Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Devy: jammer dat ze vaak wakker werd, maar het goede is dat ze wel ZELF weer in slaap viel!
    Hier een drama-nacht. 40 graden koorts (van de prik). Hij ademde zo eng en benauwd en ijlde dat ik bijna de Huisartsenpost had gebeld. Maar na een flesje melk en een zetpilletje werd hij rustiger, maar we hebben wel slecht geslapen.
    Vandaag nog steeds 39 graden. Mijn zoontje is bijna nooooit (dit jaar alleen 1x zesde ziekte gehad) ziek (afkloppen) en dan word hij ziek van die prik. Heb er al spijt van dat ik 'm heb gehaald.
    Hoe gaat het met de rest?

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Elin balen zeg...

Hier ook nog steeds een ziek mannetje... vannacht ook weer bijna 40 graden koorts, dus zetpil... vandaag gaat het iets beter als gister maar nog niet om naar huis te schrijven...
    Vannacht was hij ook bijna heel de nacht wakker, pff ik ben brak!

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wat sneu dat hij zo op de prik reageerde. Misschien helpt het om je voor te houden dat hij op de echte griep waarschijnlijk nog erger had gereageerd. Maar daar heb je eigenlijk ook weinig aan als je zoontje zich zo slecht voelt. :(

Ik ben inderdaad erg trots op Kyra dat ze zo goed zelf weer in slaap valt. En dat met tandjes die toch aan het doorkomen zijn. Ze had twee spuitluiers vanochtend en manlief die er toch uitging omdat hij al vanaf 21.00 sliep had de eer ze te mogen verschonen. :D

4. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Dk: kan me voorstellen dat je op bent. Hopelijk slaapt je kleine man vannacht weer wat beter. Tis was he die zieke kindjes!

Devy: ja eigenlijk is het natuurlijk een goede reactie, betekent dat ie antistoffen maakt, maar toch, tis zo sneu.

Wat goed van Kyra, en eigenlijk werkt jullie methode heel snel, je hebt haar niet echt dagen hoeven te laten huilen. Dat geeft de burger moed :)

5. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    hier ook even onze kleine man in de sneeuw spammen.
    hij vond het echt te gek!

6. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    He lob ken ik jou nog niet van het bevallingsforum????

Hier ook helemaal geweldig in de sneeuw

7. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier nog eentje......

Verder hier een tijdje geleden me aangemeld op in dit topic, maar ook op NOD forum en bij de mama's nog aan het posten dus af en toe vergeet ik dit hier......zoonlief slaapt nog steeds niet door, hij heeft veel last van zijn tandjes en zijn zelfs de afgelopen weken met zetpillen in de weer geweest snachts.
    CB komt dinsdag om te praten thuis om te kijken of ze ons nog ergens mee kunnen helpen....(denk het niet maar toch....)

8. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Getver......sterkte, heb wel gehoord van een vriendin dat haar huisarts had gezegd dat hij nog nooit zoveel zieke kindjes had na een inenting als deze.....zoonlief is van de eerst goed beroerd geweest en toen is hij gaan kwakkelen terwijl hij nooit ziek is geweest.......dus tweede hebben we ook niet meer gehaald. Hij was er eindelijk weer bovenop.

9. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob en Goofy: om op te vreten!

De koorts begin een beetje te zakken. Hoop dat we het ergste hebben gehad!

Koud was het he vandaag. Verschrikkelijk gewoon!

10. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    goofy, ik ken je van de mama's.... onze zoontjes zijn beide van 12 januari kan ik me nog herinneren :)
    balen meid dat het slapen bij jou ook niet super loopt.
    ik hoop dat het cb iets voor jullie kan doen.

elin, ik hoop het ook voor jullie maar ik denk het wel (even met hier vergeleken). een dag later was alles weer voorbij.

lovely, hoe gaat het nu met kay? en met jou zelf? heb je nog last van je maag?

11. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Lob das waar ook ja, ja beiden van 12 jan.......oh nu ik dit schrijf hoor ik zoonlief alweer huilen......we zijn hier met een ander ritme bezig......een keer slapen op een dag......en vanaf 5 uur wakker houden tot 6 uur, dan eten en dan slapen, lukt twee dagen al, maar de illussie dat hij dan dus doorslaapt blijft nog een illussie......is nu ook weer wakker......dus zal zometeen weer beneden zijn.
    Hier laten huilen heeft geen zin want meneer huilt zichzelf helemaal overstuur. Manlief en ik denken aan combi van tandjes (waar hij mega last van heeft en verkouden en verwerking van de dag)
    Zucht......en de combi van paps en mams (paps moest vroeger overal bij zijn.......gezelligheidsdier....hahahaha......en ik kon moeilijk slapen......voila zie hier het resultaat.

12. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    lastig he? om een goede aanpak te vinden... gijs slaapt overdag vaak 2 lange slaapjes. zou dat teveel zijn? ik wou vandaag proberen hem maar 1 slaapje te laten doen, maar om 9.30 storte hij in dus dat lukt nog lang niet.
    komt jullie manneke dan wel altijd uit bed? hier gaan de avonden met vlagen heel goed (zoals nu....) en dan weer heel slecht.
    laten huilen werkt hier ook totaal niet.

13. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob, ik wilde ook een slaapje proberen, maar hier lukt dat ook niet. Vaak slaapt hij 's ochtends nog het langst!

En hier gaat het soms ook goed, maar alec heeft maar weinig nodig om slecht te slapen. Tandjes, niet lekker, teveel prikkels. Een gevoelig manneke.

14. lvp

lvp Actief lid

17 okt 2009
    440
    0
    0
    Bang voor het donker. Lang leve de nachtlamp!

Hoi iedereen. Ik lees dit onderwerp voor het eerst. Ik moet meteen denken aan de eerste 4 a 5 maanden van onze tweeling. Vooral mijn zoon heeft heel erg veel gehuild. Ook wij zochtten naar de reden en tja, hoe het op te lossen. Alles geprobeerd, rustig afbouwen bleek voor ons het beste, een lang avondritueel met badderen en daarna op ons bed nog even wat drinken. Daarna naar bed. Vanaf een half jaar ben ik begonnen met voorlezen. Natuurlijk begrijpen ze dat nog niet echt, maar ik vond het leuk en mijn stem werden ze rustig van. Dat werkte goed.

Op een bepaald moment dacht ik, als mijn zoon weer huilend wakker werd, te merken dat hij angstig was. Aangezien ik bang voor het donker ben dacht ik dat dat "het" wel eens kon zijn. En sinds het plaatsen van een nachtlampje werd het huilen wel iets minder. Nu mn zoon wat groter is (ze zijn net 2 geworden) merk ik helemaal dat mijn zoon veel rustiger is als er licht is. Misschien een ideetje voor wie nog niet aan deze optie had gedacht en met name 's nachts alle lampen uitheeft.

15. LovelyDK

Was t nachtlampje maar de oplossing pff!

Hier was manneke vanavond koortsvrij alleen verhoging, dus geen zetpil.. Ga zo maar bij hem liggen en Dan maar
    hopen dat die lekker slaapt vannacht!
    Lob thanks voor t vragen.. Heb zelf nog wel wat last van mn maag.. Huisarts dacht aan een flinke irritatie en/of maagzweertje! Heb nu medicijnen waardoor t beter moet worden maar
    t slaat nog niet zo aan!
    Met oma nog een beetje hetzelfde.. Heb zo"n gevoel dat ze haar
    na t weekend naar huis sturen...

16. wendyp

wendyp Niet meer actief

@devy.... Toppie dat je gereden hebt met de sneeuw. Heb je wel eens een ongeluk veroorzaakt dan? Ja ik word ook altijd wakker, als ik haar ook maar een seconde hoor pruttelen.

@elin... ik hoop dat het nu een stuk beter al met je zoontje gaat. Dat is best hoog 40 graden koorts.

@DK.... ook al ziek. Heeft Kay ook de prik gehad? Maagzweer? Hebben ze je geen bloed laten prikken op maagbacterie? Wat voor medicijnen heb je gehad eigenlijk? Ik heb na de bevalling ook gigantische maagklachten gehad. Lag snachts gewoon te creperen van de pijn, ik kon niets meer. Ik mocht alleen maar een of ander wit drankje tegen maagzuur. (vanwege bv) ik werd er misselijk van en ik had echt geen maagzuur.

@lob.... wat een heeeerlijk ventje zeg! Ik zag hem ook al in dat andere topic staan.

@goofy... ook al zo'n lekker bekkie!

@lvp.. Sasha heeft een nachtlamp. Niet eens een nachtlampje, maar echt een nachtlamp haha. Zo'n spookje van de Ikea. Maar toch komt ze nog 2 keer per nacht nu. (het is wel minder gelukkig, van 6 naar 2 keer)

@all...vannacht wel een bleh nacht gehad op zich. Ze ging om half 10 slapen, de eerste keer was om half 2. Toen geslapen tot 4 uur. Toen lag ze te rommelen. Ging ik kijken, lag ze op bed, met een dekentje over haar heen en een boekje. Zat ze te lezen. Ik heb haar toen gepakt en tiet gegeven. Dat doe ik ook nooit meer. Laat d'r lekker liggen.

Omdat ik moest werken heb ik haar toen in bed genomen. Lang leven de lol dacht ze. Ze heeft lopen klooien! Om 6.15 viel ze pas in slaap weer. Ja toen moest ik alweer op staan voor werk.

