Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh leuk nieuwtje.......SVEN HEEFT WEER DOORGESLAPEN.....na een paar mindere nachten.....!!!!

2. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hi meiden,
    Ik ben weer bijgelezen hoor!

Goofychick, wat lekker zeg een goeie nacht, heerlijk, zeker als je een paar mindere nachten hebt gehad. Die kindjes van ons blijven toch een waar raadsel!

Gelukkig gaat het hier weer wat beter met Julia, ze is iets minder benauwd en ze leeft weer een beetje. We zijn nu ook wel wat minder streng in de nachten. Ze eet nauwelijks overdag en als ze dan in de nacht wakker wordt geven we haar nu wel een flesje. Het cb raadde dat sterk af omdat je dan straks weer moet ontwennen, maar nu volg ik even mijn eigen gevoel en als ze beter is pakken we het oude wel weer op.
    Lob, hier trouwens ook een dame met stevige driftbuien hoor. Een tijdje geleden had ze ze echt veel, nu gelukkig wat minder. Vaak komen ze echt out of the blue voor mijn gevoel. Ze s dan ineens heel boos, schreeuwen, krijsen, bonken, slaan, gooien, smijten, zichzelf en ons pijn doen en we mogen haar niet troosten want dan wordt ze helemaal boos. Soms duren ze ook echt best wel erg lang. Ik probeer het zoveel mogelijk te negeren maar vind het wel erg moeilijk te zien dat ze dan even zo met zichzelf in de knoop zit..... Soms sta ik in de gang met tranen in mijn ogen, maar men zegt dat het erbij hoort!

Nou, ik ga weer even aan het werk!

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Rozemarijke Toch nog goed afgelopen met de kies dan. Nou ja niet met de kies zelf maar wel met de situatie. De vaseline cetamacrogrol helpt hier wel iets omdat het wel minder wordt, maar wegtrekken doet het niet. Het blijven harde roze plekken. Dat is natuurlijk beter dan harde vuurrode plekken, maar lang niet optimaal.

@Goofychick Lekker zeg dat hij weer eens een keer heeft doorgeslapen. Hopelijk gaat Sven het steeds vaker doen. En de zalf is tegen de eczeem, daar hebben verbazingwekkend veel kindjes van dit clubje last van.

Kyra is echt een ontdeugend meisje. Ze weet wat ze wel en niet mag, maar vaak doet ze het expres toch. Ze gebruikt zelfs haar vingertje om aan te geven dat ze het niet mag en met een brede grijns doet ze het dan alsnog. Ik zet haar eigenlijk altijd weg naar een plekje wat 'leeg' staat en zeg dan Kyra Nee. Ach ze houdt er gewoon van om mij uit te proberen terwijl ik van alle mensen (papa en opa's en oma's de strictste ben).

4. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Nou wij hebben dan echt een boef want ik kan wel 100x nee zeggen tegen de hete lamp maar hij pakt deze gewoon.. Om gek van te worden.. Ook knijpen en slaan. Heel gemeen.

Even een vraagje tussendoor eten jullie kindjes goed??
    Hier is het eten ook een ware hel.. Soms niet hoor maar meestal is het een ware strijd om een hap erin te krijgen.

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Vlindertje Gelukkig gaat het weer wat beter met Julia. Ik vind het ook altijd moeilijk om het aan te moeten zien als Kyra niet lekker in haar velletje zit.

@Mamalijntje Normaal gesproken is Kyra net een kliko, maar sinds een dag of twee eet ze niet goed meer. Ik kijk het eventjes aan want twee dagen is niet zorgwekkend, maar ik hoop wel dat het snel weer normaal wordt.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Mamalijntje: hier is eten ook rampzalig :( Ik ben ermee opgehouden om er een strijd van te maken, helpt toch niet en hoe meer je dat doet, hoe negatiever eten wordt... :(
    Ik heb maar geaccepteerd dat ze haar dagen heeft dat ze wel eet en dagen dat het niet wil en dagen dat er van alles speelt waardoor het niet wil... dan maar 's nachts wat inhalen, (alhoewel dat wel langzaam minder lijkt te worden, dat ze dat dan nodig heeft na een dag slecht eten).
    Wat hier de laatste tijd gebeurt, is dat ze het echt zelf wil doen, (geven we haar dus ook de kans toe) en dat alles wat op ons bord ligt, interessanter is. Nu zorg ik gewoon dat ze dingen van ons bord af kan gappen, (niet helemaal pedagogisch verantwoord, maar OK. Ben nu van plan om 'r eerst maar lekker te laten leren eten (klopt die zin?!?) en dan over te gaan schakelen door samen met 'r een mooi bordje helemaal voor Thirza alleen te gaan shoppen. Zien of ze daar dan van wil gaan eten).

