@nance.. ik wou dat ik je de gouden tip kon geven Inderdaad baad het niet dan schaadt het niet. Krijgt hij misschien kiesjes? Tandjes? Bij ons was in bed nemen de beste optie, anders zou ik nu echt een lopend lijk zijn. Kom je tenminste nog een beetje aan je slaap toe. Logeert hij wel eens ergens anders? Is hij dan ook zo?
Hi meiden, Devy wat goed om te horen zeg dat het zo vooruit gaat! Wauw, goed hoor en nogmaals ik weet hoe moeilijk het is en wat een lange adem je moet hebben. We zijn begonnen met laten huilen toen Julia een jaar was, dat heeft lange tijd goed effect gehad. Ze zit sinds 3 weken duidelijk in een sprong en toen was het dus weer huilen geblazen..... Het kan dus helaas weer terug komen als ze even minder in hun vel zitten. Gelukkig heeft Julia de laatste 2 nachten doorgeslapen, hoera, hoera, we hebben wat kunnen slapen!!! Dat kwam dus niet verkeerd uit aangezien ik gisteren naar het ziekenhuis moest. Uitslag was redelijk positief dus wie weet dat er voor ons ooit nog een 2 de wondertje inzit...... Het is een lange weg, maar het ziet er al heel wat beter uit dan medio dit jaar. Nance. de gouden tip is nog niet gevonden hier. Het heeft ook erg te maken met hoe je zelf in elkaar steekt en waar je achter kan staan. Mijn man en ik zijn overgestapt op gecontroleerd laten huilen en gaan nu steeds minder vaak kijken als ze ligt te huilen. We gaan nu 1 of maximaal 2 keer heen en leggen haar dan weer goed en gaan weer weg. Ook hier heeft ze de afgelopen weken 1 a 2 uur liggen krijsen elke nacht. Maar zoals mams ooit tegen mij zei, je kan dit pas doen als je er klaar voor bent en dat waren we toen eindelijk. We halen haar dus niet uit bed en geven ook geen voedingen meer. Maar tja, ook dat is nog niet de gouden tip want ook wij hebben dus nog de nodige nachtelijke strijd helaas.Hoe ben je aan het adres van een fluisteraar gekomen? Ik zit er namelijk ook wel aan te denken... Nou meiden, ik ga even gauw het eten afmaken en dan naar yoga, allemaal een fijne avond en een goede nacht
@nance Welkom. De gouden tip, hadden we die maar. Bij Kyra zijn we nu bezig met een combinatie van bachbloesemdruppels en gecontroleerd huilen. De druppels zijn niet specifiek op het slapen gericht maar meer op haar onrust. Ik denk dat mede door die druppels de aanpak van gecontroleerd huilen werkt omdat ze voorheen al bij 10 minuten huilen al volkomen overstuur was en het minimaal een uur duurde om haar weer te troosten. Dus voorheen pakte we haar binnen een paar minuten op als ze een keer in haar eigen bedje sliep. Want Kyra heeft eigenlijk meer in ons bed geslapen dan in haar eigen ledikantje. Maar wat voor Kyra helpt hoeft niet voor jouw kleine nachtbraker te gelden. @Vlindertje Ik hoop het zo dat het weer goed komt! En hopelijk met een minumum aan medisch ingrijpen. Ik had hele goede hoop dat het slapen nu ook zonder huilen zou gaan, maar Kyra denkt er net iets anders over. Maar ik moet zeggen dat het nu heel anders huilen is dat de eerste dag. Het is meer een krijsje en dan weer stil. Het duurde gelukkig maar een minuut of 10. Ik denk nu wel beter over deze methode, maar als Kyra nog steeds standaard een half uur of langer zou huilen weet ik niet of ik het doorgezet had. Het laten huilen is gewoon iets dat ik heel moeilijk vind.
Ben een paar dagen niet geweest en wat is er weer een hoop geschreven. Heb het nogal druk met mijn werk momenteel zo voor de kerst. Weinig tijd dus voor het forum. Hier is het weer 2 nachten goed gegaan en afgelopen nacht heel slecht, hij was elk half uur wakker. Ik lees dat de nieuwe aanpak bij Kyra zijn vruchten af werpt! Wat fijn! Mams: wat naar van je darmen, ik heb zelf spastische darmen, heb er geregeld last van. Is erg vervelend. Rozemarijke: klinkt niet best. Je voelt je dan direct zo slap als een vaatdoek he! Beterschap! Vlindertje: 1 a 2 uur huilen, dat zou ik echt niet kunnen hoor. Ik vind 10 minuten al veel. Maar ja, misschien dat wij er op een bepaald moment ook klaar mee zijn en dat we dat dan ook gaan doen, maar kan het me nu nog niet voorstellen.
