Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Al drie meiden die in maart voor de tweede willen gaan. Leuk!
    Hopelijk slapen we dan allemaal weer goed!
    Ukkie is net makkelijk gaan slapen, zonder protest, dus ben benieuwd!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

@lob: gek is dat he, dat het ene er wel in blijft en het andere niet...
    @ikke: klinkt goed, die sinterklaas :)
    @elin: tja, ik kreeg dus een client in begeleiding met ADD en echt elke keer dacht ik: O, ze is net m'n man... Dat had ik al eens eerder gedacht wel, maar dan wuifde ik dat steeds weg met: Ik ben hulpverlener, en daarom denk ik dat ie ADHD heeft...
    Maarja, toen met die client werd het toch wel erg opvallend en toen ben ik op internet eens een goeie test in gaan vullen, en toen scoorde ik zelf voor mijn man 75 van de 110 items. Toen heb ik 'm mijn man in laten vullen en die scoorde voor zichzelf 89 van de 110 items. En bij meer dan 60 moest je toch eens contact op gaan nemen met een arts.
    Nouja, dat hebben we toen dus gedaan en nu dus de diagnose.
    Wel stom trouwens: mijn man heeft zich een aantal jaren geleden laten testen, en toen kwamen ze wel met impuks-controle-stoornis, maar zijn ze niet verder gaan zoeken. Heel raar... want in dit onderzoek is dus ook zijn jeugd doorgelicht, zijn moeder is daarbij geweest en in z'n kindertijd scoorde hij dus ook al op ADHD. En nu dus ook.
    Maar hij is gisteren met ritalin begonnen, dus we zijn benieuwd. Z'n collega vond hem vandaag al rustiger, zei hij... Tja, ik merk nu vooral dat ie last van bijwerkingen heeft en zo ongecoordineerd als wat is. Stoot overal tegenaan, laat alles vallen... heel handig :(

Nou, hier een rare middag achter de rug. Thirza was vroeg wakker vanochtend, dus om kwart voor 11 ook alweer aan bed toe. Om kwart voor 2 weer uit bed en toen deed ik een paar stappen bij de commode vandaan om een nieuw pak luiers te pakken. Ze draait zich om en valt zo op de grond :( Al vallend draaide ze nog, dus ze landde echt plat op d'r rug en achterhoofd, maar begon wel gelijk te brullen. Dat hield alleen bijna niet meer op en ze was daarna echt superhangerig. Duurde echt een hele tijd voor dat wat wegtrok, en toen duurde het eerst ook nog een hele tijd voor ze weer een beetje begon te brabbelen :( En rond 5 uur was het alweer helemaal op. Dat heb ik nog weten te rekken tot half 7, maar vanaf kwart voor 7 slaapt ze dus weer. En nu zit ik me dus toch zorgen te maken, waar dat hangerige nou vandaan komt :( Pff, ik loop dus echt helemaal nooit meer weg bij de commode zeg! Jeetje, wat voel je je dan een slechte moeder zeg! :( Benieuwd hoe vannacht dan zal gaan, maar als ze me te lang stil is, ben ik in staat om 'r wakker te gaan maken. Jeetje, zul je net zien dat ze van vermoeidheid gewoon door gaat slapen vannacht, is dat dus weer niet goed. AARRGGHH! :(

3. raspberry

O, wij gaan trouwens, als alles een beetje tot rust komt voor die tijd, eind zomer voor nummer 2. We mikken een beetje op eind voorjaar/begin zomer voor nummer 2. Leek me wel relaxed als dat zou lukken, want dan zou ik zo'n beetje verlof kunnen hebben vanaf mei tot en met september :D Beter!
    (Van dit zwangerschapsverlof herinner ik me alleen maar dat ik het echt voortdurend koud had. Na de bevalling dan: toen Thirza nog in m'n buik zat, had ik het voortdurend warm; we hielden elkaar gewoon warm. Maar vanaf de nacht van de bevalling tot aan het voorjaar heb ik het geloof ik koud gehad :( O, en dan steeds je kleren omhoog/opzij voor de borstvoeding, BRRR.
    Wel leuk detail van de bevallingsnacht: m'n man had de thermosstaat op een gegeven moment gewoon op 30 graden staan, en hij, kraamhulp en VK stonden zich helemaal het ongans te zweten en ik bleeeeeef het maar koud hebben!)
    Maar goed, eind zomer dus :) Hopen dat dat weer zo voorspoedig gaat als bij Thirza :)

4. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ahh Rozemarijke da's schrikken zeg! Ze zijn zo vlug. Elke moeder verliest haar kindje weleens even uit het oog. Alec is laatst van de mat in het zwembad afgedoken. Gelukkig komt het water iets minder hard aan, maar ik stond er gewoon naast en toch gebeurde het.

Ik heb wel gehoord om ehbo dat je je kindje elk uur wakker moet maken als hij of zij op zijn of haar hoofd is gevallen. Nu heb je haar natuurlijk al de hele dag in de gaten gehouden, maar mss voor de zekerheid toch een keertje doen vannacht. (als ze zelf niet wakker wordt, dan).

