Dacht al dat ik niet de enige was die er zo vroeg uit moest. Hihi Devy, wat een verhaal. Hier verschoonden wij zoontje de eerste nacht nadat hij was geboren en ik vroeg aan mijn vriend 'hoe komt zijn gezicht zo nat'. Had hij zichzelf onder geplast. Ons wildplassertje....
Hier is het meestal ergens tussen 6 en 7. Als ze erg slecht geslapen heeft of er laat in lag meestal wel wat later, (tenzij ze niet lekker is). Dame heeft hier vanochtend 3 uur geslapen, maar na een baggerbacht mocht dat ook wel weer Heb zelf barstende koppijn nu en hang een beetje tegen migraine aan... O, en ze wil dus weer eens zo'n beetje niks eten. Zo stom: bij de gastouder eet ze alles op, (gisteren 140 gram fruit, 150 gram warme hap, boterham en 220 cc melk). En hier wil het maar niet
Dat is balen Rozemarijke! 'Vreemde' ogen dwingen denk ik dan altijd maar als ze iets bij iemand anders wel/niet doet. Zo is ze bij mijn ouders (we zien ze ongeveer 1 a 2 keer per maand) altijd een engeltje dat overal vanaf blijft zonder dat er iets gezegd hoeft te worden en moet ik nog steeds politieagent spelen thuis. Op het moment is het middagslaapje echt drie keer niets. Ze blijft huilen en als ze dan in slaap valt is het net een halfuurtje en daarna weer gebrul. Ik heb mijn mantra al weer paraat: TisunfaseTisunfaseTisunfase (hopelijk een korte fase, want ik was al bijna gewend aan wat rust om te studeren 's middags).
Nou, idd zeg... jeetje, balen! Hier gaan de slaapjes overdag nu vrij goed: de laatste dagen slaapt ze elke keer zo'n 3 uur. Beetje jammer dat we het nog niet zo kunnen rekken, want nu gaat ze 3 uur na het opstaan alweer slapen en moet ze vervolgens een lange ruk van een uur of 6 maken naar de avond toe. Maar zal vanzelf wel komen dan... Ze ligt er nu net in, dus 3,5 uur na het opstaan. Eens zien of ze dan nog steeds 3 uur gaat slapen Vannacht ging weer iets beter iig. Wel vaak wakker, maar tenminste weer gelijk slapen na het voeden. Pff, ben er gelijk alweer een heel ander mens van En de eczeem is bijna weg: enkel nog een paar kleine ruwe plekjes over! En de kiezen beginnen aardig op te schieten ook, dus hopelijk is deze fase hier snel weer voorbij Hoe waren de andere nachten?
De nacht hier was ook weer wat rommeliger. Ze is een keer of drie wakker geworden, maar in principe was het niet echt slecht. Het is nu alleen wel weer een drama met het middagslaapje dus daar moeten we weer eventjes doorheen. Ze heeft trouwens een nieuwe methode om eruitgehaald te worden die erg goed werkt. Ze poept gewoon heel haar broek vol, en tsja je kunt een kind moeilijk laten liggen dan. Maar daarna gaat ze weer heel consequent terug in bed (waar het drama dan weer overnieuw begint).
hier is het de laatste 2 dagen overdag en 's nachts slecht, maar na een paar heeeel goeie nachten hoor je mij niet klagen! maar hij heeft heel rode wangetjes, zijn temp is 38 graden en hij wil niet eten en drinken... waarschijnlijk tandjes dus! morgen vieren we zijn eerste verjaardag
Spannend Lob! Ik hoop dat het een fantastische dag wordt ondanks dat hij zich niet helemaal fit voelt.
Nou, hier is tand 8 door (was niet eens zo dik, dus die is er bij al die kiezen zomaar even bij doorgekomen), en kies 3 gaat echt vandaag of morgen volledig doorbreken en kies 4 gaat ook niet lang meer duren. Pfff, aftellen hier dus Verheug me op de rust die gaat komen (hopelijk, hahaha) als ze allemaal weer door zijn... Herkenbaar trouwens, dat broek-volpoepen-verhaal, Devy! Doet Thirza dus ook vaak als we haar nog voor een tweede slaapje op bed willen hebben... Dan hoef ik het hier daarna echt niet meer te proberen om 'r toch nog weer op bed te doen, (drama's ook, waar ik echt geen energie meer voor heb), dus dan zorgen we altijd gewoon dat ze 's avonds nog voor 7 op bed ligt maar... @lob: balen dat dat dan net voor z'n verjaardag is! Maar hopelijk wordt morgen gewoon een leuke dag! Nog speciale plannen?