Goedenavond Lang leve de feestdagen, maar heb het rete druk, daarbij slaapt Quinn weer erg wisselvallig, overdag flinke drifbuien, weer zoals voordat we met Sleepzz begonnen, dus terug bij af. Ik kijk het nog even een week aan, als hetr dan nog zo is dan de homeopaat mailen, zucht....... ik kom nergens aan toe op het moment. Net weer in de keuken een maga bak fruitsalade staan maken voor mn clienten morgen. morgen ochtend tot 13uur helpen op het kdv, dan kerstbrunch op mn werk met de clienten Vrijdag avond extra werken ivm kerstviering Zaterdag ook een kerstviering op mn andere werkplek met mn andere clienten, en nog de nodige gsprekken en dingen die ikmoet afronden en dan..................... vakantie en daar ben ik aan toe!!
Wat balen Ikke, en dan net nu in deze drukke tijd. Hopelijk gaat het snel weer beter en kun je je vakantie gebruiken voor wat meer dan alleen bijkomen van het slaapgebrek. Hier lijkt het steeds beter te gaan. Kyra is alleen om 5 uur wakker geworden en wilde om 7.30 opstaan. Misschien het effect van de griepprik, maar misschien zet het door.
@Devy: zou me helemaal voor kunnen stellen dat als er geen verbetering in zat, dat je dan niet doorzette hoor! Het moet wel effect hebben, maar dat heeft het bij jullie overduidelijk! Fijn! @Nance: tja, of dat waar is, baat het niet dan schaadt het niet bij een babyfluisteraar? Ik denk zelf eigenlijk van niet, dat is dus ook een van de weinige dingen die wij pertinent NIET gaan doen, maar dat heeft alles met m'n geloof te maken. Ik denk dat paranormale zaken dingen zijn waar je niet mee moet lopen rondklooien en ik denk dat babyfluisteraars dat wel doen... (Ik wil hier verder niet teveel uitweiden over waarom ik dat precies vindt, wil hier niet lopen 'preken' ofzo Als je daar meer over wilt weten, moet je me maar ff pb-en). Ik zou zelf dan eerder zoeken bij babytherapie: dat is een vrij nieuwe methodiek die momenteel binnen de GGZ ingang begint te vinden, op basis van goed wetenschappelijk onderzoek waar dus heel goed gekeken wordt naar non-verbale signalen die je kind uitzendt (wat babyfluisteraars deels ook doen), en waarbij o.a. massage ingezet wordt om trauma's weer los te maken, (om een voorbeeld te noemen: kids die vast hebben gezeten in het geboortekanaal, kunnen dus vaak met massage op de plek waar ze vast hebben gezeten (meestal op het hoofd dus) weer 'genezen' van hun trauma. Het is een nieuwe methode en dus nog maar op een paar plekken in Nederland gestart, maar o.a. het ziekenhuis in Woerden in hier mee gestart, dus dat is voor jullie misschien een idee nog? @Ikke: pfff, klinkt lekker druk... En je kon er niks van skippen? Ik heb tegenwoordig al redelijk snel als iets maar semi-vrijwillig is van m'n werk, dat ik er niet ben, (de afgelopen maand o.a. een regiodag en een kerstviering. Die laatste was dan wel weer jammer: daar speelde een goeie band). @Elin: die laatste nacht klinkt echt niet best! @Vlindertje: nou, iig vooruitgang! Betekent dit dan tzt nog een operatie, of zou er nu verder spontaan herstel op moeten treden? @Beatrice: en hoe was vannacht? @Lovely: hoe is het bij jou verder? En met oma? Hier een iets mindere nacht gehad, maar voornamelijk dan nog omdat ik zelf helemaal niet lekker was, (gisteravond 39,2 koorts, maar inmiddels is de koorts weg en heb ik enkel nog wat verhoging, dus blijkbaar is mijn lijf vannacht heel hard bezig geweest om een virus de deur uit te schoppen, Manlief vroeg nog of ik geen paracetamol wilde nemen. Nou, nee hoor, ik trek het wel zo en laat m'n lijf maar lekker z'n werk doen, als ik de koorts ga dempen, werk ik dat alleen maar tegen) en wakker heb gelegen van 2.15 tot 6.00 Thirza is 3 keer wakker geweest, waarvan de laatste keer om kwart voor 5, om 5 uur weer terug in bed en daar ging ze lekker liggen brabbelen. Uiteindelijk werd het stil, maar ze hing ws al over de reling van het bed, dus 6 uur was het even huilen, goed gelegd en toen is ze gaan slapen nog. Werden we om 8 uur wakker, terwijl ze dan bij de gastouder moet zijn, hahaha... Nouja, maar even gebeld dat ze later kwam, Ik had om 6 uur nog wel bedacht dat we ons ws gingen verslapen, maar heb dat lekker zo gelaten, na zo'n brakke nacht...
goeiemorgen ben ik ook weer ff van het weekend waren we weg hij was dus lekker ziek/verkouden heeft koorts gehad dus het was niet zo succes bovendien sliep hij daar voor geen meter... hij is dus snip verkouden en de nachten zijn nog dramatischer dan dat ze al waren. zal er de komende dagen ook weinig zijn vanwege werk en drukte! werk in een slagerij dus dat zijn erg drukke dagen...
