Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Ikke: nou, ben benieuwd of de huisarts wat voor jullie kan betekenen...
    Ik heb hier net CB gebeld, word vanmiddag terug gebeld, voor een verwijzing naar de kinderarts. Is toch niet normaal dat een kind dat gewoon goed verkouden is, bijna niet meer slaapt, enkel nog als ze bij je ligt? (En dan nog maar minimaal). Heb dus bedacht dat het wel even hoog tijd is om 'r maar eens heel erg goed oor te laten lichten.
    Had tot nu toe steeds zoiets van: Moet ik dat Thirza wel aandoen, zo'n heel traject bij een kinderarts ook nog eens, (en wie weet wat voor onderzoeken daarbij dan allemaal gaan komen kijken). Maar er moet gewoon iets gebeuren, dit kan echt niet langer, ga hier helemaal kapot aan :(
    Ben nu nog aan het twijfelen of ik de HA zal bellen voor mezelf, maarja... die kan ws toch niks voor me doen. Slaapmiddelen kan niet met de BV, (maar ook zonder BV zou ik daar niet zo voor zijn: m'n man wordt 's nachts nauwelijks wakker van Thirza en als ik goed stoned zou zijn van slaapmedicatie, dan worden we straks niet eens wakker als er echt wat is en ze ons hard nodig heeft). En het enige wat ik graag zou willen, namelijk gewoon eens per week iemand die even wat huishoudelijke taken zou kunnen doen om ons te ontzien, dat krijg je toch niet als je 'alleen maar' een kind hebt dat nog nooit heeft doorgeslapen...

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    argggg sommige mannen, oke de mijne dan even
    Belde hij op, ja moet om half 3 bij de ha zijn, dus zeg nog ohw zit met Quinn zn slaapje, nee zegt hij ik heb niet voor Quinn gebeld, ZUCHT!!

Nou zal hij vanmiddag wel aan de assistent vragen of ze morgen nog een plek hadden voor Quinn, arggg

Rozemarijke, goed dat je deze stap hebt genomen.
    Ook al is het alleen maar om uit tesluiten dat er niks is, maar ja dan kom je ook niet verder, maar misschien heeft de ka wel de goude tip!

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

@kussen.. ja sasha vindt het heerlijk om mijn kussen in te pikken, ze slaapt dan wel een stukje langer lijkt vaak. Maar ik vind het nog een beetje eng eigenlijk.

@devy.. fles geprobeerd, maar dat wilt ze echt niet, nog nooit gelukt ook. Soms met mazzel een paar slokjes. Irritant he die mannen! Mijn man kan dus ook echt niet stil doen en dan moet hij vaak om 4 uur op en zet zn wekker 80 keer op snooze.

@rozemarijke. Dat doe je goed meid! Wat relaxed van je baas zeg!

@elin.. die gedachten heb ik ook soms hoor! Even rust! Sasha kan ook zichzelf niet alleen vermaken, dus zijn constant bezig met dr.

@happyninja... ik ben benieuwd wat de h.a. zegt. Mijn man moet vanmiddag naar de ha, ik denk dat ik gewoon meega voor Sasha. Dan laat ik het gewoon een keer vallen.

Hier op zich wel een goede nacht.

Ze ging om 19.00 slapen, 20.30 kwam ze, 21.30, toen pas 01.00 toen tot 07.00! En uiteindelijk was ze 8.45 wakker.

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    :( Nou Piet heeft het toch over gehad met de ha, hij kan niks voor ons doen, dat was het :( hoort er bij

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Lekker makkelijk gezegd!

Hij heeft vast geen kinderen, of kinderen die doorslapen!

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Had dit ook neit verwacht van mijn ha :(
    Heb net maar een homeopaat gemaild, met de vraag of zij ons kan helpen.

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ben benieuwd.

Wat doet een osteopaat (weet niet of ik het goed geschreven heb) eigenlijk? Zou dat een mogelijkheid kunnen zijn?

