dank je wel lovely ik ga maandag de huisarts erover bellen, hopelijk kan hij me verder helpen. cb zit ik niet zo op te wachten. bedje verplaatsen maar eens proberen, daar was ik nog niet op gekomen, stom eigenlijk. kindival, maar eens proberen. ik ga nog even verder speuren in jullie berichten.
Ja misschien heeft je huisarts idd nog tips... CB is bij mij ook geen favoriet nee, aangezien hun mij de geweldige tip gaven om hem maar in de garage te zetten want dan hoor ik m lekker niet, kan die zo hard en lang huilen als hij wil Succes
wat een klote opmerking zeg van het cb... ik ga nu naar bed, hopelijk hebben we een goeie nacht, morgenochtend kan ik blijven liggen dus kan ik even bijtrekken. succes allemaal vannacht (om het zo maar even te zeggen).
Ha meiden, Misschien mag ik ook bij jullie aansluiten?? Mijn zoontje heeft tot 4 maanden altijd prima doorgeslapen & nu vanaf toen tot nu is het elke nacht gespook. Nu nemen we m maar in bed als hij niet stil te krijgen is. Ik weet echt niet wat er aan de hand is! Soms dan stoppen we de speen in zijn mond en dan gaat hij weer verder... Maar er zitten nachten bij dan zet hij het op een krijsen! Ik weet het, in bed nemen is geen optie. Maar dan is hij wel stil en gaat hij gelijk weer slapen.. Hoe doen jullie het? Het leuke van alles is dat hij overdag super lief is.. Hij was vanmorgen al om kwart over 6 weer wakker, heeft driekwartier liggen spelen in bed. Hij is verder zo super zoet & lief! Kga m maar is in bad doen.. Liefs jannn
@Devy: ik smeer met cardiflor van VSM en dat werkt fijn! Heb ook hormoonzalf van de huisarts gehad, maar dat smeer ik liever niet... aangezien je dat max een paar dagen achter elkaar mag gebruiken omdat de huid daar erg dun van wordt. Maar de cardiflor werkt hier eigenlijk altijd erg goed. Eventueel als het erg hardnekkig is (en wat vochtiger), smeer ik eerst een keer zinkzalf @DK: was hier steeds wel zo dat ik bij Thirza bleef tot ze sliep en haar dan in haar eigen bedje legde, maar sinds we drie weken geleden voor haar hebben laten bidden, hoeft dat niet meer en valt ze op eigen kracht in slaap Alleen dus vannacht weer bal Maar ze is dan ook supersnotterig geworden. Heeft waarschijnlijk hetzelfde onder de leden als ik. Last van m'n keel, verkouden, droge hoest. Maar eens zien hoe zich dat verder ontwikkelt. Dat gejengel van gisteren had hier dus ook alles mee te maken dan, (wat dat betreft gelukkig maar). Stom hoe je jezelf dan toch gek kunt maken, want heb me gisteren de hele dag dus afgevraagd of het jengelige voldoende te verklaren was met het snotterige. Maar aan hoe snotterig ze nu is, lijkt me dat van wel.... Vannacht was dus bal. Om 9 uur met veel moeite in slaap gevallen, om 11 uur weer wakker en toen wilde ze ook niet meer in slaap vallen, dus maar naast me gelegd. Rond een uur of 2/half 3 was ze wakker, en toen om kwart over 3 weer en wilde toen drinken. Daarna kon ik 'r wel weer in haar eigen bedje leggen, maar dat duurde helaas slechts tot kwart over 5 Toen heeft ze tot half 8 gelukkig nog even tussen ons in geslapen, maar pfff, ben zelf dus helemaal kapot Zal wel een lange lange dag gaan worden, want de dame is zo jengelig als wat... nog erger dan gisteren. Met alle vermoeidheid merk ik dat ik dat eigenlijk helemaal niet meer kan hebben, dat soort dingen. Gewoon de energie niet meer voor @de nieuwen: welkom!
Welkom Happynienja en Jannn. @Nienja Het helpt misschien als je de huisarts eventuele gezondheidsproblemen laat uitsluiten. Dus eventjes naar het neusje en de amandelen enzo laten kijken. Hier was het (ik zou bijna jammer genoeg zeggen) niet het probleem, maar het zou zo maar eens kunnen. Verder ben ik het met je eens over de tips van het CB (vaak absoluut waardeloos). Hier was de tip dat we een bedritueel moesten creeëren (hebben we allang!) daarna Kyra in bed doen en zeggen dat ze moest slapen en dan vervolgens laten krijsen zonder te gaan kijken. En uiteindelijk zou ze dan leren dat er toch niemand komt als ze verdrietig is of haar iets anders dwarszit en zou ze door gaan slapen. Wij zijn hier bezig met bachbloesemdruppels en over het algemeen merk ik wel dat het helpt, maar het gaat wel heel langzaam. We zijn nu 3 weken bezig en echte inslaapdrama's zijn er niet meer geweest en ze wordt vaak niet zo heel veel meer wakker, 3 tot 6 keer op een nacht. Behalve na de griepprik want toen was ze absoluut niet lekker. Andere tips die ik me kan herinneren: - Ander matras - Meer dekens / minder dekens - nachtlampje/ of juist helemaal donker - flesje water in het bed zetten - zelf in het bedje gaan liggen, jezelf verplaatsen in je kindje en alles wat enigzins eng kan zijn weghalen - prikkelreductie (minder tv/radio aan, minder uitstapjes op een dag plannen) - het kamertje vrijwel hetzelfde houden dus niet elke week de knuffels op de vensterbank verplaatsen of iets dergelijks. - van tevoren duidelijk aangeven wat je gaat doen zowel overdag als 's avonds en 's nachts. 'mama gaat baby nu aankleden en dan gaan we ontbijten' of 'baby gaat over 5 minuten in bad en daarna gaat baby lekker slapen'. Ehm dat is het zo´n beetje waar ik nu op kom, naast kindival-vsmdruppels en al dat soort dingen.