Hai, Eerst maar even over dat laten huilen...... als ze zo lang huilt lig ik dus echt nog met kromme tenen en tranen in mijn ogen te luisteren. Het went een beetje maar nooit helemaal.... En ik denk ook dat het niet direct helpt en soms wel maar dat het dan later weer terug komt. Wij hadden van een arts het advies gekregen om het twee weken te proberen alvorens conclusies te trekken omdat dreumessen er ongeveer zo lang over doen te begrijpen dat er iets veranderd is.... Dat vergt dus veel geduld.... Maar het gaat nu gelukkig alweer drie nachten goed. Eerste nacht helemaal niets gehoord tot 07.00, tweede nacht werd ze om 06.00 wakker en sliep ze na een flesje door tot 08.00 en vannacht begon ze om 04.00 uitgebreid te kletsen en daarna sliep ze weer tot 0600, flesje en toen weer door tot 08.00, eigenlijk heel goed dus. Oh, nu weet ik even niet meer waar ik op wilde reageren...... Kom later nog wel even terug
Pffff nou de dag is helemaal klote begonnen, nou het begon met de nacht, die was weer waardeloos!! Vanmorgen met het ov, wat een drama, en tot overmaat van ramp heeft mn schoonmoeder haar enkel gebroken, en die ligt nu als het goed is met spoed onder het mes! Daar gaat mijn vakantie, want kan haar niet over haar lot overlaten, maar vind het zo zielig!
pfff heftige morgen Eerst hele slechte nacht gehad. Vanmorgen Gijs 39 graden koorts (gisteren griepprik gehad). Kdv gebeld, maar hij mocht niet komen. Mijn moeder wakker gebeld en die kon gelukkig komen, maar moest om 1300 zelf werken. Ikke snel naar het werk, en tig telefoontjes gepleegd.. niemand kon 's middags oppassen . Ondertussen hoorde ik dat Gijs ook nog eens erg hangerig en huilerig was. Gisterenmiddag heb ik al vrij moeten nemen voor de prik, maar toch maar weer aan de baas gevraagd of ik dan naar huis kon gaan. Daar was ie niet blij mee om het maar even zacht uit te drukken. Ikke om 12.15 naar huis en ik kom net binnen...2 uur over gedaan over 50 km.... mega veel sneeuw onderweg. Mijn moeder veel te laat op het werk. Gijs slaapt lekker, maar ik ben gebroken.
meid wat rot weer zeg.. het zou toch ook eens een keer "normaal" gaan zeg ppfff... wanneer kun jij nou eens een keertje uitrusten? sterkte!!
geen idee Ik zei gister nog, ik ga een heerlijk van mijn vakantie genieten en dan vooral van de rust, het mag gewoon niet
Pff weer een hoop slechte nachten/dagen lees ik hier! Hier ook een rotnacht gehad.. of ja.. niet heel dramatisch maar leuk is anders! Vanmorgen bij de homeopaat geweest & heb phosphorus gekregen... 1x per 10 dagen 2 korreltjes... dit mag ik zelf ophogen als k merk dat hij bijv. 4 nachten goed slaapt op 2 korreltjes om het dan extra te geven... Het persoonsbeeld passend bij phosphorus is : Past bij sympathieke, open, extraverte, hartelijke en hulpvaardige mensen, die graag hun gevoelens tonen; ze zijn vaak groot en slank gebouwd met dun, blond of rossig gekleurd haar, fijne huid en licht gracieus uiterlijk. Ze zijn creatief en hebben een rijke fantasie. Erg gevoelig voor indrukken van buitenaf. Ze zijn zeer intelligent en beschaafd. Angstig tijdens onweer en in het donker. Erg schrikachtig. Zwartgallig. Ze hebben een duidelijke behoefte aan zout, vis, chocolade en snoep. Veel dorst, behoefte aan koude dranken. Als ze jong zijn groeien ze snel op; belangrijk kindermiddel. Dit is dus echt PRECIES kay op het snoepen na! Zo bizar vind ik dit... ben een halfuurtje bij hem binnen geweest! Ook die hevige dorst... apart hé? We zullen zien..
