Oh ja dat stressen. Zoals je weet heb ik bijzonder belabberd geslapen de eerste week nadat ze is gaan doorslapen. Als ze 's nachts begon te huilen dacht ik echt YES ze leeft nog! Maar dat is ook weer een fase en nu ben ik lang zo blij niet meer als ze tussendoor wakker wordt.
Rozemarijke: ga je haar dan wel troosten tussendoor als ze zo lang huilt. Ik ga dan toch wel naar max 5-10 minuten terug. Zoonlief ging vanavond makkelijk slapen, maar verwacht niet veel van de nacht, want hij wilde niet eten vanavond, niet drinken, etc. Hij begint echt een ondeugende peuter te worden, want hij gooide zijn eten zo over zijn schouder op de grond. Toen heb ik het bord maar weggehaald en hem even genegeerd. Het zag er overigens erg komisch uit, maar lachen doen we wel als hij het niet ziet. Hihi. Meiden: slaap lekker vannacht!
@Devy: haha, misschien is het dan toch maar beter als Thirza het -zoals ze met meer dingen doet- gewoon geleidelijk aan steeds wat beter gaat doen. Vannacht heb ik iig van half 2 tot half 7 aan 1 stuk geslapen, dus ik mag ook elke nacht weer een beetje oefenen om nog iets langer achter elkaar te slapen @Elin: als ze ligt te brullen, ga ik wel elke 10 minuten max even kijken, troosten en goedleggen. Maar ik laat dat dus een beetje afhangen van hoe ze huilt. Het laatste half uurtje (half 9 sliep ze uiteindelijk, of althans: hoorde ik haar niet meer), was het af en aan even weer snikken, huilen, brullen, stil, dus heb ik niet meer gekeken. Ze leek door te hebben wat ik van 'r verwachtte en er was verder echt niks aan de hand. Heb van kwart voor 8 tot 8 er even bij gestaan, maar dat hielp ook niet, dus vandaar dat ik die conclusie wel durfde trekken Had voor mezelf dus zoiets net van: Hmm, nu begint ze beter te slapen en dan begint ze nu ook ineens te spelen met: Mama, je kunt me hier niet achterlaten? Heb dus om 8 uur gezegd: OK, alles best nu, maar er is niets aan de hand, ik leg jou goed in je bedje en dan ga je slapen. Mama is dichtbij, maar ik ga wel de kamer uit en jij gaat slapen. Blijkbaar maakte dat indruk, hihi. Nou, ik duik er zelf nu ook lekker in, nog ff lekker lezen en dan slapen Trusten!
O, toch nog ff @Elin: herkenbaar, dat ondeugende gedrag. Thirza doet het niet met eten, maar wel met ons nadoen met dingen en met dingen die niet mogen. Zo gaat ze vaak bij de boekenkast staan en dan kijken of wij het zien. Als wij dan idd beginnen met: Thirzaaaaaa, neeeeeeeheeeee..... begint ze keihard te lachen en te hupsen, omdat ze weet dat als ze zelf niet weggaat, wij haar er weg komen halen. Leuk spelletje (Gelukkig heeft ze een aanstekelijk lachje, dus vooralsnog kunnen wij er ook de lol van inzien ). Ze vindt trouwens de boeken ook wel echt heel erg leuk. En vandaag ontdekten we maar weer dat ze 1 boek in het bijzonder wel heel erg leuk vindt... "Afscheid van de wapens" van Hemingway. Hadden we al een tijdje ertussenuit gehaald, omdat ze die elke keer er precies tussenuit pikt. Had ik 'm er gisteren ofzo weer tussengezet, pikt ze hem vandaag zo weer ertussen uit! Wat dat dan is.... zal de witte kaft met de grote zwarte letters wel zijn. Interessant, lettersssssss
Hier wederom een supernacht, teminste voor de mannen Bij mij heeft de griep flink doorgezet, voel me beroerd, zo hb ik het bloedheet en zo lig ik te rillen van de kou :S Dus een rustig dagje vandaag maar doen
