Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wij hebben vanmiddag afscheid genomen van oma.
    Tygho was bij een vriendin ondertussen.
    Samen hadden we een mooie tekening gemaakt voor oma.
    Die hebben we samen met wat werkjes van mn nichtje aan een roos gemaakt die bij oma in de kist is gegaan.
    Ze hadden oma heel mooi opgebaard, maar je kon nu duidelijk zien dat ze zondag heel erg hard gevallen is.
    Grote blauwe plek op dr wang.
    Word er gewoon verdrietig van als ik bedenk hoeveel pijn ze nog heeft gehad die laatste dagen.
    Het was een hele mooie dienst, met lachen en huilen.
    Erg persoonlijk en indrukwekkend.
    Al die jaren van zorgen en verzorgen...Het is nu echt voorbij, we kunnen nu echt naar de toekomst kijken.
    Maar ik heb nog niet het gevoel dat ik dat wil...

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    pfffff zit even in een putje, kreeg vanmiddagt te horen dat mijn broer hoogst waarschijnlijk een beroerte heeft gehad! Ik heb eigelijk bijna geen contact met hem, maar dit is me niet in de koude kleren gaan zitten.
    Weet even niet hoe en wat op het moment wat ik er mee moet :(

3. 078mama

078mama Niet meer actief

Ikke: Jeetje dat is niet niets zeg! Hoe gaat het nu met hem?

Mams wat fijn dat je waardig afscheid hebt kunnen nemen. Ik hoop dat je haar herinnerd zoals ze was voordat ze ziek werd.

Lotte was vandaag uber vrolijk. Ik hoop dat het in de nacht ook zo is

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Mams: fijn dat je goed afscheid hebt kunnen nemen en nogmaals sterkte de komende tijd...
    @Ikke: sjonge, jullie krijgen echt wel een enorme partij ellende te verduren he? Wat een naar nieuws, en ik denk juist als je geen contact hebt, des te meer impact... :(

Hier een goeie middag gehad, Thirza was vrolijk en goed te genieten, ik heb suikervrije speculaas gemaakt en suikerbeestjes en spullen gekocht voor suikervrije marsepein, pepernoten en taaitaai. Gaan we de komende dagen mee aan het experimenteren :)
    Slapen gaan ging wat moeizaam. Ze had vanmiddag, na een lekker bakje pap om 2 uur, niet al te best meer gegeten, maar wilde eenmaal op bed dus nog 2 keer drinken. Of dat nou honger was of niet helemaal lekker, was me niet helemaal duidelijk, maar ben dus benieuwd ook hoe het hier vannacht zal gaan.
    iig: weltrusten, ik duik erin :)

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Morge,
    Hier al weer vroeg dag! 5 uur werd Quinn al weer wakker, duidelijk te merken dat hij niet zijn volledige dosis Sleepzz krijgt, hethad gister binnen moeten komen, maar niks, hopelijk vandaag!
    HIj krijgt nu 2x per dag sleepzz, maar we merken duidelijk verschil.

Verder heb ik redelijk geslapen, is vandaag erg afwachten wat de arts zegt, dus hou de hele dag mijn telefoon angstvallig in de gaten

Oef ik ga er snel eentje puffen hier, hij is weer lekker benauwd :(

6. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    kom me hier ook maar aansluiten,

rayan is 2 en weigert te gaan slapen wanneer het moet.
    hij blijft wakker totdat mama naar bed gaat en slaapt alleen met mama.

valdispert geprobeert en vsm die tabletjes. niks helpt.....dus alle goede tips zijn welkom

7. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    goeiemorgen

@ikke jeetje dat was weer vroeg hopelijk komt de sleepzz vandaag binnen!

@mams fijn dat je afscheid heb kunnen nemen en sterkte de komende tijd!

@rubie welkom hier slaapt hij helemaal niet in zn eigen bed?

hier was het een echte drama nacht hij lag er om 8:15 en sliep om half 9 maar werd weer om half 10 walkker..
    hij is verkouden geworden dus had moeite met ademen en hij had last van buikpijn van de rode kool...
    bij ons in bed heb ik hem wel 15x horen huilen ....

achaj hoef maar een halve dag te werken dus dat trek ik wel haha...

8. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hi allemaal!

Ruby, helaas welkom hier meid!

Hier een klote nacht!
    Vanmorgen bij de HA geweest voor Joey's oortje en het slapen ter sprake gebracht. Antwoord; even doorbijten er ermee leren leven!

9. raspberry

@Truus; nou, daar heb je wat aan zeg :( Zal ik het even vertalen voor je? ;) Huisarts bedoelt eigenlijk te zeggen: We weten eigenlijk helemaal niet wat te doen met kids die niet willen slapen, maar dat durven we niet toe te geven, dus we zeggen gewoon dat u maar even door moet bijten en dat ie vanzelf wel een keer wel gaat slapen...

