Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 078mama

078mama Niet meer actief

Rozemarijke: In het begin bedacht ik me iedere ochtend weer wat de reden was van het slechte slapen van die nacht. Tanden, honger, dorst, oorpijn, koud, warm, te donker, te licht, te veel prikkels, te weinig prikkels, te veel geslapen overdag, te weinig geslapen overdag enz enz enz. Inmiddels heb ik me erbij neergelegd dat er soms iets aan de hand is maar meestal niet. Lotte is gewoon een slechter slaper....PUNT.... Ik zeg dit omdat ik dit ook bij jou herken. Misschien als jij je erin berust dat het gewoon zo is dat het dan voor je man ook makkelijker is. Zie het niet als kritiek hoor maar meer als meedenken.

Hier was de nacht wel aardig! 1 keer wakker maar dan wel weer 2 uur...

2. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Rozemarijke, dank voor je opbeurende woorden.
    IK heb het er net op KDV over gehad en wat ze daar doen is even kort aan haar benoemen wat er gebeurt (bv Julia, je bent nu boos en dat mag) en het dan verder negeren tot het over is. Ik hou in mijn achterhoofd dat het idd een fase is en het overgaat als we maar consequent zijn. Wat Thirza nu doet deed JUlia rond die leeftijd dus ook, aan je benen hangen en jengelen. Ik denk dat ik haar toen misschien een beetje teveel verwend heb en dat ze nu dus echt op zoek gaat naar de grenzen en deze ook van ons moet krijgen.
    En jaja, ik ben er vanochtend mee begonnen. Toen ze uit bed kwam wilde ze niet aankleden en groot protest. Na twee keer waarschuwen heb ik de deur van haar kamer achter me dicht gedaan en uitgelegd dat ik na 5 minuten zou terugkomen en dat we dan weer gingen aankleden. Pfoe, vond ik heel wat, echt nog nooit gedaan. Dus ik 5 minuten naar beneden..... echter toen ik boven kwam leek het weinig indruk op haar te hebben gemaakt, ze zat gewoon te spelen in haar kamer...... (normaal wordt ze erg boos als ik haar alleen laat), maar nu.... dikke pret, grrrr

3. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    ikke, wat erg zeg! ik duim voor goed nieuws.

mams, fijn dat afscheid mooi was.

bulldog, heftig nachtje weer! hopelijk vannacht beter.

truus, nou lekker zeg zo'n antwoord!

rozemarijke, ik denk ook dat er niet altijd wat is hoor. gijs gaat ook niet meteen huilen maar als hij wakker is en niet kan/wil slapen gaat ie huilen.

ruby, helaas welkom! zwaar he?

vlindertje, ik las gisteren jouw topic over jullie kleine duiveltje (;)) en ik ben het hardop tegen mijn vriend gaan lezen... kunnen we ons vast voorbereiden voor wat nog gaat komen. nee, serieus.. heftig hoor meid!! vind dat je er knap mee omgaat!!

dk, spannend! heb al heel vaak gehoord dat dit zou kunnen werken, en voor jouw manneke misschien ook wel duidelijker... nieuwe bedje.. nieuwe manier van slapen?

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ja precies... we zullen zien :)

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Mams Fijn dat het een mooi afscheid was, dat scheelt wel een stuk in de verwerking heb ik gemerkt.

@Ikke veel succes met je broer, ik hoop dat je nu al wat meer weet.

Ik heb net van het consultatiebureau een uitdraai van een werkboek voor kinderen met slaapproblemen meegekregen. Ik heb het doorgelezen en mijn haren staan nu al recht overeind. Het komt erop neer dat ik Kyra moet laten krijsen en niet eens moet kijken hoe het gaat al krijst ze uren achter elkaar. Oh en verschonen als ze gespuugd hebben van kwaadheid mag wel maar alleen als ze stil zijn. Ik vraag me af hoeveel dagen ik dan moet wachten voordat ik haar mag verschonen. Tegen de tijd dat ze stil is is het omdat ze van de dorst en honger bewusteloos is geraakt. Jullie merken het al, ik ben er niet echt van overtuigd.