@Vlindertje: goed om te horen dat de driftbuien onder controle komen! Blijkt maar weer dat alles een fase is :)

7. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Haha nou Rozemarijke, onder controle heb ik ze nog niet, ze zijn alleen wat in frequentie afgenomen, hahaha, dat is ws meer toeval dan wijsheid

8. raspberry

Dan is de fase in ieder geval op z'n beloop :) Da's wel goed nieuws toch? Geeft hoop op het einde ;)

9. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier al eigelijk van het begin dat Quinn vast voedsel krijgt een drama met avond eten.
    Is een hele tijd goed gegaan maar nu zeker wel 1 jaar dat hij weinig tot niks eet en vooral lust met het avond eten.
    Aardappels weigerd hij resoluut, hoe ik ook en op wat voor manier ook aanbied, hij ruikt het al en weigerd.
    Quinn is meer een rijst en pasta eter en minimaal dus

Ik maak er al heel lang geen drama meer van, totaal geen nut, aan tafel zitten is gezellig

10. raspberry

M'n stiefzoon was ook zo'n moeilijke met eten. Met alle maaltijden eigenlijk wel en hij had op een gegeven moment zich in z'n kop gehaald dat ie helemaal geen groente lustte... Kleine eigenwijs... ;)
    Heeft z'n moeder op een gegeven moment een groente-proefmiddag georganiseerd en toen mocht (let op: MOCHT!) ie overal van proeven. Bleek ie alles te lusten, hahaha.
    Kwam ie weer bij ons, beweerde hij weer dat ie iets niet lustte. O, nou, mama zei wat anders... zeiden we. Nooit meer problemen gehad.
    Maar als ik de drama's nog naar boven haal... pfff!
    Zo heeft ie ooit in de trein van Utrecht naar Eindhoven 50 minuten over 1 boterham gedaan. Toen was ie 3,5. Hij had bedacht dat ie ruimte in z'n buik moest houden voor de taartjes van het feestje waar we heengingen, bleek uiteindelijk. Haha, maar toen ie vervolgens van ons hoorde dat als de boterham er niet in ging, hij de taart ook wel kon vergeten, kon het ineens wel. Lolbroek. Dat was het moment dat wij gezegd hebben: in het vervolg spreken we een tijd af hoelang ze over het eten mogen doen, (voor onszelf dan he?), en als het dan niet op is, wordt er afgeruimd. Als ze dan nog honger hebben, moeten ze de volgende maaltijd maar meer en sneller eten :D
    Werkt wel, stiefzoon kon bij het ontbijt altijd enorm bunkeren als ie 's avonds weer eens moeilijk had zitten doen. Gingen er 2 bakken brinta in... LOL
    Maar vanaf dat ie naar school ging, was het wel over.

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ohw groente, ja die moet verstoppen en heel klein, anders eet hij het dus ook niet :S
    Quinn is ook een typje, wat de boer niet kent eet hij niet, pffffffff maar goed, hij krijgt niks anders of extra's, gewoon zijn vlees en fruit na.

hihihi stiekemerd zijn het ook he Rozemarijke! Als je het zo leest is het grappig, maar snap ook wel dat het op dat moment niet is

12. raspberry

Haha, nee, op die momenten trokken we ons de haren uit het hoofd van frustratie. Maar goed: na een tijdje lach je er idd om, en dan heb je tenminste wat te vertellen, (en uitstekend voer voor zijn bruiloft ooit, gnagnagna: wraak is zoet ;)).
    Wat dat betreft kun je dus beter een 'moeilijk' kind hebben, een gemakkelijk kind levert zo weinig stof op om tijdens de bruiloft eens goed te pakken te nemen :D
    (Sorry, is nogal traditie in mijn familie om dan met een grote knipoog dat soort dingen eens lekker naar boven te halen...
    Ik was zelf ook een moeilijke eter en ben er altijd aan alle kanten aan herinnerd dat ik dan vervolgens wel de kattebrokken en de viooltjes (alleen die uit de tuin van de buren, niet uit onze eigen tuin) opvrat....).

