@Dk.. Ik weet niet meer wat ik toen voor middel had gehad. Het wordt ook geadviseerd voor tijdens de zwangerschap. Ja klopt, door de bv. Mocht veel niet gebruiken. Ik was toen trouwens op de eerste hulp. Zei die vrouw: Tja, dan moet je maar stoppen met borstvoeding. Ze was net 4 weken oud ofzo. Echt niet! Heb je het gevoel dat dat spul helpt? @devy.... Waaauuuwwww, wat goed zeg! Echt helemaal geweldig! Wat zul jij een lekkere nacht hebben gehad zeg! Ons bed, gewoon normaal. 20 cm matras en daaronder pootjes van ook zoiets. Sasha is een gigantische klimmerd! Wat gladheid betreft, je zult het niet geloven, maar ik ben hier ook geen fan van! Maar niet zozeer voor mezelf, maar voor andere. Ze nemen zoveel onnodig risico! Ik kan daar echt met mijn pet niet bij. Wij gaan zo ook voor een slee kijken @lob... ja heel erg hierzo! Er lag al 5 cm. Vannacht werd ik wakker, toen keek ik naar buiten (tik van me) en toen sneeuwde het ook. Nu, echt niet normaal, zoveel! Echt veeeeel sneeuw uit de lucht en hard waaien. Hier ook niet zo'n lekkere nacht. Ze ging om half 11 naar bed (ik dacht 10, maar dat kon niet, want toen haalden we haar pas om van mn ouders) toen om half 1, half 4, half 6 toen was ze uit bed gedonderd en natuurlijk net naast het matrasje dat op de grond ligt! en toen om 9 uur was ze wakker. Ik had dit eigenlijk wel verwacht, want ze was gisteravond voor het eerst alleen bij mijn ouders aan het eten, savonds ben ik er eigenlijk altijd en zijn we thuis. Dus gister liep het allemaal een beetje gek vanwege dat bedrijfsfeestje.
Lob: balen! Maar gelukkig nog wel bij jullie geslapen! Devy: wow, het werkt echt he! Heerlijk zeg zo'n nacht. Wendyp: wat schattig ja, dat ze in jullie bed gaat liggen slapen. Jammer dat je nacht wat minder was. Hier is de koorts weer weg. Maar hij heeft helaas niet goed geslapen. Ook weer bij ons... Dk: wat vervelend van je maag? Weet je wat de oorzaak is? Spanning of eten? Ik heb heel erg vaak last gehad van mijn maag, heb ook de hele molen van onderzoeken doorlopen. Ik drink nu elke dag probiotica en dat helpt moet ik zeggen. Anyway: hoop dat je er snel van af bent! En fijn dat Kay geen koorts meer heeft. Wat een hoop sneeuw he? Wij gaan zo eens kijken of we kunnen sleeen. Hopelijk gaat de wind een beetje liggen, want het lijkt wel een sneeuwstorm. Vorig jaar toen ik net was bevallen, sneeuwde het ook zo. Word er een beetje emo van moet ik zeggen. Over 2 weken is mijn kleine man 1 jaar!
Trouwens nog een tip, DK. Die kreeg ik ook van mijn eigen huisarts. Zo weinig mogelijk vet, geen chocola, geen zure dingen, zoals sinasappelsap oid. Geen koolzuurhoudende drankjes. Bij mij hielp het enigszins. @elin.. het gaat hard he? Nog eventjes, 5 maandjes, dan is Sasha alweer 2! *snik*
@Wendyp Dat kan heel goed werken inderdaad. Maar bij de dieetist geven ze vaak het advies dat je het zelf eventjes aan moet kijken. Want als ik naar mijzelf kijk kan ik beter tegen een vette hap van de Mac, maar bij rauwe verse groenten gaat het vrijwel altijd mis. @Elin De eerste verjaardag vond ik zo'n mijlpaal, maar tegelijkertijd kon ik niet geloven dat er alweer een jaar voorbij was.