Nou goed dat het ontdekt is dan bij je man. Hopelijk werkt de ritalin snel! En heeft hij niet zo'n last van de bijwerkingen.

5. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Oh en leuk dat velen ondanks de slechte nachten toch voor een tweede willen gaan!

6. raspberry

Haha, met de moed der wanhoop dan wel... Of de ijdele hoop dat nummer 2 gewoon door gaat slapen vanaf nacht 1 :D

Maar pff, die kleintjes zijn idd snel. Wordt tijd om 'r op de grond te gaan verschonen...

7. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    pfff das schrikken rozemarijke.. zo zijn inderdaad zo vlug... iedere moeder maakt ooit zoiets mee, maar kan me voorstellen dat je je rot voelde. en ik zou d'r inderdaad maar goed in de gate houden. oh leuk dat jullie ook al plannen voor een 2e aan het maken zijn. hi hi koud? ik heb het heel de z.schap zoooo warm gehad en dat terwijl ik toch op 1 januari uitgerekend was.

ik ben net weer 2 x helemaal ondergespuugd. mijn vriend is constant met hem bezig en ik pak hem 2 keer op en ik krijg de volle laag. das nu 5 keer in 24 uur ;) ag heb ik morgen weer wat te doen.. wassen..strijken ;).
    gijs is dus nog steeds ziek, is wel erg vrolijk, heeft wel steeds honger maar alles komt eruit.. zelfs zijn flesje met 60 ml melk die ik hem net nog gegeven heb.

8. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob, houdt hij wel iets binnen? Arm manneke!
    Ik was op 8 januari uitgeteld. Ik had het voor mijn zwangerschap ook altijd koud en nu nooooit meer.

Rozemarijke, die hoop heb ik ook. Een goed slapende baby! Dat hebben we allemaal verdiend!

9. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    ik denk dat ik een heel makkelijke, nooit huilende ,veel slapende 2e baby ga krijgen :p

hij houdt niet veel binnen nee. alleen zijn pap vanmorgen en een halve boterham en hij heeft best wel wat gedronken. vind het ook zo sneu voor hem, maar je merkt er niets aan.. hij is super vrolijk.

10. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @rozemarijke jeetje wat moet je geschrokken zijn !
    ze zijn ook zo vlug die kleintjes!!
    hier 1 die dus echt niet meer blijft liggen tis nog een wonder dat hij er nooit is afgevallen!
    als je het neit vertrouwd kan je ook even de HAP bellen voor advies!

@lob raar dat hij niks binnen houd wel zorgen dat hij voldoende drink anders raakt hij uitgedroogd...

grappig dat er toch zoveel een 2e willen ondanks het slecht slapen het houd mij iig niet tegen!

juni is een leuke maand om te bevallen had vanaf eind april verlof en net de hele maand mei prachtig weer met het gevolg olifanten voeten en kon geen schoen of slipper aan kon de hele dag op mn blote voeten lopen haha...

11. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @lob ja hij slaapt 2 uurtjes in zn eigen bed niet echt fijn maarja weet ook niet wat ik er tegen kan doen!

denken jullie dat jullie het bij een 2e anders zullen doen m.b.t slapen??? ik wel hier heeft hij weinig in bed geslapen toen hij baby was.
    ik kon de trap niet zoveel x op vanwege mn ks en hij had heel veel krampjes tja dan laat ik hem niet huilen in bed...

12. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    lob: ik zou maar voor de zekerheid ORS geven om niet uit te drogen. beterschap.

Rozemarijke: idd elk uur ff wakker maken om te kijken dat ze niet suf blijft.

Over voor een 2e gaan.....wij gaan voor een 4e:D hopend dat het snel raak is, volgende maand ofzo.

13. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    bij mij sliep de oudste ook altijd waar ik was, beneden,kinderwagen of bij mij in bed.

de tweede heeft altijd in zijn eigen bed geslapen.

en rayan slaapt nu nog bij mij,over 3 weken krijgen hij en anwar een nieuw bed samen op 1 kamer en dan is het toch echt de bedoeling dat hij daar gaat slapen. * keep my fingers crossed*

14. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    je kunt er weinig aan doen denk ik bulldog.. het zal vast ooit allemaal goedkomen en ik denk dat het vooral belangrijk is dat hij slaapt en dan maar zo toch?

oh spannend ruby!! een 4e wat ontzettend leuk!! ben benieuwd hoe het gaat.. die 2 knullen op 1 kamer.

ik neem straks maar vast een flesje water mee naar boven voor als hij wakker wordt, dan kan ik hem telkens wat slokjes geven..

bij een 2e ga ik het ook anders doen denk ik... bij gijs was ik zo gefocussed op de rust en regelmaat en dat ie in zijn eigen bed "moest" slapen. en dat terwijl hij dat helemaal niet wilde.. hij wou gewoon graag bij mij zijn, dus bij een 2e kijk ik even goed naar de baby in plaats van naar de "regeltjes"

15. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    spannend ruby 2 broers samen op 1 kamer miss slaapt hij dan wel omdat hij dat niet alleen ligt!

