@Vlindertje: hmm, klinkt ook zwaar, die nachten van jullie @q-koorts: tja, wat ik erover lees, is het allemaal nogal wisselend, de symptomen en kan eea ook chronisch worden. Dus de diagnose kan alleen gesteld worden dmv bloedonderzoek, omdat de klachten die mensen ervan hebben nogal wisselend zijn, zowel in de aard van klachten als de intensiteit ervan. Dus ik dacht: als we dan toch een grondige check gaan doen, is het gelijk wel handig dat dat ook maar gecheckt wordt. Maar nu het al 2 nachten achter elkaar goed gaat, en dat beide keren is geweest nadat we er een extra middagslaapje bij in hebben gedrukt, denk ik dat dat het sowieso wel niet zal zijn. Maar goed, wil het evengoed gecheckt hebben... je weet maar nooit Vanmiddag iig weer even dat extra slaapje doen, en zien wat vannacht gaat brengen. @Wendy: nou, dat zou ik in jouw geval ook lekker gedaan hebben hoor Schoonouders rekenden er toch wel op, @lob: avondje uit klink goed!
@ wendyp: Breng ze maar hier hoor Wij zorgen wel voor haar, kunnen jullie lekker uitrusten Alleen een beetje ver rijden zie ik Vanavond gaan wij naar vrienden en moet eerlijk bekennen dat dat pas voor het eerst is!! Campingbedje mee en dan gaan we kijken of dat gaat. Kben heel erg benieuwd.
Ben ik een dag niet geweest, hebben jullie 4 pagina's volgeschreven. Weet nu al niet meer wie wat heeft geschreven. Ben ook erg moe, was vannacht weer niet veel bijzonders hier. Tandje 6 is door en nummer 7 komt eraan. Ze schieten hier echt als paddestoelen uit het tandvlees In elk geval las ik dat Thirza goed heeft geslapen, da's wel heel fijn Rozemarijke! Ze kan het dus ook! Dk: ik hoop dat je oma snel opknapt. Verwen haar maar lekker. Lob: heerlijk is dat he, even een avondje voor jezelf. Lekker rustig eten en een filmpie kijken. Jann: wij hebben zoontje nog nooit ergens anders op bed gelegd. Durf het gewoon niet aan. Ben bang dat hij daarna weer zo uit zijn doen is dat er helemaal niet meer wordt geslapen. Wendyp: aso? heerlijk toch, ff je rust pakken!
Dames, ik meld me alvast aan bij de kinderberscherming als zeer ontaarde moeder want we gaan het proberen met laten huilen. Het is niet wat ik wil maar bij manlief is de koek op en het is niet te doen als ik telkens commentaar krijg wanneer Kyra tussen ons in slaapt. Maandag gaan we beginnen en ik zie er nu al zo erg tegenop. Als het echt te erg wordt moet ik misschien maar eventjes 's avonds een blokje om want anders ren ik geheid naar boven. En als er één ding is wat je niet moet doen is het het inconsequent zijn. Bah bah bah!
Devy, Ik snap waarom je het doet.. t zal echt zwaar worden, maar wie weet helpt het iets. Ik herken je probleem met de wederhelft... En het is lastig om je telkens maar weer te moeten verdedigen. Sterkte en als het moeilijk wordt.. dan kom je maar gewoon lekker hier kletsen!
Mijn vriend is juist veel makkelijker als ik. Hij pakt zoontje er eerder uit en laat hem eerder in ons bed slapen. Ben ik het dan ook niet altijd mee eens. Soms wordt zoontje 's nachts wakker en probeert hij niet eens om hem in bed te troosten. Maar tis wel moeilijk Devy. Maar ik begrijp ook je keus. Je moet wat he? Maar hoe ga je het doen? 10 minuten of 5 minuten en dan telkens wat langer?
