@Mams: jeetje, hebben jullie geen sneeuw dan? In heel Nederland sneeuw, behalve in de achterhoek? Hier ligt iig een hele bult. Ben vanmiddag even naar de Appie geweest en naar de prenatal en daar was ik 2 uur zoet mee. En niet omdat het zo druk was in de winkel, hahaha. Het was echt belabberd op de weg, (maar belabberd dan vooral vanwege al die automobilisten die er met z'n allen een puinzooi van maken Ik vind zelf rijden met dit weer altijd wel wat hebben Maar goed, ik ben dan ook iemand die blij wordt van moeilijke dingen, hahaha. Geef mij maar een lekkere uitdaging. Wat dat betreft zal onze lieve Heer gedacht hebben: dan geef ik Thirza maar aan Marijke Moet ik nog eens even een hartig woordje over wisselen met Hem... ) Wij moeten morgen helemaal naar Overijssel en daarvoor de kids van Marc uit school halen in Eindhoven, (zij wonen daar bij hun moeder). Tja, ik heb daar dus wel zin in. Maar goed, ik ben dus ook een beetje gek Wil proberen of we voor die tijd nog ff met Thirza kunnen sleeen We hebben er laatst eentje van de buren gekregen, met een leuning erop, dus ze vindt het vast super! Zat vanmiddag erg verbaasd naar al dat wit te kijken @Lob: he, vervelend dat Gijs weer zo reageert @Ikke: jeetje, het is je echt niet gegund zeg! @Elin: hihi, lieve foto! Grappig hoe ze dan op sneeuw reageren he? Moest vandaag weer denken aan een vriendin van de middelbare school die in Zuid-Afrika geboren was en op haar 12e naar Nederland toekwam en toen ze uit het vliegtuig kwamen, had het hier gesneeuwd. Zij in hun zomerkleren, want daar is het dan zomer natuurlijk, en ze dachten dat sneeuw warm was, (want wit associeerde ze met warm). Nou, hahaha, dat viel dus even smerig tegen! @DK: grappig, dat middel... ik heb laatst dus zitten zoeken, want wij kregen dus eerst dat middel dat Beatrice gehad heeft voor Lotte, maar dat sloeg de tweede keer niet meer aan en dat middel dat jij nu hebt vond ik Thirza ook zo op het lijf geschreven. Nouja, wij gaan dus eerst maar eens naar de kinderarts Maar ben benieuwd hoe het bij jullie gaat werken!
Hier valt nu ook de 1e miezelsneeuw. Er ligt een heeeeeel subtiel wit laagje op de grond. Hopen dat het aanvriest en alle sneeuw die erop komt lekker blijft liggen. Net ff met de hond er doorheen gelopen. Wat is dat toch heerlijk, sneeuw. word er gewoon gelukkig van! Lekker die koude spettertjes in mn gezicht, volkomen frisse lucht...schitterend gewoon!
@Elin Aww wat een schatje! @Lob Veel plezier morgen met het sleeën. Wij hebben nog geen slee, maar ik zag het niet helemaal zitten om met Kyra in de sneeuw te baggeren. Wat dat betreft ben ik een beetje een miep als Kyra verhoging heeft, maar ik ben het gewoon ook niet gewend dat ze iets heeft. @Mams Je mag ook al mijn sneeuw hebben hoor! @Rozemarijke Vraag dan ook gelijk eventjes waarom ik dan altijd op mijn snufferd ga zodra het glad is. Het maakt niet uit of ik te voet ga of met de fiets ik ga geheid onderuit. Met de auto gelukkig nog geen ongeluk gehad maar ik rij ook niet als het glad is! Ik ben weer helemaal happy: Kyra ging slapen zonder echt te huilen. Ze werd wel eventjes wakker toen mijn man thuiskwam, maar na een kus van papa weer zonder te huilen in slaap gevallen.
