Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
  2. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    joehoe! hier een goeie nacht!
    1x om half 2 wakker, maar daarna meteen weer gaan slapen.
    en vanmorgen om 7 uur wakker (ipv half 6) :)
    maar goed, hij ging gisteren dan ook pas om 9 uur slapen...

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

@lob: ha, dus dat is de truc? ;)

@mamalijntje: he bah...

@mams: haha, ja, dat krijg je als je op je kind gaat rekenen als wekker, hihi. Hier ook wel eens gehad. En overigens ook wel eens met mn baas afgesproken dat ik pas naar een vergadering zou komen nadat Thirza wakker was geworden (en dus niet opstaan voordat zij wakker zou worden).

Wel apart trouwens: de laatste dagen slaapt ze dus weer beter, maar gaat in slaap komen (of eigenlijk: in bed leggen) weer moeizamer. 't Is ook altijd wat he? Vanochtend ook weer, zet ze het gewoon op een brullen. Nouja, ik leg haar gewoon recht dan weer, aai over haar bolletje en weg ben ik (en vanochtend was ze met 2 minuten stil, itt gisteravond, toen ben ik er maar bij gebleven nadat ze helemaal over de rooie raakte van 1 keertje 5 minuten laten huilen). Maar stom he? Is dat bij jullie nou ook?

@Ikke: heeeeel raar overigens, van je vakantiedagen enzo. Als Quinn ziek was en jij kon daardoor niet werken, zou dat ofwel een ziekmelding van jou ook moeten zijn, ofwel zorgverlof. En volgens mij heeft elke baas de plicht om dat door te betalen (geloof tot een max van 3 mnd totaal?)
    *gaat dat even nazoeken, omdat ze het niet zeker weet*

4. raspberry

Jep, gevonden.... van de website van het ministerie van sociale zaken en werkgelegenheid:

Wat is kortdurend zorgverlof?

Kortdurend zorgverlof is verlof dat u kunt opnemen als u moet zorgen voor een ziek kind, partner of ouders.
    Hebt u recht op kortdurend zorgverlof?

U kunt kortdurend zorgverlof opnemen als u uw ouder, een thuiswonend ziek kind of uw partner moet verzorgen. U moet dan wel de enige zijn die de zieke op dat moment kan verzorgen. Een ouder hoeft niet op uw adres ingeschreven te staan. Dat geldt alleen voor uw partner en uw kind.
    Pleegouders
    U kunt ook kortdurend zorgverlof opnemen om uw pleegkind te verzorgen bij ziekte. Uw pleegkind moet bij u wonen. Ook moet er een pleegcontract zijn.
    Hoe lang duurt kortdurend zorgverlof?

Per 12 maanden kunt u opnemen: maximaal twee maal het aantal uren dat u in een week werkt. Als u bijvoorbeeld 36 uur per week werkt, kunt u per 12 maanden 72 uur kortdurend zorgverlof opnemen.
    Plotseling ziek
    Als uw kind, partner of ouder plotseling ziek wordt en u dus onverwacht direct vrij moet nemen, hoeft u geen kortdurend zorgverlof op te nemen. U kunt dan gebruikmaken van een andere vorm van verlof, het calamiteitenverlof. Dit eindigt na één dag. Het kortdurend zorgverlof gaat dan de tweede dag in.
    Hoe vraagt u kortdurend zorgverlof aan?

U vraagt het verlof aan bij uw werkgever. Dit kan mondeling of schriftelijk.
    Informatie
    Uw werkgever mag u achteraf vragen naar bijvoorbeeld een doktersrekening of een afspraakbevestiging voor een medisch onderzoek.
    Mag u uw kortdurend zorgverlof onderbreken?

U hoeft het kortdurend zorgverlof niet in een keer op te nemen. In overleg met uw werkgever kunt u het verlof ook in gedeelten opnemen.
    Welke gevolgen heeft kortdurend zorgverlof voor uw inkomen?

Tijdens uw kortdurend zorgverlof betaalt uw werkgever u in ieder geval zeventig procent van uw salaris door.
    Er is een maximum. Dit is gebaseerd op het maximum dagloon.U ontvangt ten minste het minimumloon.

Kortdurend zorgverlof en cao
    In uw cao of regeling tussen uw werkgever en ondernemingsraad of personeelsvertegenwoordiging kunnen andere afspraken staan over het doorbetalen van uw salaris tijdens het zorgverlof. Ook met de ondernemingsraad of personeelsvertegenwoordiging kunnen andere afspraken zijn gemaakt. Als dit zo is, gelden deze afspraken en niet de afspraken in de wet.