O, en echt heerlijkheid: hier heeft m'n man net Thirza op bed gedaan. Ging dus van geen kanten, ze protesteerde heftig, dus is hij met haar op bed gaan liggen en heb ik nu sinds kwart over 3 de handen vrij Zit gewoon heerlijk even domweg te surfen op internet, (vooral veel taarten aan het bekijken, heb een nieuwe hobby gevonden marsepeintaarten bakken). Zoooo lekker om op een zaterdagmiddag weer even ongegeneerd niks zinnigs te zitten doen Manlief is sinds 10 minuten dan weer beneden, ze was eindelijk in slaap gevallen
@goofy, heel veel plezier morgen!! en ik zie uit naar een mooie taart foto! @rozemarijke, lekker hè even tijd voor jezelf? ik heb dat echt zo hard nodig af en toe. was jij nou marsepeinen taarten aan het maken? ik heb er vandaag een opgehaald bij een dure bakker, maar ik vond hem een beetje tegenvallen
Devy: vervelend van het middagslaapje. Zeker als je wilt studeren. Wel fijn dat de nachten redelijk blijven gaan! Rozemarijke: oh wat heerlijk dat het opschiet met de tanden. Ik kan niet wachten tot hij ze allemaal heeft. Ik reken er echt op dat ik dan weer mag slapen. Wij hebben echt weer een k-nacht gehad dankzij tanden en een vaccinatie. Pfffff..... Goofy en Lob: heeeeeeel veel plezier morgen met de allereerste verjaardag van Sven en Gijs. Geniet ervan!
Goedenavond meiden! Hier gaat het al weer een tijdje goed (sstttttttt zeg het niet hard) Vanmorgen moest ik weer werken, na 3 weken vakantie (had ik vakantie dan) Dus was even afzien, zeker met de temp buiten brrrrrrrrrrr Maar goed was een rustig dagje! Weer een hoop jarige in aantocht zie ik, leuk!!
@Lob en Goofychick: gefeliciteerd met de kleine mannen! Fijne dag vandaag! @Lob: jep, ik ben begonnen met marsepeintaarten maken Heb er pas net 3 gemaakt hoor, maar het gaat me best goed af, (al zeg ik het zelf ). In de winkel zijn ze idd best duur, maar goed: er zit ook wel veel werk in... Maar goed, als je zelf een beetje creatief bent aangelegd, is het helemaal niet zo moeilijk en kun je voor een euro of 15 een mooie grote taart maken Ik heb inmiddels een eerste 'bestelling' binnen van m'n schoonzusje en zwager. Wel zo handig, want voortdurend voor onszelf bakken is niet zo best voor onze lijn en voor de portemonnee ook niet helemaal fijn LOL @Ikke: balen he, als je vakantie dan helemaal op is gegaan aan zorgen? Had ik hier van de zomer, pfff... werd eerst Thirza hardstikke ziek in m'n vakantie en daarna ging ik er zelf achteraan (keel- en oorontsteking ). Kun je met jouw werk een beetje op korte termijn vakantie nemen, want dan zou je een weekje kunnen doen als alles rustig is weer... @Elin: oh, die tandjes, het is wat he? Maar goed, hier dus nog zeg anderhalve kies te gaan. Die 3e kies weet ik niet helemaal zeker of ie nou door is of niet... beetje twijfelgeval toch nog. Maar goed, alleen die en de 4e nog en dan zijn we er vanaf. Wel weer fijn: vannacht ging al een stuk rustiger. Ze is alleen wakker geweest om 23.15, 1.45 en 5.30... en toen nog geslapen tot half 8! Yeah, we gaan de goeie kant weer op
@Lob en Goofychick Gefeliciteerd. Maak er een leuke dag van met zijn allen. @Elin Wat zou het toch fijn zijn als ze met een complete set tanden en kiezen geboren werden. Dan zaten we nu niet met die tandendrama's. @Ikke Hopelijk kun je binnenkort wél van een vakantie genieten. Daar ben je wel aan toe lijkt me met die ziekenboeg thuis en bij je schoonmoeder. Wel fijn dat je vanalles hebt kunnen regelen. Dat zal haar goed doen en jou ontlasten. @Rozemarijke Mmmm klinkt lekker. En die egel taarten waren echt gaaf. Die allergieën hebben wel de chef in jou wakker gemaakt. Maar ik moet zeggen dat ondanks alle verbeteringen mbt non-allergeen eten dat je haast wel gedwongen bent je culinaire talenten aan te spreken want nog in zoveel dingen zitten melk en eieren. Wel fijn dat het wat beter lijkt te worden met Thirza's slaapritme. Misschien als alle kiezen door zijn dat het nog beter wordt. Hier heeft Kyra gister overdag niet meer geslapen. Eerst een poepbroek en toen ging de telefoon toen ze in bed lag. En als de telefoon gaat is het drama. We hebben haar tot 18.00 op gehouden en toen onder de douche en in bed. En ondanks dat het geen slechte nacht was is ze toch erg onrustig geweest. Ik heb Kyra ongeveer 6 keer gehoord, waarvan ik er twee keer naar toe moest. het arme schaapje had zoveel jeuk. Nog 1 dag totdat ik die Lipikar op kan halen. Ik moet wel lachen om ons 'smeer-regime'; we hebben nu 3 zalven die we per keer opbrengen. De vaseline cetamacrogol voor eczeemplekken op de armpjes en beentjes en haar gezichtje, een vette babyzalf voor haar rompje, en dan nog een creme die we tussendoor opbrengen. Ik smeer kyra per dag evenveel in als ik voor mezelf in een half jaar haal.