Vanmiddag heeft Kris haar naar bed gebracht. Na een half uurtje slapen ging ze een beetje miepen. Toen was het stil. Na 2 uur ging Kris kijken. Kon hij haar niet vinden! Was die doos naar ons bed gelopen en lag daar te slapen. Had hij de deur niet dicht gedaan. Vond het zooo schattig. :D

Net een bedrijfsuitje geweest met Kris, van mijn werk. Wokken. Was echt supergezellig. Nu ligt Sasha al vanaf 10 uur te slapen, nog niets gehoord.

17. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Wendyp Nee hoor gelukkig niet. :) Maar ik ben echt een angsthaas als het om gladheid gaat. En ook autorijden was in het begin een drama. Vooral op de snelweg besloegen de ramen gewoon omdat ik het zo heet kreeg van pure angst.

Ik heb nu wel zo iets van dat ik niet meer ga kijken als Kyra aan het 'rommelen' is. Als ik haar op bed leg is ze het eerste kwartier vaak met haar tingelding bezig, maar zolang ze niet huilt vind ik het prima.

En aww wat schattig dat ze naar jullie bed was verhuisd. Dan is jullie bed vast niet heel hoog want ik zie het Kyra nog niet doen. :)

@elin Ik hoop dat het snel overgaat. Ik zou een slapeloze nacht hebben ook al zou Kyra doorslapen als ze 40C koorts zou hebben.

@LovelyDK Ik hoop dat de medicijnen snel aanslaan. En anders gewoon extra onderzoeken aanvragen. Die zijn misschien niet altijd even leuk, maar lang met die pijn doorlopen is ook niet echt fantastisch. Maar het is in ieder geval al een opluchting dat de koorts over is bij je mannetje. Ik hoop ook dat het beter gaat met je oma en dat ze als ze weer thuis is ook de hulp krijgt die ze nodig heeft.

@lob Wat een leuke foto. Echt om op te vreten. :D

@goofy Ook al zo'n lekker ding. :) En hopelijk vinden jullie op een gegeven moment ook de juiste aanpak. Maar het kan ook zijn dat die er gewoon nog niet is. Want ze moeten er wel aan toe zijn om beter te slapen. Helaas is het moment waarop de ouders klaar zijn om weer een goede nachtrust te hebben vaak eerder dan van onze slaapterroristjes.

@lvp Bedankt voor de tip, maar ik denk dat de meeste moeders het al wel hebben uitgeprobeerd. :)

Hier is het nog steeds beter aan het worden. Ik weet gewoo niet wat ik meemaak. Onze dame heeft van 7.00 tot 7.00 geslapen en ik geloof niet dat ik haar zelfs maar gehoord heb! Ik geloof dat ze gisteren echt last had van haar tandjes. Ook mede door de 3!!! spuitluiers die ze had. waarschijnlijk vond ze het niet eerlijk dat alleen mijn man haar moest verschonen gister en heeft ze nog een mooie broek voor mama bij elkaar geknetterd.

18. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    lovely, ging het vannacht?

elin, hier is het ochtend slaapje ook vaak het langst.

@lampje, werkt hier ook niet.

devy, :$... wauw...

wendy, ik lig hier helemaal dubbel om sasha ha ha ha.. wat een slim meiske zeg. en dat ze lag te lezen :). jammer dat de nacht slecht was!

hier ook een slechte nacht. om ca. 00.00 begon meneer te huilen en wou echt niet meer in zijn eigenlijk bedje slapen. dan maar bij ons, op zich niet erg maar hij werd nog best vaak wakker.

@sneeuw, het sneeuwt hier ongelooflijk veel! bij jullie ook?

19. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Het is van die miezersneeuw, maar het blijft doorgaan. :( Als het gaat aanvriezen ben ik daar zo ongelukkig mee want er wordt vaak niet gestrooid hier. Gelukkig neem ik meestal de 'populairste' route dus dan is het nog wel te doen want dan wordt de weg voor mij gebaand. Maar mijn man neemt een andere route en moest de meeste rotondes zijn handrem gebruiken. Maar aan de andere kant is het toch wel leuk die sneeuw. En ik ga vanmiddag denk ik naar het buurtwinkelcentrum om te kijken of er nog een slee over is.

20. LovelyDK

@Wendy, nee Kay heeft zijn prik thank god niet gehad... mijn gevoel zei me dat ik het niet moest doen & 1 dag later was hij doodziek! Pseudo kroep i.c.m. niet schone longetjes.. dus hij zit nu aan de antibiotica.

Die maagzweer... ja niet zeker hoor, of een irritatie in de maag! Heb iig medicijnen gekregen tegen de aanmaak van maagzuur, dat is de enige remedie tegen een evt. maagzweer zei mijn huisarts.. het is Omeprazol... wat vreemd van je huisarts toen, maar misschien i.c.m. bv kon hij niks anders ofzo?

Devy wat heeeeeeeeeeeeeeeerlijk die nacht zeg wauw!!!

Deel Deze Pagina