Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    CB is hier geweest voor het slapen van Sven, ofwel het niet slapen van Sven :).....goed gesprek gehad en ik heb eindelijk het gevoel dat we gehoord worden.
    Gelukkig ook gehoord dat dit onze vaste wijkverpleegkundige is die wij op donderdag hebben als we naar het CB gaan....leuke meid, met drie kinderen en dus weet waar ze over praat, ipv een groentje die dat dus helemaal niet weet. Ik weet het, die moeten ook leren maar als je met een probleem zit ben je daar niet happy mee.
    Ze vond dat we alles goed deden en weet ook niet een twee drie waar het aan kan liggen. Zelf ook al gezegd dat ik misschien op een gegeven moment dacht aan ADHD, maar toen gekeken bij babys maar behalve het slapen scoort Sven daar bij geen van de kenmerken op. Hij kan lekker zijn rust momentjes vinden, vrolijk, geen woedeaanvallen etc etc.
    Verder vroeg ze naar regelmaat of we veel weggingen, tja wat heet veel, denk dat het wel meevalt maar hij gaat dan altijd mee. Wilde ze bijna iets opschrijven totdat ik zei dat hij dan juist goed slaapt, en ook al vrij vroeg....dussssss........
    Gaat verder kijken, ze vindt het te kort door de bocht om direct op het pedagogische te gaan zitten, jullie doen alles goed dus dat kan het volgens mij niet zijn.
    Bedoeling nu is dat ze wat rond gaat bellen met die en geen, hier in de buurt is een team wat zich hiermee bezig houdt, maar dat is dan echt op medisch gebied.
    Zelf heb ik ook nog gezegd dat ik vroeger ook veel nachtmerries heb gehad en onrustig sliep.....
    Wordt vervolgd dus.....
    Sven lag gisteren rond 21:15 erin, maar begon na een kwartier al te komen voor zijn speen.....hij zit dan ook vol....en vannacht ging dat zo door.
    Half slapend opgepakt en tussen ons in gelegd. En ook dan kwam hij voor zijn speen, speen erin en weer ffies slapen....

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

@goofychick: nou, die fase heeft ze al gehad, alleen is ze altijd direct van slag als we weggaan, we hebben een echt huismusje, (manlief was dat vroeger ook. Nu nog steeds trouwens). Dus ja, dan zijn we het weekend met mijn familie weggeweest en dan is het mis, want weg uit d'r vertrouwde omgeving. En dan ook nog alle drukte van vreemde mensen erbij, (want we zien mijn familie vanwege de afstand niet zo vaak, dus voor Thirza is mijn familie wel echt 'vreemd').
    Nouja, zal wel beter worden als ze ouder wordt.. ;)

Hebben jullie ADHD in de familie zitten, dat je daar aan dacht?
    Wij denken dus wel aan de mogelijkheid van ADHD, maar mijn man heeft het en zijn dochter denken wij ook, (haar moeder wil 'r alleen niet laten onderzoeken: "Ik was vroeger net zo". Ja, duh... ik denk dat zij ook ADD heeft, dus hahaha... Dat jij vroeger zo was, is geen sluitend argument dat je kind geen ADHD heeft! Maar goed, ander verhaal).
    Iig is Thirza nogal een draaikontje en dus direct van slag als ze uit haar vertrouwde omgeving is, dan dus het slechte slapen erbij. Niet dat je er nu al wat anders mee kunt dan zoveel mogelijk rust en regelmaat bieden. Hoe meer je dat doet, hoe beter ze -als ze idd AD(H)D blijkt te hebben- het in de rest van 'r leven zal doen. Diagnose wordt pas vanaf 4 jaar gesteld, maar wij houden het in ons achterhoofd...
    Maar heeft Sven al eens een grondige medische check gehad? Wij gaan volgende week met Thirza naar de kinderarts, eens zien of die nog wat voor ons kan betekenen. Ook hier ligt het niet aan de pedagogische aanpak namelijk :( (Was het maar waar, dan gingen we het per direct helemaal anders doen en waren we over 2 weken van de problemen af...).

3. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @rozemarijke, nee zit helemaal niet in de familie maar hij is soms nog zo druk in de avond, lekker spelen en gek doen. Maar hij kan ook zijn rustmomenten pakken en heerlijk bij je op schoot zitten.....dus dat is ook zo goed als uitgesloten......tis wel een mannetje wat overal graag bij wil zijn......paps vroeger ook.....en ik sliep slecht, nou dan krijg je denk ik deze combi...

4. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bah de dooi is hier echt ingetreden, vind ik zoooo zonde......heb de afgelopen dagen zo genoten met zoonlief in de sneeuw, zelfs zonet nog.......durfde eigenlijk niet het hele eind naar het winkel centrum, is 20 min heen en 20 terug, beetje teveel van het goede.
    Hoop dat er nog wat droge sneeuw bijvalt vanavond en vannacht, kunnen we morgen nog ffies....

5. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    ik vind het wel apart dat er cb's zijn die echt iets aan dit probleem willen doen... als ik het goed begrepen heb, zijn ze bij mamalijntje ook thuis geweest en bij goofychick dus ook.
    en devy kreeg een of ander draaiboek mee?? en dan is er nog dat garageverhaal ;).

als ik erover begin zeggen ze eigenlijk alleen maar dat er nou eenmaal kindjes zijn die goed en minder goed slapen.

6. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Goofychick: wij hebben nog nooit het medische circuit opgezocht, omdat hij overdag zo'n lief en tevreden kind is, en het probleem zich echt beperkt tot slapen, dat was bij jullie toch ook. Ik denk dan steeds maar als er medisch iets was, zou hij daar toch ook overdag last van hebben? We hebben wel de oren enzo na laten kijken, maar verder niet.
    Maar wel fijn dat ze je zo serieus nemen en je willen helpen!

Hier hetzelfde hoor Lob, er zijn kindjes die goed en minder goed slapen. De arts zei zelfs dat de meeste kindjes pas na een jaar in staat zijn goed door te slapen. Nou dan hebben we nog krap 2 weken ;)

7. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    * Even een inbraak *

Rozemarijke: Sorry, maar ik lees nu al tijden lang berichten van jou en iedere week verdenk je je dochter weer van een andere medische aandoening. Misschien moet je er eens over na denken dat Thirza misschien gewoon een gevoelig meisje is?
    Je argumenten waarop je de ADHD (en tevens ook alle andere vergezochte aandoeningen die ik voorbij hem zien komen) baseert slaan werkelijkwaar nergens op. Misschien moet je accepteren dat je dochter is zoals ze is, een slechte slaper. Die kinderen bestaan ook en mankeren verder niets. Wie weet wordt je dochter ook rustiger als je zelf ophoudt met zoeken naar medische verklaringen.
    En natuurlijk is het handiger als ergens een medische verklaring voor is, je er een receptje voor krijgt en het over is maar zo werkt het 9 van de 10 keren helaas niet.

Enne, het is "normaal" dat kinderen tot hun 3e niet door slapen. Bij heel veel kinderen lijkt het alsof ze de hele nacht slapen, maar deze kinderen worden ook wakker 's nachts. Zij zijn alleen vaak in staat om zelf weer in slaap te vallen, maar sommige kinderen kunnen dit niet en slapen dus niet door.

8. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

@Lob, ik ben nog niet begonnen met de korreltjes aangezien Kay zo vreselijk ziek is geweest de laatste week... ga ermee starten zodra hij beter is, moet het wel een eerlijke kans geven vind ik zelf..

@Rozemarijke, moet eerlijk bekennen dat ik het eigenlijk eens ben met de reactie van Mvliam hierboven maar volgens mij weet je dat wel... ook ik vind dat je veel te veel alles in het medische zoekt & ik denk dat je onderhand gewoon moet accepteren dat het zo is... zonder daar constant iets achter te zoeken!

Overigens is ADHD bij baby's niet te constateren, echter lijkt het erop dat kinderen die later ADHD ontwikkelen vroeger vaak extreem rustige kinderen waren!

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hoi meiden.
    Kom hier maar weer eens checken.
    Hier gaan de nachten inmiddels supergoed.
    We gebruiken nog steeds de korreltjes.
    1tje 30min voor het naar bed gaan en dat gaat erg goed.

zie dat er nieuwe mama's met niet slapende kindjes bij zijn gekomen.Helaas welkom!

MvLiam, ik ben het ook wel een beetje met je eens.
    Ik heb ook aan heel veel dingen gedacht...niet zozeer ADHD of iets(Meer in de richting van dromenvangers,bedden draaien e.d)
    Maar als je constant je kind gaat verdenken van een medische aandoening creeer je eigelijk voor jezelf ontzettend veel paniek.
    En je kindje, tja die voelt dat haarfijn aan!
    En Tygho slaapt ook nog niet door hoor...we hebben er alleen geen "last" van.
    Die word meerdere keren per nacht wakker.
    Drinkt dan wat en gaat weer slapen.
    Hij huilt alleen wanneer zn drinken op is.