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Daar zijn wij ook ooit eens geweest.

Die maken het een en ander los in het nekje onder andere

9. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Ikke1981 Meid wat balen voor je joh! Is echt per huisarts verschillend he? Ik weet een goed hemeopaath voor je. Die meet je kindje met een apparaatje door en dan schrijven ze je medicijnen voor. Echt super.. Ze vinden alles in je lichaam.
    Het zit vlakbij Utrecht... Kweet niet waar je vandaan komt?

Mn nichtje was een huilbaby, en het heeft allemaal heel goed geholpen. Ze is nu super lief!!

Osteopaat gebruikt geen medicatie of apparaten maar alleen de handen..

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wij wonen in den haag, en we hebben geen rijbewijs, dus voor ons te ver weg helaas.
    Ik had ooit van een oud collega ook een adres door gekregen, dus die heb ik maar gemaild.

Ik had mijn ha altijd als laatste redmiddel, maar niet dus.
    Nu maar mijn hoop geven op de homeopaat

11. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    O nee dan is het een beetje ver weg voor je.

Hopelijk help dit een beetje!! Heel veel stekte meid. Kan je geen doorverwijs krijgen naar de KA?

Liefs

12. raspberry

@ikke: kijk anders even op deze site: www.vhan.nl
    Als je daarheen gaat, krijg je het bij een aanvullende verzekering vaak (gedeeltelijk) vergoed namelijk, omdat dit mensen zijn die ook een reguliere artsenopleiding hebben.

Hier terug gebeld door CB... verwijzing naar een kinderarts moet dus gewoon via de huisarts. Dus die gebeld, maar assistente is er niet, dus ik kan morgen pas een afspraak maken. Nouja, zal niet veel uitmaken neem ik aan, zal toch heus morgen nog wel terecht kunnen. De m-griep is immers al op z'n retour, dus zo druk hebben ze het vast niet meer ;)

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    We lopen al bij een longarts, en volgende week moeten we naar Kinderhaven, is een nieuw centrum voor, astma, allergie en exceem kinderen(zoals Quinn dus)

We gaan het daar ook aankaarten over hoe we er nu voorstaan

de 22ste meoten we naar de kno arts, daar gaan we het ook aangeven, omdat hij eigelijk ook zei dat het echt wel zou helpen als zijn neus amandelen eruit waren en buisjes had.
    Dus sja, we hebben nog een paar optie's

14. raspberry

M'n man en ik zeiden van het weekend al tegen elkaar... kunnen we bepaalde stukken niet fastforwarden? Ik bedoel: ik had echt nooit de droom dat een kindje hebben altijd over rozen zou gaan, (en die ervaring had ik ook al wel met m'n stiefkids, soms heb je gewoon een brakke nacht door het een of ander), maar dit slaat wel alles... en al mijn ergste verwachtingen.
    Gelukkig krijgen we ook van alle kanten de bevestiging dat dit allemaal niet normaal is, maarja... naast dat dat fijn is om te voorkomen dat je toch in de valkuil stapt van: Zou het aan ons liggen?, heb je er ook weer niet zoveel aan :(

Maar wat je zegt, het is bij tijden -zoals dit weekend dan weer- gewoon een kwestie van overleven, ipv genieten.
    Nou weet ik dat ik onder andere omstandigheden van zo'n verkouden weekendje ook heus niet GENOTEN had, maar in rustiger tijden is het al overleven met die brakke nachten en dan kun je dit er gewoon niet meer bij hebben. Ik niet althans :(
    Maar goed, heb net al wel even een lekkere ruk kunnen maken, CB belde gelukkig net terwijl ik aan het wakker worden was, (wat een geluk! Dat bestaat bijna niet zeg!). Ga nu maar even relaxen op de bank met een boek, want als ik weer ga proberen te slapen, moet ik straks met een net-wakker-hoofd Thirza ophalen bij de gastouder en dat is succesrecept voor hoofdpijn, (ligt niet aan Thirza, maar aan heel actief moeten zijn kort na wakker worden, daar krijg ik altijd een enorme koppijn van :().

