Wij laten Thirsa regelmatig huilen. Vaak is het aandacht, want komen wij bij haar dan is ze stil. Bij mijn zoon en nu ook bij Thrisa, laten we ze 5 min huilen, dan er heen. Dan 10 min, dan er heen enz. Vaak haalden ze de 10 min niet eens en sliepen ze al. Misschien zielig, maar haal je ze er uit, dan weten ze dat gewoon. Zijn ze ziek of echt overstuur, dan is het natuurlijk anders. En ja die huiltjes leer je wel kennen. En david...die horen wij eigenlijk nooit meer. Alleen als er echt wat is. Of dit door onze aanpak komt? Het is natuurlijk zo dat iedere ouder het op zijn/haar manier doet. Elk kind is natuurlijk ook anders. Maar het is wel eens lastig. Groeten Friezin
He meiden, nou, net terug van m'n werk en wilde nog ff lekekr erelaxen voor ik in bed kruip, (anders slaap ik toch niet) en dus ff forummen. Maar pfff, zit al 10 minuten enkel te lezen @mams: gecondoleerd meid! Sterkte de komende dagen! @Bulldog: als het even kan gaat Thirza dus idd terug haar eigen bed in. Dat gaat de laatste twee weken eigenlijk altijd wel, ze heeft alleen van het weekend na haar verjaardag en maandag na de eerste keer zwemmen in haar leventje een deel van de nacht bij me gelegen, omdat ze zo onrustig was dat zelf slapen echt niet ging. @laten huilen: heeft hier eigenlijk nooit gewerkt, 't is een beetje alles of niets hier: OF ze brult en is overstuur en er is wat, (meestal dus getuige het feit dat ze na een jaar nog steeds niet doorslaapt) OF ze gaat gewoon rustig slapen, (of na ff jengelen). 's Nachts haar er niet uithalen resulteert in extreme krijspartijen, waarna we een uur bezig zijn om te troosten. Schiet niet op dus. En al zou het ondertussen wel werken: DAAR heb ik echt de fut niet meer voor @nachtvoedingen enzo: CB zei bij 7,5 maand al dat ik 'r maar moest laten huilen omdat ze nu toch heus wel zonder nachtvoeding zou moeten kunnen. Was ik een paar weken terug bij de dietist en die zegt: lekker voeden hoor, als ze aangeeft dat ze honger heeft. Je hebt gewoon de pech dat je een kind hebt met een klein maagje. Niet overvoeren dus en haar volgen, anders krijg je alleen maar problemen erbij... ondanks dat dat ook weer niet helemaal is wat je wilt horen, was dat wel fijne erkenning dat ik het dus prima doe Onze ervaring is dat als ze overdag goed eet, ze 's nachts minder nodig heeft, (maar het langste wat ze er 's nachts tussen heeft gelaten is 6 uur (sinds de nachten een probleem zijn is dat, en dat is dus sinds ze 4,5 maand is. Daarvoor sliep ze vanaf een week of 6 van 21-2 en dan na een voeding tot 7, en bij 2,5 maand ofzo van 19-2 en dan na een voeding weer tot 7). Hier ging het slapen trouwens wel even beter toen we bij bijna 6 mnd begonnen met bijvoeden. Maar Thirza meldde zich toen overdag dan ook elke 1,5 uur en 's nachts elke 2 uur... Nou, ik duik erin Hopend op een goede nacht, nu ze een dosis sleepzz achter de kiezen heeft EN een paracetamol omdat ze wat verhoging had.... (en ze heeft vrij goed gegeten bij de gastouder). We zullen zien... Trusten allemaal!
Nou we zijn er weer. Ben bij haar geweest. Had er een dubbel gevoel over...heb ooit 1 overleden persoon gezien.2 seconden en toen ben ik gillend weggerend(Ik verwachtte een dichte kist dus werd nogal overrompeld) Dus stapje voor stapje naar haar toegegaan. En het viel me mee. Voor en na het verzorgen mochten we bij haar. En het is goed zo...Ze heeft nu rust. Heb nog de babyborn die ze van mij had gekregen om mee te tutten en een foto van haar en Tygho weer mee naar huis genomen. Het voelt goed...Tuurlijk zijn we allemaal erg verdrietig maar het belangrijkste is dat na 8 jaar lang aftakelen, ze nu rust heeft. En die heeft ze verdiend!
