Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 078mama

078mama Niet meer actief

Lovely ik ben benieuwd of K zelf een keer gaat aangeven dat hij in een eigen bed wil. Ik ben bang dat het pas in het volgende bed gaat gebeuren maar oke, als jij het niet erg vindt maar het toch niet uit! Je koopt vast zo'n stoere auto voor hem als bed en dan wilt hij niet anders meer.

2. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Rozemarijke dat is ook weer een vermoeiende nacht geweest. Wel ' grappig' hoe iedereen zijn grenzen verlegd. 2 of 3x er uit vinden wij al een goede nacht. Als je me 8 maanden geleden had gezegd dat ik 8 maanden lang niet langer dan 3 uur achterelkaar zou slapen, had ik gedacht dat ik dat niet zou trekken, maar sta toch nog steeds overeind.
    En ook het zoeken naar 'excuses'. Tanden (hij heeft er nog geen een!), verkouden, etc.
    Vanavond heb ik een pyamapapje gegeven en hij heeft een warmere slaapzak aan, want ik had ergens gelezen dat baby's die het koud hebben niet in een diepe slaap komen en dus vaak wakker worden. Vandaar...
    Beatrice: ik ben benieuwd of het gaat werken als je Lotte in je bed neemt.
    Hier helpt dat niet zoveel. Heb tot 5 maanden met mannetje in een combisleeper geslapen op onze slaapkamer en toen sliep hij ook niet door.

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    sorry meiden, heb wel gelezen, maar pfff ik ben nogal brak op het moment, vrijdag had ik namelijk een bruiloftfeestje en datis nogal laat geworden, en als je dan ook alleen maar van die slechte nachten er achter aan hebt dan is even teveel.

morgen moet ik weer werken, heb een week thuis gezeten ivm mijn rug.

Hier ligt de kleine man lekker te slapen, terwijl er boven ons weer een feestje gaande is, ik voel me zo boos, en heb echt het idee dat ik weg gepest ga worden!
    Morgen ochtend een brief in zijn brievenbus gooien, want dit kan zo niet langer :(

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Ikke: pfff, vermoeiend... balen zeg! Hopelijk helpt het wat.

@Beatrice: Thirza slaapt hier idd meestal redelijk vlot door. En zoniet, dan helpt het dus (meestal) om 'r even een minuutje te laten huilen in d'r eigen bedje. Hopelijk gaat Lotte binnenkort snappen dat het geen speeltijd kan zijn als het donker is ;)

@Elin: je verlegt idd je grenzen, hahaha. Als je mij dit een jaar geleden had gezegd had ik je keihard uitgelachen! :(

Thirza heeft hier vandaag iig weer 120 gram fruit (appel) en 100 gram groente (sperciebonen) gegeten, plus vanmiddag/vanavond 3 flessen van 170 cc. Ze slaapt nu sinds kwart over 7, (toen heeft manlief 'r op bed gedaan) en dat is dus alweer langer dan ze het hele weekend heeft gedaan, dus het vastere eten doet 'r wel weer goed. Hopelijk is het een goed voorteken voor de rest van de nacht ;)
    Morgen iig weer aan de appel en de sperciebonen en dan mag ze woensdag weer een nieuwe soort groente. Papa blij, want die associeert groene groenteprutjes met snot, dus woensdag gaan we maar eens wortel opnieuw introduceren :)

5. 078mama

078mama Niet meer actief

Ga anders gewoon even met ze praten en anders stipt 11 uur de politie bellen! En dat gewoon vol blijven houden totdat ze eindelijk inzien dat je met meer mensen te maken hebt in deze wereld.

6. 078mama

078mama Niet meer actief

Rozemarijke ik hoop voor je dat ze vannacht heerlijk gaat slapen! Hier is het wederom al heel de avond stil maar dat zegt niets over de nacht! Ze wordt natuurlijk maar 1 keer wakker per nacht, jammer dat dat gelijk 1 tot 2 uur is!