5. raspberry

Die andere afspraken waarover gesproken wordt bij doorbetalen, gaan over afspraken waarbij een HOGER deel wordt doorbetaald, (want je werkgever is verplicht om zich minimaal aan de wet te houden en mag op eigen initiatief wel meer doen natuurlijk). Als er dus geen specifieke afspraken over staan in je eigen CAO, krijg je ALTIJD in ieder geval 70% doorbetaald!

Alleen bij langdurend zorgverlof hoeft je werkgever niet door te betalen. (Maar langdurend zorgverlof geldt alleen voor levensbedreigende ziekteperiodes, waarbij verwacht wordt dat iemand (mogelijk) komt te overlijden. Dat is voor onze kids niet van toepassing, (mogen we toch vanuit gaan he? ;))

6. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Mamalijntje Balen zeg! Eigenlijk hadden we een potje moeten maken en daarit Klaas Vaak een upgrade voor zijn tomtom moeten geven.

@Mams Dat is ons ook wel eens overkomen, maar omdat het eigenlijk nooit voorkomt had ik zoiets van ach ja dan hebben we wel wat extra geslapen.

@Lob Wel fijn die goede nacht, maar het zou nog fijner zijn als hij eerder zijn bedje in duikt. Wel jammer van die auto, maar er komt vast wel weer een mooe voorbij.

@Rozemarijke Voordat we met die druppels begonnen waren was het ook zo. Ze raakte dan zo in de stress van maar een paar minuten huilen dat ze er heel lang in bleef hangen. Zo'n twee weken van tevoren hadden we het 10 minuten geprobeerd maar wat een drama. Ik schrijf het nu aan de druppels toe, maar 100% zekerheid heb ik natuurlijk niet.

Als ze nu huilt vindt ze zichzelf heel erg zielig maar is het eigenlijk meteen over als ik haar oppak, dat was voorheen eigenlijk nauwelijks het geval als ze iets langer huilde (wel als ik zo snel mogelijk naar haar toe racete).

Nu is het huilen zo van mama ik ben boos op jou hoor! Kijk nu gil ik weer eens een keer want ik ben toch wel heel zielig (ik vind het ook zielig daar niet van). En voorheen was het echt van mamammamamama ik ben zo in paniek, ben ik nu echt helemaal alleen?

Hier is overigens een klein wonder gebeurd. Vannacht zonder problemen gaan slapen, en toen ik Kyra om 6.00 uit bed plukte is ze na haar ontbijt op bed en heel wat kopstoten (kusjes zijn niet origineel genoeg voor onze dame) weer in slaap gekukeld tot een uur of 9.30. Nu had ik al langer het idee dat ze nog niet goed uitgeslapen was, maar verder slapen deed ze eigenlijk niet. Maar nu dus wel!

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Goedemorgen meiden! (kan nog net als ik doortyp)
    Over het zorgverlof en ziekmelden ect

Ik ben al door al mn zorgverlof heen en Piet ook, moet je nagaan hoeveel QUinn dus al ziek is geweest maar dat terzijde.

Toen QUinn dus in het ziekenhuis lag, heb ik mijzelf ziekgemeld, omdat ik er gewoon compleet doorheen zat, ben dus 2 weken ziek/thuis gebleven en was allemaal geen probleem
    Toen ik weer op mn werk was na 2 weken zei mijn baas, had ik de gebruikelijke werkoverleg en toen kwam ter sprake dat ik dus in de min stond.
    Dus ik mijn agenda erbij gepakt en alles nagekeken en toen kwam ik dus tot de conclussie dat die 2 weken dus gewoon van mijn vakantie dagen zijn afgehaald.
    Ben toen behoorlijk boos geworden, maar het kan niet meer terug gedraaid worden
    Heb toen ook gezet, ik pak mijn uren terug op wat voor manier ook, iedere pauze dat ik doorwerk (gebeurd dus altijd is een half uur) dat ga ik schrijven, en dat worden dus mijn overuren.
    Normaal denk ik ach dat half uurtje, maar nee nu dus niet meer.
    Net dus zoals ik me nu ziek heb gemeld, is gewoon klaar, je kan een hoop kanten met me opgaan, maar er is een grens.

Maar goed, hier een redelijke nacht, Quinn vanacht wakker geworden, wilde een fles, heb hem uit bed gehaald, we hebben even geknuffeld en uitgelegt dat het tijd was om te gaan slapen, en dat hetmorgen een drukke dag zou worden. Dikke kus en toen is hij weer heerlijk gaan slapen, en werd vanmorgen wakker van mij gehoest en dat was om 7 uur

Veder voel ik me gewoon klote, gister hier een fikse discussie gehad die nog niet is uitgesproken, dus komt er ook nog even bij, heb dikke ogen van ziek zijn en janken, dus gaat heerlijk.