Lieve Mams, gecondoleerd met het verlies van je oma. Het lijkt me zwaar om iemand 8 jaar lang te zien lijden, gelukkig heeft ze nu haar rust gevonden. Fijn dat je toch nog even bent gaan kijken, mij helpt dat altijd om het helemaal af te kunnen sluiten zegmaar. Het was vandaag klokslag 5 uur, maar wel aan 1 stuk gelukkig. Ik denk dat het ook te maken heeft met zijn oortje want als ik vraag waar hij pijn heeft wijst hij dat oor aan. Vanavond gaat hij later als normaal naar bed want we hebben nog een verjaardag. Hopelijk is hij dan nog gezellig en anders gaan we op tijd naar huis!
Mams: toch goed dat je bent gegaan? Ik vond het ook 'eng' destijds bij mijn oma, maar vond het ook wel weer heel fijn. Zij was trouwens ook al jaren aan het dementeren. Pff wat een lijdensweg. Hier een redelijke nacht, 2x er uit. En om 6 uur wakker, maar we moeten om 8.30 de vaccinatie halen dus da's niet zo erg. Hoop dat jullie een goede nacht hebben gehad meiden!
@mams: fijn dat je goed afscheid hebt kunnen nemen... En ik lees hierboven dus 2 redelijke nachten. Hier ging het wel. Ben er 3 of 4 keer uit geweest, maar ze ging wel steeds direct slapen. Heeft dus gisteravond van 19-23.45 geslapen, (bijna 5 uur dus!), maar daarna dus elke 2-2,5 uur. En ze wilde ook echt elke keer drinken... ondanks al het eten gisteren. Wat dat betreft lag ik me dus vannacht echt af te vragen hoe we dat kunnen doorbreken, want het eerste stuk trekt ze dus wel een eind door, waarschijnlijk omdat ze haar maag wel vol heeft. Maar daarna dus niet meer Ga dus iig vanavond proberen of ze als toetje een bordje pap wil, misschien scheelt dat nog. Want als ze eenmaal op bed ligt, krijgen we er echt niets anders meer in dan BV Zou mooi zijn als ze om 23 nog een papfles zou willen, want dan zouden we het ws wel weer redden tot een uur of 4-5. Iig ligt ze nu nog wel te slapen. Heb om kwart voor 6 nog gevoed en om 7 uur werd ze wakker doordat ze zich lag te verslikken. Bij me genomen en toen viel ze weer in slaap, dus na een kwartiertje weer zachtjes teruggelegd in d'r eigen bedje en toen zelf nog even liggen lezen lekker Dacht: die wordt om kwart voor 8 wel wakker dan, maar niet dus. Nou, lekker ff ontbijten achter de pc dus Hoe waren jullie nachten verder?
Rozemarijke, ik denk dat die papfles Thirza misschien wel kan helpen! Het is iig het proberen waard toch? Het is iig al positief dat ze van 19-23.45 aan 1 stuk heeft geslapen!
Hier weer een rot nacht, Quinn is veel aan het huilen geweest, na 1 1/2 gemopper en gehuil Quinn een flesje in bed gegeven. Maar ik was er al zo bang voor, op donderdag wordt hij zo uit zn ritme gehaald, ik eens even goed kijken of er een oplossing is, want dit is gewoon zielig Mams, wat goed dat je bent gegaan! Heb je een beetje kunnen slapen??
Ikke, verschilt het ritme van het KDV zoveel dan van thuis? Is een gastouder in dat geval geen optie?
