Lotte sliep tot 5 maanden heeeerlijk! Volgens mij was ik zelfs 1 van de eerste novembermama's die zulke nachten had. Ik kan me nog herinneren dat ze aan mij vroegen hoe ik het toch deed haha. Zelf familie die op bezoek kwamen prees Lotte voor haar goede slapen. Nou dat is nu wel over zeg. Al was vannacht wel weer prima hoor. De nacht was alleen om 5 uur weer klaar helaas. Maar oke, voor die tijd heeft ze goed geslapen, wel bij mij, en dat zorgt er toch wel voor dat je uitgerust bent.
Jannn hier ook minimaal 5 keer per nacht... al ging het afgelopen nacht wonderbaarlijk goed! "hier heeft Kay weer een goede nacht gehad.. 12 uur laatste voeding en toen om 05:00 en toen om 09:30 dus dat is netjes " OH MY GOSH! Bovenstaande bericht tikte ik toen mannetje 15 dagen oud was... idd, what happend 2 them good old times!
Ik schreef op 15 maart dat ik ook voor het eerst een rotnacht had gehad! Daarna is het volgens mij niet meer goed gekomen!
@lovelydk: wat moet je dan bij kindje doen als hij wakker is?? Speen in de mond? Of echt troosten. Bij ons is het zo verschillend! De ene keer alleen speen in de mond en dan gaat hij weer verder, andere keer echt troosten en soms is hij gewoon niet te troosten dan neem ik m maar weer bij ons in bed. Nemen jullie je kindje vaak in bed?
Goedemiddag meiden Iedereen de sinterklaas overleefd? Hier een paar drukke dagen achter de rug, en een paar rot nachten. HEb sterk het vermoeden dat zijn laatste kiezen op doorbreken staan, en dat is zo heerlijk in de nachten te merken, ht is allemaal even bar en boos Daarbij de sinterklaas natuurlijk, dus allemaal even teveel op het moment voor meneertje! welkom alle nieuwe mama's! Er is wel flink gekletst hierzo zag ik, meestal geen goed teken eigelijk. Ik heb een goed voornemen voor het nieuwe jaar voor onze kids, dat ze allemaal gaan doorslapen
Quinn heeft eigelijk nooit echt goed geslapen in de nachten De eerste weken na zijn geboorte was zijn dag en nacht rimte totaal in de war, en daarna zijn reflux die om de hoek kwam, en zijn kma en en en en pfffffff Zag dat ook dat een aantal meiden het aan durfde voor een 2de kindje gaan. Hier niet, nee ik of beter wij, zijn tot nu toe genezen, heb ook totaal neit de behoefte om nu voor nummer 2 Al lijkt het me voor Quinn wel heel leuk, maar alleen daarom zou ik neit zwanger willen worden Quinn was trouwens gezellig in mn buik, niet te rustig, niet wild, was echt heerlijk Mijn zwangershap had van mij nog wel even mogen durden
Zwanger zijn was idd heerlijk! Jann, mijn kidnje slaapt altijd bij mij in bed & wordt wakker en houdt alleen maar stil als die wat drinken krijgt... en daar?
@beatrice.. nee niet echt. Waarschijnlijk gewoon gewenning. Ze eet ook slecht overdag en ik heb het gevoel dat ze snachts gewoon honger heeft. Toen ze jonger was, heeft de ha wel eens gedacht dat ze reflux had. Ik moet zeggen, dat ik soms boven kom en dat ze een beetje zurig ruikt uit dr mond. KMA nog nooit op getest, lijkt me niet eigenlijk. @rozemarijke.. ja ze heeft wel ooit overdag geslapen, altijd gewoon normaal, toen met 7 maanden ofzo nog maar 1 keer dag en nu dus niet meer overdag. Is Thirza ook een beetje ziek aan het worden? Pfff een rotnacht vannacht gehad las ik, echt balen. Misschien even ernaast duiken als ze vandaag een dutje gaat doen? @devy... haha ik hoop ook dat de naam snel veranderd wordt. Bij je baby in het ledikantje.. wow daar zou ik echt niet inpassen, zou ook bang zijn dat ik door de bodem heenga hihi. (niet dat ik zwaar weeg, 68 kg) helaas geen tips wbt eczeem, daar heb ik geen ervaring mee. @lob.. arme gijs, griepje te pakken? Beterschap! Ja ze drinkt dan nog steeds, soms een slokje, maar meestal wel goed. @lovelydk.. ja sasha ligt al bij ons in bed sinds dat ze 3 maanden is. Ze begint niet eens op haar eigen kamer, meteen bij ons in bed. Ja het cb zei tegen mij ook al: Lekker laten huilen, leert ze het vanzelf wel af. Hier is het eigenlijk al vanaf dr geboorte, alleen met 3,5 maand wilde ze niet meer in haar eigen bed liggen. @truusdemier.. wauw lekker zeg, wat is je geheim @happyninja en jann. jullie ook welkom hier, ben ook net 'nieuw'. Zooo, alles even bijgelezen en op gereageerd geloof ik. Ik moest gister werken en daarna meteen sinterklaas vieren. Sasha was gisterochtend om 10 uur wakker (bij papa) en ze ging om 5 uur eventjes slapen, tot 6. Daarna wilde ze niet eerder dan 23.30!!!!! slapen. Ik kreeg dr gewoon met geen mogelijkheid in bed. 2.30-4.00-7.00-10.00 toen was ze wakker. Wel uit mogen slapen dus van dr Ik kijk dr niet eens van op meer, de gebroken nachten, soms vragen mensen hoe hou je het vol, ik ben het gewoon gewend geraakt.
