Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

@MvLiam: dan denk ik dat je me verkeerd begrijpt als je er de conclusie uit trekt dat ik onrust veroorzaak voor m'n kind. Dat doe ik niet, ik sleep Thirza niet overal maar naar toe ofzo. De dingen waar ik tot nog toe actie op heb gezet, omdat ik ernstige vermoedens had, klopten allemaal, (kiss, oorontstekingen, eczeem, koemelkallergie). Thirza is dus zeer zeker wel een kind met eea aan medische problemen. Helaas.
    En ook ik snap dat het gewoon kan zijn dat Thirza een slechte slaper is, maar 6-7 keer wakker 's nachts en een heel programma af moeten draaien om haar weer in slaap te krijgen, is bepaald niet normaal... Vandaar dus onze beslissing om met haar naar de kinderarts te gaan, om te kijken of er dingen zijn die tot nog toe onopgemerkt zijn geweest. Plus de mogelijkheid om met bloedtesten eens uitgebreid naar de allergie te kijken, want op dat gebied is er wel zeker wat aan de hand.
    En ik zou het -zeker in dat kader- dus van zeer slechte zorg voor mijn kind vinden getuigen als ik NIET zou checken. Kan wel gewoon er van uit gaan dat ze 'gewoon' slecht slaapt, maar dat weten we niet. Dat kunnen we pas daadwerkelijk concluderen als er op medisch gebied niets aan de hand is.

Ik snap wel dat je denkt dat ik m'n kind elke keer van iets anders verdenk, met m'n uitlatingen over q-koorts en nu ADHD. Daarover moet ik me misschien wat nauwkeuriger uitlaten. Maar met m'n vermoeidheid en de wens om meer topics bij te houden en daaropt te reageren, stip ik gewoon wel eens even kort wat aan, zonder verdere uitleg. Dan nu maar even: q-koorts heb ik genoemd, omdat wij midden in zo'n gebied zitten en de klachten bij Thirza begonnen zijn in de periode van het kalveren van schapen en geiten. Kan toeval zijn, (denk ik wel), maar als we toch naar de kinderarts gaan en Thirza's bloed geprikt moet worden, lijkt me dat het net zo goed gelijk maar even gecheckt kan worden.
    En ADHD: Thirza heeft een aantal eigenschappen die daarop zouden kunnen wijzen, (zeker in het licht van het feit dat mijn man ADHD heeft, en zijn oudste dochter waarschijnlijk ook, zijn we er nu eenmaal wel alert op). Maar die net zo goed ook wat anders kunnen zijn. Hoogsensitiviteit, (wat ik zelf heb) of een hoge intelligentie, (hebben mijn man en ik beiden), of gewoon karakter. Dat zijn dingen die ik in m'n achterhoofd opsla, om ze tevoorschijn te halen op een moment dat er meer zou zijn aan aanwijzingen dat er wel eens wat aan de hand kan zijn. Een beetje zoals een collega van mij altijd zegt: dingen die eenmaal voorkomen zijn toevallig, komen ze wat vaker voor dan is dat opvallend en kom je ze elke keer tegen dan is er een patroon en moet je eens kijken wat er is. Op die manier ga ik er dus mee om. Ik ben -en wordt zo ook in mijn omgeving verder niet ervaren- geen overbezorgde moeder die overal en altijd maar wat achter zoekt. Wat ik hier op het forum drop, zijn van die gedachten die door je hoofd flitsen, verder geen serieuze dingen ofzo waar ik voortdurend actie op onderneem.

Verder moet ik zeggen dat ik bij je reactie wel even zoiets heb van: waar bemoei je je in vredesnaam mee? Ik heb je niet om je advies gevraagd, of wel? De toon waarop je het doet, vind ik ook erg belerend, je leest me echt de les, (niet dat ik me dat veel aantrek overigens, ik stoor me alleen aan je toon).

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

@ikke.. balen dat Quinn ziek is~! Heb je nog het gevoel dat die korrel werkt?

@rozemarijke.. wat een geruststelling zeg, dat Thirza alsnog een goede nacht heeft gehad.

