@Ikke Zul e net zien dat als Kyra slaapt ik zelf niet kan slapen, dus van opknappen komt het vooralsnog niet. @beatrice Misschien is dit HET middel dat gaat werken. Spannend! @Rozemarijke Beterschap. Ik voel met je mee, de toiletpot en ik hebben regelmatig ook een te innige relatie. @Hier is een wonder geschied vanavond! Dus binnenkort staan vast een rabbijn, een imam en een priester op de stoep. Kyra is vanavond ZONDER te huilen gaan slapen! Ok ja één uithaaltje, maar dat was alles. 's Middags was ze in de auto in slaap gevallen dus na een half uur huilen heeft mijn man Kyra eruit gevist ondanks dat ze wel moe was. Maar Kyra heeft de 1-middagslaapje-regel die inhoudt dat ze echt maar 1 keer slaapt of er moet iets aan de hand zijn, ook al was dat ene slaapje 5 minuten. Omdat mijn man een vrije dag had ben ik lekker in mijn uppie de stad ingedoken en tadaaa ik heb een nieuwe winterjas. Helemaal happy was de pre-zwangerschapsjas is te klein, de net-na-zwangerschapsjas te groot en nu heb ik er een die goed zit en omdat ik een Nederlandse krent ben, ben ik ook nog eens helemaal happy met de prijs. Ik was zuunig!
Devy Wauw!! Gaat echt goed he?! super hoor! Hier was het ook weer even raak, ook de 5 min regel toegepast, hoefde maar 2x heen en weer en het is ....(het woord dat wij nog steeds niet zeggen in huis) Denk dat hij ook gewoon over vermoeid was, hij heeft vanmorgen van half 9 tot 10 uur geslapen, en dat was het, om 7 uur ging hij dan helemaal zonder mopperen mee naar bed, hij viel zowat om
Hier is ook een wonder geschiedt! Sasha net naar bed gebracht, was een uur met d'r bezig. Jaaaa daaggg, geen zin in. Dus ik zeg, kus, mama gaat er vandoor. Ze komt je morgen wel weer ophalen. Dus ik ga weg. Ze rent achter me aan, huilen. Ik ga naar boven de was ophangen en ik hoor d'r niet meer. Tis nu al 20 minuten geleden. Straks even kijken hoe ze erbij ligt. @devy... lekker zo even zonder kind de stad in. En lekker dat Kyra meteen is gaan slapen! @rozemarijke... ow bleh... wel lekker deeg aflikken haha. Maar niet zo prettig. Ik hoop dat het straks na een nachtje slapen alweer een stuk beter met je gaat!
hey hey, ook weer een berichtje van mij.. ik ben vaak te moe om te reageren.. sorry.... vannacht was weer bagger.. ik word er gek van, verder zijn we hier alle drie verkouden dus dat schiet ook zo lekker op. martijn is al een tijd verkouden dus als het maandag niet over is ga ik weer naar de huisarts. verder heel druk met verhuizen, we krijgen maandag de sleutel van ons huis, spannend! en dinsdag een extra echo omdat ons meisje klein bleek te zijn met de 20 weken echo. hopelijk gaat het jullie beter.
Nou Lotte heeft dus gisteren het middel voor het eerst gehad! Je moet het 3 maal daags geven en gisteren heeft ze het dus maar 1 keer gekregen dus veel verwachte ik er niet van maar ze heeft wel beter geslapen! Om 11 uur werd ze wakker en wilde ze bij mij liggen, kan ook door de prik komen, en daarna heeft ze bij mij tot 6 uur geslapen! Ik heb dus ook weer een keertje door kunnen slapen. Heeeerlijk!!! Nu maar hopen dat het vandaag nog beter gaat.