@Rozemarijke Dat verslapen heb je wel verdiend hoor. Ik hoop dat het de rest van de dag wel goed ging. Oh en eventjes terzijde, ik heb bij jou nog nooit iets van een bekeringsdrang gemerkt dus ik denk niet dat een van ons het erg zou vinden als je je redenen gewoon zou posten. Maar dat is inderdaad misschien een beetje offtopic en/of persoonlijk. @Ikke Wat ontzettend balen Ikke! maar wel petje af dat je zo goed voor je schoonmoeder zorgt. Ik hoop dat je er snel aan toe komt om voor jezelf te zorgen. @Lob Inderdaad een heftige morgen! Hopelijk zakt de koorts snel en mag Gijs gewoon weer naar het kdv. En als hij vannacht goed slaapt kun jij ook eventjes bijkomen van al dat geren en gevlieg vandaag. @Lovely Nou dat is al veelbelovend dat het zo goed klopt. En wie weet denk je hier over een jaar of 10 aan terug en denk je dan 'goh van dat snoepen klopt óók nog eens'. Na al die ellende durf ik het nauwelijks te schrijven, maar vanmiddag ging het slapen weer perfect. Nog geen 3 minuten gehuild. Wel heeft ze nu lichte verhoging (38C), maar ik denk niet dat het veel erger wordt. Ze is wel iets jengeliger vandaag. Wel hebben ze waarschijnlijk wéér bij ons in proberen te breken want er stonden voetstappen in de tuin die niet van ons waren. Maar ik doe de deuren nu altijd goed op slot zelfs als ik maar eventjes de kamer uit ben.
He bah Devy dat lijkt me echt doodeng als ze inbreken of een poging tot doen! En idd wie weet komt dat snoepen er nog wel uit hahaha tot nu toe geeft hij niks om zoetigheid, maar wat niet is kan nog komen
hallo allemaal,, Ik kan me sindskort ook bij de club aansluiten..sinds 1,5 week is meneer echt continue wakker..echt om de 2 uur ofzo.. Overdag slaapt ie ook veel dan..maja probeer em af en toe wakker te maken..:S want als ie overdag heel veel slaapt ja dan doet ie dat snachts dus niet..hij krijgt ook meer tandjes want hij kauwt zn speen helemaal stuk..:S maja wat kan ik nu nog doen? We nemen em vaak als t echt krijsen is wel ff in ons bed..wat ik eigenlijk niet wil...maja daar komt bij dat hij ook nog een hartafwijking heeft..en dus heel hard en lang huilen ook nie goed is voor hem... Dus als jullie tips hebben graaaaaaggg!
Abbey: welkom helaas. Heeft je kindje nooit goed geslapen of pas de laatste tijd? Ikke: oh wat zielig van je schoonmoeder! Dk: grappig dat die homeopaat Kay zo goed wist te karakteriseren. Lob: hoe is het vandaag gegaan? Heeft Gijs een beetje geslapen? Denk je dat het een reactie is op de prik. Arm manneke, is hij net 2 weken ziek geweest, krijgt hij dit weer. Wij moeten morgen, maar twijfel nog. Enerzijds omdat de griep op zijn retour is, anderzijds omdat ik geen held ben op de weg en ik met de auto naar de priklocatie moet zo'n 15 km verder. Het is echt spiegelglad hier. Oh en mijn grote bink heeft vandaag gesleed met opa en oma en hij vond het fantastisch
pfffff eindelijk zit ik! Piet is naar zn moeder toe, die kwam om half 6 uit de ok, ze heeft een plaat in dr enkel, en druk verband. Ze moet wachten tot de ruggenrpik is uitgewerkt en dan mag ze naar huis. De komende 6 weken is ze er zeker zoet mee, ze mag er niet op staat en lopen. Is ze mooi klaar mee, ze heeft een hond en ze kan niet stil zitten. Maar goed dat ik dus bijna vakantie heb, kan ik dr zo veel mogelijk helpen, maar dit was niet mn idee van uitrusten, maar doe het met liefde hoor, begrijp me niet verkeerd.
Elin, wat een leuke foto! Hij genoot ervan zo te zien. Gijs heeft vandaag veel geslapen en verder hebben we samen heel knus op de bank gezeten en lekker geknuffeld. Hij heeft wel gewoon lekker gegeten maar de koorts was nog wel steeds 39,4. Ik snap dat je twijfelt over de prik... Deed ik ook. En ik heb vandaag ook over spekgladde wegen moeten rijden.. brrrr.. Gijs heeft afgelopen weekend ook een slee gehad, ik hoop dat we morgen even kunnen! Lovely, spannend! Ik ben zo benieuwd! Ikke, wat rot allemaal! Devy, hoe is het inslapen vanavond gegaan? Wendy, en hoe is Sasha gaan slapen vanavond?