Zwanger zijn was inderdaad heerlijk, lekker naar bed gaan, wanneer ik dat wilde 2e, we willen in de zomer er weer voor gaan, alleen ben ik wel een beetje bang. Straks slaapt die ook niet door en komen ze allebei net op een ander tijdstip en dan heb ik helemaal geen nachtrust meer! Of dan liggen we met zn 4en in bed! haha.
Nou, haha, mijn zwangerschap was echt ook belabberd. Weet eigenlijk nog steeds niet wat erger is: 7 mnd kotsmisselijk zijn of 7 maanden niet slapen... Alhoewel: slapen deed ik tijdens de zwangerschap ook erg weinig, zeker toen ik op het laatst ook nog met BI kwam te zitten. Als wij voor nr 2 gaan, ga ik snel een keer met m'n leidinggevende om tafel, want ik kan er wel bijna 100% op rekenen dat de BI sowieso weer terug gaat komen, Maar ik blijf hopen dat ik bij nr 2 niet zo misselijk zal zijn... Pff, ben de eerste 3 mnd gewoon 7 kilo AFgevallen (En ik was al zo dik, hahaha. Woog dus voor de zwangerschap 63/64 kilo en bij 3 mnd zat ik op 56...). Maar goed, toch maar voor een tweede met driekwart jaar ofzo dus We zien wel hoe dat loopt en deze keer ga ik me gewoon sneller ziek melden als het allemaal niet zo lekker gaat, (Daarover ga ik dus ook overleggen als ik weer zwanger word, met m'n baas, dat ie maar beter op tijd vervanging kan regelen, omdat ik bij nummer 2 vast niet tot aan m'n verlof kan blijven werken.... Bij Thirza was dat allemaal net op tijd geregeld en had ik in m;n een-na-laatste week nog gauw even een dagje tijd om m'n vervanger in te werken, die daarna dus 5 mnd in d'r eentje aan de slag mocht, (ik heb een nogal solistische/zelfstandige functie). Maar goed, ik ga ff douchen, straks de kids van m'n man weer thuisbrengen, die een dezer dagen een zusje gaan krijgen thuis, (nr 7 daar, tweede van mams en stiefpa samen). Wel lekker, in de auto hoef ik namelijk ff niet zoveel met Thirza, hihi. Hopelijk valt ze nog ff in slaap dan, want ze is zo jengelig als ze lang is Had vanochtend voor ze ging slapen ook 38 graden koorts, (spreek maar over koorts, want normale temp ligt rond 36,7). Later!
Wendy herkenbaar hoor... hier begint mannetje ook nooit in zn eigen bed, altijd gewoon direct in de mijne! Hoe deed je dat toen Sasha nog overdag sliep? Ook in jullie bed? Hier wel namelijk..
Ja ook in ons bed! Eigenlijk altijd. We hebben een beetje het gevoel dat Sasha een beetje claustrofobisch is. Sinds dat ze geboren is, wilde ze het dekentje niet strak opgemaakt hebben. Ze wordt panisch in een slaapzak en haar ledikantje, als ze dat ding alleen al ziet, word ze gek.