Klinkt goed Beatrice! Happienienja, Dikke knuf voor jou! Ooit komt het goed met het slapen. spannende tijden voor jullie, zo te lezen! hier weer super geslapen vanacht. Nu we weer chamodent geven voor het naar bed gaan slaaptie gewoon weer door.Doen we dat niet wordtie schreeuwend wakker dus denk echt dattie weer kiezen krijgt. Ik ben vanmorgen naar de dokter geweest. Heb al weken buikpijn en nu blijkt dat mn dikke darm helemaal vol zit waardoor ik dus buikpijn krijg. en 1x naar de wc gaan helpt niet echt, er blijft nog veel achter. Krijg dat nu spul voor en dan moet het beter gaan.
@Beatrice: Thirza ging hier van de een op de andere nacht van 5-6 voedingen naar 2 en 3 nachten later naar 1 op dat middel Wij kregen overigens 2 korreltjes die ze eenmalig in moest nemen, maar dat zal verder niet zo'n verschil maken Thirza is trouwens wel een tenger kind, maar ik vind haar ook niet echt slap. Maarja, als ik 'r dan weer vergelijk met mijn neefje, voelt ze wel slap en zacht aan Maar idd: niet alles hoeft te kloppen, het gaat om de hoofdmoot. @Devy: beter! En slaapt ze dan ook de nacht door? @Nienja: pff, moet er niet aan denken momenteel, aan verhuizen. En dan ook nog zwanger zijn Wel spannend, de groei van jullie kleintje... @Wendy: en, hoe lag ze erbij? Zelf weer in bed gekropen? @Ikke: klinkt ook goed Hier weer een wat mindere nacht. Ze lag er om kwart voor 7 in en meldde zich pas om half 12, maar toen om half 3 weer en toen ging slapen even niet zo lekker. Na een half uur weer wakker, dus even bij haar gebleven om 'r in slaap te helpen, maar een kwartier later alweer wakker (Sta je dan met je zieke lijf ). Maar even bij me genomen in bed dus, en 3 kwartier later werd ik wakker en heb ik 'r maar lekker in d'r eigen bedje gelegd weer, (dat was dus kwart over 4). En toen heeft ze wel verder geslapen tot kwart voor 8. Ben zelf nog hardstikke beroerd, vanmiddag even naar de huisarts. Assistente was een beetje scpetisch: O, en wie heeft die salmonella vastgesteld dan? Ja, nog niemand, daarvoor maak ik een afspraak, duh... maar gezien het feit dat ik rauw ei heb gehad em voldoe aan alle symptomen, wou ik het, met een kleine dreumes in huis, toch maar ff gecheckt hebben... Maar zei al tegen manlief: straks is het gewoon mexicaanse griep. Nouja, hoe dan ook hoop ik dat ik vrijdag wel opgeknapt ben, want dan gaan we met mijn familie dus een weekend weg...
Even een ego bericht weer. Even laten weten hoe het vannacht is gegaan, reageer vanmiddag wel op iedereen. Ik heb zo'n rare nacht gehad! Ik had haar dus in bed gelegd. Ik was daarna gaan kijken, lag ze in bed! Met de deken over haar heen, echt zo grappig. Toen om half 12, werd ze weer wakker. Ik dacht, even kijken wat ze doet. Beetje huilen, naar de deur toe lopen, ietsie harder huilen, ze liep terug (ging blijkbaar weer in bed liggen, zag ik later) en ze ging weer verder slapen! Toen om 2 uur kwam ze weer, ik dacht nu moet ik er even heen, anders explodeer ik straks Toen om 6 uur kwam ze weer. Huilen, ik dacht weer, de groeten. Kris mij porren, van het luchtalarm gaat af, ik: Ik hoorde haar bij de eerste kreet al, hoor schatje, maar ik laat haar even liggen. Toen was het stil, hoorde ik ineens heel zielig, MAAAMAAA. Nou toen kon ik haar niet laten liggen Kris ging haar halen. Heeft ze op papa's borst gelegen en toen aan de andere kant van papa. In slaap weer gevallen. ZONDER borst! Toen om 10 uur!!!!!! werd ze wakker. Keek op, zag mij aan de andere kant liggen, ging van bed af, liep om naar mij toe, maaamaaa echt als een blij vogeltje en toen lekker drinken aan de borst. Lang verhaal geworden, maar echt een rare nacht.
