Goedenmorgen, Hier weer een super nacht, zelfs nadat Quinn gistermiddag maar net aan 1 1/2 uur heeft geslapen. Devy, ik kan alleen maar uit ervaring spreken, want wij hebben het dus ook gedaan, en ik snap je man, op een gegeven moment kom je op een punt dat het klaar moet zijn. Alleen wat de andere meiden ook zeggen, je moet er wel bijde achter staan, of bereid zijn om te doen. Ik ben ook wel tegen huilen, maar op een gegeven moment ga je je grenzen verleggen, en ja dan moet je dingen doen wat heeeeel moeilijk is Ohww als ik zo naar buiten kijk, zie ik dat het goed koud is, en straks moet ik boodschapjes doen, brrrrrr dat is dus nadeel van het OV, lang wachten tot er een bus komt haha
@Rozemarijke Dat klinkt lang niet slecht vergeleken bij een echte spooknacht van Thirza. Ik hoop voor je dat het Landal weekendje goed gaat. Toen wij met Kyra gingen ging dat eigenlijk best wel goed. Ze was toen bijna 11 maanden, dus qua leeftijd verschilt dat ook niet zo veel. Ze sliep er even goed als thuis en geen extra drama. @Ikke Dat klinkt goed zeg. Quinn lijkt het met tijden heel goed door te hebben. En ik snap mijn man ook wel, dus vandaar dat ik bereid ben het een week aan te kijken. Oh en dat wachten op de bus/trein... brrrrrrrr. Ik ken het heel goed. Als ik naar college ga sta ik op een dag meer dan een uur te wachten op de bussen/trein. Kyra was dus inderdaad een half uur eerder stil dan gisteren. Ze heeft ook tot een uur of 2.00 doorgeslapen terwijl ze meestal om 20.00, 23.00 en 01.00 wakker wordt. En de tweede keer dat ze wakker werd was om 6.30 en na wat gehuil en gejengel is ze weer tot 7.30 gaan slapen. Helaas was ik zelf nog te boos/verdrietig om zelf te kunnen slapen, ik heb het nog 3.30 zien worden en na 6.30 kon ik ook niet echt meer slapen. Maar het lijkt inderdaad te gaan werken.
Nee, ik ben ook al heel tevreden Maar heb nu -met deze nieuwe ontwikkelingen- toch ook hoop op ECHT doorslapen... en my goodness: daar kijk ik echt heel erg naar uit! Maar jeetje, klinkt goed zeg, de resultaten van jullie nieuwe aanpak! Weet je, op deze leeftijd weet Kyra echt al dat jij er onvoorwaardelijk voor haar bent. Maar ze snapt nu ook dat ze effect heeft op wat jullie doen, dus ik denk dat het hardstikke goed is dat jullie nu op deze toer gaan en haar leren: je mag een boel en je kunt ook heus soms jouw zin krijgen, maar wel binnen de grenzen die papa en mama aangeven. Vanuit de psychologie kan ik je vertellen dat JUIST dat grenzen stellen heel goed is voor een kind, voor de ontwikkeling van het zelfvertrouwen enz. Een kind heeft grenzen nodig en heeft het ook nodig dat dingen niet altijd op zijn/haar manier gaan: daarvan leren ze juist om op een goede manier invloed uit te oefenen op situaties, en door dat onderscheid kunnen ze zelfvertrouwen opbouwen, (want: door iets wat IK doe, verandert een situatie soms. Kids die altijd hun zin krijgen, leren -klinkt gek, maar toch- niet dat zij invloed kunnen uitoefenen op een situatie. Dat ze zo jengelen enzo is vaak juist uiting van het onveilige gevoel dat ze GEEN invloed hebben op hoe dingen verlopen). Dusseh... jezelf niet te ver de put in praten! Komt goed, je meisje weet dat jij er voor haar bent!!! Hier werkt laten huilen nu dus ook af en toe. Da's wel fijn, want eerder bleef ze de hele bende bij elkaar brullen, (en dus signaal dat er iets anders was hier). Maar echt een verademing. Net ook: om 10 uur op bed gedaan, 5 minuten huilen en een kwartier later weer, (ze heeft ws dat kwartier lekker voor zich uit starend over de rand van haar bed gehangen ). Heen gegaan, even geknuffeld, goed gelegd en weer weggegaan. 1 minuutje huilen en daarna werd het stil Ze weet nu gewoon wat ik van haar verwacht, (en Thirza heeft dat echt nodig, die zet zichzelf niet even uit, zoals je kids soms wel ziet doen die al spelend of in de wandelwagen zo in slaap vallen). De rust keert hier eindelijk weer, nu het dieet -denk ik- echt goed effect begint te krijgen
