Oke ik had een heel verhaal geschreven maar de compu liep vast. In het kort: Gooi een kaart bij hem naar binnen met de vraag of hij morgen avond een biertje komt drinken onder het genot van een gezellig maar goed gesprek. Wie weet kom je wel dichter tot elkaar zonder ruzie. O ja, en heb je wel ruzie dan kan ik je wel aardig op weg helpen met rot geintjes...daar ben ik erg goed in gnif gnif
@Ikke wat een debiel zeg.. pfff het is vast het beste wat Bea zei, maar ik zou het niet kunnen hahaha @Bea, jaaaa ik denk dat hij uitgeput is van al zijn geloop hihi hij heeft vandaag alweer heel wat stukken zonder handen gedaan, knapperd! Maar.. hij had net voor ik m in bed legde 38.3, terwijl hij niet écht ziek is ofzo.. ben benieuwd naar deze nacht h ij ligt ondertussen wel al ruim 2 uur te slapen
Hoe was jullie nacht. Hier mwa. Om 23.30 gedronken, om 1.30 wakker om 2.30 wat langer wakker (kwartier in slaap moeten sussen), toen weer om 6.30. Soms ben ik wel een beetje wanhopig, dan denk ik wat is er toch en gaat het ooit over. Ik functioneer nog wel, op mijn werk enzo, maar merk wel dat ik labieler ben en ook voor mijn vriend ben ik niet altijd zo gezellig. Heb ook het CB om advies gevraagd, maar die adviseren alleen maar laten huilen en dat werkt toch niet. Bovendien kan ik dat gewoon niet. Ik heb die druppels nog niet geprobeerd. Ga ik zeker doen.
@LovelyDK: dus hij loopt!?! Wow! Wat goed zeg! @Ikke: misschien helpt de tip van Bea idd... zodat je eens rustig uit kunt leggen wat er gebeurt als hij zoveel lawaai heeft En misschien wat tijden af kunt spreken dat hij wel lawaai mag maken... @Beatrice: da's wel lekker zeg, zo om de hoek tijdens je verbouwing. Dat gaan we hier dus niet kunnen doen: schoonouders wonen op 3 kwartier rijden, mijn ouders op 2,5 uur @Elin: dat was hier ook het advies idd Beetje jammer dat het CB 1 en 1 niet opgeteld had van de eczeem en de slapeloze nachten en eens geroepen had: check eens op allergieen... Je zou toch denken dat het CB dat vaker tegenkomt. Hier een redelijke nacht. Thirza is dus zonder gedoe zelf gaan slapen gisteravond en werd pas na ruim 3,5 uur weer wakker om te drinken, om half 11/kwart voor 11. Daarna om 2 uur en om 4 uur en alle keren ging ze direct weer slapen!!!! Wow! Beetje jammer dat manlief vanochtend met veel lawaai wakker werd en z'n ochtenddingen deed 2 keer z'n wekker gesnoosd, tandenpoetsen en scheren met de badkamerdeur open... GRRR Werd ik dus fijn eerst al om kwart voor 6 en toen om half 7 lekker wakker van 'm. En Thirza dus ook, maar die is gelukkig eerst nog een half uurtje hazeslaapjes gaan liggen doen geloof ik, en toen nog een half uurtje liggen spelen. Nouja, voor vandaag iig goede moed, en het mooie weer gaat ook wel meewerken denk ik Hoe waren jullie nachten?
Hier gelukkig geen verbouwingen. Nu ik nog studeer hebben we een huurhuis en daar gaan we echt niet zelf aan verbouwen, zo lief vind ik de woningbouwvereniging ook weer niet dat ik ze een waardevermeerdering van de woning gun. En heel erg gelukkig ook geen vervelende buren hier! Ik weet nog hoe ik baalde in ons vorige appartement waar ik stoned werd in mijn eigen keuken van de joints van de buurman. Om over zijn muziek nog maar niet te spreken... Ik hoop dat er wat verandert want het is al erg als je geen kinderen hebt en vervelende buren, maar mét kinderen is het nog veel erger. En ja het CB, ik denk ook niet dat ik daar om advies ga vragen. Misschien aan de wijkverpleegkundige die ik meestal heb want dat is wel een tof en meedenkend mens, maar die arts... Ik vraag me af waar die zijn papieren heeft gehaald. Hier was de nacht vrij goed. Ze is wel een aantal keer wakker geworden, maar viel redelijk snel weer in slaap. En het beste was dat ik haar om 7.00 nog even door kon laten slapen tot een uur of 8.15. Ik voel me gelijk meer mens!
Rozemarijke: mijn zoontje heeft ook veel last gehad van eczeem, maar nu niet meer, dus een allergie kan ik denk ik uitsluiten. Ik vind laten huilen heel moeilijk, omdat 1) ik het zielig vind als hij zo overstuur wordt en 2) je nooit zeker weet dat er echt niks aan de hand is. Toen hij pas geboren was, was dat ook het advies van het CB en later bleek hij verborgen reflux te hebben. Ben ik blij dat ik hem niet heb laten huilen en altijd bij me heb genomen.
Hier was de nacht best aardig! Naast het feit dat we om 5 uur alweer op waren hoor maar oke. Ze is maar 1 keer wakker geworden en heeft toen niet eens gedronken en is na 5 minuten gelijk weer in slaap gevallen. Heeeeerlijk Rozemarijke, hou je er ook een beetje rekening mee dat het slapen misschien niet met een allergie te maken heeft? Het is wel een optie maar hoeft niet natuurlijk. Het zou wel fijn zijn als er een reden te vinden is maar bij Lotte zou ik het echt niet weten.