6. 078mama

078mama Niet meer actief

Je kunt je kind ook gewoon gelijk een tik geven! Dat is sneller dan deze methode maar komt op hetzelfde neer...

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    jemig zeg... dan kun je ze idd net zo goed een knal verkopen!

8. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    klinkt als een fijne methode ;) dat zal kyra leren hoor ;)

9. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    nou daar schrok ik dus ook van toen ik het cb belde, ja gewoon laten krijsen zei ze. heb het 1 dag gebrobeert kind over zijn toeren. overgeven en alles. ben gek daar doe ik niet aan mee.

10. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    nou rayan ligt vandaag voor het eerst sinds twee weken op tijd in bed. heb net een half uurtje met hem in mijn bed gelegen en hij slaapt.
    snel naar beneden geslopen en nu op hoop van zegen dat hij blijft slapen.

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ruby, hoe oud is je zoontje??

12. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    26 october is hij 2 geworden

ga ff een banner zoeken:p

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    En dan slaapt hij in jullie bed?
    Vind je dat niet eng??

14. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    nee, waarom?

ik slaap zelf heel erg licht dus elk beweeginkje voel ik

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nee maar hij ligt nu toch alleen??

16. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ja tussen de kussens in.
    hij heeft zelf ook een peuterbed waar hij uit kan

17. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Goedenavond meiden!
    Nou update van mn broer (hij is 33 trouwens)
    Zoals het er nu voorstaat, en mijn vader heeft mogen aanhoren van zijn vriendin, is het een hele zware migrainne aanval.
    Mijn vader en mijn andere broer, en nog meer familie leden hebben ook al eens zo'n aanval gehad.

Maar....... zijn vriendin en ehet ziekenhuis willen er niet aan. Omdat het aller verschijnselen geeft van een beroerte, ja klopt, bij een flinke migrainne aanval ben je ook zowat half zijdig verlamd.

Ik heb mn vader op zn hart gedrukt dat hij met de artsen moet gaan praten, mn vader had het idee dat hij er zich niet mee kon mengen omdat zijn vriendin er bij was.
    Juist zei ik, zn vriendin, dus niet getrouwd, en jij bent zn vader, dus werk van maken.
    Is toch van de zotte dat als hij geen beroerte heeft gehad dat hij dus wel die medicatie krijgt
    Ze hebben niet eens een scan gemaakt van hem, gingen ze vanmiddag wel even doen, nouja, als je zo heilig bent overtuigt dat het een beroerte was, dan hadden ze dat wel eerder gedaan!

Ik krijg vanavond weer een update van mn vader.

Verder ben ik gewoon moe, moe en nog eens moe, druk op mn werk, vanmorgen om 5 uur al wakker, een zieke vent om me heen, Quinn zn astma die we met moeite onder controlle krijgen, sinterklaas, kerst enz enz enz enz ARGGGGGGGGGGGGGGGG

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ikke, adem in, adem uit!
    Meid wat een gedoe zeg.
    Hopelijk komt er niks ernstigs uit de scan.
    En gewoon vol blijven houden!

Ruby, sinds wanneer slaapt hij zo slecht dan?
    Misschien vind hij het nog niks om in een peuterbed te liggen?

19. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier ook een mannetje wat altijd alleen in mijn bed ligt
    mams, al zo'n 7 maanden ;)

20. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ikke, da's schrikken. Inderdaad vreemde gang van zaken. Mijn schoonvader heeft in juni een beroerte gehad en die lag meteen onder de scan en werd binnen een uur behandeld met bloedverdunners.
    Raar dat ze nu pas die scan doen. Sterkte in elk geval ermee.

Ruby: welkom! Hopelijk kun je hier je ei kwijt en vind je de gouden tip.

Hier is het drie weken redelijk goed gedaan, maar nu is het echt weer bal. Gewoon vanaf 3 uur wakker vannacht, geen land meer mee te bezeilen, maar goed heb in elk geval wat slaaptekort kunnen inhalen, als heb ik dat gevoel helemaal niet!

Hebben jullie als Sintinkopen gedaan?

Deel Deze Pagina