Even een ego bericht. Krijg ieder moment visite. We hebben gister een bed gekocht voor Sasha, helemaal in elkaar gezet en alles. Gister ging ze om 9 uur naar bed. (ze had smiddags geslapen en dan slaapt ze echt niet eerder) De eerste keer, snik snik, dat ze kwam, was het 4 uur!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Daarna na een kwartiertje bv, slapen en toen werd ze uiteindelijk om 8 uur wakker!!!!! Nou niet te geloven toch? We hebben ook zo'n spooknachtlampje van de ikea gekocht, die heeft de hele nacht aangestaan. Maar geweldig toch! Ik reageer vanavond wel op iedereen! KuZzzz
@Wendy: haha, dat hadden jullie dus eerder moeten doen!!!! Stond je zeker wel op ploffen vanochtend ?
Wat geweldig Wendyp. En bedankt voor de steun dames! Het lucht heel erg op om hier even mijn ei kwijt te kunnen.
@wendy, super!!! ongelooflijk!!! wat fijn voor jullie!!! heb je zelf een beetje kunnen slapen? zal wel niet.. maar dat komt vanzelf wel weer. @rozemarijke, ikke, devy, ook allemaal "goeie nachten" zo te lezen... fijn hoor! @mijn nacht, ik zal de sfeer hier maar niet verpesten met een verslag van mijn nacht
@Lob Onder het motto gedeelde smart is halve smart. De nieuwe methode werkt voor geen meter voor haar middagslaapje. Het is nu al een uur drama en nog geen zicht op dat ze snel slaapt. Het is natuurlijk wel de eerste keer dat we dit 's middags doen, maar ik had de stille hoop dat het toch beter zou gaan.
FF snel: hier een supernacht! Zoonlief alleen om 1 uur wakker en daarna verder geslapen tot 6.30. Dankzij de antihistamine heb ik ook geslapen zonder jeuk! Devy: sterkte! Een uur brullen is niet niks. Rozemarijke en Wendyp: klinkt heerlijk. Lob: was het zo erg? Ga weer snel aan het werk! Lees vanavond de rest!
Wat een goede nachten allemaal zeg beatrice, heb jij je middeltje al binnen?? Quinn hier vanmorgen zn 2de MG Prik gehad, brullen tot en met, en over 2 weken mag hij weer, voor de 2de deel gewone griepprik Zo zielig, hij wist het al toen ik zijn vestje uitdee. Maar goed moet maar zo denken voor zijn eigen bestwil. Hij ligt trouwens alweer 3 1/2 uur te slapen!!! Slaapkop
Zoooo... ben er weer.. Sasha ligt heerlijk te slapen In dr eigen bed! Kijken of het me lukt om op iedereen te reageren
Hi meiden, Devy, met dapper bedoelde ik niet dat je er geen moeite mee zou hebben, ik bedoel ermee dat ik het gewoon knap vind dat je nu iets anders probeert hoe moeilijk het ook voelt. Het was een compliment dus! Overigens zou ik laten huilen niet willen vergelijken met slaan, maar dat is een persoonlijke mening. Het zou fijn voor jullie zijn als het vruchten gaat afwerpen. Hier weet ik het inmiddels niet meer....... pfff.......... zit echt een beetje met de handen in het haar. Voorheen hielp het gecontroleerd laten huilen echt. Nu.... heel ander verhaal. Julia ligt bij ons thuis nog steeds elke nacht 1 -2 uur te huilen, midden in de nacht. Ze heeft afgelopen week 2 keer bij haar oma geslapen en daar keurig doorgeslapen.... Weet het echt niet meer, heb het idee dat ik alles fout doe als moeder en zit dus even behoorlijk in een dip. Moet morgen weer geopereerd worden, ik weet even niet meer wat te doen....
