gevoel heeft dat hij niet kan. Hopelijk breekt er snel weer een betere periode aan. @Onskleintje Hehe, de knuffeltante komt omdat we onze kinderen niet laten dopen, maar wel iemand willen 'aanwijzen' als speciaal iemand. En werktitel heb ik hier ooit op het forum gelezen en ik vond het wel van toepassing. Het mag duidelijk zijn (hoop ik toch wel) dat de naam Flupke niet officieel in aanmerking komt als naam, maar het voelt wel wat persoonlijker om het kindje al een soort naam te geven. Bij Kyra hadden we frupsje dus werd het dit keer ook weer iets in die richting. Het was wel even wennen om Kyra Kyra te noemen en niet Frups.
Nou eerlijk gezegt ben ik het punt van niet meer trekken voorbij.. We zijn totaal gesloopt.. Slecht slapen, alleen maar huilen en krijsen overdag van de pijn en in de nachten ligt hij echt te kronkelen van de pijn.. Breekt je hart. Slecht te combineren met mijn nieuwe baan.. Werk er inmiddels twee maanden maar ben elke dag helemaal gesloopt. Arme kereltje die alles maar raar hoort. Hele dag pijn en steeds weer gesleep met medicijnen. Blij als augustus voorbij is... Is ook een mijlpaal want een jaar geleden (30 aug 2009) Begon Jamie met spoken in de nacht.. Is niet meer gestopt helaas.
Elise: kan best hoor dat het kiesjes zijn. Ik heb hier de indruk dat de tandjes ook weer opspelen. Lob: hoe gaat het nu met Gijs? Trekken de vlekjes alweer weg? En wanneer heb je de 20-weken echo? Ik las op een ander topic dat je nu 19 weken bent. Spannend hoor. Willen jullie ook weten wat het wordt? En jij Devy? Wil je ook weten wat het wordt? Vervelend van je lage bloeddruk, lekker rustig aan dus! Dk: wat vervelend geen middagdut meer, het zijn voor mij toch echt wel de momenten om ff bij te tanken. Helaas slaapt Alec 's middags op het moment ook maar een uurtje of vijf kwartier....Terwijl ik de indruk heb dat hij meer nodig heeft. Mamalijntje: wat ontzettend zielig zeg dat hij zo een pijn heeft. Ik weet hoe erg je er doorheen kan zitten. Ik duim dat de buisjes jullie gaan helpen. Rozemarijke: leuk he zo'n peuterpuber? Hier ook eentje die heel graag heel hard gilt als hij zijn zin niet krijgt. Wel fijn voor je dat thirza nu ook naar je man trekt, ik weet hoe vermoeiend het kan zijn als je kindje alleen maar bij jou wil zijn. Hier is het nog steeds nana (zo noemt hij mij) voor en nana na. Vooral inderdaad bij pijn en verdriet, maar ook als hij me uit het oog verlies Nannaaaaa!
@Mamalijntje, wat vreselijk zeg! Kan me voorstellen dat je hart breekt als je hem zo ziet. Moet die ab snel verlichting gaan geven? En is er ook iets tegen de pijn? Knuffel meid!! Lijkt me hartstikke zwaar!! @Devy, lijkt me ook fijn hoor om al in het ziekenhuis op controle te zijn. Het liefst zou ik daar straks 3 weken voor de uitgerekende datum vast inchecken, maar dat zullen ze wel niet oke vinden . @Elin, ik heb maandag de 20-weken echo. We willen niet weten wat het wordt, wisten we bij Gijs ook niet. Gijs is op en top vrolijk en heeft nergens last van. Vlekjes worden iets minder.
@mamalijntje Het is gewoon zo'n ontzettend vreselijke situatie. Ik kan me voorstellen dat het niet meer gaat om het trekken of niet, maar dat het puur 'overleven' is. Ik hoop voor jullie dat de tijd echt voorbij vliegt want dit kan echt gewoon niet zo. @Lob Spannend zeg! We schelen dus 8 weken met de zwangerschap. En ik denk inderdaad dat ze het niet helemaal goed vinden als je er van te voren gaat bivakkeren, maar ik snap je gevoelens compleet. @Elin Ze kunnen zo maar ineens besluiten dat papa toch ook wel heel lief is. Hier kwam de omslag toen Kyra en ik een weekje zonder papa op vakantie gingen. Ze had hem toch wel heel erg gemist en vanaf die tijd krijgt hij ook zonder probleem kusjes. Schattig trouwens dat jij nana bent. Hier is nana Nijntje. Ik wil het trouwens wel heel graag weten of Kyra een broertje of zusje krijgt. Niet dat we een voorkeur hebben. Een jongen zou leuk zijn om de voor de hand liggende reden, maar een meid is absoluut even welkom! Ik ben zo nieuwsgierig dat ik me niet kan voorstellen dat ik het niet zou willen weten. Ik hou heel erg van verrassingen zolang ik maar van tevoren een heel goed idee heb wat die verrassing inhoudt.