Meiden sommige kinderen zijn vanuit hun karakter slechte slapers.
    En dat moeten we maar gewoon accepteren, proberen er zelf rust mee te hebben als het draaglijk is.
    En als je het echt niet meer weet, dan ga je gewoon naar de HA,KA of CB en niet paniek maken om een of andere medische aandoening.

10. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ja ik bedoel het ook echt niet verkeerd hoor, maar ik denk dat deze manier van doen gewoon niet juist is.
    Het is hartstikke klote om het maar lekker plat te zeggen als je kindje niet goed slaapt, maar het hoeft niet zo te zijn dat hier een medische verklaring voor is. Vaker niet dan wel zelfs.

Als je je als moeder hier helemaal op gaat richten en er een ware medische-verklaring-zoektocht van gaat maken dan maak je de onrust alleen maar groter, je kindje voelt dit haarfijn aan en dit heeft absoluut geen positief effect op het slapen.
    Probeer het te accepteren, probeer zoveel mogelijk dingen uit om het misschien toch te verbeteren maar stop met het zoeken naar aandoeningen en ziekten.

11. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik ben het er ook mee eens als ik eerlijk ben. Ik heb het ook eigenlijk bijna nooit in het medische gezocht. Ja Lotte heeft reflux en meerdere oorontstekingen maar dit kan nooit de enige reden zijn. Het is gewoon een slechte slaper! En om dan in de hoek van bv adhd te gaan zoeken vind ik ook wel iets ver gaan. Je moet uitkijken dat je jezelf en je kind geen ziekte aan gaat praten natuurlijk...

12. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja hoor helemaal mee eens, maar ik ben blij dat het CB eerst het een en ander wil uitsluiten. Denk ook dat er niks is hoor, want iid hij is een vrolijke snuiter die alle uitdagingen pakt overdag en ontwikkelt zich razend snel......
    We zullen zien.....nou vind ik wel dat er een verschil zit in niet doorslapen en niet doorslapen.......als je er geen last van hebt dan mag je geluk spreken......14 maanden lang niet meer een normale nacht maken gaat je echt opbreken.......

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Lieve Goofychick, mijn zoontje is nu 20 maanden en pas vanaf 18maand gebruiken wij die korreltjes waardoor hij wel slaapt.
    Daarvoor dus 18 maand lang gemiddeld zo'n 4-5x per nacht met hem opgezeten, ik weet er dus ALLES van!

14. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Korreltjes???

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ben het er ook wel mee eens inderdaad, al moet ik eerlijk bekennen dat wij ook flink hebben gezocht, maar meer naar een oplossing dan een medische oorzaak, Maar de medische klachten waren al flink aanwezig, toen hij gewoon nog voor een nacht voeding kwam.

en na 2 jaar niet door slapen, ja breekt je op, maar je went er wel aan, teminste ik wel.

16. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou ik moet zeggen dat ik voor mijn bevalling altijd zei, oh dat red ik nooit, ik heb mijn slaap nodig, maar ja op een of andere manier wen je eraan, maar dan heb ik het voor mezelf wel over de keren dat ik er gewoon uit moet, en niet als hij tussendoor ook nog eens 2 uur lang zit te krijsen van de pijn.....als dat er tussendoor zit, ben ik toch wel op hoor.....zeker als ik de volgende dag weer 31 kinderen in de leeftijd van 5-6 jaar voor mijn neus heb ;)

17. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lob trouwens iid raar he dat het ene CB het andere niet is......heb ik wel vaker meegemaakt.....en voor deze wijkverpleegkundige terug was, had ik ook eentje die aldoor zij, die avondfles moet ervan af....."ja maar hij heeft het nog nodig, hij is een honger wolf" nee het moet ervanaf......totaal niet luisteren en niet in het dossier kijken......tja CB......ik pak er altijd waar ik wat aan heb en de rest laat ik langs me heen gaan.

18. LovelyDK

Nou goofy idd denk day wij allemaal wel weten wat t is hoor! Hier ook al bijna 14 maanden slapeloze nachten met elke nacht minimaal 3x wakker en dat zijn Dan de goede nachten! Maar dat wil noet zeggen dat mijn zoontje, samen met alle andere hier, wat mankeert en zeker niet de ene week het een en de andere week t ander!

19. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ja dat snap ik, ik denk dat we allemaal wel flinke dip momenten hebben
    Ik werk ook gewoon full time, met meervoudig gehandicapten met gedrags problemen onder andere, maar toch hou je je staande toch?
    Dat bedoelde ik ermee te zeggen

20. LovelyDK

Er zit niets anders op Dan volhouden!

Deel Deze Pagina