7. 078mama

078mama Niet meer actief

Gezien het tijdstip van mijn post hoef ik denk ik niet uit te leggen hoe mijn nacht was... Om 11 uur naar bed, 2 uur werd Lotte wakker, 3 uur weer verder slapen, half 5 klaar met slapen! En ze is nu net bezig met het omgooien van haar slaapjes overdag dus ik voorspel een leuke dag samen. Volgens mij is werken vandaag best aantrekkelijk! Helaas...ik ben vrij

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Morge

Ohw beatrice, wat een tijden weer zeg :( Ik heb even geen idee (is ook nog vroeg) wat je hier nou mee zou kunnen doen.

HIer is het goed gegaan, Quinn werd weer wakkker rond 12uur en we hoopte de dat buurman even zou mee werken zodat we even de 5min regel konden toepassen, goddank werkte hij mee.
    Na wat gemopper van Quinn en een hoop ik pers een traan huilen, was het na 8 min helemaal stil en konden wij weer lekker slapen.
    Alleen dan zo jammer dat ik klaar wakker in bed leg :S

Ga me even klaar maken voor werken enzo
    Fijne dag lady's

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wat een nachten weer he, of beter gezegd wat een gebrek aan goede nachten. Hier waren het voornamelijk inslaapdrama's waar madam 10 minuten nadat ze in slaap viel hevig huilend wakker werd. Maar goed dat was nog vroeg in de nacht. Voor de rest heeft ze het redelijk gedaan behalve dat ze om 5.30 eruit wilde. Maar goed dat is nog altijd beter dan 4.30.

Ik heb trouwens de ideale oplossing! We stappen gewoon met z'n allen in die Harry Potter film waar Hermelien dat tijdreis geval heeft en dan kunnen we allemaal lekker eens 12 uur ononderbroken doorslapen! (Jullie merken het al, door slaapgebrek wordt mijn realiteitszin aangetast ;) )

10. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    jeetje wat schrijven jullie veel hihi..
    hier gaat het nog steeds niet goed
    hij komt 4-6 x per nacht..

als ik nou eens wist wat er was...
    kheb net z`n aerosleep weg gehaald dus nu gaat hij vandaag op het gewone matras slapen miss dat dat help.
    en anders zit ik er aan te denken om die slaappilletjes te halen van vsm homepatisch...

@iedereen strekte met de gebroken nachten en hopelijk mogen we allemaal snel een x doorslapen...

11. raspberry

He meiden,

nou, hier een aardig goeie nacht gehad :) ZE meldde zich de eerste keer om half elf, dus 3 uur nadat ze was gaan slapen, en toen om half 2 en om half 5. Gewoon strak elke 3 uur :) En om half 8 wakker. En ik heb zelf ook goed geslapen!
    Om half 2 was het even minder: toen wilde ze niet meer lekker in slaap vallen. Lag te jengelen in bed en steeds even stil, maar na 10 minuten was het toch huilen, dus maar weer bij me gepakt en al met al een uur bezig geweest, voor ik 'r terug in bed kon leggen. Volgens mij had ze last van krampjes, lag te klauwen met 1 handje en te trappelen met 'r beentjes... dus hopelijk is dat straks over als alle koemelk uit ons systeem is :)
    In ieder geval weer een verademing na een paar nachten elke anderhalve uur!

@Beatrice: o, my goodness... toen jij uit bed moest, mocht ik gelukkig nog een ronde! En erg herkenbaar, dat je soms kunt denken: was vandaag maar een werkdag! Ik vind het soms even helemaal prima dat de gastouder met 'r moet dealen en ik zelf dan even niet...

@Devy: ook al zo vroeg eruit... :( Haha, ja, Harry Potter. Of de klerenkast uit Narnia, is ook een idee? Enig idee waar we die kunnen vinden? :)

@Bulldog: daar heb ik ook al aan gedacht, of ik toch niet de aerosleep eraf zou halen. Als het bij jullie gaat werken, laat het even weten dan ;)

@ikke: en, hoe staat het met de buurman? Zou je onderhand niet een medische grond voor een urgentieverklaring voor gewoon een huis op de grond (met maar 2 buren, met zelf ook kids ofzo ;)) kunnen krijgen?

12. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    Yeah :D We moesten er maar een keertje uit vanacht.

