Ons kleintje balen van je nacht! Hier heeft Jamie een eigen knuf.. Dezelfde ligt op het KDV. Erg makkelijk en geen gesleep. Verder ligt er een varken, olifant en eend in zijn bed waar hij graag mee kletst. Maar zijn Knuffie is zijn alles op dit moment. *** Hier een goede nacht gehad. Alleen van 23:30 tot 1 uur. Dat is te handelen lijkt me.
Pfff, we hebben hier echt een rotnacht achter de rug Om kwart over 1 werd ze wakker en wilde daarna niet meer gaan slapen. Tenminste: wel bij mij, niet in d'r eigen bed. Vannacht was echt duidelijk dat ze aan het testen sloeg, steeds wel huilen en dan weer even stil en dan weer huilen. We hebben dus af en aan getroost en vanaf onze kamer verbaal aangestuurd, en dat heeft ze van half 2 tot even na 3 volgehouden Ben helemaal kapot nu Nouja, laten we er maar van uit gaan dat als we even consequent vol blijven houden, we er nu snel van af zullen zijn... Ben benieuwd wat de buren gedacht hebben trouwens, die slapen naast Thirza. Arme buren Nouja, ze hebben zelf een kleintje van een maand of 9 die er ook wat van kan, dus hopelijk snappen ze dat we er ff doorheen moeten. Zal ze maar eens even aanspreken als ik ze vandaag of morgen tegenkom Thirza heeft hier een aantal knuffels en wisselt erg in welke ze leuk vindt. Haar pop (beebie) is favoriet wel, al vanaf 6 mnd, maar verder maakt het niet heel veel uit. Ze is gewoon gek op knuffels en poppen sowieso Ze heeft momenteel wel dat ze de grote giraffe die op de rand van haar bed stond altijd, naast zich wil hebben. Beest is groter dan zij is, en dan liggen ze dus met z'n tweetjes in bed, heeft ze vaak d'r armpje om de giraffe heen geslagen Als dat helpt om los te komen van mij, vind ik het meer dan prima Echo: ik heb bij onze tweede echo, (volgens echo toen 13 wk, volgens ons ietsje verder), al gezien dat we een meid kregen. Ik durfde er toen niet zo van uit te gaan, want ik ging er niet van uit dat ik het goed gezien had. Maar toen we wat meer echofoto's van anderen zagen, bleek wel dat het enthousiasme van onze echoscopist over een heel heldere echo, bepaald niet overdreven was: we konden echt heel veel zien! En bij 20 weken werd dat dus bevestigd Ook weer heel helder allemaal Op zich lijkt het me ook wel wat om bij de volgende het niet te weten en idd pas na de bevaling dat te horen. Maar bij Thirza hielp het mij heel erg om lekker gericht te kunnen gaan shoppen, dat maakte de misselijkheid wat dragelijker. Maar goed, ik hoop echt dat bij een nummer 2 de zwangerschap heel anders gaat verlopen... @oortjes: mijn nichtje heeft ook altijd veel problemen gehad met verkouden zijn en praat ook heel erg slecht. Ze is nu 4 en erg slecht te verstaan, alhoewel het beter gaat nu ze op school zit en er natuurlijk voortdurend gepraat om haar heen is. Ze heeft nu ook logopedie (al een tijdje), en nieuwe woorden spreekt ze tegenwoordig goed uit. Maar een hoop oude woordjes blijft ze dus heel krom uitspreken. Hun huisarts zegt ook dat er met de oortjes niets aan de hand is, maar als ik haar verhaal naast dat van Thirza leg, denk ik dat ook daar weer sprake is van een huisarts die van alles over het hoofd heeft gezien, want ze was echt voortdurend verkouden en paracetamol behoorde tot haar vaste dieet zeg maar. Nog erger dan we hier met Thirza hadden. Aan Thirza merk ik de laatste week echt dat ze veel beter gaat praten. Pakt meer woordjes op en doet nu ook moeite om ze goed uit te spreken, (althans: nu lukt het dus om ze zodanig uit te spreken dat ze herkenbaar zijn). Ze praat volgens mij al een hele tijd wel in zinnen, maar ze zijn gewoon niet te verstaan. Ik ben echt blij dat ze aan de oortjes geholpen is, want taferelen zoals bij mijn nichtje wil ik maar liever niet: zo sneu!