Nou qua ritme verscheeld het niks, maar op dinsdag en woensdag zijn er totaal geen problemen, slaapt hij prima op het kdv Donderdag gaat hij een halve dag, vanaf half 1, als ik Quinn ga brengen dan valt hij slaap in de wagen. Ik ga altijd met het OV, Als we dus op het kdv aankomen, word hij weer wakker, en hij slaapt dus niet meer, en dan is het hele ritme dus weg
Goeiemorgen meiden. Dank jullie voor jullie lieve woorden. Ik heb vanacht geen oog dichtgedaan. We weten allemaal dat het goed is zo...dat ze nu niet meer hoeft te lijden. Maar toch heb ik het er moeilijker mee dan ik had verwacht. Al die jaren hoopte ik toch nog stiekem op 1 blik van herkenning voordat ze zou gaan. Ze was immers alleen nog het omhulsel van mijn oma...die daar heel diep weggestopt zat. Ik hoopte daar zo vurig op, dat ze een manier zou vinden om te laten weten dat ze ons zag. Afgelopen weekend heb ik dat gezien. Ze reageerde nergens meer op...totdat ik ging praten en Tygho geluid begon te maken. We zijn bij haar gaan zitten en ze keek naar ons. Ik zag pijn in haar ogen...maar ook een klein beetje herkenning. Samen hebben we dag oma gezegt, en oma een kus gegeven. Alsof we het onbewust toch al aan voelden komen. Strakjes komen mn neefje en zn vriendin op de koffie. Ze komen vanavond ook op Tygho passen als wij personeelsfeest hebben van Harmen. Het voelt heel dubbel om te gaan "feesten" Maar ik ben nu sinds ik op ben, alleen nog maar aan het huilen geweest...Dus ik denk dat we gewoon even moeten gaan.
Alleen wil ze dus geen fles meer als ze eenmaal in bed ligt Maar als ze 's nachts een fles zou pakken, zou ik dit dus direct doen, bij de avondvoeding een papfles geven... Maar we zijn idd al lang blij dat ze steeds langer gaat slapen dat eerste stuk
@Mams: is idd goed om ook wat afleiding te zoeken... maar logisch hoor, dat je het er moeilijk mee hebt! Dat mag er ook zijn!
Mams, zijn oma is een jaar geleden overleden nadat ze een hele tijd al aan het aftakelen was. Ik weet nog dat ik een jaar voor haar sterven al een beetje afscheid aan het nemen was. Ze herkende me af en toe nog wel maar alleen als ik met mijn moeder was en de vurige vrouw die ik kende was nergens meer te vinden. Toen ze overleed was ik 38 weken zwanger en precies 1 week voor mijn uitgerekende datum was de begrafenis. Ik had het hier heel moeilijk mee omdat ik haar nog zo graag had willen vertellen dat Lotte haar tweede naam Catharina is, dat was namelijk haar naam en de naam van mijn moeder. Nu hoop ik maar dat ze samen met mijn opa op een wolk zit te kijken en weer echt kan genieten van de familie die ze had. Ik ben niet gelovig maar op zulke moment hoop je maar dat je ongelijk hebt! En stiekem geloof ik dan toch wel een beetje Heel veel sterkte! Wederom wisselende nachten hier maar overwegend goed dus! Lotte heeft weer aardig geslapen. Ze werd om half 4 wakker en toen heeft ze een fles op. Om 4 uur sliep ze verder tot 7 uur! Niet verkeerd dus!!
mams, wat een prachtig afscheid dan toch eigenlijk gehad!... misschien is afleiding inderdaad wel even goed.. niet dat jet het moet vergeten, maar gewoon heel even je hoofd leeg en heel even aan iets anders denken! nogmaals sterkte! rozemarijke, je zult het al wel vaker verteld hebben.. maar begrijp ik het goed dat thirza gewoon vaak kleine beetjes eten nodig heeft? zou het ook snel verteren? elin, succes met prikken. gisteren heeft zoontje (dus de dag na het prikken) op het kdv van 08.30 tot 12.30 liggen slapen.. ze zeiden daar dat het komt de inenting.. zagen ze vaker. mooi vooruitzicht voor jou toch ? ikke, balen zeg als alles in de soep loopt door een halve dag kdv... hier is het ook zo dat als manneke te laat in zijn bedje ligt en daardoor bijv. kwartiertje in de auto slaapt dat ie daarna echt niet meer naar bed gaat.