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

@ikke.. ben benieuwd die kinderhaven zeg maar. Wat is dat voor iets?

@rozemarijke... ik heb dus altijd het gevoel dat het aan mij ligt. Dat ik iets fout heb gedaan en dat het allemaal door mijn manier van opvoeden komt. Misschien had ik dr toendertijd ook niet in bed moeten nemen. Maar of dat het probleem had opgelost. Misschien een beetje melodramisch, maar af en toe heb ik echt het gevoel dat ik een bagger moeder ben. :(

16. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
  17. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @wendyP Vanaf wanneer nam jij je kindje dan in bed? En waarom? Wij doen het nu ook al hoor. Hij is dan gelijk stil en dan kunnen we gelijk weer doorslapen :) Denk jij dat we dat niet moeten doen?
    En natuurlijk ben jij geen slecht moeder.. Iedere moeder doet het goed!!!

18. wendyp

wendyp Niet meer actief

@Ikke.. even snel de beginpagina gelezen. Zijn jullie al eerder hier geweest? Ik hoop dat hun iets kunnen vinden dat gerelateerd is aan het niet slapen.

@jann. Vanaf 3,5 maand ongeveer (en daarvoor sliep ze vaak al tussenin). Sindsdien slaapt Sasha al tussen ons in. En ze is nu bijna 19 maanden. Wij namen haar bij ons, omdat ze ieder half uur-uur wakker werd en alleen maar kon huilen huilen huilen. Door haar bij me te nemen, sliep ze langer 3 uurtjes achter elkaar. Toen ik bevallen was had ik een postpartumdepressie en dat gehuil, ahhh alsof mijn ziel in 2e scheurde. Ik deed er echt alles aan om haar niet te laten huilen. Ik kon daar echt niet tegen.

19. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Pfff wat moeilijk voor je. Wat ik heb met mijn zoontje stelt dan echt helemaal niks voor!!! Meid ik hoop dat je snel iets kan vinden voor je kindje en dat het echt een keer overgaat.

Mijn collega had een kindje die huilde tot haar 3e jaar snachts. Tot zolang hebben ze het vol gehouden en toen waren ze allebei oververmoeid. De arts vond dat hij moest ingrijpen en had ze verboden om snachts naar ze toe te gaan. De 1e nacht heb ze 4 uur gegild.. Zielig he! 2e nacht 3 uur. 3e nacht 2 uur. 4 nacht een uurtje en daarna was het helemaal over!!
    Ze heb vreselijk nachten gehad.. Maar het was wel over.
    Ik zou er niet aan moeten denken om dat uit te gaan proberen.
    Vind het al zielig al laat ik hem 10 minuten huilen

20. raspberry

@Wendy: ook ik nam Thirza gewoon bij me hoor. Nou was het hier wel vrij snel duidelijk dat er fysiek van alles mis was, waardoor ze gewoon pijn had, maar ook in jullie situatie was er dus wel degelijk iets mis, (al was het 'alleen maar' jouw depressie). Daarover gesproken: ik vroeg me af of je daar nog verdere begeleiding bij hebt gehad? Dus niet alleen behandeling voor JOU als persoon, maar ook breder naar je gezin toe en de effecten die het op je gezin heeft gehad? Want met PPD kom je wel eerder in een situatie terecht waarbij je kiest voor een opvoedingsstijl die problemen in stand houdt en mijn ervaring leert dat binnen de behandeling daardoor vaak maar weinig aandacht is... (op de een of andere manier denken veel hulpverleners dat als je van je depressie af bent, je op eigen kracht fluitend al het andere wel weer recht gaat kunnen breien... wat dus vaak niet lukt, omdat dat een hell of a job is!)
    Maar dat maakt je dus GEEN slechte moeder, als dat zo is, alleen maar iemand die het beste heeft proberen te doen :)

Deel Deze Pagina