Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Nou ik zit er ff doorheen. Heb de hele nacht wakker gelegen, niet door mijn zoontje, want die heeft doorgeslapen, maar heb een of andere allergische reactie. Mijn rug, buik en armen zitten helemaal onder de vlekken en bulten en stik van de jeuk. Volgens mij netelroos.

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ikke wat heerlijk!Zou die korrel echt werken????

Beatrice, al met al toch een lekkere nacht zo te lezen.

Elin, arme meid.Ff googlen en morgen contact opnemen met de huisarts.

Hier na een paar prutnachten maar weer chamodent gehaald want ik vermoedt dat er kiezen aan het drukken zijn.
    En waarempel! Meneer heeft doorgeslapen:)
    Vanmorgen hebben we lekker samen op bed televisie gekeken(vriendlief is voetballen)
    Sinds gisteravond hebben we televisie op de slaapkamer.
    Maar wat is dat heerlijk zeg:D Lekker geknuffeld en tekenfilmpjes gekeken.

3. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Tjee Elin, dat ik balen zeg. Heb je dat ooit eerder gehad? Jeuk is echt vreselijk.

Hier een goeie nacht. Gijs is in de avond een paar keer wakker geworden, maar heeft daarna van 00.30 tot 06.00 doorgeslapen. En de diarree is over, en hij geniet weer lekker van zijn eten.

Devy, ik ben benieuwd hoe jullie nacht is geweest.

4. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Mams wat heerlijk!
    Lob: fijn dat hij weer beter is. Hij heeft het goed te pakken gehad. Toch altijd een beetje eng als die kleintjes diarree hebben.

Ik heb nooit netelroos gehad, maar ben wel allergisch voor een aantal dingen. Heb inmiddels anti-histamine genomen en het trekt nu langzaam weg.

Baal ik zo, slaapt mijn slaapterrorist door, lig ik wakker van de jeuk. En ik heb - net als jullie - die nachtrust zo hard nodig, omdat ik weet dat het weer weken bal kan zijn.
    Hij slaapt nu, dus ga ook maar ff liggen.

5. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hi meiden,
    Nou hier een heel goede nacht gehad... haha... Julia was bij oma logeren! LOL
    Devy, ik vind het heel knap dat je eraan bent begonnen en ik weet ook hoe pittig het is om te laten huilen. Bij ons heeft het een tijd echt gewerkt, nu gaat het duidelijk minder maar even goed houden we het vol. En hoe raar ook misschien, maar na een tijdje begint het huilen een klein beetje te wennen. We hebben de laatste weken elke nacht 1 a 2 uur huilen, lees krijsen te verwerken gehad. De eerste tijd huilde ik echt mee en voelde ik me een vreselijke moeder, dat voelt nu inmiddels anders en ik kan er ook anders over denken. Ik denk dat onze kindjes niet goed hebben geleerd zichzelf te redden in de nacht en ons daarvoor nodig hebben. Ik heb dat lange tijd gegeven maar ben nu van mening dat ze het zelf kan gaan leren. En hoe zwaar ook, ik geloof wel in gecontroleerd laten huilen en hiermee ook de grenzen aangeven. Maar nogmaals ik weet hoeveel doorzetten het kost, toi toi toi want het kan best langer dan een week duren voor je effect ziet!

6. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Wendyp Je bent echt geen zwakkeling hoor. Ik heb Kyra ook wel eens naar beneden gehaald toen ik er echt tureluurs van werd. Zolang het niet standaard elke avond een paar uur is, is er toch niets aan de hand?

@Rozemarijke Het is eigenlijk wel schattig he die rode wangetjes. Bij Kyra worden ze allebei vuurrood en dan lijkt ze net zo'n schildpadje. En je hebt groot gelijk hoor met dat bedje. Maar ik vind het zo erg om haar te laten huilen dat ik eigenlijk liever heb dat ze speelt dan huilt. Misschien toch nog eventjes extra doorzetten.

@beatrice Ik snap het goed dat je haar niet wil laten huilen. Als het aanmij alleen had gelegen dan was het ook (nog) niet gebeurd. Ze zijn nog zo jong he. Maar wel een redelijke nacht zo te lezen. :)

@Elin Oh wat balen. Heb je een jeukstillend middeltje in huis, iets van caladryl ofzo? Heb je toevallig net een echte kerstboom opgezet, dat zou het misschien kunnen zijn. En anders eventjes maandag naar de huisarts ofzo als de antihistaminicum niet goed genoeg werkt.