Nee, ik kan het ook niet geloven. Heb gisteren naar de foto's na de bevalling zitten kijken. Lijkt zo kort geleden allemaal.
Ik moet er ook heel erg aan denken Elin. De 2 weken voordat Gijs geboren werd lag er enorm veel sneeuw. Gijs is op een maandag geboren, en dinsdagochtend kwamen we uit het ziekenhuis en was alles weg... pfff.. nog 3 weekjes voordat mijn kleine man 1 jaar oud is. het was hier net even sneeuwstil, maar nu weer kei hard aan het sneeuwen. Er ligt nu zeker 20 cm sneeuw.
Ja Lob gek he? Het is ook de tijd van het jaar vind ik. Je denkt sowieso al terug aan het einde van het jaar en nu helemaal. Het herinnert me er ook aan dat ik al bijna een jaar niet fatsoenlijk geslapen heb, wie had dat ooit kunnen denken.... Net ff buiten geweest. Alec vond het weer geweldig. Is echt geen koukleum. Tis wel heel mooi al die sneeuw, maar wel lastig. Morgen moet ik werken, dinsdag ook, gelukkig is dat niet ver hier vandaan. Daarna anderhalve week vakantie!
@devy... ok, daar heb ik gelukkig geen last van. Nu moet ik zeggen, dat mijn maagproblemen gelukkig al een tijdje niet meer op zijn gekomen. Hoe zou het met Rozemarijke zijn? @elin.. leuk he, om die foto's terug te zien. Ik kijk ook heel vaak weer terug. Je ziet wel dat het Sasha is, maar toch lijkt het zoooo lang geleden. (er staan foto's in mn album ) Morgen moet ik ook eventjes werken. 2 uurtjes rijles en nog met iemand anders examen, maar ik vraag me af of die wel doorgaat. Daarna vakantie! Tot 2 januari. Net naar de stad geweest, nergens meer een slee te krijgen gewoon!
@Lob en Elin78, hier ook hoor, de tandjes zijn vooral de hoofdzaak volgens mij dat meneer nu elke keer wakker is. Vannacht heel beroerde nacht gehad....elf uur zetpil, blijven kermen van de pijn, alleen op onze borst wilde hij slapen, toen om zeven uur wakker van de warmte die hij uitstraalde.....40 graden.....hopen dat het vannacht beter gaat maar pffff ik weet het niet, we zijn beiden altijd erg positief ingesteld maar dat wordt zo langzamerhand wel wat moeilijker hoor, om te denkne NU gaat het goed.... @Nachtlamp hier ook, heb een dimmer op zijn kamer en dat werkt ideaal qua dimmen van het licht maar ook dan wordt hij overstuur wakker. @wendyp, wat een boefje hebben jullie in huis zeg!! Hihihi. @Devy, slaapterroristjes hihihihi.......tja wachten is hier wel en geen optie. Wel omdat we geen andere keus hebben, niet omdat we heel graag verder willen gaan voor een brusje voor Sven gezien mijn leeftijd. Maar dan moet hij wel een keer gaan slapen, ten eerste kan ik het echt niet als hij wakker is in zijn bed en ten tweede, en de hoofdzaak, we zijn blij als ons hoofd het kussen raakt......dus nu iid maar met testen kijken wanneer mijn ei is en dan of wat regelen of op een ander tijdstip van de dag....pffff.... Lekker dat ze door heeft geslapen zeg!!! Hahahaha.....die broeken ken ik hier.....verschoont manlief hem heeft hij niks en hoppa bij mama wel, hihihi. Hier heeft Sven overigens voor deze tandenperiode ook een nacht doorgeslapen, je bent direct uit je ritme geslagen en loopt de hele dag verdwaasd rond
Goofychick leuk joh voor een brusje! Wij willen er vanaf 2010 weer voor gaan. Ondanks het slaaptekort. Ik ben 31 dus het zou nog wel even kunnen, maar het kriebelt gewoon en bij zoontje duurde het een half jaar. Hoop wel dat zoonlief gaat doorslapen voordat nummer 2 er is. Ja en inderdaad wij zijn ook blij als onze hoofden de kussens raken. Gelukkig voel ik mijn eisprong, dus da's wel handig. Hihi. Wendyp: da's toch niet te doen met dit weer rijles. Ik moet mijn auto eerst uitgraven. Ik denk dat ik morgen maar op de fiets naar mijn werk ga. Ik zal zo eens in je album kijken! Goede nacht allemaal!