@elin en goofy.... ik snap het dat jullie gezwicht zijn, na vaak ernaartoe zijn gegaan, zou ik ook kiezen voor mijn nachtrust!

@goofy.. ik ben benieuwd wat er uit komt, met van het CB. Zou je het nog dit jaar horen?

@mvliam.. ik snap je reactie aan de ene kant wel. Weet je wat het is, als je kind zo is, dan wil je er echt zo graag dat er een oorzaak is, waarom ze dat doet. Zodat het eigenlijk 'simpel' is op te lossen. Ben niet zo goed in dingen uitleggen, maar ik snap marijke ook wel!

Nou dames... Het wonder is verschiet! Sasha heeft vannacht voor het eerst in haar korte leventje doorgeslapen! (vind ik, haha) We gingen om half 11 naar bed, toen kwam ze als eerste weer om 6.15! Ze heeft trouwens wel bij ons in bed geslapen ;) Ze wilde echt echt echt niet in haar eigen bed slapen.

Vandaag soort van gewerkt, examens zijn weer afgezegd. Sasha zit niet lekker in haar velletje vandaag. Hele tijd miepen en huilen, heel erg aanhankelijk. Ik denk dat ze niet snapte waarom mama vandaag ineens moest werken.

3. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wohhh wacht ff hoor.....heb ik wat verkeerds gezegd???? Ik heb helemaal niet gezegd dat er wat mankeert aan de kinderen hier.....denk dat je me of verwart of wat te vlug hebt gelezen....denk juist ook niet dat er wat aan Sven mankeert, en tja dat ik er veel moeite mee heb dat ik al lang niet doorslaap is een feit maar dat heeft iedereen toch en daarvoor zijn we hier toch voorelkaar???

4. raspberry

Maar in ons geval hebben we nogal een grote kans dat Thirza wel ADHD heeft, vanwege mijn man en z'n ADHD. En dan is ADHD wel iets waar je gewoon vroeg bij wilt zijn, om een hoop ellende te voorkomen...
    Maar wat ik hierboven al schreef: ik ben er echt niet voortdurend op gespitst ofzo. Dat lijkt ws wel zo door een aantal van m'n uitlatingen, maar ik gebruik dit forum en dit topic ook veel als van me af-schrijverij en dan drop ik dus van alles en nog wat wat door m'n hoofd gaat. Meer niet ;)

@Lovely: wat je zegt over dat kids met ADHD vroeger juist vaak heel rustig waren, klopt niet... KAN wel, maar is vaker niet zo en dan hoor je dus dat kids al van jongs af aan vreselijke draaikontjes waren. Mijn man was er ook zo eentje, (helaas, want die kreeg dat dus voortdurend te horen van z'n ouders en dat heeft niet bepaald geholpen bij het krijgen van een lekker zelfbeeld. Ben dus erg hard van plan om -ook meer in het algemeen trouwens- niet al te vaak allerlei dingen van Thirza en een eventuele volgende steeds zo te benoemen). Mijn stiefdochter is van hetzelfde laken een pak: ook zo'n draaikont, geen minuut stilzitten, (behalve als ze een boek leest, en dan kun je een kanon naast 'r afschieten. Beetje hyperfocus denken we, (gezien het feit dat ze op verder alle fronten echt geen seconde stil kan zitten)). Dus hier wel enige reden om bepaalde dingen in de gaten te houden. Maar goed, meer dan dat is het dus ook niet.

5. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Wenyp, heerlijk dat ze heeft doorgeslapen en tja als het tussen jullie in is dan is dat toch niet anders....net wat je zegt soms kies je van de twee kwade het minst kwade....

@Rozemarijke, klopt hoor ADHD is erfelijk en ik kan me voorstellen dat je dat in de gaten wilt houden....niet meer dan normaal.
    Zo zoonlief ligt op bed, hij slaapt veel vandaag. Vanochtend al anderhalf uur vanmiddag en nu al om kwart voor 8 op bed.....duim duim......wellicht loop ik straks naar boven en staat meneer rechtop in bed....zo kan ik ff GTST kijken, heb ik ook al twee weken niet meer kunnen doen.
    Lekker met een kopje koffie op de bank.......

6. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Je stoort je aan mijn toon dat is niet raar, dit is een gevoelig onderwerp en ik had niet anders verwacht. Ik lees zoveel berichten van jou en altijd gaan deze over mogelijke medische verklaringen. Ook als het niet over je dochter gaat maar over andere kinderen. Ik begon er soms zelfs een beetje van te huiveren en dat doe ik eerlijk gezegd ook van je reactie op mijn berichtje. Weer kom je met verschillende dingen en dan denk ik waarom denk je zo diep door? Probeer het een beetje los te laten.
    En om eerlijk te zijn heb ik ook berichten gelezen waarin jij conclusies trekt die niet door artsen worden bevestigd en dat baart mij zorgen.

Als je niet wilt dat mensen zich met je bemoeien, dan moet je je niet op een openbaar forum uitlaten over dit soort dingen. Ik lees nu al maanden lang waslijsten aan mogelijke medische aandoeningen en dat vind ik reden genoeg om te reageren.

Je hoeft van mij ook niets te doen met mijn berichtje, maar ik wilde het voor mijn eigen gevoel gewoon gezegd hebben.

7. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kom hier ook maar eens aanschuiven.
    Lees wel al even mee maar niet helemaal gevolgd.
    Mijn dochter 14 en halve maand heeft welgeteld 1 week doorgeslapen maar dat bleek te komen door beide oortjes die flink ontstoken waren, nadat ze weer beter was ging het weer mis.
    Nu is vorige week gezegd door HA dat ze astma heeft wat ik nog wil laten nakijken bij KA.
    Nooit heb ik een medische oorzaak gezocht of er uberhaupt aan gedacht, had zoiets van, het komt wel als ze eraan toe is.
    Ben nog niet op gelukkig, van de week toen ze doorsliep baalde ik zelfs haha.
    Normaal gesproken als ze wakker word en ik kijk naar de tijd en kruip nadien mijn warme bedje weer in denk ik, oh nog even lekker weg sukkelen en inene is het 7 uur en kan ik niet meer terug.
    Ben er denk inmiddels zo aan gewent dat ik het nog heerlijk ga vinden ook maar misschien omdat het winter is.
    Heb wel vaker gelezen van die korrels en ze zelfs in mijn handen gehad bij de drogist maar toch durf ik er niet aan, gaat een beetje tegen mijn gevoel in maar weet niet waarom.
    Kan iemand me meer erover zeggen of de naam er nog eens van geven want weet niet meer hoe ze heten.

Iig, i join the club ook helaas maar toch ook weer niet helaas haha, lekker dubbel weer he.
    Voor de mama's die op zijn, heel veel sterkte en probeer je er bij neer te leggen dat het nu even op het moment niet anders is.
    Jaja makkelijk gezegd of toch niet, ik leg me er al bij neer vanaf der geboorte want het is nu eenmaal niet anders.
    Voor de mama's met een kindje die niet doorslaapt ivm een medische oorzaak, ik hoop dat daar gauw wat aan gedaan kan worden.

En natuurlijk wens ik voor iedereen een goede nachtrust maar dan wel met regelmaat zodat we er op kunnen liggen hihi.

8. raspberry

Wilde nog even toevoegen, DK, dat ik idd weet dat ADHD nu niet gediagnosticeerd kan worden, dat gebeurt over het algemeen pas vanaf 4 jaar. Heb ik volgens mij ook een aantal malen wel benoemd, en daarbij steeds dat we dat gewoon in ons achterhoofd houden.
    En het is gewoon wat wendy ook zegt: ik wil echt graag dat dit ophoudt, (de rottige nachten) en dan zoek je dus gewoon goed voor je gaat zeggen: OK, nou, het is nu eenmaal zo. Dat zit ook niet echt in mijn karakter, moet ik zeggen, dat loslaten en zeggen: Het zal nu eenmaal wel gewoon zo zijn. Dus wat dat betreft is het ook goed als er af en toe mensen zijn die zeggen: He, ga je nu niet wat te ver? Sla je nu niet wat door?
    Wat mij betreft is het dus ook zo dat als ons bezoek aan de kinderarts niets oplevert, (en ik verwacht eerlijk gezegd van niet), dat het dan een kwestie is van accepteren dat het is zoals het is, en kijken hoe we het dan leuk en leefbaar kunnen houden onder de gegeven omstandigheden. Heb gisteren mijn baas even aan de lijn gehad en we hebben het toen even gehad over de mogelijkheid van zorgverlof vor Thirza. Maar dat is dus wel iets waarvoor ik dan zeker wil weten dat er echt niets aan de hand is. Ik heb in het afgelopen jaar ook iets te vaak steeds een aantal malen mijn vermoedens opzij geschoven, (dacht bij 2 weken al dat Thirza mogelijk kiss-syndroom zou hebben, maar schoof dat dan weer terzijde en verdorie, dan was het dus wel zo. Zelfde verhaal met de KMA, dus deze moeder doet dat gewoon niet meer en laat nu toch liever 1 keertje teveel iets onderzoeken, dan 1 keertje te weinig of te laat).