@Mams Je vraagt je soms af waarom babies niet gewoon met hun melkgebit worden geboren, dat zou zo veel ellende schelen. Gelukkig zijn er die middeltjes die het wat verzachten. Hopelijk slaapt Tygho weer door als de kiesjes door zijn. Kyra blijft steken op 2 bovenvoortanden en 4 onder, dus ik hou mijn hart vast voor wanneer het bijons weer gaat beginnen.

@Lob Oh wat fijn dat Gijs weer de oude is. En zijn nacht was ook best goed, dus misschien is het een voorbode van betere tijden!

Kyra was om 00.30 pas uitgehuild en is toen echt in slaap gevallen. Maar heel onkarakteristiek was het niet de hele tijd haar hysterisch gekrijs maar haalde ze aan en dan was het weer een tijdje stil. Ik geloof niet dat ik het vol had kunnen houden als ze heel de buurt bij elkaar had geschreeuwd.

Ze werd vervolgens om een uur of 4.00 weer wakker en na 5 of 10 minuten ben ik naar Kyra gegaan en omdat ik toch weer vrij volle borsten had heb ik haar ook deze voeding gegeven. Wel op haar eigen kamertje en niet bij ons in bed. na de voeding heb ik gezegd dat ze weer lekker moest gaan slapen en waarempel na ongeveer 5 minuten gehuild te hebben begon ze van die grappige geluidjes te maken. "OOoooh", "Oeh" en dan met zo'n heel hoog piepstemmetje. Ik weet niet hoelang ze daarmee door is gegaan want ik ben als een blok weer in slaap gevallen.

Ze werd rond een uur of 7.30 wakker en toen heeft ze wat gejengeld tot papa haar rond 7.45 toch bij ons in bed heeft gelegd. En om 8.00 zijn ze eruit gegaan en heb ik heeeeeeeeerlijk tot 12.30 doorgeslapen.

Nu zijn ze weer met z'n tweeën naar boven en ik merk dat mijn man niet consequent kan blijven want nu ligt hij weer mét Kyra op bed. Ik zit me af te vragen of ze dat als een breuk van de cosequentheid ziet of dat ze de middag en nacht toch echt als twee verschillende dingen ziet. Want misschien zouden we eerst bij de avonden kunnen beginnen en dan ook de middagen erbij kunnen pakken zodat ze als het echt drama is tenminste nog een beetje goede slaap krijgt.

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Devy.. ik typ het volgende écht niet om stom te doen of weet ik veel wat... maar ik zit echt met verbazing je verhaal te lezen! Omdat je man wil dat je haar laat huilen laat je haar ineens van de 1 op andere dag zolang huilen? Dat is toch niet realistisch? Vooral omdat je er zelf totaal niet achter staat + dat je man alles behalve consequent is aan het laatste bericht te lezen... het is niet helemaal eerlijk voor Kyra op deze manier lijkt me, want waarom mag ze overdag wel lekker samen slapen maar moet ze snachts uren huilen??

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik weet het Lovely, het zit me ook helemaal niet lekker. Maar op het moment ben ik zo ten einde raad want lichamelijk en geestelijk trek ik het zelf op het moment niet meer. Mijn Chrohn speelt weer op en de dagen die ik hoofdpijnvrij doorbreng zijn op één hand te tellen. En wat ik nog het ergste vind is dat ik op het moment niet de moeder kan zijn voor Kyra die ik zou willen zijn.

En mijn man geeft aan dat hij het ook niet meer trekt en hij zit wel heel veel op de weg (moet veel naar Duitsland en dergelijke). En als hij dan zegt van wat als ik een auto ongeluk krijg omdat ik zo moe ben, weet ik het ook niet meer. Ik wil Kyra niet laten huilen, maar als ik mijn veto uitspreek en mijn man knalt tegen een boom aan... Vandaar dat we het nu wel proberen. Niet die onmenselijke methode van het CB, maar we gaan regelmatig bij haar kijken en troosten haar voor zover mogelijk.

Het is wel zo dat we, nadat ik er over na heb gedacht, inderdaad wel consequent moet blijven en daar ook met manlief een hartig gesprek over moet hebben. Ik dacht namelijk dat hij haar na de voeding in bed zou leggen, maar dat is blijkbaar niet overgekomen. We proberen het nu voor ongeveer een week en dan moet je ook alle zeilen bijzetten, en niet dat halfslachtige gedoe want dat is nog zieliger voor de kleine meid.

9. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    devy, het is naast noodzakelijk ook dapper dat jullie dit nu zijn gaan doen. jullie oude strategie werkte voor jullie alle drie niet want jullie kwamen allemaal slaap tekort. echt doorzetten en consequent zijn en veel geduld!!!!

10. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Nou dapper voel ik me op het moment zeke niet. Ik voel me de slechtste moeder ooit. Ik word er gewoon boos van, niet op Kyra, maar op de hele situatie. En nu ik Kyra zo hoor brullen ben er des te meer overtuigd dat ze de schrijfster van dat boekje van het CB een enkeltje Guantanamo Bay moeten doen!

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Devy, je moet nou ook niet laten huilen tot het barbaarse toe meid.
    Kun je niet de 5-10-15-20minuten regel toepassen?
    Dat je eerst na 5min terug gaat, vertellen dat het echt bedtijd is en weer weg gaan. En dan na 10,15 en 20 min hetzelfde?

12. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    5 minuten kan ik hem nog laten krijsen, maar 10 minuten houd ik niet eens vol. Dus ik snap hoe moeilijk het is, maar ik denk als je er niet achter staat, dat je het niet moet doen, dat het dan wellicht ook niet lukt. Kindjes voelen dat feilloos aan denk ik.
    Lastig hoor, zeker omdat je man en jij er anders over denken.

13. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik doe ook 2x 10 minuten dan 2x 15 minuten en dan steeds elke twee keer 5 minuten ophogen. Dat gewoon laten krijsen en niet kijken zou ik al helemaal niet kunnen. Dit is al een ware hel want als ze huilt betekent dat dat ze mama wil, en ik moet haar nu naar mijn gevoel noodgedwongen verwaarlozen

14. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ohhh Devy, wat moeilijk. Ik weet dat elke minuut een eeuwigheid duurt als je kleintje zo te keer gaat. Ik geloof dat ik hem nooit langer dan 4 minuten heb laten krijsen. Oh nee, toen hij een maand oud was heb ik hem een keer 15 minuten laten krijsen, omdat het CB dat had aangeraden en ik als onzekere moeder dit advies heb opgevolgd. Ik zat zelf te huilen en na 15 minuten was het stil en was hij in slaap gevallen, maar toen lag hij er zo verslagen en zielig bij dat ik me er nog lang rot om heb gevoeld. What was I thinking, een baby van een maand zo laten huilen....???
    En nu heb ik er nog steeds moeite mee, maar ik snap ook wel dat je man het wil proberen.

Vlindertje: ik heb ook weleens gedacht dat wij hem niet hadden geleerd zelf in slaap te vallen, maar waarom slaapt hij dan de ene nacht wel door en komt hij de andere keer 4x terug.
    Dan denk ik toch dat er in de nachten dat hij 4x wakker wordt en huilt dat er dan toch wat is.

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat is dus hier ook mijn logica, Elin :) En dat riep/roep ik ook tegen iedereen die tegen mij begint over laten huilen enzo.
    Maar aan de andere kant: als je zeker weet dat er niks is, is het ook niet handig om je kindje (zeker als het ouder dan 1 is) steeds maar bij je te nemen, want ze hebben dan echt wel in de gaten dat ze met huilen dingen voor elkaar krijgen.
    Maarja... maak het onderscheid maar eens he? :(

Hier is Thirza net probleemloos gaan slapen. Vanmiddag moest ik 1 keertje even troosten en zette ze het op een brullen toen ik weer wegging, maar dat duurde maar even en toen heeft ze anderhalf uur geslapen nog, (ze was vanochtend 6 uur wakker, geslapen van half9 tot half11 en toen vanmiddag dus nog van half 4 tot 5). Ik ben benieuwd hoe de nacht gaat lopen vannacht :)

16. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Pfff het is hier nu een minuut of 20 stil dus ik kan nu wel met zekerheid zeggen dan mijn arme meisje slaapt. Ze heeft dus een uur met kleine tussenpozen gehuild maar inderdaad elke minuut lijkt wel een uur te duren.

Net een goed gesprek met mijn man gehad en die is het er nu ook mee eens dat consequent zijn heel belangrijk is. Het is wel moeilijk als je niet op een lijn zit. Hij vroeg me ook of ik niet blij zou zijn als ze straks zo gaat slapen. Natuurlijk zou het fijn zijn, maar ik zal het nooit met de laten huilen methode eens zijn ongeacht het resultaat. Ik heb om het hem duidelijk te maken een overdreven voorbeeld aangehaald. Van stel dat we willen dat Kyra niet zo kwebbelt (ik vind het heerlijk als ze dat doet) en we haar telkens een klap geven zodra ze haar mondje open doet (geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt). Na een aantal keer heeft ze het echt wel door en zal niet meer kwebbelen. Dus dan bereik je het gewenste resultaat met een middel dat niet te verantwoorden is. Hij snapt nu beter hoe ik erover denk, en we zijn het eens geworden dat als er over een week geen hele goede verbetering is dat we het dan voortaan weer op mijn manier doen.

17. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Zo ik heb 1 dag niet gelezen en wat hebben jullie gekletst zeg!!

