Hier ook een redelijke nacht: 7 uur zelf gaan slapen, kwart voor 8 wakker en gedronken en direct weer in slaap gevallen. Toen half twaalf, kwart voor 2 en kwart voor 5. Om half 7 en kwart over 7 heb ik 'r even gehoord, maar ging ze wel weer verder slapen, dus uiteindelijk werd ik wakker om kwart voor 8 en Thirza om 8 uur Lekker
Gisterennacht heeft Demi heerlijk doorgeslapen. Vanacht... ik ben maar gestopt met tellen hoe vaak we er uit moesten
Onze beebs kunnen het dus wel! Maar waarom de ene nacht wel en de andere niet? Zoontje ging net zelfs zonder protesteren slapen, dat gebeurt niet vaak!
Tja, hier wijt ik het vaak aan een verkoudheidje, drukke dag, te weinig gegeten... gisternacht leek hier wel te maken te hebben met de herintroductie van bloemkool, (ook uitslag weer, die inmiddels weer weggetrokken is en krampjes zijn weer weg). Gelijk weer laten staan en terug op de veilige sperciebonen, plus dat madam gisteren goed gegeten heeft (betekent hier 100 gram fruit en 125 gram groente: 4 mndpotje leeg), en dan slaapt ze dus veel beter...
Hoi dames, Ik hoop dat ik me nog aan kan melden. Ik zie deze club pas net en dit is op mijn lijf geschreven. Helaas... Mijn zoontje (Kick) is nu negen maanden oud en slaapt vanaf het begin al weinig. Het is een erg actief en geinteresseerd ventje dat overal enthousiast van wordt, ook als het tijd is om te slapen. 's Nachts gaat het bij ons (over het algemeen) wel goed, maar overdag mag ik blij zijn als hij twee keer een half uur slaapt. En dat gaat dan vaak ook gepaard met enorme huilpartijen. Naja, dat is het even in een notendop. Verder is het natuurlijk het leukste kind van de wereld! Linda
Lindangel welkom bij de club Hier was het wederom 1 keer wakker vannacht maar dan wel weer ander half uur! Ik wist echt even niet wat ik nog moest doen. Ik heb wel vol gehouden om geen melk te geven. Dat vond ik al heel wat! Gelukkig heeft ze die ander half uur weer ingehaald van 8.15 toto 9.45 en ik dus ook!
Heeeeeerlijk bea dat je dan ff bij kan tanken.. Hier een manneke wat om 9 uur in b ed lag maar om 11 uur nog lag te jammeren van de buikpijn (nog steéds geen ontlasting gehad) toen even naar beneden, rond kwart over 11 weer terug met wat drinken en om half 6 werd die pas wakker & toen pas weer om half 9.. luxe !!
Lovely wat lekker! Hopen dat hij het een beetje door gaat zetten. wel heel vervelend dat hij zo verstopt zit. Misschien 3 theelepeltjes buikjespap door de fles doen? Dat werkte hier wel aardig! En buine bonen geven...
Lovelydk: zielig hoor! Ja hier heeft het ook vaak te maken met weinig eten. Mijn mannetje eet gewoon heel erg weinig overdag. Ik geef hem dus nog wel een fles 's nachts, ook omdat hij deze nodig heeft, gezien zijn lengte en gewicht (volgens het CB). Vind het knap hoor Beatrice dat je dat toch hebt volgehouden! Welkom bij de club Lindangel. Ik heb helaas overdag en 's nachts een slechte slaper. Maar 2x een half uur is wel heel weinig. Mijn zoontje slaapt meestal 2x 45 minuten. Hoewel hij de laatste tijd wat langer slaapt. Sinds hij kruipt en staat.
vanacht heeft mijn zoontje bij zijn opa en oma van 19.30 tot 07.00 aan een stuk door geslapen.. heeft hij thuis nog nooit gedaan. ik ben benieuwd hoe het komende nacht weer thuis gaat, en als dit slecht is dan ga ik eens even een paar nachtjes het matras en de lakens/dekens van daar lenen... misschien is er toch wel een reden voor, en ligt hij thuis niet lekker lovelydk, zielig voor je manneke!! overdag slapen wisselt hier.. soms 2 x 2,5 uur en soms maar 2 x 1,5 uur. op het kdv slaapt hij overdag heeeel veel. lindagel, welkom! overdag 2 x een half uur lijkt me erg vermoeiend! heeft hij overdag altijd slecht geslapen? mijn zoontje slaapt overdag een stuk beter sinds hij is gaan rollen en daarna tijgeren.