@Devy: o, hihi, ben jij een van die klunsen om wie ik stiekem altijd heel hard moet lachen? Nee, geintje... Ik ben echt een wintermens Sneeuw, schaatsen: heerlijk!!! Wat had ik de balen toen het vorig jaar na de bevalling lekker begon te vriezen zeg! Met m'n herstellende BI mocht ik natuurlijk nevernooit het ijs niet op (Alhoewel ik dus NOOIT val, ook niet op de schaats ). Maar heb m'n ouders nu gevraagd om mijn schaatsen, die nog steeds daar liggen, (kun je zien hoe vaak het een beetje fatsoelijk gevroren heeft de afgelopen 10 jaar), dit weekend mee te nemen. M'n kunstschaatsen en m'n ijshockeys Kan ik kiezen of ik snelle sprintjes wil maken op de vijver hier, of mooie pirouettes Hier ging Thirza om 7 uur probleemloos slapen trouwens, maar meldde zich een kwartier geleden al wel weer... Hopelijk is dat geen voorteken voor de rest van de nacht Beide borsten gedronken, want ik zit na 2 dagen buikgriep en nauwelijks eten weer lekker in een dip, (op die momenten zou ik liever KV geven, hahaha). Heb trouwens vandaag zelf even pepti geproefd (had het pak nog niet eerder open getrokken omdat het niet nodig was, maar wilde nu even kijken of we dat kunnen gebruiken voor de pap), maar getver de getver, wat is dat spul smerig!!!! Het is gewoon BITTER! (En zoet erdoorheen, waarschijnlijk een poging om dat bittere te maskeren) Dat geef je een baby toch niet te drinken? Gatsiedarrie, ik ga nog over m'n nek als ik eraan denk. OK, voorlopig dus weer motivatie genoeg om de BV op peil te houden, want dat gaat ze nooooooit accepteren, verwacht ik. Thirza krijgt BV totdat ze iets anders kan drinken (soja bijvoorbeeld), want die pepti ga ik 'r niet geven zeg Bah, bah, bah, bah.... Nou, ik ga slapen. Hoogste tijd hier trusten!
Goedemorgen dames, Gijs is weer koortsvrij! Het kwam dus echt door de prik. En hij heeft heerlijk geslapen vannacht... en ik ook Rozemarijke, oh ja jullie gaan dit weekend weg. Lekker joh! Veel plezier! Mams, geen sneeuw? Devy, wat fijn dat Kyra weer zo goed in slaap gevallen is. Ben jij ook al zo'n kluns? hi hi Hier nog een Lovely, geen winterliefhebber? Ik heb dit 10 x liever dan 30 graden...
Pff, hier een rotnacht gehad Thirza is een keer of 4-5 wakker geweest en om 6 uur had ze het bekeken Ging zich in de loop van de nacht steeds korter op melden en ligt nu weer op bed, want hardstikke moe, maar slapen? Ho maar Ben bang dat er weer tandjes/kiezen doordrukken, want ook weer wat luieruitslag, maar zeker weten doe ik het niet. Maar bleeeeggghhhh, wat heb ik de balen zeg! Moet nog hardstikke veel spullen pakken, (alleen, want Marc werkt vandaag nog gewoon. We hadden even de hoop dat de treinen vandaag ook niet zouden rijden, dan kon ie niet naar z'n werk) en heb zelf denk ik net een uur of 2 slaap gehad vannacht, want kon zelf tot een uur of half 4 gewoon niet slapen. En toen ik eindelijk ging slapen, meldde Thirza zich elk uur Bah, en ik zag stiekem toch ook al een beetje op tegen dit weekend, omdat ik het allemaal best spannend vind hoe Thirza het dan gaat doen en dan krijgen we dit. Bah, bah, bah!!!! Beetje hetzelfde gevoel als jij, Ikke... alsof een beetje plezier me gewoon niet meer gegund is de afgelopen 2 jaar Pffff.... Nou, ga eens zien of ik de dame nog in slaap ga krijgen, (want anders kan ik spullen inpakken wel helemaal vergeten) en dan maar hard aan de slag....