@lob: ja, Thirza eet -voor haar leeftijd zeker- kleine beetjes. Als ze 150 gram warme prak eet 's avonds, heeft ze echt veeeeeeel gegeten en kijken wij onze ogen uit. Dat gebeurt trouwens wel steeds vaker, dus dat geeft wel hoop op betere tijden ook En ook qua BV gaat ze dus tegenwoordig vaak langer drinken, en dus neem ik aan ook grotere hoeveelheden drinken, dus ook dat geeft hoop Heb net ook bedacht dat ik vannacht eens ga proberen wat er gebeurt als ik haar twee borsten leeg laat drinken 's nachts, (kijken of ze dat wil... tot nog toe wilde ze dat nooit, dan zat ze na 1 kant echt wel vol). Eens zien of ze dat wil en of we dan iets langer kunnen gaan slapen
@mams => gecondoleerd met overlijden van je oma. Toch goed dat je er nog geweest bent Rozemarijke => Wat vervelend dat Thirza nog niet doorslaapt. Hopelijk wil ze vanavond pap en slaapt ze wat langer. Mijn zusje gaf haar dochtertje pyjamapapje van de nestle. Hier sliep haar dochter heel goed op. Mijn Thirsa is nu 5mnd en slaapt ook nog niet door. Misschien wil ik ook wel te snel hoor. Maar goed, de afgelopen dagen kreeg ze pap in de afgekolfde melk. Wilde ze wel hebben, maar echt doorslapen nee, het was 2.00 uur en 6.40 uur. Gisteren wilde ze de fles met pap niet hebben. Ik leg haar aan, en ja hoor mevrouw dronk. Vannacht was het 3.00uur. Ze werd ook niet rustig dus haar maar gegeven. Toen hoorde ik haar al weer om 6.50 uur. Dit weten te rekken tot 8.00 uur => mijn zoon was wakker geworden. Ik ben met hen naar beneden gegaan rond 7.30 uur en Thirsa in de box gelegd. Dat vond ze prima, dus echt honger had ze niet. Groeten Friezin
Zo prikje gehad hier. Heeft geen kik gegeven, ging ook lekker snel allemaal. Ligt nu lekker te slapen, Lob, ik hoop dat hij ook zo lang slaapt als jouw zoontje Hoeveel eten jullie kindjes dan op een dag? Hier als volgt. - 's ochtends half flesje melk (100 cc)+ halve boterham. - tussendoor 1 stuk fruit - tussen de middag: 1 boterham+100 cc melk - tussendoor: rijscrackertje+water of sap - 's avonds: 150 gram warme hap (rozemarijke hij eet ook echt niet meer, heel soms 200, maar meer niet, eet thirza wel brood of mag ze dat ook niet ivm allergie). - voor het slapen gaan: soms 50 cc melk.
Mams gecondoleerd & heel erg veel sterkte! En gewoon hier van je afschrijven, helpt misschien wel wat! Rozemarijke hier ook geen grote eter... denk dat er met avondeten max 100-150gram ingaat.. het CB zei echter dat het voor kids op deze leeftijd heel normaal is & niet abnormaal weinig ofzo... Hier een kort nachtje, maar ik was zelf pas om 01.00 op bed dus ook mijn eigen schuld hihi nu zit ik op mijn werk.. bah!
@Mams gecondoleerd met het verlies van je oma. Ik herken het dubbele gevoel heel erg van toen mijn opa overleed een jaar of 6 geleden. Toen overheerste gelukkig het gevoel van opluchting dat hij niet verder hoefde te lijden want hij was zichzelf al jaren niet meer door de demetie. Maar toch is afscheid nemen altijd moeilijk. De nacht was hier een ramp. Constant wakker en ze wilde alleen boven op mij weer terug in slaap vallen. Maar ze is nu op de griepprik aan het reageren want voor het eerst in haar leventje druipt het snot haar arme neusje uit. @Elin - bij het wakker worden bv - 45 minuten later een halve tot 1,5 boterham - tussendoor rozijntjes/soepstengel en af en toe zo'n volkoren koekje - 1 tot 1,5 stuk fruit en een boterham - bij het slaapje een beetje bv - rozijntjes/soepstengel - avondeten ze eetn een klein bakje vaak helemaal leeg en dat zal zo ongeveer 200 gram zijn - fles melk en/of bv voor het slapengaan Ze krijgt ongeveer 400 cc bv op een dag/nacht, en verder drinkt ze ongeveer 400 tot 600 cc erg verdunde diksap.