@lob: bijzonder... zou mooi zijn als het aan matras en beddegoed ligt @lindangel: dat hebben wij hier overdag ook gehad, zo slecht slapen. Toen Thirza 2 mnd was sliep ze eens hooguit 3 keer per dag 20 minuten. Je kon me echt opvegen. 's Nachts sliep ze toen nog wel goed, maar pff... Hier bleek het kiss-syndroom te zijn en na behandeling bij de osteopaat ging ze toen ineens wel goed slapen overdag: EN zelf in slaap komen EN gewoon 2 keer per dag minimaal anderhalf uur, (plus dan vaak nog 1 of 2 keer drie kwartier). En op een gegeven moment werden hier eerst de nachten steeds slechter en daarna overdag dus ook weer. Thirza sliep hier een week geleden nog max anderhalf uur per dag... Inmiddels keert hier de rust weer en slaapt ze weer minimaal 2 uur overdag, en komt ze zelf in slaap, sinds een paar dagen. De nachten wisselen nog, maar we hebben goede hoop, nu we weten dat ze KMA heeft en we sinds 2 weken op dieet zijn @LovelyDK: pruimen eten En darmpjes/buikje masseren. Echt zielig hoor. Wij kennen dat trouwens hier ook hoor, die slechte stoelgang: of niks, of diarree. Had jij al eens een allergietest gedaan? Hmm, de rest weet ik zo niet meer... nog een beetje te moe voor om alle info tegelijk te onthouden
@Rozemarijke, waar kan ik dat doen?? En hoe doen ze dat?? Pruimen al geprobeerd, Kiwi's ook, Laxo roosvicee ook, Buikje masseren ook, tempen ook Ik weet niet meer wat ik moet doen en vind het zó zielig
Wij hebben het bij een bioresonantietherapeut laten doen (www.bioresonantie.nl). Ik vind het verder allemaal erg vaag, (misschien is het dat wel niet, maar ik snap het gewoon niet hoe het werkt en ben dus wat wantrouwig ) en daarom hebben we er ook voor gekozen om niet te laten behandelen op de allergie, (dat zou dus ook moeten kunnen). Maar het testen zelf is verder zonder enig pijntje of prikje en daarom wel een erg fijne manier om er achter te komen Thirza kreeg om beide polsjes een bandje, waar een snoertje werd in geplugd. Dat zat dan aan een apparaat dat trillingen uitzend via een plaat. Ze zat bij mij op schoot voor die plaat. De therapeut heeft dan een hele set met ampullen met allerlei stoffen erin. Ze gaan ervan uit dat elke stof een bepaalde frequentie heeft en daar reageert het lichaam op. Die plaat versterkt die trilling en zo meten ze dus of je allergisch bent of niet. De therapeut hield een metalen stokje met een rond uiteinde tussen Thirza en de plaat. Die bewoog steeds van boven naar beneden en dan is het goed. Bij een allergie gaat ie ineens van links naar rechts zwiepen, (terwijl dat ronde uiteinde dus wel een plat rondje is, en dus logischerwijs de beweging van boven naar beneden maakt). Bij koemelk sloeg ie hier dus helemaal uit en begon dus van links naar rechts te zwiepen. We gaan het echt zeker weten als we straks weer aan het provoceren gaan, maar het gaf iig even een idee. En behalve voedingsstoffen, kunnen ze dus ook testen op beesten, enz. Overigens zou je voor de korte termijn ook even een afspraak bij een osteopaat kunnen maken: die weten precies op welke plekken ze wel en niet moeten stimuleren en dat zou voor nu eerst de stoelgang weer op gang kunnen helpen. Maar op langere termijn wil je natuurlijk ook weten of er een allergie dwars zit
Hmmm ja zulke 'zweverige' dingen hou ik niet zo van... ben ook met hem ook bij een osteopaat geweest en ook dat vond ik 10x niks... maar het is misschien het proberen waard idd...