Ben nu gewoon lekker in huis bezig, geeft mij rust (ja spoor dus duidelijk niet)
    Kerstboom is eruit, de rest van de kerstspullen ook, en Quinn zijn kamer helemaal uitgesopt (dat was ook wel nodig)

Shit niet gehaald op de goedemorgen is net over 12en.
    Nou goed, ik ga nog even koffie nemen, misschien da tik zo nog even op iedereen ga reageren

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ikke, meid laat dat reageren toch even zitten joh! Ga maar lekker eventjes verder met poetsen of wat je wil. En als je nog meer rust nodig hebt, mag je ook bij mij de kerstspullen opruimen hoor. ;) En groot gelijk van die uren, als zij zo doen dan geven ze je geen andere keuze.

9. raspberry

He Ikke, ik heb ook nog therapie genoeg voor je hier om rustig van te worden, hahaha. Ben nu m'n 5e van 10 wassen aan het wegwerken :( Kunnen we met z'n alleen tenminste weer schone onderbroeken aan, hihi, die waren helemaal op.
    O, en m'n ondergoed-la eens doorgeweest vanochtend, (want daar liggen 4 verschillende cup-maten, thanks to de zwangerschap. Maar de grootste is er definitief uit, ole! :)
    O, hmm, Thirza grijpt hier naar Tirza van Arnon Grunberg. Ze weet wel welke boeken ze moet pakken, hahaha.

Nou, ga hier nog ff verder, net geluncht (en ook dat ging weer goed: Thirza heeft vanochtend geslapen van 9.45 tot 12.15 en al twee keer een lekkere bak pap op. En net met de lunch dan ook nog een beetje rijstemelk zelf gedronken en een beetje kiwi. De wonderen zijn de wereld nog niet uit :)).

10. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Goed zeg! dat eten gaat steeds beter. :) Enne maar goed dat Thirza nog niet kan lezen want Tirza is niet echt een heel gezellig boek. ;)

11. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Mams, heerlijk toch? Is ons ook een keer gebeurd en vond het helemaal niet erg. :)

Ikke: wat een gedoe zeg op je werk, ik zou ook gewoon elk half uurtje gaan opschrijven nu. Ben je zelf flexibel, is je werkgever dat niet.

Lob: da's lekker zeg, hier maakt het helaas niet uit of hij er om 7 uur in ligt of 9 uur, altijd wel rond 7 uur wakker en daar ben ik heel blij mee, hihi, want hier zijn er ook weken geweest dat het om 5.30 dag was voor zoonlief.
    Kan best dat 2x slapen teveel is overdag, maar eerlijk gezegd is er hier geen pijl op te trekken. Je kan natuurlijk een keer proberen zijn middagslaapje wat korter te maken door hem eerder wakker te maken.

Goofy: herkenbaar hoor dat sentimentele, hier nog 5 daagjes dan is mijn kanjer een jaar.

Rozemarijke: hier is moeilijk in slaap komen, ook slecht doorslapen, dus daar zit een lijn in. Meestal heeft hij dan last van tandjes.
    Grunberg?? Hihi, dat leest Alec nog niet. :)

Hier niet zo goed nieuws, een vriendin van me is vorige week bevallen, maar dat kindje ligt nu heel ziek in het ziekenhuis, ze weten niet wat hij heeft, maar denken aan hersenvliesontsteking. Hopelijk komt alles goed, ze waren er wel vlug bij, maar zo is je kraamtijd ook verpest.

Dan tel ik mijn zegeningen maar weer.

12. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Oh wat erg Elin! Ik hoop dat het kindje snel er weer bovenop komt.

13. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hi meiden,
    Wat is er weer heel veel geschreven zeg! Heb nu niet de tijd om op alles te reageren dus dat komt later wel even..
    Ikke, wat een baas zeg... pffff... doet me heel sterk denken aan mijn vorige werkgever (daarom oa ben ik nu dus ook weg), je hebt groot gelijk dat je voor jezelf opkomt..... tja, ze zullen het zelf wel niet hebben meegemaakt... Is de ruzie weer een beetje uitgesproken of is je man werken?

Rozemarijke, het klinkt wel goed bij jullie zeg qua eten en slapen, beetje stijgende lijn?