@Elin Af en toe betrap ik me wel eens op lachen terwijl ze er nog bij is. Die ontdeugende koppies zijn ook echt om op te vreten. Spelen met het eten is hier ook favoriet. Alleen in combinatie met een andere favoriet van Kyra is hier minder geslaagd. Ze zet namelijk veel op haar hoofd en af en toe doet ze dat ook met haar bordje. Dus voortaan als ze spinazie eet zit ik er met mijn neus bovenop! Ik hoop wel dat je nacht beter dan verwacht is! @Rozemarijke Hier hebben we voor een andere oplossing gekozen. De onderste boekenplank is van Kyra en daar staan de boeken die ik niet leuk vind, dus dan is het ook niet erg als ze er aan komt. En omdat het mag van mama is het gelijk niet zo interessant meer en komt ze er eigenlijk nauwelijks aan. Op het onderste plankje van de salontafel liggen Kyra's boekjes, die pakt ze wel regelmatig. Favoriet is hier het Disney prinsessenboek met een melodietje bij elke prinses. @Mamalijntje Dat is balen zeg! 4 Uur is niet een tijd waarvan je zegt nou dan kan ik lekker uitgeslapen opstaan. @Ikke Gelukkig dat je mannen wel goed geslapen hebben. je moet er toch niet aan denken dat je met je grieperige hoofd de hele tijd op en neer moet sjouwen. Maar rot dat de griep toch doorzet! Is er iemand waarbij je de kids even kunt planten zodat jij even een dag in bed kunt liggen? Hier was het rond 6 uur afgelopen met de slaappret. Ook niet mijn favoriete tijdstip maar een stuk beter dan 4 uur. Wel is ze nog eventjes rond 3-en wakker geweest, maar na een voeding ging ze gelijk weer slapen.
Quinn is lekker door papa naar het kdv gebracht, dus heb rust inde tent! Vind het een aanrader hoor, om gewoon zo af en toe een dag kindloos te zijn!
morge meiden, even snel een berichtje vanuit mijn werk maar ik wou toch even met jullie delen dat ik weer een "nachtje doorslapen" op mijn lijstje kan bijschrijven lees straks wel bij.
He meiden Lees hier wisselende verhalen en vroege ochtenden Hier was Thirza om 7 uur wakker, (mocht ook wel na gisteravond) en die ligt vanaf 10 uur weer op bed. Twee keer brullen en toen was ze stil. Ze was ook doodop en wilde ook helemaal geen pap eten, (zelfs niet erin roeren). Nouja, hopelijk straks wel... Vannacht wat minder dan gisternacht, wel twee keer wakker, maar korter op elkaar: half 1 en half 4. Nouja, volgende week maar weer beter, voor deze week reken ik nergens meer op. Vandaag naar de kinderarts, morgen oud en nieuw, weekend de kids van Marc weer hier.... dus de rust keert pas zondagmiddag weer. Als ze wel goed gaat slapen ergens in een van de komende nachten is dat dan gewoon mooi meegenomen @Elin: denk idd dat Thirza ons achterna gaat. Wij zijn ook van die boekenwurmen Heb hier in de kamer 2 boekenkasten vol staan en boven hebben we nog 6 boekenkasten vol, (maar OK, dat is een hoop theologie vanwege onze studie, plus al onze oude studieboeken). Maar ik heb als kind de hele bieb uitgelezen en zo te zien gaat Thirza die kant ook wel op, hahaha. @Devy; ja, ik heb hier op Thirza's oog/handhoogte ook al 1 eigen plank voor haar. Dat heeft wel geholpen, maarja... die andere boekenkast waar geen boeken voor haarzelf staan, blijft wel trekken. Ik ga er maar naar streven om die ook vol te krijgen met kinderboeken, hahaha. @ikke: beterschap! Lekker dat je even in alle rust kunt uitzieken! Ik heb volgende week weer twee dagen kind-vrij. Nouja, anderhalve dag, maar goed Maandagmiddag ga ik iig gebruiken om naar de ikea te rijden. Ga de kinderstoel van Ikea halen, die van 12,95. Want dat is gewoon kunststof en als je de poten ervan af haalt, kun je hem zo in bad te weken zetten. Nu met de tiamo zitten we steeds met een aardappelschilmesje etensresten tussen de naden weg te peuteren Die mag dus weer dienst doen als de dame ietsje netter kan eten. Scheelt ons weer een partij werk, kunnen we die energie weer benutten voor andere dingen... Nou, en vanmiddag dus naar de kinderarts. Ben benieuwd...