@Rozemarijke.. ja hij loopt mijn boefje! En ben het idd ook met Bea eens... niet negatief bedoeld ofzo, maar het komt op mij over dat je heel veel dingen 'zoekt' waardoor Thirza slecht slaapt.. was het eerst de KISS was het daarna de entingen, was het daarna KMA... snapje? Misschien heeft ze wel niets en slaapt ze gewoon slecht (net zoals onze draakjes ) @Bea, heerlijk ff zo'n nachtje hé !
@Bea & DK: ja, ik hou er wel rekening mee dat ze 'gewoon' ook slecht kan slapen, maar hoop toch ook -vooral ook doordat het steeds na aanpakken van de problemen een tijdje beter ging- dat het wel over gaat hier... Na die korreltjes van de homeopaat ging ze toen eerst 3 dagen maar 2 voedingen pakken, en 3 dagen later maar eentje, dus ik blijf nog even hopen Hoop doet leven tenslotte
Haha, en helemaal nu ze voor de tweede keer op rij zomaar is gaan slapen. Geen kik net! Het begint erop te lijken dat we ons meiske weer terug krijgen!!!
hoi lotgenoten... hier een beroerde nacht gehad hij werd om 23:15 weer wakker das vroeg voor zijn doen. even laten huilen maar ging over in krijsen toch maar eruit gehaald hij ging in ons bed liggen en was vertrokken en was aan het dromen toen weer terug in zn eigen bed en werd nog 2 x wakker... hij heeft waarschijnlijk een schimmeltje wee tniet of hij daar last van heb..
@ikke ik heb daar wel over na gedacht over die pilletjes miss toch eens proberen.. @lovely wat goed dat je kindje al loopt. miss slaap hij daar ook wel onrustig door het is nogal een hele fase nu hij loopt.
@rozemarijke ik denk ook elke x dat hij iets heeft dan weer kiezen dan weer krampjes dan weer het warme weer.. dnek dat ik gewoon een slechte slaper is maarja hij is ook zo verschrikkelijk druk overdag er zit geen rust in. maar je probeert toch iets te zoeken..
Kennen jullie de methode Estvill? Ik heb dat boekje gekocht. Net maar eens toegepast, want in slaap vallen is hier overdag ook best vaak een drama. Het is een soort controlled crying methode. Nou mijn zoontje ging helemaal uit zijn dak, overstuur, overgeven, had bijna geen stem meer over. Ik zat zelf bijna te huilen, ik voel me dan zo'n slechte moeder, maar ik weet het soms ook niet meer. Ik moet toch iets! En dat boekje belooft als je je er consequent aanhoudt dat je kindje dan binnen een paar dagen slaapt als een marmot. En het is niet echt laten huilen, want je gaat eerst na een minuut terug om te sussen, maar je moet ook direct weer weggaan. Dus alleen even jezelf laten zien en laten weten dat je er bent zodat je kindje zich niet verlaten voelt. Daarna ga je terug na 2 minuten, dan naar 3 etc. Nadat er 6 minuten tussen zat trok ik het niet meer en heb ik hem dus in slaap gezongen. Maar volgens deze methode wordt dat dus afgeraden, want dan leert hij niet zelf in slaap vallen. Maar ik kan hem toch niet laten huilen tot hij helemaal uitgeput is??? Ik heb die pilletjes ook gekocht. Baat het niet dan schaadt het niet.
hier in het begin ook helemaal uitgeput en overstuur. toen afspraak gehad bij het cb en die hadden ook een goeie tip die hier goed geholpen heeft. heb het al eerder geschreven miss.. als ze moe zijn op bed leggen 10 min laten huilen terug gaan en zeggen nee het is tijd om te slapen en dan weer na 10 min naar binnen gaan en hetzelfde doen hier ben ikk nooit terug naar binnen gehoeven... en het heeft echt goed geholpen......
@Elin: hoe oud is je kindje ook alweer? Is het anders een idee om eens iemand mee te laten kijken? Misschien ziet een professional iets wat jij over het hoofd ziet? Meestal kan de WVK van het CB dat doen, (moet je wel een goeie hebben natuurlijk, in wie je vertrouwen hebt ). @Bulldog: tja, we merken hier wel echt veel verschil tussen goeie dagen/nachten en slechte dagen/nachten. Of ze helemaal door zal slapen als alles een beetje tot rust komt met die KMA is afwachten natuurlijk, maar zoals het tot nu toe is geweest, zo bar en boos, daarvan ben ik toch wel vrij zeker dat dat door de KMA (en waar ze evt verder nog allergisch voor is) komt. Man o man, ze komt echt helemaal tot rust de laatste 2 dagen!
@Elin: overigens heb ik hier Thirza dus ook steeds in slaap geholpen als ze zo brulde (niet als ze jengelt) en nu ze lekkerder in haar vel zit, gaat ze vanzelf weer zelfstandig slapen... dus of dat 'leren zelf in slaap te komen' altijd opgaat... Heeft je kindje altijd zo slecht geslapen/in slaap kunnen komen, of is dat na verloop van tijd gekomen?
Lovely het is ook een fase...alleen een heeeeellllleeeee lange haha Lotte heb ik zojuist weer in bed gelegd en wederom zonder 1 piep is ze gaan slapen. Ik hoop op een zelfde nacht als afgelopen nacht!