Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Ikke: dat komt waarschijnlijk (dat ze precies wist hoe en wat), omdat ze direct binnen een bepaalde constitutie dacht en daarop door heeft gevraagd. De homeopathie kent namelijk verschillende beelden, waar een scala aan klachten, karaktertreken en uiterlijke kenmerken bij horen... :) Op de site www.vsmhomeopathie.nl kun je een (hele globale) beschrijving waarschijnlijk wel vinden van het middel dat jullie mee hebben gekregen... (ben wel even benieuwd welk middel jullie hebben gekregen?)

2. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Hier is laten huilen ook geen optie. Jengelen laat ik wel 10 minuten, maar echt krijsen, dan gaat hij helemaal over de flos, dan ben ik na 5 minuten weer bij hem.

Ikke, benieuwd hoe het dan vannacht gaat!

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik zit hier nu met kromme tenen te wachten totdat manlief naar boven gaat om Kyra weer te troosten. Hopelijk wil ze dan wel weer goed in slaap vallen. En anders neem ik het weer over. Mijn man neigt steeds meer naar het laten huilen, maar ik vind het nog steeds helemaal niets.

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

@lovely.. hoe is het met je oma?

@beatrice.. aahh arme Lotte! Lijkt me zeer zeer pijnlijk. Ik hoop dat de ab snel aanslaat.

@bulldog... klinkt als Sasha, toen ze net dr middagslaapje ging overslaan. Ook in het begin rond etenstijd jengelig, omdat de dag dan nét te lang duurde. Ook rond die leeftijd trouwens.

@ikke... ik ben echt superbenieuwd hoe je nacht gaat met die korrel. Je hebt er dus 1 gekregen? Waarom pas over 3 weken laten horen hoe het gegaan is. Werkt die korrel zo lang dan? Veel succes vannacht!

@jann.. wij laten Sasha nooit huilen. Sasha kent het woord jengelig huilen niet, haha. Het is meteen krijsen! (en dat vind ik niet alleen ;) ) En na 5 minuten heeft ze alles ondergespuugd. Ik ken het gevoel, liever in bed nemen en wel lekker slapen, als niet in bed nemen en de hele nacht lopen klootviolen!

@devy.. nee hij was geen fan van live ;) Heeft je man nog Kyra kunnen troosten?

@rozemarijke... ik heb niet echt de indruk dat Sasha ergens allergisch voor is. (ja voor chocola dan en voor zwitsalproducten en voor alle soort luiers behalve pampers, maar dat is niet raar voor kleintjes) Zou er dan ook iets kunnen bestaan, als verborgen allergie? ;) Ik wil sowieso een afspraak maken bij de h.a. voor mezelf (hormonaal aaaaahhh) Denk dat ik meteen een dubbele maak, meteen voor Sasha ook.

Ik lig nu in bed met de laptop op schoot, Sasha ligt nu naast me. Kan ik dr een beetje in de gaten houden, misschien kom ik er nog achter waarom ze zo vaak wakker wordt. ;)

5. 078mama

078mama Niet meer actief

Ikke: 1 korrel en that's it? Apart...je zou toch zeggen dat je iets elke nacht moet geven!

Lotte heeft vanmiddag 4 uur geslapen en ligt nu ook weer op bed. Het gaat nu niet super, ik hoop dat vannacht wonderen gaat doen! We moeten morgen natuurlijk naar die homeopaat maar dat kan ik moeilijk doen zo.

6. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Beatrice beterschap!

7. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Pff manlief is nu weer boven en Kyra is weer stil. Nu alleen nog de spierpijn in mijn tenen wegkrijgen.

@Bulldog Fijn he zo'n slaapweigerend, oververmoeid kleintje die niet te genieten is. :(

@Ikke wat fijn dat je je gehoord voelt en dat er oplossingen aangedragen worden waar je een goed gevoel bij hebt. Hopelijk werken de korrels en krijg je er meer.

@Beatrice Ouch, oorontsteking doet zo'n zeer. Hopelijk slaat de AB snel aan en gaat het vannacht wel goed.

@Jannn Wij laten Kyra meestal maar maximaal zo'n 5 minuten krijsen. Huilen of jengelen komt hier eigenlijk niet voor als ze in haar bedje ligt, het gaat meteen op 1000% volle kracht.

@Wendy Wat zijn laptops toch handige uitvindingen he? Ik lees vaak als Kyra naast me ligt, om de een of andere reden wordt ze snel wakker als ik typ en anders verveel ik me zo. Oh en erg zeg dat er echt iets verkeerds op zijn arm staat getatoeëerd. dan zou ik er inderdaad niets van zeggen.

8. raspberry

He meiden,

kom jullie nog gauw even weltrusten wensen :)
    Hier vanavond aan het repeteren geweest voor zondag (ik zing in de kerk, samen met een band en nog 2 zangeressen). Thirza begon om kwart voor 10 te huilen, (toen was ik nog niet terug) en tegen de tijd dat manlief een flesje warm had gemaakt, was ze weer stil. Dat is een goed teken voor vannacht, dus ben benieuwd :)

Over die homeopatische korrels: als je dus echt na diagnostiek een middel krijgt voorgeschreven, is dat idd vaak maar 1 korreltje. Dat is een sterkere verdunning, (en daarmee volgens homeopatische principes ook een sterker middel) dan de huis-tuin- en keukenmiddeltjes die je zelf kunt kopen bij de drogist en apotheek enzo.
    Wij zijn in augustus met Thirza naar de homeopaat geweest en toen kregen we ook 1 korreltje en daar ging ze toen goed op slapen. Helaas moesten we toen ook nog eea behandelen op haar reactie op de vaccinaties, dus toen was het weer mis, maarja... :(
    Hmm, ze wordt weer wakker...
    Trusten dan maar!