@Ikke Dat klinkt inderdaad niet verkeerd. Alleen heel weinig overdag geslapen, maar ja je kunt moeilijk hun oogjes dicht tapen als ze niet meer willen slapen. @Wendy Als Kyra zelf in slaap valt ligt ze altijd omgekeerd in haar bedje met haar kontje de lucht in. dat ziet er zo leuk uit. Hopelijk heeft sacha ook een lekkere slaaphouding gevonden en lag ze niet voor de deur. @Ninja Wat een drukke tijden voor jullie. Hopelijk gaat het snel beter en is ook alles goed met jullie kleinste spruit! @Beatrice Nou dat klinkt zeker veelbelovend! Ik ben benieuwd hoe het vannacht gaat. @mams Vervelend he die pijn. Ik had dat zo erg toen ik een darmblokkade had door het verlittekenen van mijn darm door ontstekingen. Hopelijk is het snel beter met dat middeltje want eten is een ellende als het alleen maar pijn oplevert. En gewoon blijven smeren met die charmodent want zo te horen werkt het perfect en is Tygho er ook zeker bij gebaat. @Rozemarijke Af en toe word ik een beetje tureluurs van assistentes. Jij komt helemaal niet over als iemand die voor elke klein dingetje naar de huisarts belt dus dan is het wel zo netjes als ze je gewoon serieus nemen. Hopelijk is het geen mexicaanse griep en voel je je snel weer beter. En ik hoop dat Thirza meehelpt en deze nacht wel goed slaapt. Hier was het een redelijke nacht. Niet dat ikzelf veel heb geslapen (ik denk dat ik niet meer weet hoe het moet), maar het ging goed bij Kyra. Ze werd om 1.30 wakker en toen heeft mijn man haar goed gelegd en is ze eigenlijk zonder te huilen weer in slaap gevallen. Rond een uur of 4 begon ze met af en toe jengelen en heb ik haar eventjes aangelegd in haar eigen kamertje (brrr in mijn korte slaapjurkje). Dat af en toe jengelen duurde tot een uur of 5 en daarna heeft ze verder geslapen tot een uur of 7.30!
Rozemarijke, ja misschien salmonella of mex.griep maar is het niet veel waarschijnlijker dat je gewoon een buikgriep opgelopen hebt? Wendy, haha wat grappig zeg... ze doet het wel heel goed vind ik! Knap hoor... Devy je verhalen klinken ook bemoedigend, het gaat écht de goede kant op he?? Superfijn voor jullie! Mams wat rot zeg van je buikpijn... krijg je nu Movicolon zakjes ofzo?? Beterschap! En wat fijn ook dat de nachten daar zo goed gaan! Ikke hoe is het met Quin? Bea, klinkt ook erg goed die nacht van Lot... hopelijk gaat het vannacht nóg beter! Ik moet morgen om 11.00 bij de homeopaat zijn met Kay.. ben érg benieuwd wat ik meekrijg..
Ik ben ook benieuwd Lovely. Wij hebben tot nu toe allemaal iets anders meegekregen. Ik kom hier nog wat positiefs melden! Kyra ligt nu te slapen na nog geen 2 minuten gehuild te hebben. En nu ook nog eens langer dan een half uur al. Misschien heeft het te maken met de vaccinatie die ze vanochtend heeft gekregen maar ik heb de hoop dat ze zich nu veilig genoeg voelt in haar eigen bedje.
Een buikgriep klinkt inderdaad iets voor de hand liggender dan de rest. Ik zou het gewoon even aankijken! Je kunt er toch niets aan doen. Lovely: Ik ben ook echt zooooo benieuwd!