Haha, nou, hier ook zo... Alhoewel ik op dit moment enkel nog de vettende zalf smeer, omdat de eczeem zo'n beetje helemaal weg is, (voor het eerst in tijden weer eens). Wat betreft het bakken: ben idd wel gedwongen om zelf aan de slag te gaan, want een taart zonder melk en ei is gewoon niet te krijgen. Nou is het wel mazzel dat we alleen nog maar melkvrij hoeven nu en dat de ei goed gaat (Heb van de week een heerlijke uitsmijter met spek gegeten: My goodness: wat is DAT lekker als je dat bijna een half jaar niet gegeten hebt! ). Maar was eerder ook al wel aan de slag geweest, maar dan voor de stiefkids: suikervrij... Heb hier dus een tijd geleden een cake gebakken zonder melk, ei, soja en suiker. Nou, die combi kun je ECHT nergens kopen. Je zult een kind hebben dat voor alledrie allergisch is zeg, melk ei EN suiker. Pfff, dan kun je echt zo'n beetje niks meer eten! Maar goed, noodgedwongen dus aan het bakken geslagen en de marsepein ontdekt en dat is echt LEUK! Door alle gedoe het afgelopen jaar heb ik weinig tijd gehad om m'n creatieve kant de ruimte te geven (ik schilder en teken, maar daar moet je gewoon een hele middag voor hebben...). Dit kan gewoon 's avonds, want je bent minder afhankelijk van daglicht, en het kan meer even tussendoor hier en daar... Beter! Mochten jullie een taartje willen en je bent in de buurt van Den Bosch (en ik heb tijd): geef maar een gil Herkenbaar trouwens, van de telefoon... Hier ook en aantal keren gebeurd dat ik Thirza dan net in slaap had en dan ging de telefoon. Zucht... Ben op een gegeven moment de foon gewoon eruit gaan trekken als ik Thirza op bed ging doen en ze had een moeilijke dag... Ze heeft vanochtend maar kort geslapen: ben zelf lekker naar de kerk geweest en ze was dus met papa thuis. Dat werkte nog niet helemaal Nouja, ze is iig vrolijk en wil weer zelf spelen. Stond net aan de andere kant van de tafel over de tafel heen te gluren (wou net ) naar mij en te lachen!!!! Haha, was net te laat om het fototoestel te grijpen helaas, maar wat een tiep, die miep van ons Ben nu alleen met 'r thuis omdat m'n man naar de verjaardag van z'n moeder is. Had geen zin om met Thirza, die nog na loopt te hoesten van de griep, in een rokerig huis te gaan zitten en haar door de drukte weer helemaal van slag af te hebben nu ze net weer opkrabbelt. Lekker thuisgebleven dus We zien opa en oma wel weer een ander keertje Kan ze vanavond, na zo´n half slaapje, tenminste ook op tijd op bed...
Nou hier slechte nachten en dagen. Jamie heeft oorontsteking en is helemaal van slag af. Hopelijk gaat het bij jullie beter?
Goedenmiddag alweer HIer vanacht een klein drama, maar niet zo heel raar, want hij was volledig doorgelekt! Arme ziel had het koud, zat te rillen als een rietje Dus papa hem lekker omgekleed, ik zijn bedje verschoont, flesje warme melk, en toen weer lekker slapen tot 9 uur! Heerlijk. Lob en Goof, van harte, en maak er een leuke dag van!! Rozemerijk: ik bestel nu dus al 2 jaar een taart voor Quinn bij iemand die met alle allergiën rekening houd De eerste taart was koemelk en ei vrij, en dit jaar dan koemelk vrij. Ik laat dan een mini taartje maken voor Quinn helemaal alleen, daar mag van mij dan niemand aankomen, erg leuk
Had ik afgelopen jaar ook gedaan, had m´n nichtje voor ons twee taarten gemaakt, waarvan eentje voor mij en Thirza, zonder melk en ei. Maar toen ik die zag, dacht ik: Dat kan ik ook wel zelf, hahaha. Sneu trouwens, dat ie vannacht helemaal doorgelekt was! Maar goed, daarna dus even lekker uitgeslapen... Mamalijntje: hier bij oorklachten ook altijd bagger qua slapen! Sterkte!
Sorry meiden typ snel weer mee, maar t zit er nu ff niet in.. Ben gebroken! De nachten zijn werkelijk waar al zeker een week HELS! Elk halfuur wakker, Lang wakker, flessen vol leegdrinken en huilen huilen... K*t kiezen! Rozemarijke ik las dat je t over 4 kiezen had ? Komen er 'maar' 4? Dan snap ik het drama hier want er is er 1 half door en 3 op knappen!