Ow ja dat klopt. Niemand behalve vriendjes kunnen in mn album blijven. Ben ik toch enigszins nog iets van prive hierzo hihi. Wij willen er ook zomer 2010 voor gaan weer. Ben er aan de ene kant wel bang voor, stel we krijgen 2 van die slaapschatten! (sasha is er 1 van dan he?) Voor haar zijn we dik 1.5 jaar bezig geweest. (heb pcos) Maar we hebben geen haast. @goofy... oow vreselijk he die tandjes! Hier bij elke tand/kies last van gehad! En ze kwamen ook achter elkaar, met tussenpozen van een week of 2 weken.
Het eerste kindje van een vriendin van slaapt heel slecht, zeg maar gerust heeeeeel weinig. Haar tweede kindje slaapt alleen maar. Zelfs op commando. Haha. Als ze hier is op een verjaardag en hij is moe, legt ze hem in de box en hij valt zo in slaap. Maar wat nu leuker is???? Dat zou van mij ook weer niet hoeven, maar als je al een zo'n druktemaker hebt 's nachts, kan ik me voorstellen dat het stiekem wel lekker is!
Wij wachten er nog eventjes mee. Eerst maar eens mijn studie afmaken en dan een baan. Maar als ik Kyra als maatstaf mag nemen zijn manlief en ik een zeer vruchtbare combinatie. Wel wil ik zodra dat alles geregeld is er snel aan beginnen omdat ik niet weet of/wanneer mijn Crohn weer opvlamt en ik graag nog 'gebruik' wil maken van de rustige periode. Twee weken terug had ik twijfels of ik nog een tweede erbij aankon met dat slaapgebrek. Maar ik begin nu eindelijk bij te komen (zul je zien dat als ik me weer fit voel ze weer begint met haar nachtbraken), en nu zie ik het rooskleuriger in. Madame ligt hier trouwens al een hele tijd op bed. Manlief kwam rond 12.30 de trap af gestampt en heeft haar toen wakker gemaakt. En vanaf een uur of 16.00 was Kyra al eigenlijk niet meer te pruimen (ons dramaqueentje) dus het was niets te vroeg dat ze op bed lag.
WEEMOED......zei het gisteren nog tegen manlief. (Sven is op dezelfde dag geboren als Gijs van Lob) Toen we zaterdag voor mijn bevalling naar het zkh reden voor een hartfilmpje zaten ze nog op het kanaal te schaatsen, manlief heeft en zaterdag en zondag kunnen schaatsen, en hij was nog niet koud het ijs af of het begon (de kleine wist denk ik dat papa heel graag wilde schaatsen ) Zucht.......alweer bijna 1 jaar. Gelukkig hebben we alletwee vrij op die dag, zou echt niet kunnen en willen werken.....emo muts dat ik ben weet ik het wel......)