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Truste! Hopelijk heeft Klaas vaak zijn TomTom bij zich!

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Heb even opgezocht wat Quinn gaat krijgen, want vanavond is het niet gelukt om te geven, want er mag 15 min voor en na de korrel niets gegeten en gedrinken worden

Chamomilla is de naam

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ohwja over dat korreltje, we moeten 2cm water in een glas doen, en dan mogen we maar een thee lepeltje geven aan hem.

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    chamomille...Vind ik daar het engelse in terug en is dat kamille???
    Nouja van de thee worden we ook kalm..
    Wie weet:)

13. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Nou meiden hier na een zéér vermoeiende dag een berichtje vanuit mijn kant...
    Het begon vanmorgen met de valpartij dus... smiddags om 3 (!!) uur waren ze eroveruit dat oma een gebroken ruggenwervel had... naja oke, volgende vraag is wat nu? Ze vertelde me doodleuk "ze mag gewoon mee naar huis, poli controle over 1 week"
    Uuh sorry?! Heb ze toen even heel erg duidelijk gemaakt dat ik haar zeker zo niet mee naar huis ging nemen... oma woont in een groot vrijstaand huis alleen met opa (79) en aangezien ze echt niks kon, wat moet zo'n vrouw thuis gaan doen?? Naja hun zeiden grof gezegd dat dat ons probleem was wat we maar met de huisarts moesten oplossen... na veel gezeur belde ze toch nog een ambulance om haar naar huis te vervoeren...
    Eenmaal thuis aangekomen ging het he-le-maal mis... de ambulance broeders hadden haar op een stoel geparkeerd waar ze helemaal ziek werd van de pijn... trok wit weg & zei haast niks meer, werd ziek en moest braken van de pijn...
    Vervolgens hebben ze haar naar de bank overgelegd waar het dus ECHT misging... ze werd bewusteloos, niet aanspreekbaar, ging snurkend ademhalen wat overging in helemaal niet meer ademhalen, liep blauw aan, liet haar ontlasting lopen... echt dit wens ik mijn ergste vijand niet toe wat ik toen voelde... zoveel onmacht en zoveel pijn, ik dacht serieus écht dat ze ter plekke dood zou gaan! 1 van de 2 broeders rende naar buiten, reanimatie apparaat + zuurstof en hartmachine halen wat ze thank god niet nodig gehad hebben... ze kwam na een aantal minuten zelf weer bij..
    Toen hebben ze haar uiteraard weer direct mee teruggenomen naar het ziekenhuis waar ik onwijs veel sorry's naar mij nhoofd kreeg... nou als ik op iets NIET zat te wachten was het dat wel!
    Nu ligt oma opgenomen, heeft ontzettend veel pijn & ze hebben al aangegeven dat ze zeker opnieuw zal moeten leren lopen aangezien door de breuk in haar wervel ze niet kan lopen, laat staan zelfstandig thuis kan wonen.
    Wat ben ik moe, verdrietig en ontzettend PISSED! op dit moment...
    Zelfs de arts-assistent die ons, 'in opdracht van' natuurlijk, naar huis heeft gestuurd zat op een gegeven moment te huilen zo erg vond ze het... ze ging zelf een interne klacht indienen & heeft mij ook off the record gevraagd om dit aub ook te doen! Dit gaat uiteraard ook zéker gebeuren!

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    jemig zeg DK, ik zit met vol verbazing en plaats vervangend kwaadheid te lezen!!!

Heb het zo met je te doen, en met oma, wat erg!
    Heel veel sterkte

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Jemig zeg wat een verhaal!
    Ik zou helemaal lijp zijn geworden!!Wat een volk daar!

16. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wat erg! Mensonterend! Ik hoop ten zeerste dat er ook daadwerkelijk wat met die klacht gedaan wordt want dit is echt niet normaal. Ik hoop dat je oma nu wel de zorg krijgt die ze nodig heeft en die ze verdient.

17. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

écht mensonterend was het ja... andere woorden zijn er niet voor! Het was gewoon bij de beesten af!

Gelukkig is ze nu opgenomen & in goede handen (naja in hoeverre ik dat gevoel bij dat ziekenhuis nog kan krijgen maar dat terzijde..)

18. raspberry

Jeetje Lovely! Daar zou ik idd ook een klacht over indienen en iig fijn dat de arts-assistent je dat ook meegegeven heeft...
    Hoe is het inmiddels met je oma? Is ze de nacht een beetje doorgekomen?

@Ikke: hmm, als ik de geneesmiddelenbeschrijving op de site van vsm lees, herken ik wel veel, moet ik zeggen...
    Hopelijk gaat het helpen :)

Hoe waren jullie nachten? Hier een redelijke nacht: ze heeft zich gewoon strak elke 3 uur gemeld voor een voeding en ging dan weer slapen. Kon slechter dus :)

19. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Hier een redelijke nacht gehad. Jamie heeft wel weer een sapfles gehad maar daarna was hij weer stil aan het spelen

20. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    jemig wat een verhaal lovelydk. wat erg dat jullie dit hebben moeten meemaken. ik vind het zo zielig voor je oma. heeft ze van heel die toestand veel meegekregen?

hier wordt het steeds gekker. meneer was om 04.00 wakker en heeft niet meer geslapen. gaaaaaaaap..
    dadelijk even de ha bellen want hij is nog flink aan de diaree.

Deel Deze Pagina