@Lob geweldig zeg! @Rozemarijke Die Ikea stoel is echt een aanrader! Wij hebben hem vanaf het begin en ook mijn ouders en schoonouders hebben hem en hij is gewoon perfect (tsja hij is niet zo mooi, maar dat boeit mij niet zo erg). Veel succes bij de kinderarts.
Mijn zwager en schoonzus hebben die stoel dus ook, en mijn schoonouders ook, en hij zit ook gewoon heel goed, ondersteunt goed enzo... Dus jep, boeien dat ie niet mooi is, (hij kan iig wel gemakkelijk even uit de weg als de kamer even meer stylish verantwoord eruit moet zien ). Maar ze hebben verschillende kleurtjes, of niet? *gaat ff de site bekijken of ie er ook in paars is*
Helaas niet Allleen in het blauw rood en wit (dacht ik)... Maar die tafeltjes voor op het stoeltje zijn volgens mij alleen in het wit dus die combi zag ik niet echt zitten.
Nee, had het al gezien idd. Jammer, maar dan wordt het de witte Rood of blauw is hier niet esthetisch verantwoord...
Hmm, Thirza slaapt al vanaf 10 uur trouwens. Echt niet normaal! Nouja, wel duidelijk dus dat ze de schade van gisteravond aan het inhalen is Had ik dat geweten, was ik na het douchen nog ff boodschappen gaan halen... (soms zou je willen dat ze net als de teletubbies een schermpje op hun buik hadden, waar je gegevens op af kunt lezen. Bijvoorbeeld over hoe lang ze gaan slapen, hahaha).
Nou, was rustig hier vanmiddag Thirza heeft vanmiddag tot half 2 geslapen! 3,5 uur achter elkaar dus. Wow... Daarna gegeten en naar de kinderarts. Die vond de eczeem wel echt een probleem voor Thirza. Hebben eerst een uitgebreide anamnese gehad en toen heeft ie Thirza onderzocht, en hij zei direct toen hij de plekken op haar arm en rug zag: Geen wonder dat ze niet doorslaapt. Jeetje, wat was dat fijn om dat een arts te horen zeggen! Het verandert niets aan de situatie (sterker nog: er is ook niet zo 1-2-3 een oplossing voor, behalve nu zoeken naar de goede combinatie van zalven). Maar die erkenning was wel even heel fijn, dat het dus niet aan onze aanpak ligt. Hij vertelde dat een heleboel kindjes met eczeem pas laat doorslapen, door de jeuk. Laten huilen vond hij ook niet de meest passende oplossing, "alhoewel je op deze leeftijd natuurlijk wel moet waken dat ze er niet mee gaan spelen". Nouja, dat weten we ook en wij maken ook wel het verschil tussen jengelen of 5 minuutjes huilen of brullen, of eindeloos blijven brullen. Hij vond dat we er goed mee omgaan iig Nou, heerlijk om even te horen na alle mensen die dan dingen roepen in de sfeer van DK's consultatiebureau... Verder zat ze lekker op een doekje te sabbelen toen we daar zaten en zat er ineens bloed aan, en jawel: eerste kies is door. Vandaar gisteravond en vannacht wat moeizamer dus. Heb 'r nu gewoon maar even iets later op bed gedaan, even lekker gespeeld en gestoeid nog, en voor het op bed doen even preventief wat dentinox op het kaakje, want de andere kant staat op springen. En ze is net probleemloos gaan slapen Hoe is het verder bij jullie? DK: zat me nog ff af te vragen of je bij K nou nog effect hebt gezien van het homeopatische middel, of helemaal niet? Wel lastig misschien te zien doordat ie ziek is geweest, (of zou dat een reactie op het middel zijn geweest?). En hoe is het nu? En met je oma, hoe is het met haar?
Oja, de arts zei ook dat het heel zeldzaam is dat eczeem door een voedselallergie wordt veroorzaakt, maar we gaan het wel checken door met anderhalf dubbelblind te testen. Dan krijgen we dus twee dingen mee waarvan 1 met koemelk en het andere niet, en dan weten wij dus niet welke wel melk heeft en welke niet. Als ze dan reageert op die met melk, dan weten we het tenminste 'zeker'. (Zo zeker als je maar kunt zijn althans, omdat het toch lastig blijft om te zeggen waar een reactie die je ziet nou precies uit voortkomt).