Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Tuurlijk stelt het wel wat voor! Iedere moeder voelt dat wel aan, toch? En zodra je kindje niet doorslaapt, ongeacht de reden, is naar, vervelend (zachtjes uitgedrukt, hihi)
    Nu huilt Sasha snachts zo goed als niet meer. Als ik haar voel murmelen, dan een paar kreetjes slaan, ogen open, dan leg ik haar aan, dan hopelijk binnen 10 minuten slaapt ze weer. Doe ik dit niet, dan word ze wakker en slaapt ze 2,5 uur niet.

2. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Gelukkig dat ze nu dan niet meer echt huilt snachts.. En dat je weet wanneer je haar even aanlegd dat ze dan weer gaat slapen.
    Wij geven flesvoeding. Hij krijgt snachts nooit wat. Is ook niet te doen. Heb je natuurlijk niet bij de hand.

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ja ik heb een cursus gevolgd, als roze wolken donderen en ik heb een kinderpsycholoog thuis gehad 1 keer in de week, die me hielp met Sasha. Zo vond ik in het begin dat Sasha de constante aandacht nodig had en zij had me geleerd dat ik haar ook even lekker kon laten gaan. Want meestal als zij er was, speelde ze 1 uur zeker alleen in de box.

Alleen toen zij net een paar keer was gekomen, gingen wij naar lelystad verhuizen. Ik zou hier ook 'hulp' zoeken, maar heb ik niet gedaan. Ik voelde me hier een stuk beter, nieuw huis, nieuwe stad (eigenlijk oude hihi) nieuw werk en ik vond niet dat het nodig was.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hmm, dan ben jij een van die uitzonderingen die wel goed geholpen is :) Maar zou je niet alsnog zoiets opstarten, gewoon om blinde vlekken door een ander eruit te laten halen? PPD is namelijk echt DE manier om, zoals jij al aangeeft, je kind in het centrum te gaan zetten, vaak uit schuldgevoel vanwege die eerste periode, (overigens: dat zou ik zelf ook hebben hoor, het gevoel van in moeten halen voor mezelf of goed moeten maken voor Thirza, als ik in jouw schoenen stond).

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Nee ik zou het nu niet kunnen, denk ik. Gewoon vanwege mijn ego :$ het gevoel dan alsnog gefaalt te hebben. Ik kan het niet zo goed uitleggen, denk ik. Maar ik kan me niet voorstellen, dat dat de reden zou zijn, dat Sasha nu niet slaapt hihi. ;)

6. raspberry

Ja, dat hoor ik als hulpverlener vaak als drempel bij mensen die zeggen: Ik wilde geen hulp... :)

Maar volgens mij getuig je trouwens JUIST van een enorme persoonlijkheid als je het WEL doet hoor :)
    (Waarmee niet bedoeld dat jij alsnog hulp zou moeten zoeken, enkel om je er even op te wijzen dat hulp vragen gewoon heel sterk is :)).

7. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hi mama's,
    Tjee wat is er ontzettend veel geschreven en ook weer nieuwe mama's erbij. Gezellig hoor, al is de reden natuurlijk minder fraai.
    We zijn hier even beetje erg druk geweest met Sint enzo dus moest even flink bijlezen..... maar dat is gelukt!
    Nou vermoed ik als ik het zo lees dat de slechte nachten echt in de lucht hangen ofzo zeg. We waren natuurlijk een klein beetje verwend geraakt toen Julia een week of 6 geleden een beetje ging doorslapen.... Laatste week is het BAGGER! Grrrr..... eigenlijk elke nacht hetzelfde: Zoet naar bed gaan en slapen en dan ergens tussen 01.00 en 03.00 huilend wakker worden en dat dan 1,5 uur volhouden, waarna wij zo in de stress zitten dat we niet meer echt slapen kunnen. Geen idee wat er ineens aan de hand is, maar tjee, ik was bijna vergeten hoe rot je je gaat voelen zeg..... maar het is me nu ineens weer glashelder. Manlief gaat dinsdag en woensdag ook nog even naar het buitenland dus sta er twee nachtjes alleen voor...... echt diep respect hoor voor mama's die het alleen moeten rooien.
    Laten we echt erg hopen dat onze kindjes vannacht wat beter slapen.
    Rozemarijke, ik vind het echt knap hoor dat je je ziekmeld, ik zelf durfde en durf dat nog steeds niet omdat ik echt zo'n gevoel heb dat het een priveprobleem is en mijn baas daar niet mee mag belasten, stom misschien maar ik kan dat echt moeilijk. Komt natuurlijk ook bij dat ik nu een nieuwe baan heb.... hihi, durf het nu al helemaal niet...
    Ga even eten afmaken en dan naar cursus tot 21.30.....
    Meiden, ik hoop voor iedereen op wat meer slaap!