@Ruby: heeft ie altijd zo slecht geslapen?

Hier geen beste nacht :( Het duurde eerst een uur voor ze sliep. Toen ging het in eerste instantie wel aardig, werd na 3 uur wakker en toen weer na 3 uur en toen was het feest :( In bed leggen ging elke keer wel goed, maar na een kwartier/20 minuten was het huilen-brullen-krijsen. Zucht... geen idee wat er nou was, maar na 2 uur was ik het zat, (toen was het inmiddels 4 uur) en heb ik 'r maar even bij me gepakt. Ging niet slapen, maar werd wel rustig en begon uiteindelijk te kletsen, dus toen heb ik 'r opnieuw in bed gelegd, waar ze verder ging liggen kletsen en na een kwartiertje gebrabbel in slaap is gevallen, tot kwart voor 8 vanochtend, (we werden wakker van 'r, en dat voelde als half 6 ofzo :().
    Leuke is dan ook nog dat manlief vannacht liep te roepen: Laat 'r nou maar brullen, ze moet het toch een keer leren. Ja, schat, maar er IS gewoon wat, alleen weet ik niet wat... Als ze lag te manipuleren, zou ze het direct als ik 'r wegleg wel op een brullen zetten... Handig dus, als je het niet eens bent :( Voel je je zo lekker gesteund als je voor de zoveelste keer je bed uit kunt kruipen :(
    Ze is nu wel redelijk vrolijk, maar er hoeft maar weinig te gebeuren of ze zet het op een jengelen...
    Ze heeft dan net wel voor de eerste keer aan 1 hand de kamer doorgelopen, dus of dat het nou is...?

10. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    nou rayan sliep als baby eigenlijk gewoon goed,maar sinds een jaartje wil hij niet meer alleen slapen.
    om zelf maar een beetje nachtrust te krijgen heb ik hem maar bij mij in bed gepakt.

over 3 weken krijgt hij een nieuw bed en gaat dan bij zijn grote broer op de kamer slapen. hoop dat ik er dan weer een ritme in krijg.

het rare is alleen dat hij op het kdv gewoon gaat slapen zonder tegen stribbelen.en thuis word hij helemaal hysterisch.

11. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    dees sterkte met je broer hé.

12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hé Ruby, welkom (jammer genoeg)
    Balen zeg dat Rayan zo slcht slaapt!!

Ik heb nog niks gehoord over mn broer, pfff zit helemaal in de zenuwen :(

13. ProudMum

Ruby, is het niet zo dat als Ryan ziet dat andere kindjes gaan slapen dat hij ook wilt?

Ikke, ik ga NU pben!

Rozemarijke, idd dat zullen ze vast wel zo bedoelen, maar daat schiet ik niets mee op natuurlijk! We gaan over 2 weken registreren en dan wil ik niet als een lijk erbij lopen!

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    je hebt al weer pb terug ook!

argg ik moet eigelijk wat doen hierzo, maar heb er geen zin in

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    JEetje ikke ik lees nu pas van je broer.
    Heftig zeg meid:(
    *dikke knuf*

Ruby, welkom!

16. ProudMum

Mams, hoe is het met jou?

17. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hi meiden,
    Ikke, ik vind het echt zo naar voor je.... wou dat ik wat kon bedenken om te doen........ kan nu niets meer dan sterkte wensen en ik hoop dat jullie redelijk nieuws gaan krijgen... Hoe jong is je broer?

Mams, fijn dat het afscheid mooi is geweest, hoe voel je je nu?

Ruby, helaas ook welkom! Wat een gedonder eigenlijk he dat ze zeggen dat kindjes na een jaar gaan doorslapen.... grrrr.. valse beloften noemen we dat! En tja, dat je kindje op het KDV wel slaapt is natuurlijk niet verassend. Onze dochter slaapt altijd door als ze logeert en heeft nooit driftbuien op KDV. Ik denk dat onze kindjes bij ons het meest de grens op zoeken omdat ze zich veilig voelen. Eigenlijk dus een compliment maar lastig is het zeer zeker!

Rozemarijke, dank nog even voor je inbreng op dat andere topic!
    En lastig zeg dat jij en manlief het niet eens zijn, want dat maakt dan dus ook dat jij er elke keer uit moet.... Gelukkig zitten we hier wel op 1 lijn alleen is hij in de nachten consequenter dan ik en pakt hij het meeste in de nachten op. Overigens ook twee voor ons slechte nachten achter de rug. Beide nachten heeft ze een uur liggen huilen....... daarnaast worstel ik behoorlijk met die net ontstane driftbuien... werkelijk het lijkt wel of de duivel er ineens in geslopen is.......