Oja, wel 1 pluspunt tenminste aan vannacht: m'n productie is wel weer op peil nu.... *lacht als een boer met kiespijn*
Pfoee hier ook een heavy nacht, manneke is flink ziek! Vanochtend om 5 uur eruit gegaan want hij bleef maar huilen en was bloedheet.. 39 koorts en omdat hij bleef huilen omstreeks half 7 een zetpilletje gegeven daar is hij nu wat levendiger op! Zelf ga ik kapot van de maagpijn volgens mij.. Links bovenin mn buik heb ik onwijze last pff Zit nu te twijfelen of ik Kay door een arts moet laten zien of niet... Hij hoest onwijs droog, als een zeehond
Eergister begon het huilen/gillen al om 21:30 uur. Ik heb hem uit bed gehaald en hem in mijn armen gewiegd. Ik ben in zijn kamer gebleven, maar zodra ik hem weer in bed wilde leggen begon hij weer te krijsen. Toch maar in bed gelegd en weggegaan. Even een kwartiertje laten huilen en toen ben ik weer gaan kijken. Hij stond rechtop in zijn bed. Ik ben toen maar op de grond naast zijn bedje gaan zitten, maar hij ging steeds harder gillen. Uiteindeliljk heb ik hem er weer uitgehaald en heb hem weer een tijdje in mijn armen gewiegd totdat ik dacht dat hij sliep. Zodra ik weer bij zijn bedje kwam begon hij weer! Dus ik heb hem maar bij ons in bed gelegd en ben zelf ook maar gelijk gaan slapen. In ons bed slaap hij wel goed en hoor je hem niet. Hij is dan wel weer vroeg wakker, maar we hebben in ieder geval goed geslapen. Tja of het goed is wat we doen weet ik ook niet. Hij heeft nu voor de 3e nacht tussen ons in geslapen en hiervoor wilde hij dat eigenlijk nooit. Dan begon hij gelijk te spelen en te kletsen en dan moest hij van mij gelijk weer terug naar zijn eigen bed en ging toen wel weer even verder slapen. Het is zo raar dat hij sinds een week 's nachts niet meer in zijn eigen bed wil slapen en overdag en 's avonds als ik hem er inleg is er niks aan de hand. Die babyfluisteraar heb ik gewoon via google gevonden. Maar hier is de website voor diegene die geinterresseerd zijn. www.babywhisperer.nl
Ja ik ben een van die rasechte klunzen waarom mensen altijd hartelijk om moeten lachen. Mijn record valpartij was wel toen mijn fiets slipte over zo'n verkeerstreep of all things. En natuurlijk stonden er toen veel mensen te wachten voor het stoplicht. Toen ik nog op de middelbare school zat stapte ik ook altijd een meter of 200 af voordat ik bij school was en liep heeeeeel voorzichtig verder. Maar wat een nacht zeg Rozemarijke. Daar wordt je echt niet vrolijk van. Ik begrijp het gevoel van onmacht en frustratie heel goed. Ik heb er ook zo gigantisch doorheen gezeten voordat we met de nieuwe aanpak begonnen. Ik hoop voor je dat het bezoek aan de ka helpt! Ik durf het bijna weer niet te zeggen na jouw nacht te hebben gelezen, maar hier werd Kyra pas om 6.00 uur wakker en heeft na een voeding nog doorgeslapen tot 8.00. Ik begin zelf ook weer op te knappen en ik heb vannacht ook mijn longmedicijnen ook niet in hoeven te nemen. Ik had stiekem toch de angst dat het zou escaleren en ik weer richting de prednison zou gaan.
lovely, ik zou in ieder geval wel even de assistente bellen... anders zit je straks in het weekend met die rot huisartsenpost (uh.. bij ons werkt dat in ieder geval zo).
@Lovely Ik zou inderdaad ook eventjes de huisarts bellen voor Kay. En voor jezelf een warme kruik maken als dat kan. Warmte en die pijnlijke plek masseren hielp vaak bij mij.
Toch als je het niet vertrouwd gewoon een afspraak maken denk ik. Zit de hoest vast in zijn longetjes of is het een productieve hoest (met slijm)? Zolang het productief is kun je het best eventjes aankijken maar met een vastzittende hoest ben ik meestal wat voorzichtiger.
Née er komt geen slijm.. Ik ga zo eerst even een hoestdrankje voor m halen... Hoeveel mg paracetamol mogen ze na 1 jaar? 240mg toch?
Rozemarijke: is wel herkenbaar hoor. Ik zou ook best een paar dagen weg willen met zoonlief, maar ben ook bang dat het slapen dan nog slechter wordt. Hoewel slechter als nu kan het bijna niet hier, want vannacht was hij weer heel vaak wakker. Ben de tel kwijt. Jij hebt dus ook geen goede nacht gehad! En nog een flinke rit voor de boeg. In elk geval veel plezier in Overijssel. Wie weet gaat je kleine meid wel ineens heel goed slapen in een andere provincie! Dk: ik zou zeker de HA bellen. Devy: oh wat heerlijk klinkt dat zeg. De nieuwe aanpak blijkt wel echt te werken! Lob, fijn dat Gijs weer beter is. Ik heb de prik net gehaald dus ben benieuwd of hij er last van krijgt. Nance: hoe oud was je kindje ook al weer? Wel fijn dat hij nu wel wil slapen tussen jullie in. Dat is voor ons de enige manier om nog enigszins nachtrust te krijgen.