Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Kruidvat kan je qua dikte vergelijken met Huggies, misschien wat stugger maar kunnen een hoop hebben.
    Joey heeft maat 5 en daar haal ik altijd de Jumbopakken van, daar gaan er 72 in voor 13,99. Vaak haal ik ze in de actie, 2 Jumbopakken voor 25,00 en dan heb ik er 144.
    Op het KDV hebben ze deze ook en Joey heeft nooit uitslag, behalve als er een tand dwarszit.

Zijn oortje blijft viezig, en hij heeft er best last van. De druppels hebben 2 dagen inwerktijd nodig, dus het is nog even afwachten!

Wij gaan zo naar mijn schoonvader dus ik ga mij even aankleden!
    Vanmiddag gaan we naar Coole Piet toe, Joey roept heel het weekend al om "Piettjuhh" !

Iedereen een fijne dag!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoihoi,

hier ook best een goeie nacht: Thirza had wat moeite om in slaap te komen en sliep uiteindelijk dus pas om kwart over 8. Meldde zich toen om 11 uur en om 2 uur. Toen heb ik geprobeerd of ze toch zonder voeding wilde gaan slapen, maar na een uur op en af maar opgegeven, even verschoond en toen heeft ze eerst tot 7 uur geslapen en toen nog door tot 9!!!

Hier heeft ze trouwens 's nachts Huggies om, die houden het redelijk, (alhoewel ik wel echt MOET verschonen, merk ik de laatste tijd, als ze 's nachts 2 keer drinkt nog, maarja: dat zou geen enkele luier houden).
    We hadden eerst pampers, maar die houden echt never nooit, ondanks de belofte op de verpakking. Die hebben we dus voor overdag, want die zijn wel lekker soepel.
    Alle goedkopere merken bevallen hier totaal niet, maar da's vooral omdat ze zo stug zijn en Thirza dan gelijk begint te miepen :( Ze heeft daar blijkbaar last van.
    Nouja, ik haal gewoon altijd in de aanbieding een enorme partij luiers, heb nu een stapel huggies liggen van 2 voor 12 euro en een stapel pampers nog van 2 voor een tientje :) Zo kan het dan nog wel uit... ;)

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier ook altijd kruidvat pampers, bevallen erg goed... alleen snachts moet ik ook echt verschonen anders is hij ook drijfnat!

Was vannacht dus ook het geval grrr.. echt een klote nacht hier gehad met een nachtelijke helemaal verschoon partij waardoor meneer later pas weer 3 kwartier later in slaap viel, wat een gedoe zeg...

4. LovelyDK

Dit terwijl hij trouwens overdag echt onwijs lang en goed slaapt.. gister om half 12 erin en heb hem om half 5 (!!!) wakker gemaakt, dat is toch wazig?!

5. ProudMum

Lovely, ik kreeg gister te horen dat ik Joey overdag minder moet laten slapen zodat hij de nachten wel goed gaat slapen.
    Toch zou ik het bij jouw ventje ook eens proberen

6. LovelyDK

Truus dit staat hier volkomen los van aangezien mannetje altijd al slecht slaapt en pas sinds 2 weken zolang 's middags slaapt...

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Mischien geeft hij zo wel aan dat hij snachts slaap te kort komt?

Ik ben van mening dat je middag slaap en nachtslaap niet los van elkaar kunt zien.
    Wanneer een kind smiddags slecht slaapt, trekt dat door naar de nacht.
    Maar een kind dat alleen snachts slecht slaapt valt vaak smiddags als een blok in slaap.
    Als je kind 5uur slaapt smiddags dan bouwtie heel veel energie op!
    Dan issie of niet moe bij bedtijd, of al heel snel weer uitgeslapen.
    Bedenk eens dat bij ons 8uur als complete nachtrust gezien word!

Ik zou proberen om je kleine rond 1 uur weg te leggen, en hem met 4 uur eruit te halen.

8. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Hier is het juist zo sinds hij overdag goed slaapt, hij 's nachts ook beter slaapt, maar okay 5 uur achter elkaar is wel lang.
    Als mijn zoontje laat op de dag slaapt, wek ik hem altijd om uiterlijk 16.15.