8. raspberry

Thanks :) Maar kon ook eigenlijk niet anders meer. Als je om elke scheet staat te janken zo'n beetje en dan met mensen bezig moet om HUN problemen te gaan verhelpen... :(

Hier heeft de dame vanmiddag bij de gastouder nog eens 2,5 uur geslapen. M'n man heeft 'r nu net op bed gelegd, dus ben benieuwd naar wat de avond en nacht gaat brengen. Goed slapen overdag betekent meestal ook 's nachts en de verkoudheid is een stuk minder :)
    Ik merk aan mezelf trouwens helemaal dat ik na een paar van die ziekige dagen weer even om moet schakelen en bedenken dat ik niet elk huiltje hoef te voorkomen... Vind het dan weer erg lastig dat ze begint te huilen zodra m'n man met 'r naar boven gaat. Maarja, als dat de enige manier is waarop ze gaat leren dat ze niet altijd bij mij kan zijn... ;) En ik ga toch echt niet alles zelf/alleen lopen doen, enkel omdat Thirza liever mij heeft dan manlief.
    Ach, en dat laatste... ze begint gelukkig steeds meer ook naar papa te trekken. Geeft ook ruimte :)

Nou meiden, wij gaan hier even samen bankhangen met een dvd-tje, na zo'n druk weekend. Even lekker bijkomen :) Op een goede nacht voor allemaal!
    *proost met een denkbeeldig wijntje, want the real stuff kan nog niet :(*

9. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    ppff... what a day ;)

wendy, wat heb jij een prachtige meid! ik word helemaal happy van die mooie foto's van d'r :).

rozemarijke, wat fijn voor jou dat je dat je deze maand thuis kunt blijven! en ik vind het ook super stoer van je dat je dit doet... want net als vlindertje.. ben ik ook veel te veel bezig met "oei als mijn werkgever hier maar geen last van heeft" ;).

elin, hier hetzelfde als bij jou wat betreft het eigenlijk moeten genieten/overleven verhaal.

wendy, mag ik vragen wat voor soort depressie dat precies was? ben er niet zo in thuis.... zoontje heeft hier ook heel veel gehuild en ik kon daar ook totaal niet tegen.. liep de hele dag als een volkomen dwaas met hem rond en verwaarloosde mezelf. ben de eerste paar weken na mijn verlof daardoor ziek geweest.. maar volgens de uwv arts niets aan de hand want ik had geen negatieve gevoelens ten opzichte van kind dus geen depressie dus kon nooit echt wat zijn ;)

wat rot voor je over je dat moeder/huisarts bv verhaal! ik heb het maar 4,5 kunnen geven en toen al door mijn moeder al veel negativiteit hierover en dat heeft me aardig gekwetst. fijn dat het nog steeds zo goed gaat!! ik mis het nu nog wel eens.

@onze ziekenboeg.. gijs nog goed ziek... ikke en mijn vriend weer wat opgeknapt. vriend is met gijs naar de huisarts geweest maar hij zegt dat het een buikgriepje is en dus weinig aan te doen. wel goed laten drinken + ors geven. ik kon absoluut niet vrij zijn vandaag, maar gelukkig kon vriend thuis blijven. ik ben kapot!

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

@lob.. thnx. Postpartum is eigenlijk postnatale depressie, zoals iedereen dat noemt. Ik voelde het trouwens niet zo hoor, ik had zelf gewoon het gevoel dat ik een trauma had van de bevalling. Mn toenmalige psych zei dat. Zij zei ook, dat heel veel mensen dachten dat ppd was, dat je negatieve gevoelens hebt ten opzichte van je kind, maar dat is dus niet altijd zo.

Ik was juist helemaal het tegenovergestelde. Niemand mocht aan Sasha komen, ik kon niet 5 minuten van dr weg zijn enz enz enz. Ik was ook lusteloos, ik ben meer dan 30 kg afgevallen, geen eetlust dus, helemaal nergens zin in, ik zag er echt niet uit, ik ging wel douchen en trok schone kleding aan, maar daar was ook alles mee gezegd. Kan nog wel verder gaan, maar dit waren de hoofdpunten.,l

Mooi dat het met jullie beter gaat, arme Gijs. Zielig he als je kindje ziek is, dan wil je liever 10 keer ziek zijn, dan je kindje. Ik hoop dat het snel over is.

11. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ha meiden,

Heel veel sterkte vannacht ik hoop dat het allemaal weer een beetje meevalt. Mn zoontje had voor het eerst goed van zijn groente gegeven & toetje. Maar daarvoor had ik ook nog melk gegeven dus nu dronk hij net maar heel weinig van zijn fles.
    Dus ik ben heel bang dat hij vannacht zeker te weten kom...

12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    wauw ik mag donderdag al komen met Quinnom 11uur, dan maar wat later op mn werk! Dit gaat gewoon weer even voor.

Ik voel me sinds vanmiddag erg beroerd, spierpijn, ben eng duizelig en voel een snot kop opkomen, bah

13. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    jann, jij ook veel succes meid! misschien maakt het toch niet zoveel uit dat ie nu niet veel gedronken heeft.

wendy, ik had dat ook... niemand mocht erbij in de buurt komen.. ik at niet, viel enorm af en douchen en schone kleding was ook het enige aan verzorging wat ik deed. maar door die uwv arts ging er ik er vanuit dat het zeker geen postnatale depressie kon zijn. het ging wel heel snel weer goed toen ik weer aan het werk ging, dus het zal allemaal wel meegevallen zijn maar ik herkende mezelf totaal niet meer en als ik er nu aan terug denk dan vind ik het ook best eng wat er toen met me gebeurde.
    ja, ik ben 10 x liever zelf ziek dan mijn manneke... dat is echt vreselijk!

14. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @lob ik hoop ook dat het niks uitmaakt, khoorde m net alweer een beetje kreunen. kga maar vroeg naar bed.

Sterkte allemaal!

15. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    goeiemorgen,
    hoe is het bij jullie gegaan vannacht?
    hier een stuk beter gelukkig, heb even goed kunnen slapen.
    het begon gisteravond met regelmatig troosten maar na half elf was het alleen maar een brul af en toe en sliep hij weer.
    heerlijk om even bij te tanken.
    gister bij de huisarts geweest, die heeft iniedergeval uitgesloten dat hij geen oorontsteking heeft, hij is alleen heel erg verkouden.
    dus met de neusspray enz aan de gang, heb zelf kussens onder z'n bed gelegd zodat hij wat hoger ligt met z'n neus en dat heeft denk ik geholpen.

verder kon de huisarts ons niet echt helpen wat betreft slapen, dus zelf maar verder op zoek.

hoop dat het bij jullie ook goed is gegaan.

16. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Goedemorgen!!

Hier was het om kwart voor 12 brullen en niet meer stil te krijgen. Ik ben toen een fles gaan halen en hij heeft toen van 12 uur tot 8 uur geslapen!! Ik denk dat hij gewoon honger heb.. Maar ja ik mocht over op 3 flessen. 4 krijg ik er niet ingepropt...
    Maar dan misschiens avonds laat nog een fles. Voor de meiden die ook flesvoeding geven:

Ik geef dit:

07.00 230 op 2 scheppen rijstebloem
    11.00 potje fruit
    13.00 230
    15.40 Lange vinger + 100 sap
    17.00 Groente + toetje
    19.00/20.00 230 + 4 scheppen rijstebloem

Zou dit te weinig zijn?? Of met ik ff een topic plaatsen bij de flesvoeding ;)

Allemaal een fijne dag! Werken of vrij? Ik moet vanavond werken, begin dan om half 3 - 23.00

Kga snel ff douchen en heel veeeel strijken..

Liefs jannn

17. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    goeiemorgen kletskousen

jeetje 3 dagen niet geweest en moet eigenlijkl een berg bijlezen waar ik nu geen tijd voor heb!

@nieuwe jammer genoeg welkom hier!
    hoop dat jullie hier nog tips kunnen vinden!

hier is er nog steeds geen wonder gebeurd
    alleen heeft hij zondag morgen tot 9uur liggen slapen bij ons in bed wat wel erg lekker was..
    vanacht weer veel wakker geweest hij heeft volgends mij last van trauma`s van de kerstmannen bij oma...

ik ga er weer van tussen druk weekje vrijdag gaan we een weekend weg met een slechtslapend kind..

18. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wat jammer dat de huisarts je niet wil helpen. :(

En ik moet nu bekennen dat ik zelfs in het begin vaak niet toekwam aan douchen en dat ik nu nog steeds vaak met ongekamde haren door het huis zwalk. Mezelf ben ik al niet meer sinds de zwangerschap.

Hier was het weer een lichtelijk drama. Wat kan madame vervelend jengelen zeg! Ze wilde 's nachts meer dan een uur aan de borst maar dat vond ik niet goed dus was ze zo'n 1,5 uur weer aan het miepen voordat ze weer sliep. Ik heb gewoon gezegd van dametje mama vind het nu echt genoeg je krijgt niets meer en je gaat nu gewoon slapen. Ach na de 100e keer werkte het.

19. raspberry

he meiden,

nou, hier een goeie nacht!!! Kan het bijna niet geloven, na dit weekend alleen maar bij ons in bed hebben willen slapen, maar gisteren ging ze gewoon in d'r eigen bed weer slapen na een voeding om 23.15 Drie kwartier later weer wakker en getroost, toen werd het even stil en was het 10 minuten later weer brullen, dus nog een keer gevoed en toen ging ze zomaar weer slapen! Ik heb 'r alleen even gehoord om 3.15 en 5.30 maar toen is ze zelf verder gaan slapen!
    Ze heeft dus vannacht GESLAPEN VAN 12.15 TOT 6.45!!! Whahahaha!!!!
    Had ik ook wel even nodig, zowel fysiek als mentaal... gisteren met het CB aan de foon gaan ze toch heel kritisch doorvragen, (en dat moeten ze ook doen, daar niet van... ze zijn er immers voor om te ondersteunen en dat kan alleen als je het naadje van de kous weet), maar dan ga ik dus toch weer lopen twijfelen... Is het echt geen pedagogisch gebeuren dat ze niet doorslaapt, verwennen we haar door haar steeds te troosten, of houden we het daarmee op z'n minst in stand...?
    En alhoewel ik best weet dat daar het probleem niet ligt, ga ik dan dus toch lopen twijfelen :( Maar na vannacht weet ik weer even: nee, daar ligt het echt niet aan. Als dit een kwestie was van gewoon haar zin willen hebben, dan zou ze vannacht niet zomaar in haar eigen bed zijn gaan slapen...

@PPD: PPD hoeft idd niet perse te zijn dat je negatieve gevoelens hebt naar je kind. PPD heeft WEL een hormonale oorzaak, die dus vaak ook hormonaal te behandelen is, en bij volgende zwangerschappen eventueel preventief te behandelen is, (moet dus wel vaststaan dat het hormonaal was).
    Daarnaast kun je ook 'gewoon' depressief worden na een bevalling en in Nederland worden die twee vaak niet erg goed uit elkaar gehouden en ook niet helemaal netjes gediagnosticeerd, (om PPD vast te stellen zou je in feite moeten prikken op je hormoonhuishouding).
    Wat lob beschrijft, herken ik dus ook van mezelf die eerste maanden, maar dat is dus GEEN depressie: ik knapte hier ook enorm op van weer aan het werk gaan en bij een echte depressie gebeurt dat dus niet. Daarmee niet minder heftig natuurlijk, maar je hebt dan gewoon meer te maken met trauma/rouw&verlies en verwerken van heftige gebeurtenissen.

@Jannn: ik geef dan wel BV, maar voor zo'n kleintje lijkt me dat nog best heftig hoor, maar 3 flessen... En ik moet zeggen: wat een enorme hoeveelheid! Krijgt ie dat zomaar weg? Poeh he...
    Ik ben zelf dus niet zo van de schema's: die zijn toch gemaakt op gemiddelden, dus ik zou zeggen: als ie 's avonds dan nog honger heeft, lekker wat geven nog!

20. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @rozemarijke: Wat heerlijk dat je nu beter heb kunnen slapen!! Was je hard aan toe he?

Zoveel drinken is normaal hoor voor een kindje van 6 maanden, soms krijgen ze wel eens 250 :)
    Maar ik denk dat hij idd gewoon nog honger heb, dan geef ik m savond nog maar een flesje... Kheb liever iets later naar bed zodat hij gewoon helemaal doorslaapt dan dat ik er heel vaak uit moet en dat hij steeds maar aan het huiilen is.

Deel Deze Pagina