Het middagslaapje was opzich nog fijn... even mama tijd! Maaaarrrrr... het ging wel supergoed! Dus Devy geen jengelig kind hier aan het eind van de dag en om 19:00 naar bed! Ben benieuwd hoe het aankomende nacht gaat....
Hier ben ik idd ook nog steeds het hardst nodig als ze zich pijn doet, maar OK... dan wil ik haar ook altijd wel graag troosten Mama zegt ze goed, papa is bapa. Erg schattig Wij wisten bij Thirza wel dat ze een meid was, ik wilde het heel graag weten omdat ik vreselijk beroerd was en wilde weten waarvoor ik zo misselijk was Hielp wel Ik zou bij een tweede een meid wel weer heel leuk vinden... Maar we hebben afgesproken dat de volgende keer mijn man zijn zin krijgt en we niet gaan kijken wat het geslacht is Misschien dat als ik weer heel beroerd ben, dat ik 'm wel over kan halen, maar moet zeggen dat ik dan liever niet beroerd ben Middagdutjes vind ik hier ook nog wel even heel erg fijn, alhoewel ik me af en toe afvraag of ze niet eerder zou gaan slapen ;s avonds als we die achterwege zouden laten. Maar aangezien we laat eten en juist toewillen naar Thirza mee-eten op onze tijd, laten we het toch nog maar even zo. Even een rustmoment voor mama 's middags @Mamalijntje: ik ken het gevoel Zorg dat je zelf ook een beetje rust krijgt he? Op wat voor manier ook! Ik heb me destijds ziek gemeld omdat het gewoon niet langer ging en dat is een hele goeie beslissing geweest toen, (hoe lastig ik die ook vond en me er schuldig over voelde, enz).
Ze gaat er om half 8/8 uur in, maar ligt nog wel altijd te spoken tot een uur of half 9/9 uur... sinds de operatie wel meestal zonder gehuil en dan valt ze vanzelf wel in slaap. Vanavond heeft ze geloof ik haar heel bed afgebroken en daarna werd het stil Maar daarvoor was het dus altijd wel huilen en een aantal keren troosten enzo. Maar goed, aangezien ze wel 2,5-3 uur slaapt 's middags en ook nog wel regelmatig echt een beetje omvalt van de slaap dan, heeft ze het ook nog wel nodig. Twijfel dan nog wel een beetje of ik 'r niet na anderhalf uur wakker moet gaan maken, maar op zich loopt het met het huidige ritme ook wel even prima...
@LovelyDK dat is wel fijn dan inderdaad. Hier merk ik dat ze haar middagslaapje af en toe nog steeds hard nodig heeft. De nieuwe bedtijd van Kay klinkt trouwens goed. Dat geeft je 's avonds ook wat meer rust als alles goed blijft gaan. @Rozemarijke Ik vind zelf eigenlijk dat ik beter ben in troosten dus ik vind het ook helemaal niet erg dat ze dan naar mij toe trekt. Maar vooral met een tweede op komst geeft de papa fase mij meer vertrouwen dat het goed gaat komen als ik meer tijd kwijt ben met Flupke. @All Hier een nachtelijk intermezzo. Om 1.30 werd Kyra wakker en ze had weer even 'het heen en weer'. De derde keer hebben we haar deur dichtgedaan en bleef ze gelukkig in bed liggen. Helaas kon ik pas om een uur of 4.00 weer slapen, dus ik ben nu nog steeds best heel erg moe. Ze begint trouwens wel te vragen naar 2 specifieke knuffels. De ene ben ik minder blij mee want ik vrees dat die wekelijkse was en drogerbeurten niet lang zal overleven, maar de ander is zo'n Hema tutlap konijntje en die kunnen wel wat hebben. De manier waarop ze erom vraagt is trouwens wel grappig. Het zijn een koe en een konijn dus roept ze boeeeee en snuift met haar neusje voor het konijntje.