Even snel een ego berichtje want ik ben druk bezig met inpakken voor zover dat gaat. Het was afgelopen nacht een rampenplan en ook deze avond zit het niet mee. Zelf heb ik op het moment echt veel last van hoofdpijn etc door de lage bloeddruk en dan is zo'n rotnacht iets teveel van het goede. Gelukkig kunnen opa en oma en natuurlijk mijn man veel overnemen als we het weekje weg zijn, en het tripje naar de dierentuin laat ik zelf maar even voor wat het is. Ik hoop als ik terugkom heel veel goede verhalen te lezen over goed doorslapende kindjes!
Volle maan ?? we hebben allemaal een rotnacht gehad zo te horen hopelijk vannacht beterschap voor iedereen!
gisteravond zou ik om 11 uur gaan slapen, toen werd Ons Kleintje wakker maar liet zich `in slaap lopen`door mijn man. paracetamol en tandendruppels gegeven, en wat water. hij heeft doorgeslapen tot 6.40 en heeft nog een half uur in bed gebrabbeld. dat had hij tot nu toe nog maar 1 x gedaan. Heerlijk, ik hoop dat jullie kids ook een beetje goed hebben geslapen vannacht! nog 2 dagen
@Onskleintje Dat klinkt niet verkeerd. Hier was het gelukkig ook een stuk beter nadat Kyra eindelijk wilde slapen. Ze is een keer om 4.00 wakker geworden en heeft tot 7.30 uitgeslapen! Ze kon me alleen niet vinden want ik was naar de (nu nog) logeerkamer verhuisd, omdat manlief weer het regenwoud om aan het zagen was. Maar ze was al heel snel weer vrolijk toen mama toch niet verdwenen bleek te zijn.
@devy haha moest lachen om het regenwoud die van mij was ook bezig, misschien een collega van je man hihi Toen ik zwanger was had ik er zelf ook veel last van(door het gewicht), maar normaal gesproken niet gelukkig. Loopt je dochter dan naar jullie toe? ik heb tegenwoordig de slaapkamer van Ons Kleintje op slot gedaan omdat ik vrees dat ie een dezer dagen uit zijn bedje gaat klimmen, en hij van de trap af kan vallen. en hij houdt nogal van toiletten en prullenbakken enzo Dan heeft Kyra wel goed geslapen dus! mooi! Ga jij ook altijd `s ochtends wakker worden achter de pc? Hier is het ritueel dat mijn zoontje wakker wordt, hij een fles melk krijgt, we het konijn eruit laten, hij een nieuwe luier krijgt en hij een half uur teletubbies mag kijken en mama gaat zp-en
Kyra ligt in een peuterbedje en als ik naar bed ga doe ik haar deur en de onze op een kiertje zodat ze naar ons toe kan lopen. Wij hebben een traprekje bovenaan de trap en ze weet gelukkig heel erg goed dat ze daar niet aan mag komen laat staan er over heen klimmen. Dus ze loopt meestal linea recta naar mijn kant van het bed. En hoewel Kyra een echt dondersteentje is laat ze gelukkig haar kasten en alles met rust 's morgens. Hier is het Dora dat ze mag kijken op de bank met haar drinken en een peperkoekje (ze moet wat eten van mij, maar wil geen boterham totdat ze al best even wakker is). En ik kan inderdaad even bijkomen achter de pc.
ik heb nog een vraag aan de moeders waarvan de kids zijn geopereerd aan de neusamandelen - mijn moeder heeft een pyjama gekocht voor Ons Kleintje voor in het ziekenhuis, maar komt er bloed op tijdens de operatie? - kan hij meteen na de operatie weer eten en drinken? en zo ja wat dan? dan kan het meenemen van thuis, ik neem aan dat ze daar ook wel krijgen maar als hij honger heeft wil ik niet afhankelijk zijn van een ander. - na neusamandelen knippen moet je dan ook ijsjes eten? - hoelang moesten jullie in het ziekenhuis blijven?