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    BEdankt voor het vragen meiden,

Met mij gaat het vrij redelijk.
    Heb voor mijn gevoel wel redelijk afscheid genomen.
    Had haar graag nog 1 laatste kus/aai/knuffel gegeven als bewust afscheid maar dan wel levend.
    Toen ze al overleden was durfde ik haar niet meer aan te raken.
    Dus dat laat op een of andere manier toch een gevoel dat ik het niet af heb kunnen sluiten achter.
    Maar het is goed zo.
    Dat ze nu eindelijk rust heeft, dat is het belangrijkste.
    Haar kamer in het verzorgingstehuis is leeg en krijgt morgen al een nieuwe bewoner.
    Het leven gaat door...Dat blijkt.
    Wij gaan ook door!

19. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ikke heb je al wat gehoord?? Wat onwijs erg zeg!!
    Mams, gelukkig heb je er vrede mee dat ze nu rust heeft.. heel veel sterkte nog de aankoemnde tijd!
    Ruby, welkom.. helaas :(

Hier een mwa nacht... weet niet meer hoevaak het was en hoelaat het was haha het was iig een aantal keer! Ik ga een peuterbedje aanschaffen & meneer daarin leggen, kijken of hij aan een eigen bedje kan gaan wennen..

Rozemarijke, waarom zou het eraan liggen dat ze aan 1 handje loopt? Er is niet altijd een oorzaak, wss had ze gewoon geen zin om te slapen ofzo?

20. raspberry

@Vlindertje: graag gedaan :) Enneh, haha, welkom in het tijdperk van de dreumes-ouder :) Voor Thirza zal dat ook wel niet lang meer duren, ze kan nu al als een echte dramaqueen staan te uh-uh-uh-en aan je broekspijp. Als je dan gewoon niet reageert, gaat ze na nog een tijdje zeuren zo ineens weer hardstikke vrolijk spelen. Ze weten het al dondersgoed :)
    Maar gezien zowel mijn karakter als dat van mijn man, verwacht ik hier een flink eigenwijze en dwarse fase...
    (Mijn moeder gaf mij soms gewoon paradoxale opdrachten als: Je MOET je jas aanhouden. Dan was ze verzekerd dat m'n jas snel uit ging, hahaha.
    Overigens: ken je die reclame nog van die dwarse dreumes die een driftbui krijgt in de winkel, en dat mammie die nog eens 10 keer zo erg na gaat zitten doen? Is erg lachwekkend, maar wil serieus wel helpen als het echt heel erg is en je weglopen/alleen in sop gaar laten koken even te heftig vindt :)
    Richting de 2 jaar riep ik vaak tegen stiefzoon: Pas maar op, dat kunnen wij veel beter en dat ga je zien ook, als je niet snel ophoudt :) Inmiddels zijn beide stiefkids echte engeltjes weer, (en dat horen we ook van anderen), dus het is echt van voorbijgaande aard (als je tenminste consequent blijft en je niet laat regeren door die buien ;)).

Inmiddels nog een goed gesprek met mannetje gehad: hij communiceert een beetje gebrekkig en is het niet zozeer oneens met me, alswel dat ie zich zorgen maakt, omdat ik gewoon nog steeds wel *#@^-moe ben :(
    Zal wel aan z'n ADHD liggen, hij krijgt dan gewoon niet fatsoenlijk uit z'n mond wat ie nou bedoelt... Morgen heeft ie een gesprek waarin ie de definitieve uitslag krijgt van z'n diagnostisc traject, plus een behandelvoorstel, en ik hoop dus dat de medicatie die hij ws zal krijgen, (hadden ze hem al even op voorbereid) ook wat dat betreft meer rust gaat brengen :)...
    Pff, tropenjaren dit zeg, een rotzwangerschap, dan dit jaar met Thirza en dat alles met een man naast je zijde die ADHD heeft en voor wie je dus van alles loopt te ondervangen de hele tijd :(
    Ik hou mezelf maar voor dat als ik dit kan, ik werkelijk waar ALLES kan, hahaha. Is het tenminste nog goed voor m'n zelfbeeld, :D

Nou, moet met een kwartiertje weg om te werken zie ik...
    Hier hebben we inmiddels bedacht dat Thirza het vannacht wel eens koud kan hebben gehad, dus ze krijgt vannacht een velours-pyjamaatje aan en een slaapzak met mouwen (haar kamertje is nogal tochtig) en als het vannacht nog zo'n drama is, trek ik er een extra deken bij uit de kast, heb ik bedacht...

Deel Deze Pagina