Wat mij het meest opvalt is het verhaal van Devy dus daar reageer ik dan alleen maar even op. Zo goed ken ik jullie nou ook weer niet goed!

@ Devy: meid het lijk mij ook zo moeilijk. Ik laat m ook wel eens 10 minuten huilen. Maar dan gaat de tijd echt super langzaam. Wij hebben een babyfoon want wij wonen in een nieuwbouwhuis. Alles super geisoleerd en je hoor echt helemaal niks als hij huilt.. Maar door zo'n ding lijk het ook wel 10 keer erger. Dan zet ik wel eens uit en 5 minuten later weer aan. Dan is hij nog bezig!! Ik vind dat zo zielig.

Nou wij zijn dus gisteren voor het eerst met hem weggeweest. We reden om kwart voor 8 weg. Tis 15 minuten rijden. Laatste 5 minuten viel hij in slaap!
    Toen we daar aan kwamen werdt hij gelijk weer wakker en was dus gelijk weer helemaal wakker. Ik bed leggen lukt dan niet.
    Half uur later, bedje op gezet en hem verschoond. Nou hij ging al gelijk slapen!! Viel me zo mee. Om 10 over half 12 werdt hij wakker. Ik heb hem toen een flesje gegeven en mn man alle spullen in de auto gelegd. Toen konden we gelijk gaan. Onderweg bleef hij wakker. Thuis gekomen viel hij in bed gelijk in slaap en snachts maar 1x geweets. Dus kortom het ging echt super!!

Nu is hij vandaag wel huilerig. Vooral vanavond. Mn man heeft net 2 half uur met een huilend kind gezeten. Ik was ff weg.
    Hij sliep juist driewartier en is nu alweer wakker! Nu leg hij weer lekker beneden. Probleem is sinds wij gestart zijn met groente is heel zijn schema in de war en drinkt hij weinig van zijn flessen.. Dus hij heb steeds geen honger op de tijden wanneer hij juist de fles moet krijgen.. Waarschijnlijk komt hij daardoor ook savonds weer een keer.
    Geven we zo gewoon weer een fles.

Fijne avond allemaal.

Liefs jannn

18. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Jannn Het is dus eigenlijk al met al best goed gegaan. :) En dat hij vandaag wat jengeliger is, is eigenlijk ook wel logisch want gisteren was het natuurlijk ook best spannend voor hem en dat heeft weer zijn weerslag.

En even over de bijvoeding. Ik geef bv dus het was/is iets anders, maar kun je de bijvoedingstijden niet gewoon op dezelfde tijd als zijn flestijden doen. Dat hij dan eerst de bijvoeding krijgt en daarna de rest van de honger stilt met een flesvoeding?

19. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Moeilijk hoor Devy.. ik weet hoe het is als je het niet altijd samen eens bent over dit soort dingen. En ik kan me ook wel voorstellen dat het jouw vriend soms frustreert omdat hij denkt dat dit wel de manier is (het in ieder geval wil proberen) en dat jij dat dan "tegenhoudt". Zeker als hij er een beetje onderdoor gaat (hij is zo moe waardoor hij er niet meer van overtuigd is dat ie veilig is de auto).

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Gijs nog geen 10 minuten laat huilen, maar dat ik er ook wel een over twijfel om het te gaan doen omdat mijn vriend het wel wil proberen.

ik bedoel hier eigenlijk mee te zeggen, dat het niet altijd zo zwart/wit is. En dat samen opvoeden ook betekent dat het niet altijd precies volgens onze zin kan gaan.

maar ik denk ook dat het wel klopt wat Elin zegt, dat Kyra het waarschijnlijk wel bij jou aanvoelt als je er niet achter staat.

succes meid!

@jannn, lastig he dat gepuzzel met die bijvoeding! komt vanzelf goed hoor.. maar is wel even zoeken.

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Devy: jullie aanpak lijkt dan toch aan te slaan, want ze was sneller stil dan eergisteravond? Hoe was het vannacht?

Hier een redelijke nacht, Thirza heeft zich, buiten een avondvoeding, 2 keer gemeld vannacht, beide keren probleemloos weer gaan slapen na een voeding. Zelf weer gaan slapen lukte helaas niet :( Maar dat late middagslaapje houden we er nog wel even in: ze gaat er nu veel rustiger van slapen, dus eens zien hoe we er eind van de week dan bijzitten.
    Ben wel een beetje bang dat ons familieweekendje, (we gaan met mijn familie een weekend naar een Landal-park in Overijssel) dan weer roet in het eten gaat gooien, maar goed, dat zien we dan wel weer...

Hoe was het bij de rest?

Deel Deze Pagina