Ok Komt ie: - Nee zou een oude pyjama doen want bij ons zat er bloed op.. Maar kreeg het er wel af... Maar stonk ook verschrikkelijk dus deze krijgt hij nooit meer aan. - Hij moet zelfs iets drinken voor jullie weg mogen.. Teminste bij ons wel. Maar limonade en banaan was hier voldoende omdat hij verder niet kon slikken.. Dus ligt verteerbare dingen zoals appelmoes etc. - Hij kreeg een ijsje van de verpleging maar die wilde hij niet.. Wel later thuis. Maar het hoeft niet. - Jamie was om 10: 15 van de OK en om 11:45 stonden we weer buiten.
Ons kleintje hier geen bloed op de kleren maar kan wel! Zou dus geen nieuwe pyama aan doen. Boterham zonder korstjes kregen we daar. Alec had hele erge honger dus ik zou zelf ook iets meenemen. Wij kwamen om 9 u 30 uit de ok en stonden tegen 12 uur weer buiten. Ijs eten is inderdaad goed en verder de eerste paar dagen zachte voeding. Devy wat schattig zeg dat kyra je dan gaat zoeken! Onskleintje in elk geval weer een lekkere nacht. Hier alweer 2 dagen maar 1x wakker alleen wel bij ons in bed, maar ja.
Even ons rijtje * Wij zaten onder het bloed, alsmede de pop. Ook te wijten aan een flinke braakpartij met een enorme golf bloederig slijm (ik hoorde het haar de hele tijd al wegslikken, dat moest er dus ook wel weer uitkomen ). Ik zou dus zeker geen nieuw spul aandoen. Thirza kreeg overigens een operatiehemdje aan, dus ik hoefde voor haar geen zooi uit te wassen nadien Ja, de pop... (Weken in koud water, evt met soda erbij (maar dat hoeft niet eens) en daarna even spoelen en gewoon wassen in de wasmachine. Pop is helemaal schoon geworden ). * Ik had wel wat te eten meegenomen, maar ze wilde helemaal niks, zelfs geen BV. Pas thuis op d'r veilige plekje, begon ze daar weer mee. Eten kwam hier heel langzaam weer op gang, eerste dag was het voornamelijk BV en dat dus weer langzaam afgebouwd. * Hier ook ijs uitgedeeld op de uitslaapkamer, maar ook dat hoefde ze dus niet. * Wij moesten ons om 9 uur melden, half 10 werden we naar het kamertje gebracht waar ik Thirza moest omkleden en zelf zo'n schort aan enzo. Daar hebben we denk ik een kwartiertje gewacht en toen is ze geholpen. 12 uur stonden we weer buiten geloof ik. Nou, hier echt een butnacht Alweer. Gisteren een drukke dag gehad, dus dat hielp niet mee natuurlijk, terwijl ze van gisternacht toch al we moe was. Maar vannacht heeft ze niet langer dan 2,5 uur achter elkaar geslapen en is 3 keer wakker geweest. En om kwart voor 6 was het klaar Hele ochtend niet te genieten, (tja, logisch) en niks willen, ook niet qua eten. Wel BV, dus heb maar bedacht dat ze even op regel moest komen met het meest veilige wat ze kent, en zo is ze half 11 in slaap gevallen hier op de bank. Verplaatst naar boven toen maar, en daar sliep ze binnen no-time ook weer. Hopelijk trekt ze even goed door en is ze vanmiddag wat vrolijker...
bedankt voor de reacties op mijn vragen over de operatie! @ Rozemarijke, jee wat vervelend zeg voor jullie. Wat bij ons dan wel hielp wanneer Ons Kleintje hangerig was omdat hij slecht sliep was veel op actie, dus veel wandelen en fietsen of bij iemand op bezoek gaan of bezoek krijgen, weet niet of dit bij jullie helpt om de dag goed door te komen? in elk geval veel succes vandaag!