Ik denk dat we beginnen met ongeveer 10 minuten. Als ze een van ons ziet is het vaak nog meer drama. Dan denk je dat ze niet harder kan brullen maar dan gaat het nog net een tandje hoger. Wel gaan we het bedje alvast ombouwen tot peuterbedje en dan zet ik een van haar lievlingsspeeltjes in de kamer en doen we haar nachtlampje aan. Dus ik heb de (tevergeefse) hoop dat ze uit bedje kruipt en wat gaat spelen en daarna zelf in bedje kruipt om te gaan slapen. Ik sta hier zo ontzettend niet achter en ik moet stiekem zeggen dat ik de hoop heb dat het gewoon na een week nog niet lukt zodat ik mijn man en iedereen die constant tegen mij zegt dat ik haar moet laten huilen een gigantisch schuldgevoel aan kan praten. Natuurlijk neemt dat mijn schuldgevoel niet weg, maar als ik het maar genoeg inpeper hoop ik van het eeuwige gezanik af te zijn.
Devy, het is vervelend als je niet op een lijn zit. Hier is dat ook af en toe zo, soms weten we het allebei niet meer en zeg ik laten huilen, om dan vervolgens 5 minuten later hem weer bij me te leggen. Maar als je het op een kindvriendelijke manier doet, kan het in elk geval niet schaden! Ken je het boekje Slaap kindje slaap van dr. Estvill? Ik vind dat een goede methode, het is gecontroleerd laten huilen, en consequent zijn. Je gaat elke keer troosten, maar je zegt alleen maar: : Kyra gaat nu weer slapen. Ik begrijp dat je boos bent, maar mama gaat je leren zelf in slaap te vallen. Ga maar lekker slapen." En je vertrekt weer. Dus niet wiegen, niet zingen, etc. Alleen maar steeds teruggaan en dezelfde zin zeggen. Hij garandeert doorslapen binnen een week. Maar dan moet je dus wel heeeeel consequent zijn. Ik heb het nog niet geprobeerd hoor, omdat er altijd wel weer iets was. Tandjes, buikpijn etc. Maar wie weet ga ik het nog weleens proberen.
@devy... ik kan het me voorstellen hoor, dat je nu die keuze maakt. Ik weet het af en toe ook niet meer. Maar consequent is inderdaad belangrijk, anders denkt ze: Als ik nou lang genoeg brul, komt mama vanzelf wel. Wij gaan morgen trouwens een bed kopen, ben benieuwd. @elin... mijn man is ook zo makkelijk. Eigenlijk ik ook wel, met slapen dan he? Voor de rest vind ik mezelf wel een ietwat strenge moeder Als die tandjes eenmaal door zijn, dan blijven ze komen he? Heeft hij er veel last van? @jann.. Volgens mij kom jij uit het zuiden? Of misschien wel Belgie of niet? Logeren beginnen we maar nog niet aan, zelfs niet bij (schoon) ouders. @rozemarijke..ik zou denk ik hetzelfde hebben, als ze toch grondig gaan checken, dan maar meteen dat er ook bij nemen toch? @all.. ik heb echt heeeerlijk geslapen zeg! Was binnen 5 minuten weg. Tot kwart voor 6 geslapen *schaam* Maar echt heerlijk! Sasha ligt nu al dik een uur op bed, die heeft zich ook voorbeeldig gedragen bij schoonouders. Alleen niet goed gegeten, we aten andijviestamppot, voor het eerst. En ze moet echt geen rare dingen, wat dat betreft is het echt een boer! Wat ze niet kent, eet ze niet.
Goedenavond! Hier weer een dag werken achter de rug, en Quinn heeft vanmiddag 3 1/2 ruim geslapen, wist niet wat ik hoorde!!! zou het dan toch??? Hij heeft trouwens verder de hele nacht doorgeslapen tot kwart voor 8, echt altijd als ik moet werken, slaapt hij uit, hoe hij het doet, geen idee!? Over gecontroleerd laten huilen, ja is even een hele zure appel, maar hier heeft het wel gewerkt, we zijn nu wel van het ergste ellende af, maar ja soms komt hij dus nog steeds, maar is al dus stukken minder. Wij merkte na de eerste avond dat we dat deden al echt verschil, het duurde veel korter. Het belangrijkste is idd volhoude, want anders heeft je kindje gewonnen!