Hallo dames! Hier ook een november baby die moeilijk slaapt. Ik denk dat ze snachts 2 keer wakker word (als ik geluk heb) het inslapen is ook een ramp, alhoewel het de laatste tijd wat beter gaat. Ik geef nog steeds bv dus misschien ligt het daar ook een beetje aan. Ik ben nu zo ongeveer wel gewend om op te staan (als een zombie hoor, daar niet van haha) soms weet ik de volgende ochtend niet eens meer hoevaak ik ben opgestaan. (alles op de automatische piloot) Fijn (misschien niet de juiste bewoording maargoed) om te lezen dat er nog meer moeders zijn met dit "probleem" Liefs Sakinah
@lob die van miuj slaapt bij zn oma ook altijd een stuk beter van half 9 tot half 9 als hij dat thuis nou eens deed....
@lovely dk weet niet of je nog fles of borstvoeding geef? ik had altijd de nutrilon omneo voor mn zoontje voor de krampjes...
@ Lindagel en Sakinah : Welkom Het mooiste zou zijn als het een klein clubje bleef (iedereen heeft liever een doorslapend kind hehe) maar wat ik al gemerkt heb dat gedeelde smart echt halve smart is. Het is fijn om te weten dat er meer kindjes zijn die het ook hebben en dat je dus niets fout doet als moeder. Oh en aan de borstvoeding hoeft het niet te liggen Sakinah. Uit wanhoop heb ik Kyra een week voor het slapen gaan Pyama pap gevoerd én borstvoeding zodat ze wat voller zou zitten en het hielp helemaal niets! Wat sneu toch als die kleintjes zich niet lekker voelen he. Hier was het mamamamamamamamaa vandaag en papa was niet goed genoeg voor mevrouwtje snotneus. Niet bijgeslapen dus na het feestje van gister en dat voel ik meteen. Ik denk dat ik direct de dvd van Lord of the Rings maar weer eens een keer tevoorschijn haal en met een pot rooibos honing thee naar boven vertrek. Oh dat herinnert me aan een uitspraak van mijzelf toen ik nog niet bevallen was. Ik heb de lange versie en ik zei heel vrolijk nou als ik ze opzet als de bevalling begint weet ik meteen wanneer ik gemiddeld gezien volledige ontsluiting zou moeten hebben. Jullie kunnen natuurlijk wel raden dat mijn hoofd wel ergens anders naar stond toen het eenmaal begon. Maar goed ik wens iedereen een hele goede nachtrust toe alvast, en ik hou mezelf maar voor dat ze vast voor haar 18e een nacht door wil slapen (of mij niet wakker maakt).
@DK: bij wat voor osteopaat ben je geweest dan? Want een goeie osteopaat kan je precies vertellen waarom allerlei dingen moeten werken, aan de hand van de anatomie van je lijf Die van mij was eerst fysiotherapeut, dus lekker nuchter. Maar het is een vrij beroep, dus elke randidioot mag zich osteopaat noemen en dus heb je nogal wat kaf tussen het koren... Geregistreerde osteopaten kun je vinden via de website www.osteopathie.nl Ik las hier toen eens van iemand bij wie de osteopaat het kindje het behandeld op het hoofdje (druk uitoefenen op de schedel) en dat werd uitgelegd als: dan stimuleerde hij de cellen om te groeien... Tja, ik heb zelf die behandeling op mijn hoofd ook ondergaan, (ben er geweest ivm migraineklachten, naderhand helemaal over!), en als ze druk op je schedel uitoefenen, voel je dat tot onder in je rug en alles ontspant dan gewoon. Dus het is niet vaag, maar een slechte osteopaat kan het wel erg vaag maken Met die bioresonantie, dat vind ik dus zelf ook wel vaag, maar voor enkel een test om erachter te komen had ik zoiets van: We moeten wat, en de reguliere testen zijn zeker bij mildere klachten gewoon niet betrouwbaar... En het heeft ons een eind verder geholpen, want onze kleine dame is vandaag alweer zelfstandig in slaap gevallen! En ze gaat steeds beter eten... over de hele linie gewoon verbetering