Hier heb ik juist wel heel erg veel aan het CB gehad. De wijkverpleegster is een paar keer bij ons thuis geweest en heeft meegelopen. Gekeken en daarna goede tips gegeven... Sindsdien is Jamie weer te handelen... Alles kan beter maar er zit vooruitgang in.
Devy: wij smeren in met Vaseline Lanette of Balneum creme. Werkt allebei goed tegen milde exzeem. Welkom nieuwe mama's! Ons clubje blijft maar groeien. Eerst denk je nog dat je de enige bent met een kind met slaapproblemen, maar is dus echt niet zo. Ik hoop dat ik hier binnenkort alleen nog maar meelezer wordt. Vannacht weer de klok rond geslapen. Heel erg fijn, maar ik weet uit ervaring dat het ook zo weer anders kan zijn. Lob: hoe is het gegaan vannacht? Is Gijs nog ziek? En met de rest?
Rozemarijke en Elin dank jullie wel, ik zal binnenkort maar eens naar de winkel gaan voordat het erger wordt. Ik wil ook (nog) niet aan de hormoonzalf vooral omdat het nog niet zo erg is en ik vind het nogal wat bij die kleintjes dus vandaar dat ik even een balletje opgooide hier.
Wat een genot, hier een heerlijke nacht! Hij sliep wel pas na 40min maar heb m vervolgens heel de avond niet gehoord.. Toen is hij tussen 00.30 en 07.40 3x een paarminuten wakker geweest.. Heerlijk welkom mama van Jayden Weet je wat me opvalt? Dat t bij veel kindjes met 4 maanden begonnen of erger geworden is
Dk: dat klinkt inderdaad ook als een fijne nacht! Devy: ik laat Vaseline Lanette altijd door de HA voorschrijven, wordt hier helemaal vergoed, anders kost het 20 euro per tube. Balneum is iets goedkoper, maar ik vind Vaseline beter en fijner smeren.
Devy zou er zelf ook niet heel veel aandoen, mijn zoontje had ook wat eczeem maar hoe meer ik erop deed hoe erger t werd.. Nu heeft hij het niet meer
Dat heb ik ook altijd gedacht Lovely dus vandaar dat ik het om de dag insmeerde met bepanthen om te helpe genezen (ze krabt er wel aan). Maar nu het zich aan het verspreiden is en vuurrood wordt denk ik dat het tijd is voor een iets 'agressievere' aanpak.
Oh zo.. ja dan wordt het idd misschien tijd voor wat anders Ik heb toen ook die vaseline cetomacrogol gehad maar die had je al toch?
Nee die heb ik niet meer (tenminste niet meer geschikt voor Kyra omdat hij over de datum is, voor mijzelf durf ik dan nog wel aan). Dus ik dacht ik zal eens kijken of er nog iets anders is wat goed bevalt.
goeiemorgen, dank jullie wel voor de tips, ik laat inderdaad de huisarts naar hem kijken om wat gezondheids dingen uit te sluiten. verder ga ik in een schriftje opschrijven wat we op een dag doen en hoe hij slaapt overdag en s'nachts. gisteravond viel hij best goed in slaap, maar om kwart over tien was het brullen, na wat brullen en troosten viel hij wel weer in slaap maar is nog 3 keer wakker geworden, vannacht was het alle keren brullen. soms is het alleen maar kletsen, en dan laat ik hem ook kletsen want als iker dan heen ga word het juist brullen. dat kletsen is ook vermoeiend want kan gerust een uur duren. we gaan straks z'n bedje maar eens verplaatsen en vannacht proberen met een nachtlampje. het gekke is dat hij overdag wel goed slaapt. ook niet altijd maar over het algemeen wel. hopelijk hebben jullie een goede nacht gehad.
@DK; klopt, hier ook begonnen met 4/4,5 maand... Tot die tijd sliep ze van 18-2 en van 2-7. Ze kreeg dan om 2 een voeding en dan kon ik haar zo weer wegleggen en verder slapen. Zucht, waar is die goeie oude tijd gebleven...
Haha inderdaad die goede oude tijd! Tot de 4 maanden sliep Kyra helemaal het klokje rond en wilde een ochtend voeding om 8.00 en sliep door tot 10.30. (Overdags was het prut hoor maar met zo'n goede nachtrust kon ik dat gerust hebben).
Bij mij ook hoor super goed slapen heel de nacht en na 4 maanden was het helemaal over!! Hoevaak per nacht komt jullie kleintje want ik vraag me af of die van mij wel zoveel kom als die van jullie.. Die van mij zo'n 3 a 4 keer per nacht! Allemaal een fijne dag he. Ik ga zo werken.. Liefs