@Elin: nee maizena heb ik nog niet geprobeerd. Heb gehoord dat dat weer erg kan gaan klonteren waardoor het dan nog meer stuk gaat. @Sharon: ooh wat een erge nachten nog! Ben benieuwd of het van allergie komt of gewoon slecht slapen.
@mamvanjason: hier lijkt een koemelkallergie iig roet in het eten te gooien... en ik begin na afgelopen nacht en nu de eczeem aan het wegtrekken is, voorzichtig te hopen op ooit doorslapen Maar je bent beslist niet de enige Welkom dus...
@Beatrice: o, my, jullie moeten nog aan de tanden? Dat hebben we hier dan gelukkig wel gehad. Nummer 3 en 4 (boventandjes) waren het ergst. Dat was dus die nacht dat ze een nacht vrijwel niet geslapen heeft (van 12-2 na lang wiegen, en toen konden we haar in d'r eigen bedje leggen heeeeeeel voorzichtig, en van 4 tot half 6 op mijn buik. Ik heb zelf toen dus eigenlijk niet geslapen en toen kregen we dus die nacht met elke 3 kwartier een voeding er achteraan. Manlief heeft toen op een ander bed geslapen en ik op ons bed met Thirza naast me). Hopelijk geeft het minder problemen als ze wat groter zijn
ohw tanden, hou op schei uit, die waren hier ook zo'n drama. Hij heeft er een paar keer een oorontsteking van gehad, nou berg je dan maar. Mamavjason welkom hier zo, klinkt zo rot welkom. Maar goed wel fijn dat je ook hier even je ei kwijt kan Quinn heeft ook koemelkallergie en daarbij reflux (gehad) daardoor heel heeeeeel slecht geslapen.
dreames: hier hielp de maizena meteen. Een nachtje en het was weg. Rozemarijke: ik hoop met je mee! Mijn zoontje had ook reflux. Ik wens iedereen een goede nachtrust!
Kan ik me ook bij deze club aansluiten , of geld dat niet voor pasgeboren baby's ? .. Onze kleine is vrijdag 3 weken oud , en zodra hij zijn wiegje ook maar ziet of ruikt , gaan z'n ogen wagenwijd open en begint hij met huilen ! Overdag horen we hem niet , het is echt alleen s'avonds en s'nachts.. Hij heeft erg veel last van krampjes , en ook hier hebben we al middeltjes voor gekocht , maar het helpt niet. Harstikke sneu natuurlijk , want die kleine wurm kan er ook niets aan doen.. Ook zit ik met het probleem , fopspeen. Zodra hij zijn speentje heeft en ''bijna'' slaapt , flikkert dat ding eruit en zet hij het op een skreeuwen ! Nou loop ik dan een aantal keren terug naar zijn kamertje (nadat hij een half uur heeft gehuilt) om hem er weer in terug te doen , Maar na 10 keer op en neer ben je dat ook wel zat. Ik loop op dit moment op me tandvlees , omdat ik gewoon niet aan me rust toe kom , en mijn vriend ook niet.. Iemand tips , suggesties ?
Dames welkom bij de club! Nathalie, voor jou heb ik nog hoop Het is ook allemaal niet wat om van een warme veilig buik ineens alleen in een bed te liggen! Dat is eng, koud en vooral heel vreemd. Ten eerste zou ik hem niet laten huilen, hij leert hier nog niets van en zorgt alleen maar voor meer angst. Ten tweede ben ik veel te bekend met darmkrampen. Heel naar maar er zijn maniertjes. Je hebt natuurlijk alle middeltjes maar fietsen met de beentje en een bezoek aan een osteopaat hebben hier het beste geholpen. Ik weet niet hoe hij te wereld is gekomen maar als het een heftige bevalling was of een ks kan het zijn dat de eerste wervel beknelt zit. Dit zorgt voor darmkrampen! Een osteopaat kan dit los maken en sinds dat bij Lotte is gebeurd hebben we op dat punt echt een ander kind! Ik zou met een kruip zijn bedje lekker voorverwarmen, hem in slaap wiegen en er zacht bij zingen. Jouw ritme van lopen is hij gewend en daardoor een goede manier van in slaap vallen. Het laten huilen zorgt voor stress en stress zorgt voor meer druk op de darmen. Lotte heeft de eerste 12 weken ook vaak 's avonds bij ons beneden geslapen, gewoon op mijn buik om een extra gevoel van veiligheid te geven, het inslapen is daarna nooit meer een probleem geweest!
Oke dan weet ik dat ook weer ! Was de wanhoop al nabij.. Hij is ook nog maar net op deze wereld idd , ik ga het vanavond proberen naar zijn laatste flesje.. Heb net al 2 warme kruiken in zn wieg gelegen , en nu maar hopen op het beste. Bedankt voor de tips !
goeiemorgen hoe is het bij jullie gegaan? hier goed ben er maar 1x uitgehoeven.. echt heerlijk. hier zijn op dit moment kies 2 en 3 aan het doorkomen en nummer 4 zit er ook aan te komen...
goedenmorgen, Ben op werk (niet forum verslaafd ofzo) Hier Quinn alleen even om half10 wakker, even troosten en hij heeft de hele nacht geslapen! Heerlijk. bulldog, ohw ook lekker! Hopelijk kies nummer 4 er ook snel door heen en dan de drama voorbij
Nathalie hoe is het gegaan bij jou Ik heb voor juo ook nog wel goede hoop hoor. Je kindje is nog klein en moet nog aan alles wennen.