Daar kwamen we dus gisteren idd de dag wel goed mee door, maar vervolgens een nog veel dramatischer nacht Doorgaans werkt het toch het beste om rustig thuis te zijn en al het gejengel te doorstaan... Nouja, ze slaapt nog, nu dik 2,5 uur, dus 3 uur gaat ze iig wel volmaken, gelukkig
Hoi meiden, onskleintje: nog even antwoord op je vragen over hoe het bij ons ging: -pyama zat onder het bloed omdat Luca zo boos was waardoor zijn bloedneus niet wilde stoppen. Heb de pyama weggegooid, want ik wilde hem niet meer zien. -ik heb zelf zijn lievelingsflesje meegenomen met roosvicee. Maar het duurde heel lang voor hij wilde drinken. Thuis alleen maar vloeibaar gegeten de eerste dagen. -ijs werd uitgedeeld, maar dat wilde hij niet. -Wij moesten ons om 7:30 melden, om 8:45 van de ok af en om 11:30 stonden we weer buiten. Rozemarijke: balen van de rotnachten zeg! Idd maar even doorzetten vandaag en dan hopen dat Thirza weer in haar hummetje komt... Elin: wat naar dat het nog steeds niet goed gaat met Alec. En heel vreemd dat hij nog steeds niet door zijn neus kan ademen! Hier heeft Luca vannacht doorgeslapen tot 5:30 en daarna nog tot 7:15, dus het gaat weer beter met slapen nu het niet meer zo warm is. We zijn net met hem naar Schiphol geweest; hij stond helemaal te trappelen van enthousiasme op het panoramaterras, zo schattig! In de auto binnen 5 minuten vertrokken en nu ligt hij lekker in zijn bedje.
@Devy, hele fijne vakantie!! Waar ga je ook alweer heen? (sorry.. ben het alweer kwijt, net zoals heel veel meer de laatste tijd ). @Elise, hier slaapt Gijs ook veel beter sinds de temp. weer lekker aangenaam is. Maar ik doe zijn slaapzak niet meer aan, hij slaapt zonder echt veel beter... tis een enorme draaikont en het lukt hem nu veel beter om een fijne houding te vinden. Weet alleen nog niet hoe het straks moet als het koud wordt, want een deken over zich wil ie niet. Oh leuk dat Luca het zo naar zijn zin had! Op vakantie vlogen heel veel helicopters en sindsdien is Gijs ook gek op vliegtuigen. Als hij er een hoort, zoekt ie net zo lang tot dat ie hem ziet.
Devy: prettige vakantie! Elise: wat leuk zeg dat Luca zo enthousiast wordt van vliegtuigen. Alec is gek op treinen, hij zegt dat ook zo lief ' tfrein'. Als hij met de trein is meegeweest (doet hij soms met opa en oma) dan heeft hij het er de hele avond over. En Luca blijft goed slapen he? Echt superfijn voor jullie! Hier vandaag een hang-dagje, Alec was niet fit. Net als Ons Kleintje gaan wij dan vaak wandelen of bij iemand op bezoek en dat helpt wel. Breekt in elk geval een beetje de dag. Lob: heel veel plezier morgen met de echo!
@Devy: fijne vakantie! @Lob: thanks! En veel plezier bij de echo morgen! @Elin; hihi, schattig! Tfrein... Mijn stiefzoon zei op een gegeven moment tegen elke trein bobbeldetter (verbastering van dubbeldekker ). Nou, hier vanmiddag bij m'n zwager en nieuwe schoonzusje geweest (ze hebben net een paar maandjes verkering). Daar was Thirza goed te genieten, heeft alleen niet geweldig gegeten daar, maar hier thuis om half 8 nog wel een half potje naar binnen gekregen. Ze ligt nu al een half uur te kletsen en te doen, klinkt erg gezellig, dus hopelijk wordt de nacht ook gezellig...