Daarin zit ook wel een stuk verdriet en een stuk "had ik maar". Ik kon mezelf die keren met kiss en KMA wel voor m'n kop slaan dat ik er toch niet eerder actie op had gezet. Niet als in: wat ben ik een stommeling, maar als in: Verdorie, we hadden zowel Thirza als onszelf een boel ellende kunnen besparen. En dat gebeurt me dus echt niet nog een keer, dat ik het er maar bij laat, omdat m'n hele omgeving roept dat het onzin is... M'n intuitie heeft zich inmiddels wel bewezen en de dingen die blijven hangen nadat ze eens door mijn hoofd geschoten zijn, kloppen nu eenmaal steeds, dus tja...
    Nou, lekker, om het allemaal nog eens even van me af te typen. Zit hier vaak bijna jankend te typen en het helpt me gewoon enorm om hier al m'n frustraties en gedachten eruit te gooien. Helpt erg om het kwijt te raken en dingen een plekje te geven, (bij gebrek aan schilderdoek en -kwast: m'n meest natuurlijke manier om dingen te uiten. Haha, ben natuurlijk niet voor niets creatief therapeut). Maar goed, zo moeten jullie m'n posts dus wel lezen, als ware van-me-af-schrijf-verhalen. Niks meer en niks minder :)

9. raspberry

Overdrijven is ook een vak natuurlijk...

En volgens mij zijn mijn reacties op anderen vaak bedoeld (en verwoord) als meedenken: heb je hier aan gedacht, heb je dat laten checken? Ik kan ook wel niets roepen in die topics, maar had zelf graag gehad dat mensen dat bij topics die ik zelf opende over een aantal problemen, WEL hadden gedaan en ik redeneer dan maar: beter iets geroepen wat niet zo blijkt te zijn bij checken, dan m'n mond gehouden.

10. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Rozemarijke: Ik bedoelde ermee te zeggen dat je misschien het hele medische gebeuren een beetje van je af moet zetten. Dat je iets teveel naar medische oorzaken zoekt. Ik geloof absoluut dat je hartstikke goed bedoelt, maar het viel mij gewoon op.

Ik snap ook echt dat je niet wilt dat er weer iets over het hoofd wordt gezien, maar ik vond al je berichtjes gewoon wel een beetje eng. Eng in die zin dat ik het gevoel had dat je misschien te graag een medische oorzaak wilt vinden.

Verder hoop ik echt dat het snel weer iets beter met je dochtertje gaat en dat de nachten natuurlijk ook zullen veranderen. Verder hoop ik niet dat je mijn berichtje ziet als een aanval, ik wilde alleen even mijn ei kwijt omdat het mij toch wel een beetje zorgen baarde. En dan geen zorgen dat ik vind dat je iets helemaal verkeerd doet, maar dat je misschien een beetje te vaak naar het medische grijpt.

11. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Wat is er een discussie gaande en veel geschreven.
    Rozemarijke: natuurlijk weten wij allemaal dat je met de beste bedoelingen alles probeert om erachter te komen of Thirza toch niet iets medisch mankeert. Ik begrijp het wel.
    Als mijn zoontje overdag niet een heel makkelijk en vrolijk mannetje was, zou ik zeker ook verder gaan zoeken, maar aangezien hij alleen 's nachts 'vervelend' is, heb ik me er bij neergelegd dat hij gewoon een slechte slaper is, wat nog slechter wordt in periodes van tanden krijgen.
    En wellicht komt het ook doordat je zelf hulpverlener bent, dan ben je toch meer gefocust op evt. dingen die niet kloppen.
    Je moet moet natuurlijk oppassen dat je niet overal iets achter gaat zoeken. Maar je moet hier gewoon lekker je ei kwijt kunnen hoor en als dit soort gedachten door je hoofd gaan, lekker droppen. Daar is dit topic voor.

Wendyp: wat heerlijk, wat geweldig. Ze kan het dus! Toen mijn zoontje de eerste keer doorsliep van 7 tot 7 was ik zo blij, want ook al is het tot nu toe maar 3x gebeurt, je weet wel dat hij het kan :)

Hier ook eentje die niet lekker in zijn vel zit vandaag, huilerig, niet willen drinken (en da's niet vaak overdag :) ), dus het zal vannacht wel niks worden.

12. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Zo, even de discussie gelezen en ik denk eerlijk gezegd wel dat er een verschil is tussen Thirza en de rest van onze slaapterroristen...

Bijvoorbeeld Gijs is altijd vrolijk, huilt nooit en loopt de hele dag te lachen. Slaapt 's nachts vreselijk slecht, maar door zijn gedrag overdag denk ik echt niet dat er iets met hem aan de hand is.
    En zo zijn er hier meer kindjes...

Als ik de posts van Rozemarijke lees, dan heb ik het idee dat Thirza overdag ook niet altijd lekker in d'r velletje zit en ik denk dat jullie daarom verder aan het zoeken zijn. Maar misschien voelt Thirza jullie onrust ook wel goed, en reageert ze daar weer op.. zou ook zo maar kunnen. Ik hoop dat jullie i.i.g. snel uitslag bij de ka krijgen, en daar iets mee kunnen.

@wendy, go go Sasha joehoe!!! Heb jij zelf ook geslapen?

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

@lob... uhh ik weet het niet meer ;) Ik denk het wel!

@rozemarijke... ik ga me niet mengen in de discussie. Ik vind ook dat je je ei kwijt moet kunnen, daar is het forum voor toch? Dikke knufff voor jullie!

14. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob, ben ik het mee eens! Je kent je eigen kind het beste en voelt het beste aan of er wel of niet meer aan de hand is.

15. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hij slaapt nog hij slaapt nog hij slaapt nog........

16. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Rozemarijke, je moet het zelf weten... het is jullie leven, jullie dochter, maar ik vind gewoon ook dat je te ver doordenkt... en idd dat is dan waarschijnlijk 'het aard van het beestje' bij jou naja prima! Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt & als jij het gevoel hebt dat er wat met Thirza aan de hand is volg dat gevoel dan... echter waak ervoor dat je niet doorslaat, vooral voor jezelf!

Lob, ik heb eigenlijk helemaal niet het idee dat Thirza anders is dan de andere kids hier? Wat ik lees gaat Thirza rap in haar ontwikkeling en klinkt ze als een heerlijk meisje? Ze ziet er iig ook goed uit :)

17. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier ook al eentje vanaf half 8 op bed, maar hij buldert niet normaal :(

18. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier een meisje op schoot. Nijn kijken. Maar binnen 5 min ligt ze op bed!

19. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Hier ook al in bed, vanaf 7 uur en nog niet gehoord. Maar ik heb hem een zetpil gegeven, want hij was zo huilerig, en zure luiers, dus weer een tandje en meestal slaapt hij dan wel een paar uur goed.

20. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Lovely, misschien zie ik het verkeerd.. Maar ik bedoel eigenlijk dat ik vaak lees dat ze jengelig is enzo. En overdag ook wel eens huilt. Dat doet Gijs eigenlijk nooit.
    Maar ze ontwikkelt volgens mij inderdaad erug snel, en het is een prachtige meid!

@hier al 2 x een manneke goed moeten leggen omdat ie op zijn knieeen met zijn hoofd tegen het voeteneind aan het bonken was ;)

Deel Deze Pagina