Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza eet hier vaak als volgt:
    's ochtends BV
    anderhaf uur later weer BV
    tussen de middag paar hapjes brood
    halverwege de middag paar hapjes fruit
    's avonds 100 gram warme prak
    BV als toetje
    voor slapen gaan nog BV

De laatste dagen gaat het dus eindelijk beter en is het als volgt:
    's ochtends BV
    anderhalf uur later weer
    tussen de middag 75 cc dikke pap van BV
    halverwege de middag 100 gram warme prak
    's avonds 50 gram warme prak
    Bv als toetje
    voor slapen gaan BV

En daar slaapt ze dus beter en langer op dat eerste stuk.
    Maar ik hoor hier dus meer kleine eters... om me heen zie ik dus allemaal kids (van dezelfde leeftijd als Thirza wel te verstaan!) die dus echt veel meer eten. Mijn neefje bijvoorbeeld eet als volgt (is 6 dagen ouder dan Thirza):

's ochtends papfles 180 cc
    uurtje later boterham
    halverwege ochtend 100 gram fruit
    tussen de middag boterham en fles melk
    halverwege de middag 100 gram fruit, evt tussendoortje als hij het niet trekt tot avondeten en water tussendoor of thee
    's avonds 150-200 gram warme prak
    toetje

Nou hoef ik Thirza echt niet op die hoeveelheden te hebben, maar overdag2- 3 keer BV en wat losse hapjes brood en fruit was wel heel weinig, en dan dus 's avonds nog steeds maar 100 gram warm eten eten. Maar gaat dus de laatste dagen beter en ze heeft net ipv tweede keer BV fruit met lekker veel granen erdoor gegeten, (70 gram ofzo) :) Dacht: ik maak het lekker kruimig met de granen, dat vindt ze aan de aardappel ook zo lekker. En dat werkte dus (in combi met haar laten spelen met een lepeltje :)).
    Tussendoortjes krijgt ze hier weinig, tenzij het eten echt helemaal niet wil, dan krijgt ze met een tussendoortje tenminste nog IETS binnen :)

2. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    whow devy, nog nooit een snotneus gehad? mijn zoontje is al 10 maanden verkouden.

eten:
    's ochtends: 180 ml melk + pap
    tussendoor: water + paar hapjes fruit (ca. 1/2 stuk)
    's middags: 2 boterhammen + ca. 150 ml melk
    tussendoor: sap + paar hapjes fruit (ca. 1/2 stuk)
    's avonds: ca. 150/200 gram groente + beetje yoghurt
    voor het slapen gaan: ca. 150 ml melk

hij eet best goed, behalve fruit... moet ie niet veel van hebben. als ie 's ochtends wel goed fruit op heeft, krijgt ie 's middags als tussendoortje een soepstengel.

3. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Zo Devy: Kyra drinkt veel! En als je rozijntjes geeft, laat je die dan eerst wellen? Ik wil ook rozijntjes geven, maar vind het een beetje eng, want ze zijn best hard. Kyra is natuurlijk al wat ouder dan mijn zoontje.
    Rozemarijke: die kids ken ik ook, die zo 3 boterhammen wegeten tussen de middag!
    Lob: jouw mannetje is best een goede eter, hij is toch heel licht? Hij eet wel heel goed!

Drinken jullie kids al allemaal uit een beker? Ik geef toch nog wel vaak melk in een flesje, water probeer ik uit een beker te geven.

Oh en hij slaapt nog steeds vanaf 9.30.

4. raspberry

Ik laat Thirza in bad oefenen met gewone bekers en dat gaat steeds gecontroleerder. Maar nog niet zo dat ik denk: Dat doe ik aan tafel ook ;) Kan m;n energie momenteel wel even beter gebruiken dan al dat soort troep op te ruimen, dus heb besloten daar vooralsnog nog even geen energie verder in te steken dan haar in bad steeds een bekertje te geven...
    Als ze iets anders drinkt dan BV, krijgt ze dat of uit de fles (dan krijgt ze van mij te drinken) of uit een tuitbeker (dan drinkt ze zelf, maar is nog niet meer dan steeds een enkel slokje).