@lob denk ook dat er weinig aante veranderen ooooiiit komt de tijd haha...

ik ga sluiten morgen weer werken
    nog ff mn wijntje op drinken en dan slapen

fijne sinterklaas viering morgen allemaal......

16. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    fijne nacht allemaal!

17. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Dat is schrikken zeg Rozemarijke. Kyra is in het totaal twee keer van de bank gevallen. Eén keer thuis en de andere bij centerparcs en gelukkig was er niets aan de hand. En ook schrikken van de diagnose van je man, het is fijn dat je weet wat er is maar aan de andere kant komt het vaak best hard aan als het eenmaal zwart op wit staat.

@Lob Ik hoop dat Gijs zich snel beter voelt. En tsja hier ben ik ook degene die het meest ondergekwijld/geplast en gepoept wordt al is dat laatste al een hele tijd niet meer voorgekomen gelukkig.

@Ruby Wat leuk dat je voor een vierde gaat, hopelijk slaat de clomid snel aan en heb je er niet al teveel last van. Ik heb wel eens gelezen dat het (pardon my french) klotemid genoemd wordt en dat zal vast niet voor niets zo zijn.

Hier wordt er nog bij lange na niet nagedacht over een tweede. Ik gun iedereen anders eerst hun babygeluk en over een jaar of twee zien we wel weer verder.

Kyra is vandaag redelijk goed in slaap gevallen en is nog maar 1 keertje wakker geweest. Tot nu toe gaat het (knock on wood) heel goed dus. :D

18. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dag dames. Ik werd door Beatrice op dit topic gewezen :D En ik voel me meteen al 1 met jullie!

Ik heb dus een meisje van 1.5 en nog nooit een nacht doorgeslapen. Dat is dan nog niet eens een ramp, maar ze komt gemiddeld 6 keer per nacht! Pfff.

Dus... ik wil slapen! Maar mijn baby niet! ;)

Vannacht bv, half 8 naar bed, 8 uur wakker, half 9 wakker, half 11 wakker, 2 uur tot half 5 wakker, 7 uur wakker en 10 uur wakker en uit bed.

Overdag slaapt ze sowieso al niet,vandaag 7 uur naar bed, half 9 gekomen, half 10 gekomen en nu slaapt ze nog steeds, klopt heeeeel hard af.

Mag ik met jullie meekletsen :D

19. 078mama

078mama Niet meer actief

WendyP volgens mij mag jij hier met recht mee praten zeg! 6 keer per nacht....wow... Zijn er ook aanwijsbare redenen te bedenken? Reflux gehad? KMA? Hier zijn we momenteel een beetje aan het kijken naar homeopathie. Ik ga vrijdag en LovelyDK een weekje later. Misschien is dat de oplossing!!

De nacht was hier wel aardig maar wederom vroeg afgelopen. Lotte heeft wel weer bij ons geslapen, zoals iedere nacht, maar dit keer geen uur of uren wakker tussendoor. Ook weleens lekker! Ik ga zo lekker terug naar bed met haar...voordeel van het slechte slapen is hier dat ze overdag heeeeerlijk slaapt.

20. raspberry

Nou, vannacht ging goed. Heb af en toe even geluisterd hoe ze erbij lag, of haar ademhaling goed genoeg was, (wakker-maken als ze slaapt gaat na alle drama's echt volledig tegen m'n gevoel in), maar ze is alleen wakker geweest voor een avondvoeding en een nachtvoeding, dus geslapen van 18.45-22.30-2.45-7.15
    ZE staat nu bij haar plank van de boekenkast te spelen, die ik gisteren heb leeggemaakt voor alle kinderboekjes :)

@Wendy: bij jullie ook veel fysieke problemen met Sasha dan, of gewoon enkel het slapen? Heeft ze ooit wel overdag geslapen?

@Anders bij de tweede: ja, ik ga hier direct als m'n intuitie zegt dat er mogelijk iets is, actie zetten om dat te onderzoeken. Heb na 1 week al gedacht dat Thirza mogelijk last zou kunnen hebben van haar nekje, en elke keer weer tegen mezelf geroepen van: Nee, het valt wel mee... Om toen bij 2 mnd te ontdekken dat dat niet zo was. Hadden een hoop ellende kunnen voorkomen als ik gelijk de osteopaat gebeld had.
    En zelfde met KMA: heb ik ook een aantal malen gedacht, en nooit actie op gezet, dus bj nummer 2 gaan we gewoon vroeg een keertje testen sowieso. En dan hopen dat als we de problemen voor zijn, kruimel 2 wel een normaal slaapritme kan ontwikkelen.

Deel Deze Pagina