Hoi meiden, Devy: Luca heeft ook 1 vaste knuffel die overal mee naar toe moet en zijn steun en toeverlaat is. Het is een beertje van Happy horse en ik heb een reserve gekocht, maar die wil hij niet. Luca is sowieso nogal happy horse fan; zijn bed ligt er vol mee, haha! En wat fijn die pappa-fase! Hier nog niet, maar mijn man heeft de aankomende 3 weken vakantie, dus wie weet! Elin: Luca noemt mijn moeder nanna, haha! Ik ben mamma en pappa kan hij ook zeggen, maar dat doet hij niet zo vaak... Mammalijntje: wat heftig allemaal; kan me voorstellen dat jullie er geen heil meer in zien. Als je het gevoel hebt dat je niet meer kan, zou ik gewoon naar de eerste hulp gaan en eisen dat je hulp krijgt en er goed naar Jamie gekeken wordt. Dit kan toch niet zo? Ik vind dat jullie voorrang moeten krijgen voor de ingreep! Rozemarijke: bedankt voor je antwoord! Nog 4 te gaan dus... Wij wisten bij Luca ook wat het werd. Bij een tweede wil mijn man het wel weten, maar ik niet, dus dat wordt nog een discussie, haha! Ach, zien we tegen die tijd wel weer! LovelyDK: jammer dat je overdag geen mammatijd meer had, maar wel super dat Kay niet vervelend wordt! Hoe is het vannacht gegaan? En die bobbels van de kiezen zien er zo pijnlijk uit hè?! Rotdingen! Maar eens zal het gebit compleet zijn! (en tegen de tijd dat de verstandskiezen doorkomen willen ze vast niet meer bij mamma zijn 's nachts) Luca heeft vannacht een stuk rustiger geslapen, maar het was dan ook veel koeler. Ook hadden we na het eten nog even gefietst en ik merk dat Luca rustiger slaapt als we voor het slapen gaan nog even wandelen of fietsen. Vandaag is hij weer naar het kdv, dus ik heb de dag voor mezelf. Ik heb beneden al gestofzuigd, gedweild en gepoetst, baantjes gezwommen en heb nog een flinke stapel was liggen waar ik zo maar eens aan ga beginnen... De badmeester complimenteerde me trouwens met mijn krachtige beenslag (wat wil je na een leven vol ballet). Daar ga ik manlief vanavond eens mee om zijn oren slaan want die zegt altijd dat ik a-sportief ben, haha!
Hoi meiden! @mamlijntje, ach gos, dat is echt wel een drama. Ik sluit me helemaal aan bij het geopperde idee dat je eerder geholpen moet worden! eventueel bij een ander ziekenhuis? Ik weet dat de academische ziekenhuizen vaak zeggen dat iets acuut is terwijl de streekziekenhuizen dit niet zeggen. @devy Wat schattig dat je kindje zo leuk kan spelen met Konijn en Koe Hier Alweer raak... vannacht van 7.00 avonds tot vanochtend 6.15 geslapen is wel aan het begin v/d avond een keer wakker geworden en sliep na wat slokjes water weer verder. Het gaat zo goed dat ik niet weet wat me overkomt. Nog 4 nachten slapen tot de operatie.. begin het nu wel spannend te vinden. Ik ben zelf best wel gespannen aan het worden, en beetje depri/ verdrietig/ onrustig en nergens zin in. Snap niets van mezelf, ik kan het niet helemaal plaatsen. Misschien dat ik wat tot rust begin te komen? of vanwege de operatie. Ik heb 10 dagen vrij vanwege de operatie kunnen regelen met mijn werk, super he? maar goed ik vind mijn werk erg leuk. wel fijn idee dat ik straks er helemaal voor hem kan zijn als ie geopereerd is. @knuffeltjes wassen jullie die vaak? ik denk dat ik ze maar 1 keer per maand was, omdat ik er wel in geloof dat er een vertrouwde geur voor hem aan zit. Op zich wel vies Hij heeft ook 2 lievelingsknuffels sinds een tijdje. Hij heeft er 4 in zijn bedje en kiest er steeds 2 dezelfde uit als hij gaat slapen, om vast te houden. Eentje heet Meisje en de andere Haas. Spelen met de knuffels zoals jullie kindjes doet hij nog niet zo, hij is qua spelen meer van de autoos en roept dan brrroooooooooeeem dit is trouwens Meisje Girly stripes knuffel rammelaar blauw 18 cm van Keptin-JR
Ons kleintje: dat "broemm"is heel herkenbaar. Zo schattig om te zien! Ik was zijn knuffel ook maar 1x per maand hoor, maar Devy moet het heel vaak doen omdat Kyra huisstofmijtallergie heeft. Nou, ik ga nu echt aan de was beginnen!