@Elin: poeh, lekker, zo'n vrij ochtendje!
    Thirza krijgt hier straks pap en gaat dan ook op bed, (rond 13 uur), dus ben benieuwd hoe lang ze gaat pitten :) Dinsdag sliep ze 2,5 uur en dat is me vandaag ook best welkom :D

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier is het als volgt:

- 's ochtends 1/2 á 1 boterham met kaas
    - tussendoor klein potje fruit (iets van 100gram ofzo, maar vaak gaat dit niet op) of wat druifjes, appel of ananas o.i.d.
    - naar bed 120ml melk
    - smiddags wat lepeltjes soep en 1/2 á 1 boterham
    - tussendoor wat rozijntjes, koekje
    - 's avonds 100 á 150 gram warme prak met soms wel soms niet een toetje
    - naar bed 180ml melk

Verder drinkt hij (incl de melk) zo'n liter tot 1.5 liter sterk aangelengde ranja

6. LovelyDK

Kay drinkt overigens bijna altijd uit een rietje.. behalve zijn melk

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Quinn is overdag een prima eter, maar zijn avond eten is al vanaf het begin dat hij vast voedsel mag een drama.
    HIj lust weinig, en eet ook weinig.
    Ik maak me er al heel niet mee druk om, en iedere hap wat hij eet is mooi mee genomen, hij groeit goed, word zelf gezegt dat hij al naar de zware kant neigt :S gezeik vind ik, iedere keer dat hij ziek is valt hij af, dus hij kan het goed gebruiken vind ik

Hier ligt meneer op bed, ik ben nu heel benieuwd hoe hij gaat slapen. Ik moet straks naar curcus en oma komt oppassen, heb het hem nog niet verteld want iedere keer als ik het vertelde was hi zeker vroeg wakker, we zullen het zien

8. raspberry

Nou, de dame heeft hier net met smaak en gemak 100 cc dikke pap weg zitten werken (ik maak het zo dik dat het blijft hangen als ik het bakje opzij houd... ze vindt die textuur blijkbaar erg lekker :)). Daarna zelfs nog wat lepeltjes fruit van wat er van vanochtend nog stond en toen voor het op bed gaan nog even wat slokjes bij mij.... Ik sta helemaal versteld van hoe ze eet vandaag!
    Ze lust hier trouwens wel veel. Fruit is ze niet heel gek op, maar met de buikjespap erdoor lekker dik en korrelig gemaakt, vond ze het dus wel weer lekker. Losse stukjes lust ze altijd wel, (of misschien is dat enkel interessant om mee te spelen, de kattenbakkorrels, stukken papier, blaadjes die mee naar binnen gewaaid zijn: dat gaat immers ook allemaal in haar mondje ) maar daarvan gaat maar bedroevend weinig naar binnen.
    Maar van warm eten lust ze alles. Dat is dan wel weer fijn :) Helemaal nu we de laatste tijd gewoon vers gekookte aardappeltjes met een vorkje erdoor prakken... die stukjes en textuur vindt ze errug lekker :D

Tja, ik kan me er dus in principe ook niet heel druk om maken hoeveel ze eet, (elk kind is daarin natuurlijk anders: ik groeide vroeger als kool op enkel pap en bruine bonen met appelmoes,(pas met 2 jaar ging ik er andere dingen bij eten... toen begon ik met worteltjes van mijn moeders bord af te jatten, hahaha) mijn broertje at net als zijn zoon (mijn neefje van hierboven) en die groeide bijna niet...)
    Alleen als ze dan 's nachts zo'n honger heeft, is het wel erg jammer dat ze overdag dan slecht eet... teken dat ze het dan dus wel nodig heeft... Maar als wat ze vandaag doet een beetje door gaat zetten, heb ik hier goede hoop voor onze nachten :D

9. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    elin, gijs eet goed. is gek op warm eten maar ik geef wel potjes. vers lust ie dan weer niet... komt vanzelf wel.. ik heb liever dat hij nu eet omdat ie inderdaad maar iets van 7,5 weegt met 10 maanden. maar als wij eten dan proeft hij wel mee, en dat lust hij dan weer wel bijna altijd. ik ben net begonnen met water en sap uit de tuitbeker, melk en pap nog in fles. oh en ik vind die beker tip in bad wel heel goed!! want die oefen ik ook wel eens, maar dat is echt nog geen succes.

10. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @mams gecondoleerd!!

@truus ja het viel mee de behandeling zelf maar daarna wat een ellende..

heb niet alles terug gelezen heb ook geen tijd
    en van het weekend ook niet druk druk druk...

hier vannacht weer een drama..
    dinsdag was echt een uitschieter geweest jammer genoeg..

wou iedereen een fijn weekend wensen en hopelijk een paar goeie nachten erbij...

11. raspberry

Nou, ik krijg echt goeie hoop voor vannacht... Thirza heeft, naast vandaag al 70 gram fruit en 100 cc dikke pap, nu net ook al 140 gram warme hap op :$ Het kwartje is gevallen blijkbaar qua eten ofzo... ;)

12. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra drinkt nog vaak uit een flesje of tuitbeker maar ze oefent onder begeleiding met de beker als ik thee drink. Kyra is namelijk nogal gulzig en als ik haar een beker geef is hij binnen drie tellen leeg met maar 1 slokje in kyra's buikje en de rest over haar kleding. De reden waarom we nog het flesje hebben is omdat ze anders te weinig drinkt voor haar doen en dan krijgt ze van die stinkplas.

@Lob Het is inderdaad de eerste echte keer. Ze heeft één keer eerder een beetje gesnotterd maar dat was achteraf gezien toch echt geen verkoudheid.

@ Elin De rozijntjes wel ik inderdaad vaak, gewoon eventjes een kwartiertje in heet water mikken. Voor jouw kleintje zou ik het nog ietsje langer doen want ze schelen best wel wat maandjes.
    Volgende keer pak ik wel een ander merk want om uit te proberen had ik die van de Euroshopper gepakt maar daar moet ik erg vaak de steeltjes nog vanaf halen.

13. LovelyDK

Waarom wel je ze Devy? Mijn zoontje eet eigenlijk al maanden rozijntjes gewoon recht uit het doosje..

14. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey heeft vanmorgen 3 uur geslapen! en net ook nog een uurtje nadat ik 1 tabletje Kindival had gegeven. (Tip van mijn HA)
    En hij eet als een dijker vandaag, volgens mij maakt hij een inhaalslag!

15. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ze zijn dan net eventjes wat zachter. Degene die ik heb zijn niet zo zacht als die uit het welbekende doosje en ik merk dat ze ze dan een stuk beter opeet dan wanneer ik ze niet wel.

16. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Wij gaan zo naar de verjaardag, als meneer de pakketjesman opschiet!

Mams, ik hoop dat je ondanks alles een gezellige avond hebt!

Iedereen vast een fijne avond, en een goede nacht!

17. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    fijne nacht meiden! laten we hopen dat die kleintjes van ons het goed doen vannacht en ons ook nog een beetje laten uitslapen :)

18. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Iedereen een goede nacht gewenst!!

Quinn heeft vanmiddag toch 3 uur geslapen, even een kleine onderbreking omdat familie kamer olifant thuis kwamen, schrok hij wakker van, maar kon hem ook zo weer terug leggen en tot kwart voor 4 geslapen!
    Dus op zich goed

Na het eten een knijpfruit gegeven, hij kreeg vanavond niet eens zijn flesje op. Dus hij zal wel vol hebben gezeten haha

19. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Allemaal een goede nacht!!! Hier lijkt de VSM toch aan te slaan maar wil het niet te hard gaan roepen!

20. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Hier gisteren goed geslapen na de prik, vannacht ook, alleen vroeg wakker en ikzelf lag er te laat in, dus ben toch brak.
    Maar klaag niet, het patroon lijkt zich wel door te zetten.

Deel Deze Pagina