Wendy, Wat grappig hoe die kleine meid van jullie het gisterenavond deed... naar de deur lopen.. en dan zelf weer terug in bed klimmen met de dekens er overheen. Dat zou in d'r ledikant toch nooit gekund hebben? Dus dit lijkt wel een goeie oplossing voor jullie toch? Oh en wat een goeie nacht!! Joh, dat ze het toch eigenlijk zo snel oppikken! En dat na 1,5 jaar bij jullie in bed gelegen hebben. Lovelydk, had jij nu ook een peuterbedje gehaald? Happynienja, balen meid dat het zo heftig is bij jullie. En dan ook nog verhuizen... Spannend a.s. dinsdag, laat je effe weten hoe het met jullie meisje gaat? Mams, fijn om te lezen dat het bij jullie nog steeds erg goed gaat! Op wat tandendrama's na dan... maar dat komt vaker voor toch? Oei dat klinkt pijnlijk! Ik hoop dat je snel opknapt! Rozemarijke, weet je al wat het nu is? Devy, ik lees met open mond jouw berichtjes... go go go Kyra! Fijn hoor, en ik hoop dat je snel zelf weer leert doorslapen . Homeopaat, ik lees met veel belangstelling jullie berichtjes.. kan ik het zo vast samenvatten? mams/werkt erg goed, beatrice/net begonnen met inname korrels, ikke/nog niet echt duidelijke resultaten?, rozemarijke/minder voedingen 's nachts.. maar niet beter slapen, lovelydk/gaan morgen.
@happyninja... balen zeg dat jullie alledrie verkouden zijn. Ik hoor het echt heel veel om me heen! Dat brengt ook geen goede nachtrust met zich mee (voor het geval je die al had natuurlijk) Volgende week dinsdag echo? Ik hoop dat alles goed is met jullie kleine meisje. Alvast veel succes met verhuizen! @beatrice... wauw lekker zo'n nacht zeg! Heb jij wel nog een beetje kunnen slapen? Ik heb nadat Sasha een nachtje wel ok geslapen heeft, altijd het gevoel dat ik nog moeier ben, hihi. @mams... zielig he die kiesjes, ik vond het hel! Chamodent, echt superspul, hier werkte het ook heel goed. Top dat jullie weer een supernacht hebben gehad. Krijg je nu voor jezelf lactulose? @rozemarijke... ben je al bij de h.a. geweest? Misschien voelde Thirza het wel aan, dat je je niet zo lekker voelde. Ze wilde gewoon even checken of je het nog deed vannacht hihi. @devy... nee Sasha lag niet voor de deur gelukkig. Zou wel lullig zijn, als ik hem dan ineens open doe, hihi. Ze was netjes weer in bed gekropen. Wauw, super van Kyra zeg! Gewoon netjes in slaap vallen. @lob.. nee ze sliep sowieso niet in haar ledikant. Ik heb haar tijdje terug er eens in gedaan, omdat ik het zooo zat was. Toen is ze eruit gevallen. Wilde haar echt niet meer daar in doen. Sasha ligt nu ook alweer een 20 minuten te slapen, in dr eigen bed! Echt 2,5 maand ofzoiets geen slaapjes overdag, nu ineens weer wel! Ze vindt d'r bed vast wel lekker liggen, hihi. Wel aan de borst in slaap gevallen. Nadeel is wel, dat ze pas weer om 9 uur vanavond moe wordt. @lovely... ja ik sta ook met mn bek open vol verbazing te kijken, hoe goed Sasha het wel niet doet! Laten we het even flinnnnkkk afkloppen. Ik snap er niets van. 1,5 jaar alleen maar aan de borst in slaap vallen en nu ineens dit! Succes morgen bij de homeopaat