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    whahahahahhaahh jummie kattenbrokken!

Ach heb er wel vertrouwen in dat Quinn ooit wel eens normaal gaat eten hoor, kost gewoon tijd, en straks kan ik het gewoon beter uitleggen waarom hij moet eten en dat hij gewoon moet proeven voordat hij kan zeggen dat er iets vies is.

Ben allang blij dat het geen strijd meer is aan tafel

Pfffff heb er een in bed liggen die iedere keer begint te huilen :S dat beloofd wat

14. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    grrrrrrrrrrrrrrrrr het naar bed brengen is hier weer vreselijk op het moment! ups en downs.. al maanden!
    waar ligt dat toch aan?

@eten, gijs eet eigenlijk wel redelijk.. houdt juist wel heel erg van de warme hap, maar vindt fruit niet zo. brood weer wel.
    en hij wil al 3 dagen zijn fles voor het slapen niet, maar dat kan toch? heeft ie volgens mij ook wel de leeftijd voor.

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ja hoor dat kan prima, als hij er geen behoefte aan heeft lekker zo laten gaan

16. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Goofychick: ben je dan niet bang dat hij er af valt. Pff, ik heb zo'n wild jongetje dat snel is afgeleid en dan is hij in staat om om te keren, en er af kan hij nog niet. Wat heerlijk trouwens dat Sven alweer een paar nachten heeft doorgeslapen.

Rozemarijke: hihihi, wat een verhaal! Hier ook wel wat gedoe met eten soms, hij heeft nu door dat je eten ook uit kunt spugen en dan weer terug kunt stoppen :D
    Maak er ook geen drama van als hij niet wil, dan maar niet. Dan zetten we zijn bordje weg en gaan man en ik heel overdreven zitten smikkelen ;) Meestal vindt hij dat dan weer zo interessant dat hij weer wil, wat ook helpt is als hij van onze lepel mag eten, vindt hij wel mooi denk ik.

Lob: alec wilde hem ook een tijdje niet meer, maar nu valt hij er weer op aan alsof hij de hele dag niks krijgt.

Vlindertje, om die extra fles zou ik me echt niet druk maken, wij doen het ook weleens, als hij niet lekker is of overdag slecht eet, of ontroostbaar is ' nachts. Gebeurt denk ik zo'n 1x in de week. Valt wel mee met dat wennen hier tot nu toe.

Hier was het net ook brullen, ben er maar bij gebleven en heb een liedje gezongen en zijn handje vastgehouden, toen was hij zo vertrokken :)

17. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Nog ff een vraagje: hoe laat zijn jullie kindjes 's ochtends wakker, want hier is het alweer een paar dagen 6 uur, als ik geluk heb is het 7 uur - half acht, maar later echt nooit, ook al gaat hij om 20.00 uur naar bed. Dan lees ik in een ander topic over schema's van dreumesjes en dan lees ik dat die allemaal rond 9.30 wakker worden 's ochtends. Da's hier nog nooit gebeurd...

18. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Elin wha wha moet even lachen hoor.. Lach je niet uit maar als ik bij de Jan2009 mama;s kijkt slaapt geen enkele uit van deze leeftijd.

19. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    gijs wordt meestal tussen 06.00 en 06.30 wakker.
    nu is ie pas net in slaap gevallen dus dan zal ie morgen wel van ons wakker worden als wij om 06.30 gaan douchen.
    het is ook heeeeeel lang 05.30 geweest,

heb dat topic ook gelezen, kan me er niets bij voorstellen.

20. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    In het begin, voor haar 4 maanden, sliep Kyra uit tot 11.00! Ik denk met een flinke dosis weemoed terug aan die tijd. Nu is het ergens tussen 5.30 en 8.00, maar dat laatste is echt een uitzondering.

En Rozemarijke Kyra is een goede eter maar ook ik heb al de nodige 'beschamende' verhalen voor op haar bruiloft. Zo heeft ze al in mijn schoen geplast en stond ze in de plas die ernaast gedruppeld was te stampvoeten, en heeft ze een hele mooie drol bij oma in bad gelegd. :D

Deel Deze Pagina