@Elin Ik ken het boek an sich niet, maar in mijn googleavonturen ben ik de nodige methodes tegengekomen en wat jij beschrijft lijkt op wat wij willen gaan doen. Ik zal in ieder geval maar eens mijn koptelefoon naar beneden halen en de kookwekker achter de vaatwasser vandaan plukken (of een nieuwe kopen als het niet lukt). Ik vrees dat het me anders echt niet lukt om consequent te zijn. @Jannn Kyra is wel eens uit logeren gegaan maar nog nooit dat ze is gaan slapen ergens anders en dat we 's avonds/'s nachts weer naar huis zijn gegaan. Ik heb dat nog nooit aangedurfd, maar hier wordt de eerste kerstdag de vuurdoop daarmee. @Wendyp Heerlijk toch! Heeft sacha weer quality time met oma gehad en jij weer wat slaap. En een uitgeslapen mama is over het algemeen toch net iets leuker. dat merk ik tenminste bij mezelf.
dit hadden wij ook gedaan....toen ging hij op de grond liggen en ook nog tegen de deur aan stampen en bonken. voor ons was het geen succes hoop voor jullie dat het werkt.
rayan is vandaag om 8 uur gaan slapen,wel in mijn bed maar ja. de andere kids zijn uit logeren dus ik heb ff tijd voor mezelf en mijn mannetje.
Wat heerlijk Ruby. Hier gaan we binnenkort ook eventjes Kyra weer eens een nachtje uitbesteden. Eigenlijk zouden het eigenlijk twee nachten moeten zijn want de eerste avond/nacht brengen mijn man en ik wel tijd met elkaar door maar dan naast elkaar op één oor. Rond een uur of 22.00 ging ik maar eens kijken bij manlief en Kyra die samen in slaap gevallen waren en aangezien ze wakker werd toen ik haar in haar eigen bedje wilde leggen zijn we het meteen vanavond maar eens gaan proberen. Ze is nu net 5 minuten stil dus bijna 1,5 uur gekrijs. Wel nog een voeding gegeven want om die nou meteen ook af te bouwen vond ik wel erg cru.
Hmm ik vrees dat Kyra mijn gedachten heeft opgepikt want nu ligt ze weer hartverscheurend te huilen. Nog 15 minuten en dan mag ik er naar toe.
Hier een zwakkeling! Sasha is sinds half 8, 5 keer geweest! Niet normaal meer. Nu zit ze beneden op schoot. Dit doen we dus noooooooit! Maar ik werd echt helemaal gek boven.
Maar is dat niet puur "ik-wil-mijn-zin-hebben"-gedrag? Ik zou dan juist doorgepakt hebben! @Devy: goed dat jullie al begonnen zijn Enneh... ik zou het bedje juist nog NIET ombouwen, om dus te voorkomen dat ze hele nachten met 'r speelgoed gaat zitten spelen. Ik zou juist denken: eerst leren slapen en pas dan kun je ook gezellige dingen op je kamer krijgen en de mogelijkheid om er zelf uit te komen. Een knuffel in bed zou ik wel doen, omdat ze dan tenminste in bed weer in slaap vallen... Hier een redelijke nacht. Was er gisteren niet meer van gekomen om Thirza nog voor een kort middagslaapje op bed te doen... ze was 's ochtends laat wakker en om 4 uur was ze nog zo actief en vrolijk als wat. Maar onder het eten zat ze met een rood wangetje van vermoeidheid, (ze krijgt altijd 1 rood wangetje als ze moe is, gek he?). Nouja, en vannacht dus een paar keer wakker geweest... 23.15, 1.30 en rond 4 nog een keer geloof ik. En toen was het 6 uur alweer klaar. Dus vandaag maar weer een middagslaapje. We komen nu sowieso alweer vroeger uit, omdat ze om 6 uur wakker was, dus dat scheelt
Goedenmorgen! Hier een goede nacht! Het is dat Quinn weer wakker werd van een door gelekte luier, anders denk ik dat ij nog wel even had geslapen. Heb hem 2x gehoord vannacht, maar ach die teld eigelijk niet
Hier ook een aardige nacht! Lotte heeft wel weer bij mij geslapen maar wel tot 8 uur! Uiteraard wel maar haar uurtje tussendoor. Als ik eerlijk ben vraag ik me af wat een homeopatisch middeltje kan doen tegen haar gewenning maar oke, nog een paar dagen en dan heb ik het in huis! Laten huilen doe ik niet aan...