@Onskleintje het is inderdaad de huisstofmijt allergie waardoor alles zo vaak in de was moet. Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je wat gespannen wordt. Je hebt al zoveel meegemaakt en dan nu weer de operatie en die stress komt er dan uit wanneer je net even bij kunt komen.
Hier geen knuffeltje. Hij heeft ze wel, maar geef er weinig om, maar misschien komt dat nog. Kyra vraagt er ook pas nu om toch? En zij is nog iets ouder. Op zich vind ik het wel prettig als hij een knuffeltje zou hebben, als een soort troost. Ons kleintje: Zo jouw manneke slaapt wel heel goed ineens. Kan me voorstellen dat je dan gaat twijfelen. Elise: lekker toch even fietsen voor het slapen. Lekker genieten van het mooie weer en dat het lekker lang licht is. Van de winter zitten we weer om 7 uur bij de verwarming binnen. Ook gezellig, maar dan ga je niet zo gauw meer fietsen. Hier beginnen we spijt te krijgen dat we de ingreep hebben laten doen. Het is op dit moment nog erger dan voor de ingreep. Ik heb het idee dat hij minder last heeft van zijn oren, maar veel meer van zijn amandelen. Hij kan gewoon NIET door zijn neus ademen. En het lijkt me sterk dat hij al 4 weken neusverkouden is, want dan zou zijn neus op een gegeven moment moeten gaan lopen. Ik ben er ontzettend verdrietig over, want ik heb geen idee wat er gaat gebeuren als het niet over gaat. Wij wisten ook dat we een jongetje krijgen en bij de volgende willen we het weer weten. Het liefst zou ik wachten tot na de bevalling hoor. Lijkt me zo leuk als ze je baby bij je neerleggen en dan zeggen het is een jongen of het is een meisje, maar ik ben gewoon TE nieuwsgierig, met al die echo's kan ik me echt niet bedwingen het te vragen. En hier geen enkele voorkeur bij een volgende. Een jongen is hartstikke leuk en praktisch, een meisje is hartstikke leuk en mooi, omdat ik dan weer heel veel nieuwe kleertjes bij elkaar kan shoppen. Hihi. Devy: voel je je verder goed? Lob: spannend hoor maandag de echo! Geniet ervan!
@DK: lekker! @Elin: he, wat naar allemaal! Ik hoop echt voor jullie dat het wat 'simpels' is wat toch gemakkelijk opgelost kan worden. Er staat overigens wel een max van 6 weken voor, voor opknappen he? Hier hebben we even geexperimenteerd met later op bed doen, dus Thirza is pas om kwart voor 9 naar bed gegaan, maar ligt nu nog te kletsen. Blijkbaar heeft ze dat gespook gewoon even nodig ofzo. Dus als vannacht net als anders gaat, gaat ze in 't vervolg gewoon weer om half8/8 uur op bed...