Demi heeft overigens ontzettende last van haar billen. Er is weer een kies (de 4e) aan het doorkomen en haar billen zijn helemaal rood en open.

Kan een kindje trouwens plas al ophouden? Ze heeft gisteravond niet gepoept wat ze normaal wel doet en vanacht maar weinig geplast. Ik dacht misschien houdt ze het op omdat het pijn doet.

Elke keer als ze verschoont moet worden dan huilt ze echt verschrikkelijk omdat het pijn doet. Ik zit telkens met tranen in mn ogen haar te verschonen. Thuis laten we haar elke avond in een onderbroekje lopen zodat het even kan luchten, hopelijk helpt het.

13. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @dreames geen idee of ze dat al kunnen...
    wee twel dat het echt erg is om te zien als de billetjes kapot zijn en dat ze dan zo huilen ....

14. 078mama

078mama Niet meer actief

Dreames gewoon lekker in de blote billen laten spelen! Ik het ergste geval plassen ze alles onder maar dat is ook met 1 doekje weer opgelost.

Wel een goede nacht natuurlijk!

15. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

@Bea, haha daar vrees ik ook voor.. maar ben idd van plan een heeeeeeele stoere peuterkamer te maken en dan maar hopen dat die daar wil slapen hahaha
    @Ikke wat een gedoe zeg.. je zou idd haast gaan verhuizen!
    @Dreames wt zielig... maar die nacht is idd heerlijk!

Hier een K*T nacht... meneer ging om 22.30 slapen en is vervolgens precies elke 3 kwartier wakker geworden :x

16. raspberry

Arggh, pfff, zo´n nacht hebben we hier ooit met de tandendrama´s eens gehad... Vanavond dan hopelijk vroeg op bed!

17. 078mama

078mama Niet meer actief

Ooo hou op! Het tandendrama moet hier nog helemaal beginnen.

Het is weer bijna tijd voor het avondritueel! Ik ben benieuwd...

18. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Wij hadden een goede nacht. Om 11 uur wakker gemaakt voor de fles, dronk hij slapend op. Toen werd hij wakker om 1 uur, speentje gegeven en weer gaan slapen. Om 2 uur was hij weer wakker en is zelf weer in slaap gevallen tien minuten later en toen was het 6.00 wel vroeg, maar te doen.
    En guess what? Het eerste tandje is hier door!

19. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Dreames, zielig die rode billen, was hier ook. Heb je weleens maizena geprobeerd? Hielp hier super.

20. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Hallo dames,

ik kwam toevallig dit topic tegen en wat ben ik blij! Wij zijn helaas ook gezegend met een slechte slaper. Maar als ik de verhalen om me heen hoor lijken we wel de enige.... Alle andere kindjes zijn model kinderen die de hele nacht doorslapen. Wat ben ik blij dat er nog meer mensen in hetzelfde schuitje zitten!

Maar om even mijn verhaal te doen:
    We hebben sinds 02-08-2008 een prachtige zoon Jason. De eerste 3 maanden was er niets aan de hand en sliep hij perfect. Daarna begon alle ellende... Het inslapen is niet het probleem. Het is het doorslapen. Hij wordt gemiddeld ieder uur wakker. Soms slaapt hij 3 uur aan een stuk om dan het volgende uur iedere 10 min wakker te worden. Nu begint er iets meer regelmaat in te komen. Hij gaat rond half 8 naar bed en slaapt dan tot 21.30uur dan wordt hij voor het eerst wakker. Vervolgens om 23.00, 01.00, 4.00, 6.00 en tussen 7 en half 8 staan we op. Helaas hebben we nog nooit het genot van doorslapen mogen ervaren. Ik ben niet heel lang op als hij wakker is, geef zijn speen terug en een slokje water en dan slaapt hij weer verder. Maar voor hoelang????
    We zijn nu bij de kinderarts om te kijken of er eventuele allergien in het spel zijn.
    Nou, het lucht in iedergeval al op om eens mijn verhaal te doen bij mensen die hetzelfde meemaken!
    Meiden veel sterkte vannacht! En ik ga proberen om hier ook vaker mee te schrijven (als jullie dat goed vinden..)

Groetjes Sharon

Deel Deze Pagina