Nou, hier net bij de huisarts geweest die het ook lastig vond. Waarschijnlijk is het een buikgriep, want dat gaat erg rond momenteel, maar vanwege onze kleine dame in huis wilde ze geen risico nemen, omdat het wel goed mogelijk is dat het salmonella is en moet ik dus -als ik aan de diarree blijf- even een monstertje ter onderzoek inleveren. Maar goed, heb me gisteren blijkbaar helemaal leegge..... en aangezien ik nog helemaal geen zin in eten heb, zal dat ook nog wel even duren, hahaha. Nouja, het zal wel niks zijn, dacht ik eind van de ochtend ook toen ik op begon te knappen, maarja... beter voor niks dan dat we achteraf gedacht hadden: Waren we nu toch maar even gegaan. @Beatrice: blijkbaar zaten we tegelijkertijd te typen vanochtend Maar klinkt goed! @Devy: super!!!!! Way to go Kyra, keep up the good work! Ben je al wat meer op je gemak met de nieuwe methode? @Wendy: klinkt ook goed! Haha, en dat heb ik ook nog wel regelmatig, dat ik dan denk: nu wil IK echt even voeden, andrs knap ik! @Lovely: ben heel benieuwd wat jullie meekrijgen ook @Mams: hmm, ik werd al helemaal naar van 1,5 dag buikkramp Vervelend! Nou, ga onze dame nog even troosten die voor de tweede keer op bed ligt, (maar niet helemaal in slaap komt).
Mijn zoontje van 1 jaar is een super lief mannetje alleen 's nachts is het bij ons nog steeds een drama. Eigenlijk is het de afgelopen week weer erger geworden. Dinsdag nacht heb ik hem maar eens laten huilen en hem niet uit zijn bedje gehaald. Hij heeft van 03:00 tot 04:20 uur aan een stuk gegild!!! Om het kwartier ging ik even naar hem toe om zijn speentje in zijn mond te doen en om hem weer neer te leggen, want hij zat rechtop in z'n bed, maar woest dat hij was! Hij was die week ervoor ziek, dus heb ik hem er 's nachts wel een paar keer uitgehaald. Dat zal hij dan wel weer gewend zijn ofzo. Gister moesten we hem eigenlijk weer laten huilen, maar we waren allebei zo moe en je moet natuurlijk ook weer werken de volgende dag, dus na een paar keer gillen heb ik hem maar in bed genomen. Heel fout natuurlijk, maar je dan kom je tenminste aan je rust. Eigenlijk slaapt hij vanaf het begin al niet goed en ik heb hem eigenlijk altijd wel even eruit gehaald, maar dat kwam ook doordat hij altijd wel iets had. Helemaal in het begin had hij krampjes, toen exceem wat erg jeukte, daarna hoestte hij veel in de nacht en toen kwamen de tandjes door en verkoudheid is ook langsgekomen. Ik ben er niet zo'n voorstander van om te laten huilen. Ik was het eigenlijk al gewend om er een paar keer per nacht uit te gaan. Even speentje erin en hij ging weer verder slapen, maar de laaste week accepteert hij dat niet en wil dus bij ons in bed. Wij hebben alles al geprobeerd, andere matras, bedje op een ander plekje, muziekje, lichtje aan laten, deur een stukje open. Weet iemand wat ik moet doen, want om hem nou de ene dag wel in bed te halen en dan weer laten huilen is ook geen goed idee lijkt mij.
Tja Nance wat te doen? Volgens mij slapen alle kinderen hier al bijna bij ons in bed. Het is de enige manier om aan je rust te komen lijkt het wel. Wij zijn nu bezig met een homeopaat. Daar bekijken ze de situatie en ook of er een middeltje is wat erbij kan helpen. Ik kan er nog niets over zeggen omdat we gisteren pas zijn begonnen maar wie weet is het ook wel iets voor jou!
Wij gaan 2 januari naar een babyfluisteraar (niet die van tv hoor) Kijken wat die te zeggen heeft. Baat het niet dan schaad het niet toch?