@Elin, ik vind het zo rot voor jullie... Ik kan je helaas niet geruststellen want ik heb echt geen idee wat er zou kunnen zijn. Gijs is erg vaak wel 4 weken achter elkaar neusverkouden, dan 2 weken niet en dan weer 4 weken wel. Voor mij klinkt dat dus niet vreemd, maar alsik het goed hebt was Alec eigenlijk helemaal niet verkouden. Ik kan me voorstellen dat je heel verdrietig bent. Als er iets niet goed zou zijn, denk je dan niet dat de arts dat bij de controle gezien zou moeten hebben? Zou je misschien niet eerder nog een keer terug mogen komen? @Elise, Gijs slaapt, of valt in ieder geval lekker rustig in slaap, als we net daarvoor nog lekker buiten zijn geweest. Ik vind dat wel echt heerlijk zo nu in de zomer... zie wat dat betreft wel tegen de winter op. @Knuffel, Gijs moet ook niets van een knuffel hebben.. hopelijk komt dat nog want ik vind dat echt te cute. @Onskleintje, kan me voorstellen dat je wat twijfelt maar je zoontje heeft toch vaak oorontsteking? Dat ie nu beter slaapt staat daar toch los van? Vrienden van ons hebben een zoontje, echt een betere slaper bestaat niet maar die heeft wel vaak oorontsteking en is vaak ziek. Zij hebben ook deze operatie laten doen, en het manneke is enorm opgeknapt. Had niets met slapen te maken want dat deed ie altijd goed en nu nog steeds. Wij laten de operatie ook eigenlijk doen omdat Gijs zo vaak (lees: altijd) verkouden is en ik heb eerlijk gezegd niet de hoop dat hij daarna veel beter zal gaan slapen. Zou wel heeeeel tof zijn . @Weten wat het wordt, volgens mij weet iedereen dat eigenlijk tegenwoordig wel.. Als ik hier op het forum lees wel iig. Nog een zoontje lijkt me echt helemaal geweldig, maar shoppen voor een meisje... ja daar heb ik ook wel zin in . Maakt me echt geen fluit uit eigenlijk wat het wordt. Ik denk zelf een meisje, dacht bij Gijs ook jongentje. Wie weet voel ik het goed aan... wie ook niet, over 5 maanden vertel ik het jullie!
Bingo! vannacht een enorm huilende dreumes, ik heb zelf een kleine 4 uurtjes kunnen slapen. Hij werd wakker om 22.00 en kon pas om 2.00 uur weer in slaap vallen en vanochtend om 6.40 wakker. Ik denk oorpijn of een tandje. Gelukkig is hij nu weer helemaal vrolijk. @Lob mijn 2 neefjes hebben deze operatie ook gehad en buisjes. die zijn er enorm van opgeknapt. Mijn ene neefje zei op een gegeven moment toen hij 3 jaar was tegen mijn zus:`Mama, Oor stuk!` (ZO sneu!) Het bleek dat hij alleen bepaalde toonhoogtes hoofde en ook vaak harde piepen die een paar minuten duurden, en daarom kreeg hij vaak straf omdat iedereen dacht dat hij niet luisterde. Hij kon ook heel slecht spreken, en na de ingreep hoorde je van dag tot dag het verschil. Hij was eerst ook heel snotterig en na de operatie een heel stuk minder. Ook het tweede kindje van m`n zus is geopereerd omdat hij last van zijn oortjes had. Hij was toen 2, ook hij is opgeknapt maar nog wel vrij snotterig, maar eerst veel erger. eerst echt continue een loopneus en nu heeft ie een snotneus. Daarom ben ik er altijd van uitgegaan dat Ons Kleintje ook zo rond de 2 jaar geopereerd zou worden, en dat klopt dus ook. Ik wil heel graag mijn kindje besparen dat hij zoals mijn eerste neefje slecht hoort en met harde piepen enzo, lijkt me vreselijk voor zo`n kind. Hij heeft maar 2 keer echte oorontsteking gehad met koorts, verder altijd rode oortjes, ik heb vaak om controle gevraagd bij KA, bij CB en HA. @knuffels, bied je hem altijd een knuffeltje aan? Hier kwam het vanzelf sinds een maandje zo scheetig idd @weten wat het wordt JAAA vond het zo fijn om te weten. Ik had ook alleen maar jongensnamen bedacht trouwens. Ik was best nieuwsgierig, pas bij de 2e 20 weken echo konden we zien wat het werd omdat hij zijn beentjes gekruist had. Het is ook nooit meer gezien tijdens al die andere echo`s (stuk of 15) dus was blij dat ze het tenminste 1 x hebben bekeken voor me. @mamalijntje Ja leuk he dat ze zich al helemaal aan iets kunnen hechten. Wel slim dat van die 2 knuffels. Bij ons blijven de knuffels thuis, bij het KDV slaapt hij zonder knuffel. Ik vind je uitspraak zo mooi over dat Liefde het enige is wat vermenigvuldigd als je het deelt. @Rozemarijke, ik ben benieuwd of Thirza vannacht langer heeft geslapen. Ik voel me trouwens alweer een heel stuk beter& en rustiger, bedankt voor de lieve reacties.