Bij ons niet een heel geweldige nacht... ze is 2 keer gekomen na de avondvoeding, maar wilde de tweede keer niet meer slapen. In eerste instantie leek het goed te gaan: ze werd wakker om kwart voor 4, ging spelen... maar na een half uur toch huilen, dus eruit en gevoed, en daarna was ze zo wakker als wat Na bijna 3 kwartier leek ze wat in slaap te vallen, dus geprobeerd 'r in bed te leggen, maar dat werkte niet. Nog een keer gevoed, en toen dronk ze weer hardstikke gulzig en toen is ze in slaap gaan vallen en kon ik 'r om kwart over 5 weer in bed leggen... al met al dus anderhalf uur bezig geweest, zoals overigens vaker de laatste weken @Nathalie: hier hielp infacol geven voor de voedingen aan erg goed, en dan halverwege even verschonen en boeren. Daarbij idd de osteopaat en verder gewoon lekker bij ons laten slapen. Nouja en op zo'n moment zelf fietsen met de beentjes enzo. Verder waren destijds de drama's bij ons te wijten aan het kiss-syndroom, dus je zou eens kunnen kijken of je meer herkent, (www.kiss-kinderen.nl) dan is een bezoek aan een osteopaat (www.osteopathie.nl) zeker op z'n plek... Wij hebben Thirza toen lekker veel in de draagdoek bij ons gedragen.
Ooooo wat een nacht! Om 11 uur lag ze al bij ons in bed en om 4 uur was ze klaar met slapen. We hebben haar wel bij ons in bed gehouden maar dat betekend vooral haren trekken en brommen. Ik zie trouwens ook echt op tegen de wintertijd die er weer aan zit te komen.... Rozemarijke, bij jou was het dus ook weer een gezellige nacht. Heb je al eens geprobeerd om haar een avondpapje te geven? Of kan dat nu niet door de testen voor KMA? Ikke: dat klinkt goed! Nu maar hopen dat het zo door blijft gaan.
Wij hadden weer eens een goede nacht. Van 23.00 tot 06.30. En ook nog eens in z´n eigen bed. @Nathalie, ik wil niet gemeen zijn hoor, maar het is echt normaal dat een kindje met 3 weken nog niet goed slaapt. Pas als het zo is met 6 maanden dan spreken de mensen van een 'slaapprobleem'. Dus ik zou met niet druk maken en als het zo is met 6 maanden, dan kom je nog maar eens terug hier hihi. Hoewel, ik hoop het niet voor je!! Succes!
@Beatrice: in het verleden wel eens geprobeerd, een papje, maar dat hielp voor geen meter, (tja, als het de KMA was die dwars zat...). En op dit moment mag het idd niet vanwege het dieet... pas als de granen weer terug zijn, zouden we het weer eens kunnen proberen, alhoewel ik meer verwacht van gewoon de rust die het dieet aan het brengen is... Maar jouw nacht was ook bagger zeg! Wel herkenbaar, dat het haren trekken en geluiden maken is als ze dan bij je in bed liggen... Pff, ik probeer haar dan altijd met mijn armen een beetje in te bakeren zeg maar Koppie onder mijn elleboog, een arm onder haar nekkie en om haar ene arm en andere arm zo dat ze d'r tweede arm ook niet meer vrij heeft. Helpt niet altijd, maar soms wel en dan valt ze ook wat sneller weer in slaap. O, pfff.... de wintertijd Wanneer begint die ook alweer?
Over 1 maand gaat de Wintertijd dacht ik in! Daar moeten we toch niet aan denken...dan zou het dus 3 uur zijn dat Lotte geen zin meer heeft!!
Hier begon de nacht veelbelovend. Heel de avond geen kik gegeven. Elf uur fles gegeven, daarna had hij om 1 uur weer honger, om 2 uur wakker en toen om 6 uur wakker. Dus toch weer een gebroken nacht. Wintertijd???? Hellupp, zit ik straks om 5 uur beneden. Beatrice: herkenbaar dat haren trekken. Dat doet mijn zoontje trouwens ook als ik hem de fles geef. Chebu wat een heerlijke nacht. Quinn heeft het ook goed gedaan. Een zo'n goede nacht en ik voel me weer opgeladen. Nathalie: ik heb mijn zoontje ook veel bij me gehouden en veel mee gewandeld in de wandelwagen.
Het begon gister niet veelbelovend maar ze heeft van 3 tot 8 doorgeslapen!!! Wel bij mij in bed (logeerde bij mijn schoonouders dus een tweepersoonsbed voor mij alleen) maar wat een genot zeg! Dat haren trekken herken ik helaas ook. Gisteren probeerde ik of ze nog eventjes terug naar bed wilde 's middags maar in plaats daarvan heeft ze me gemept, aan mijn haren getrokken en in mijn tepel gebeten (auw). Na dat een half uur vol te hebben gehouden ('nee Kyra, zachtjes doen, dat is niet lief') heb ik het opgegeven en gingen we weer naar beneden. Ik hoop dat ze het vanavond weer zo goed doet, en jullie kindjes ook.