Tjemig meiden wat gaan jullie hard! Dat kan ik niet bijhouden hoor!! Zie wel wat nieuwe mama's. Helaas welkom hier! Hier was vanacht ruk Om half 5 was het gebeurt, tot 6 uur. Toen in het campingbedje in de kamer gezet met een dvdtje, en waarempel binnen 15min slieptie weer.
gijs knapt weer wat op, maar nu zijn wij ziek. mijn vriend en ik liggen om de beurt in bed en de ander is bij gijs. wat ben ik blij dat het zondag is! nieuwe meiden welkom, sorry heb effe geen puf om tips neer te zetten. @ goed slapen, hier nog nooit goed geslapen... rond de 5 maanden hoefden we alleen maar een paar keer per nacht het speentje terug te stoppen... maar als ik daar nu aan terug denk oh oh oh wat waren dat heerlijke nachten. sorry, heb niet alles terug gelezen.. doe ik nog wel. ga nu weer op zoek naar een emmer bah!
Mijn zoontje heeft ook nooit goed geslapen, ik geloof toen hij 4 maanden was drie keer van 22.00 tot 5.00, maar verder eigenlijk bijna altijd slecht. En ook overdag was het altijd bal met slapen, hoewel hij wel altijd vrolijk is, dat dan weer wel. We hebben vandaag Sinterklaas gehad met de familie en het is geloof ik allemaal een beetje teveel geworden, hij wilde daarna alleen nog maar bij mij zijn en toen ik hem op bed legde, krijste hij zo hard dat ik bang was dat hij er in zou blijven. Toen ben ik maar met hem in ons bed gaan liggen en werd hij rustig. Beetje mama honger denk ik.
@LovelyDK Bij mijn zoontje is het juist heel verschillend. De ene keer dan wordt hij wakker snachts. Stop ik zijn speen in zn mondje en gaat hij weer een paar uurtjes verder! Vannacht gaat hij bijv. weer hard huilen ( deze nachten komen wel vaker voor hoor) dan leg ik m bij ons in bed en gaat hij lief lachen En overdag gaat het gewoon prima in zijn eigen bed. Dus ik snap gewoon nog steeds niet wat het probleem is!! Misschien honger?? Maar ja meer krijg ik er niet in...
@Lob Wat ellendig zeg. Kruipt Gijs weer uit de lappenmand, zijn jullie weer ziek. In ieder geval veel beterschap! @Elin De Sint was de redn waarom Kyra vandaag niet echt te genieten was. Ja bij mama aan de borst maar na een paar uur heb ik daar ook wel genoeg van! @Jannn Hoe herkenbaar het zoeken van oorzaken. Wij hebben nog net de stand van de maan er niet bijgehaald om te kijken of dat misschien van invloed was. Maar we zijn er denk ik wel uit wat de oorzaak is hier. Een slaapcyclus die iets te kort is en scheidingsangst. Al wordt ze ook als ze bij ons ligt vrij vaak wakker al ligt ze letterlijk bovenop een van ons. Hier ging het inslapen iets moeizamer maar gelukkig was het de beurt van manlief en heb ik heerlijk bankgehangen. wel is ze net eventjes weer wakker geworden, maar na een paar slokken bv in het ledikantje is ze weer gaan slapen. Er is zeker vooruitgang want ik hoefde Kyra niet eerst uit bed te halen om er daarna weer in te stappen. Balen zeg, nu is heel mijn evenwichts en gewichthef-training naar de knoppen.
Ik kan nog niet echt meepraten hier hoor want ik ken jullie nog niet zo goed @ Devy: Ja dat zoeken naar die oorzaken he.. Kweet gewoon niet waar ik het zoeken moet. Kben zo jaloers op de moeders die een kindje hebben die van 7.00 -7.00 slapen!
Kun je dat eigenlijk eisen? Onderzoeken? Mijn moeder heeft wel eens opgepast hier. En toen sliep Sasha bij haar op de bank en zij verdenkt Sasha van slaapapneu (mijn pa heeft het ook en ik ook toen ik jonger was) Als Sasha slaapt, dan houd ze even op met ademhalen, dan schrikt ze en wordt huilend wakker. (althans dat zei mijn moeder) Ik heb het gevoel dat als ik naar de h.a. ga, dat hij zegt: Als je nou eerst stopt met bv geven en Sasha een lekker flesje pap meegeeft naar bed oid. (lang verhaal, mijn ma heeft tegen die doktersassistente lopen zeuren, dat ik nog bv geef. En ik hoef maar te bellen en er ligt een pilletje klaar, zodat ik meteen van de bv af ben, beetje raar, maar goed)