Hihihihi Elin, hier ook een half jaar overgedaan, en ook ik voel mijn eisprong heel goed, sinds de bevalling eigenlijk. Maar temp wel, dus weet het exact, maar weet niet hoe het met mijn cyclus is na de vmk....mijn temp blijft akelig hoog.....en kwalen blijven ook. Snap er geen fluit van. Maar anyway......zoonlief toch om zes uur op bed gelegd, vlak voor het eten, hij redde het niet meer, meneer lag te knikkebollen in zijn stoel. Half uur.....BANG wakker, krijsen.......wanneer je hem neerlegt gaat hij huilen. Lijkt wel alsof hij last heeft van die druk op zijn tandvlees. Soms zit ik zelfs te denken of er niks anders aan de hand is, maar dat geloof ik niet dan weer omdat hij wel heel actief is. Gaan zomaar het bedje op zoeken met zoonlief!!!
Devy: ik twijfel er ook weleens over hoor, maar het gevoel wint het van mijn verstand. En ooooooit zal hij toch wel gaan doorslapen? Maar ik begrijp dat je eerst je studie wilt afmaken! Goofy: weet je zeker dat je niet toch zwanger bent dan? Wel vreemd hoor dat je temp zo hoog blijft. Hier hetzelfde hoor, zodra je hem neerlegt is het brullen. Vannacht ook weer, heel de nacht tussen ons in gelegen, maar hij wilde niet slapen. Ja ik kan toch ook niet elke keer een zetpil geven. Ben ik toch wat terughoudend in. Ben nu op mijn werk, wat een gedoe om hier te komen zeg, heb 2x vast gezeten in de sneeuw met de auto. Gelukkig is het maar 3km, maar daar heb ik nog 30 minuten over gedaan.
@Goofy Wat k*t dat je een vmk hebt gehad. Hopelijk is je cyclus snel weer in orde. @Lob Nou zie mijn (even afkloppen) succesverhaal maar. Nooit gedacht dat het zo snel beter zou gaan. Hopelijk is jullie ooit ook heel snel! Ik ga straks proberen naar mijn schoonmoeder te rijden. Normaal gesproken is het een half uurtje maar ik ben benieuwd. Nu verkeer ik wel in de positie dat ik gewoon om kan draaien en naar huis kan gaan mocht ik het niet meer zien zitten om verder te rijden dus dat stelt me al gerust. Kyra heeft alweer van 7 tot 7 doorgeslapen. Ze schijnt één gil te hebben gegeven maar ik heb zo ontzettend diep geslapen dat ik dat niet gehoord heb. Dat is raar want normaal gesproken stond ik al bij haar ledikant voordat ze de tweede kreet slaakte. Ik moet zeggen dat ik echt weer moet wennen aan het doorslapen. Ik lig echt half in coma en heb ook meer moeite met 's ochtends uit bed te komen. En in plaats van slaapgebrek hoofdpijn heb ik nu doorslaaphoofdpijn. Maar het is wel een luxeprobleem waar ik zeer dankbaar voor ben!
Nou Devy, zit er sterk over te denken jouw aanpak ook te gaan toepassen. Maar ik twijfel nog en dat komt omdat hij soms wel doorslaapt en soms (vaak) niet en ik toch het idee heeft dat hij ergens last van heeft (tanden, oortjes). Dus ik vind het lastig. Daarbij passen hier 2 oma's op die er weer hele andere ideeen op na houden en hem bij elke kik oppakken. Maar goed, de komende 2 weken zijn we vrij dus mss wel een kans om nu te beginnen.
Argh nu zie ik het pas. De @Lob moet natuurlijk @Elin zijn... Oh en de eerste keer bij mijn schoonmoeder ben ik er zelf bijgebleven want anders zou het ook echt niet gelukt zijn. Ze belt nog steeds iedere dag om te horen hoe het gegaan is. Ik vond het vreselijk om Kyra te laten huilen, maar schoonmams was nóg een graadje erger. Zij kreeg er zelfs hartkloppingen van. Maar weet je wat het is, ondanks dat het hier goed geholpen heeft ben ik ervan overtuigd dat je kindje er eerst klaar voor moet zijn en jijzelf als ouder ook. Ik ben ervan overtuigd dat als we het eerder hadden gedaan dat het alleen maar meer drama had opgeleverd.