Hier wisselende nachten. Ene nacht slaapt ze door en dan spookt ze weer 2 nachten lang. Ik merk dat ik het een beetje begin op te geven om te willen begrijpen hoe het komt die wisselvalligheid... want hoeveel ik ook heb gedacht..... ik weet het dus gewoon niet..... Ik blijf maar gewoon hopen dat dit ooit overgaat en we langer dan 1 nacht achtereen 6 uur kunnen slapen, voor nu lukt dat dus nog steeds niet helaas...
    Ik ga nu even aan het huis beginnen nu Julia ligt te slapen.
    Vanochtend zijn we met z'n drieen wezen winkelen en goed geslaagd maar Julia was redelijk uitgeput.

14. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Fijn dat je zo goed geslaagd bent bij het winkelen, en hopelijk is ze moe genoeg om nu een goede ruk te maken 's middags dan kun jij eventjes aan jezelf/huishouden toekomen. En ik snap dat jij het ook niet meer weet. Want in principe kan ze het wel, maar dan niet altijd. En op een gegeven moment ben je door je ideeën heen, enbaal je er alleen nog maar van.

15. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Goed verwoord Devy, want idd ongeveer 1 a 2 keer per week slaapt ze door en bij oma/oom altijd, dus ze kan het wel...... en dat maakt het raadsel des te groter..... maar idd vanochtend was superleuk en daar hebben we van genoten. Julia kan nu los lopen, dus zo trots als een pauw struint ze hier de winkelstraten af... hahaha... ze schiet alle kanten op en luistert nog niet echt... hihihihi

16. raspberry

@Vlindertje: wat goed! :)
    Hier lijkt er idd een stijgende lijn in te zitten, alhoewel ook bij ons het nogal wisselt... en waar dat dan altijd aan ligt? Beats me...
    Dus al met al durf ik er nog geen keiharde conclusies aan te verbinden, hahaha. Is me iets te vaak gebeurt dat het me dan een week later weer smerig tegenviel. We zullen dus wel zien...

@Elin: nou, idd, als ik die verhalen hoor, bedenk ik me ook altijd maar weer: liever een kind dat niet slaapt (en mama kei-kapot) dan een ziek kind, een kind dat komt te overlijden, enz, enz.

Hier was Thirza vandaag qua spelen enzo een beetje wisselend, maar ze heeft net, nadat ze zich helemaal overstuur gehuild had toen ik 'r op bed gelegd had, even goed overgegeven en sindsdien is ze weer goed te genieten. Of dat nou kwam omdat ze overstuur was, of dat ze overstuur was vanwege misselijkheid... dat blijft dan de vraag. Maar goed, ze is weer vrolijk en lekker te genieten, speelt nu al een uur lekker zelf (met af en toe even een knuffel van mama), dus heerlijk zo even. Heb zowaar met Thirza in de kamer 40 bladzijden in m'n boek kunnen lezen! :D

17. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wow, 40 bladzijden! Dat is wel lekker. :) Ik haal er meestal een stuk of 3 voordat Kyra doorheeft dat ik met iets bezig ben en mij komt meehelpen met bladeren. ;)

18. raspberry

Ja, dat is hier dus meestal ook. Maar nadat ze een hele zooi melk uit had gekotst, ging ze dus heerlijk spelen :)

't Is op dit moment trouwens weer bagger met in slaap komen :( We zijn al een uur bezig en inmiddels is uitgesloten dat het honger is, koorts (ze voelde wat warm, en met het overgeven vanmiddag...), pijn (want ze heeft een zetpilletje gehad). Dus ben 'r nu een half uur aan het laten huilen en het lijkt nu wat rustiger te gaan worden boven. Rode konen van de vermoeidheid, dus hoog tijd dat ze gaat slapen.
    Maar bijna alsof ze denkt: Ja, maar mama, vannacht ga ik je niet zo vaak zien, dus ik wil niet bij je weg... Nouja, hopen op doorslapen dan maar, hahaha.

19. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Fingers crossed! Zou dat niet lekker zijn als je morgenochtend wakker wordt en beseft dat je een nacht door hebt kunnen slapen?

20. raspberry

Nou, echt wel! En gezien de tijd die het 'r vanavond kost om in slaap te komen (ze slaapt nog steeds niet, 't blijft af en aan af en toe weer even snikken/huilen/brullen), mag dat ook wel.
    Maar moet eerlijk zeggen dat ik al bijna niet meer geloof dat het ooit nog gaat gebeuren, erg he? Maar goed, als het dan idd een keer gaat gebeuren, rollen m'n ogen ws uit m'n hoofd 's ochtends, (of ik lig 's nachts wakker en te stressen of ze toch alsjeblieft nog wel ademt... LOL).

Deel Deze Pagina