Wij gebruiken pampers en huggies, pampers voor 's nachts. Zoontje lekt er niet in door. In Huggies is hij 's nachts altijd nat.

9. 078mama

078mama Niet meer actief

Lotte slaapt 's nachts ook beter als ze overdag veel en goed heeft geslapen. Ze ligt er nu al 2 uur in dus wieweet is het een goed teken voor vannacht. Dat mag ook wel na afgelopen nacht!

10. raspberry

@DK: het klinkt alsof je mannetje door begint te krijgen dat ie langer achter elkaar moet slapen, maar nu dag en nacht alleen nog een beetje omdraait... Heb je al geprobeerd wat er gebeurt als je hem na max 3 uur bijvoorbeeld weer wakker maakt overdag?

Hier heeft madam ook een lekkere middagdut achter de rug, nu echt helemaal helemaal zelf in slaap gevalen... Toen ik 'r weglegde gaf ze even een huiltje, toen de deur dichtging ook weer en een kwartier later hoorden we d'r even brabbelen. In totaal heeft ze dik 2 uur op bed gelegen, dus denk dat ze anderhalf uur geslapen heeft. Erg fijn om te weten dat ze dus begint te leren om zelfs als ze wat langer wakker in bed ligt, weer zelf in slaap te vallen :) Doet ze 's ochtends dus ook de laatste paar dagen, dan leg ik 'r om 7 uur nog even terug en na wat gebrabbel valt ze dan toch nog lekker in slaap. Begint een beetje gelijk op te gaan met de nachten die ook wat rustiger worden, heb ik het idee. Ben benieuwd hoe het er over een maandje ofzo voorstaat :)

Wel grappig trouwens hoe verschillend de meningen over de merken luiers zijn.... (En dat het ene kind dus vreselijk doorlekt in het ene merk en het andere totaal niet).

11. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Nou gisteren was het wederom een complete ramp met dank aan de griepprik. Maar ja we weten in ieder geval waar het aan ligt. Wel kan ik haar steeds beter in haar eigen bedje leggen. Ik moet er wel in eerste instantie bij zitten (en dan bedoel ik ook echt in haar ledikantje). Is het toch nog ergens goed voor dat ik zo klein ben hehe.

12. 078mama

078mama Niet meer actief

Rozemarijke: Wat is ook alweer die site voor homeopaten?

13. raspberry

www.vhan.nl als het goed is :)

Hier vanmiddag weg geweest naar mijn schoonouders, waar ook zwager en zwager+schoonzusje met kind waren, dus best druk, maar vooralsnog lijkt Thirza zich er goed doorheen geslagen te hebben :) We krijgen het zelf ook steeds beter in de vingers, (dus: eerst lekker iedereen op afstand houden en naast ons op de bank laten spelen tot ze aangeeft op de grond te willen), maar ze gaat zelf ook steeds beter dit soort situaties handelen en alle prikkels verwerken. Ze is dus gewoon rustig gaan slapen net, en ligt inmiddels 20 minuutjes erin. Over het algemeen meldt ze zich binnen een kwartier wel weer als ze niet kan slapen, dus ben benieuwd naar vannacht :)

@Devy: haha, ik heb ooit ook wel bedacht dat het handig zou zijn als ik met Thirza in d'r eigen bed kon liggen, maar met mijn gemiddelde lengte en postuur ben ik bang dat ik door het ledikant ga zakken, (1.72 en 61 kilo) :D Toch maar nooit geprobeerd dus...

14. 078mama

078mama Niet meer actief

Rozemarijke: Ik heb een homeopaat een mail gestuurd! Ben benieuwd...

15. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wat goed van Thirza dat ze beter om kan gaan met al die prikkels. :) Laten we hopen dat het een goede nacht wordt.

Ik ben (met halve centimeter smokkelen, afronden naar boven mag toch wel ;) ) 1.57 en om en rond de 50 kilo, soms een kilotje meer soms minder, dus met enige moeite kan ik zelfs naast Kyra liggen. Het is alleen niet erg comfortabel maar het is een stuk minder erg dan naakt een regendans rond het huizenblok wat ik ook best zou overwegen als het hielp.

16. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    ha ha.. devy.. ik zie jullie al samen in het ledikantje liggen. lijkt me best grappig!

vannacht was hier ook weer slecht. na een hele week doorgeslapen te hebben waren wij er zo goed als zeker van overtuigd dat die man ons geholpen had. dat kon toch geen toeval meer zijn.... gijs heeft de afgelopen week meer doorgeslapen dan de afgelopen 10 maanden. maar nu ging het dus toch weer mis, maar hij heeft ook enorme last van weer! 2 doorkomende tandjes dus zou het dat dan weer zijn?
    ik weet het niet meer, maar ik moet zeggen dat ik me toch een heeeel stuk meer mens voel door dat weekje lekker slapen.

17. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    :( we hadden een mooi ritme, maar Quinn is gisteravond gillend wakker geworden van de oorpijn, zo verschrikkelijk hart verscheurend. De buisjes doen wel hun werk (denk ik) want op een gegeven moment kwam er allemaal vocht uit zijn oren lopen.
    Zolang hij niet ligt gaat het wel goed.

Vanacht had ik Quinn bij mij genomen, nou geen oog dicht gedaan natuurlijk, snap niet hoe sommige dat doen hoor met een kleine in bed, ik lig zo wat in de muur, en krijg iedere keer schoppen en handen in mn gezicht.

Nou ga eens kijken hoe en wat met zn oortje, weet eigelijk niet zo goed wat ik ermee moet nu, iemand tips??

Ga maar weer eens verder met koffie

18. ProudMum

Aiii Quinn en Ikke!
    Wat een rotnacht!
    Joey begon donderdagmiddag en zaterdag was het zo erg dat we naar de HAP zijn gegaan. Tot die tijd heb ik om de zoveel uur een zetpil gegeven tegen de pijn. Volgens de HA mogen ze gewoon naar het KDV, tenzij ze echt niet lekker zijn, logisch natuurlijk! Maar het KDV mag Quinn en Joey niet weigeren door het oor.
    Heeft hij koorts of verhoging? Ik zou gewoon even de HA bellen voor druppels, kan nooit kwaad!

Sterkte meid, hartverscheurend is het he!

19. raspberry

@Beatrice: nou, ben ook benieuwd :) Zit er hier nu over te denken om toch binnenkort nog weer eens naar de homeopaat te gaan, want vannacht was 10 keer bagger :( Ben er 6 keer uit geweest en heb 4 keer gevoed... Nou zijn we al een eind verder dat ze in drukke situaties zelf beter uit de voeten kan en is het al heel wat dat ze elke keer wel zo weer verder sliep (na voeden dan, of na haar bij me te nemen, troosten in bed of op haar kamertje ging niet), maar als we dit als effect hebben van het dieet en de homeopaat, zou je denken dat we ook nog wel wat verder kunnen komen :)

@Devy: haha, zie je al liggen :) Dansen ook trouwens,

@lob: zou toch denken dat het tandjes zijn dan hoor... en tja, daar slapen een heleboel kindjes erg slecht van. Maar als je dan een week goed geslapen hebt, geeft het ws wel weer een beetje het gevoel van terug bij af te zijn, of niet? Heb ik hier iig wel als het een tijdje beter gaat en dan ineens weer slecht, (zoals na vannacht).

@Ikke: pff, wat een rotnacht! En over dat bij je nemen: ik heb ook erg veel moeite om dan te kunnen slapen hoor... :( Als Thirza eenmaal slaapt, wil ik na een half uur tot uur wel eens in slaap komen, maar vaak ook niet. En, daar komt bij, jouw mannetje is natuurlijk wel ff een stuk groter dan die mini-mensjes van ons nog...

@Truus: hoe is het nu met Joey dan?

20. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Truus. nee Quinn heeft geen verhoging ofzo. Hij is wel weer goed verkouden, hijgt en hoest.
    Ga zo maar even de ha bellen, misschien weten die wat ik moet doen

Deel Deze Pagina