@devy... je bent echt niet een slechte moeder hoor! Voor jullie is dit misschien de oplossing, een zwaar overspannen moeder is straks erger! Goed dat je met je man gepraat hebt, want het is inderdaad niet eerlijk. Straks denkt Kyra (leuke naam trouwens) van, nou geef mij papa maar, want bij mama moet ik alleen maar huilen. Het huilen wordt steeds korter lees ik, toch wel een drijfveer? @elin.. ik had dat advies ook gehad, toen heeft ze 1,5 uur zo hard lopen krijsen, dat ze daarna helemaal schor was. Ik voelde me toen echt zooo rot! @jann.. wauw, je zoontje doet het echt goed zeg! Ik denk ook dat hij even van slag was, omdat hij iets nieuws heeft meegemaakt. Hoe is het vandaag gegaan? @rozemarijke.. ook best wel een lekkere nacht! Wanneer hebben jullie dat familieweekendje? Ik vind het zo onwerkelijk klinken, dat Sasha misschien ooit gaat doorslapen. Heb je dat ook niet? Het rare is, ik voelde mijn borsten wel, maar eigenlijk stonden ze niet eens op ploffen. Ze had om 4 uur ze wel goed leeggedronken. Waarschijnlijk dronk ze dus ook niet veel snachts. @ikke.. ook al een supernacht, top zeg! Merk je verschil met die korrel als toen hij dat niet genomen had? Ja het is hier ook superkoud! Geef mij gewoon de zomer maar, lekker de hort op met Sasha. Ahh arme Quinn, heeft hij er veel last van? @lob... nou dat was dus het leuke, mijn man had zoiets, heeej dochter niet in bed, lekker breed uit liggen, dus ik lag alsnog op het randje. Heb ook een tijdje wakker gelegen. :S Was je nacht zo erg? @DK.. hoestie met jou en Kay? En hoe is het met je oma?
@vlindertje... raar dat ze bij oma wel goed slaapt en bij mama niet! Wat doet oma anders dan jullie? Succes met je operatie, waaraan word je geopereerd? (denk dat ik daar overheen heb gelezen?)
Wendy, ik heb dat een tijdje geleden geschreven maar ik weet niet of je toen al meelas. Door complicaties na mijn zwangerschap ben ik onvruchtbaar geworden en dat proberen ze dus te verhelpen; morgen wordt mijn vierde operatie. Heb me al suf gepiekerd wat er anders is bij mijn schoonmoeder. Overigens slaapt ze ook door als ze bij mijn broer slaapt.... ik denk dus gewoon dat het echt komt omdat zij niet mama zijn, ik weet het ook echt niet meer..............Elke nacht 1 tot 2 uur krijsen, ik word er gek van!
Ja dat kan me voorstellen! Door zwangerschap onvruchtbaar? Heftig zeg! HELLP ofzo gehad? 4e operatie ook al. Zijn de voorgaande mislukt of is het zo'n ingrijpend iets?
Het heet Asherman syndroom en helaas heb ik de ergste variant. Voorgaande operaties; er is er 1 gedeeltelijk geslaagd, de andere mislukt..... gaat dus nog niet echt goed...