Rnate: thanks, ben ik nu dus wel weer mee begonnen voor het slapen gaan! Meiden, ik ga naar bed, ben helemaal op. Hoop dat vannacht eindelijk weer eens goed gaat.
En Elin, was het wat rustiger? Hier weer eens een wat rustiger nacht iig. 'Maar' 3 of 4 keer wakker (weet niet zeker meer), dus dat viel mee. Thirza is wel weer ziekjes nu, verhoging en snotterig en niet alleen kunnen spelen. Heeft gelukkig vanochtend al wel weer even 2,5 uur geslapen (ze was om 6 uur ook al wakker) en hopelijk straks nog even weer Maar zo eerst maar ff boodschappen doen, dan vermaakt ze zich altijd wel en hebben we even echt gezellige tijd samen Ik kan hier namelijk bijna geen kant op op het moment...
Pff helaas niet. Ben nu dus echt brak. Rozemarijke fijn dat jouw nacht beter was. is de arme meid weer een beetje ziekjes? Hebben jullie door het slaapgebrek ook weleens een beetje down gevoel?
elin, balen meid dat het op het moment zo slecht gaat met het slapen. ik heb dat downgevoel ook wel eens als ik echt zooo moe ben. dan heb ik nergens zin, geen zin in wandelen met gijs en het ergste is dat ik dan de uren aftel tot ie weer naar bed gaat... vreselijk. als ik echt zo moe ben, dan ga ik op vrije dagen echt iedere minuut dat hij slaapt zelf ook slapen. en 's avonds heel vroeg naar bed, en dan vraag ik aan mijn vriend of hij in het weekend een ochtend met gijs naar beneden wil gaan zodat ik kan slapen. niet echt gezellig, en er blijft een hoop werk liggen... maar tis niet anders. sterkte meid! probeer te onthouden dat er vast weer betere tijden aankomen!
Och, nou, dat gevoel kan ik je tot in detail beschrijven! Ik was een tijd geleden aan het zoeken op symptomen van oververmoeidheid, toen ik een heel lijstje tegenkwam, waarvbij dus ook dat down en depri voelen beschreven stond... Heel herkenbaar. Als ik echt goed moe ben, dan kom ik nergens meer toe, kan me nergens meer op concentreren, kan m'n dag niet meer fatsoenlijk plannen (en zelfs tussendoor een was in de machine gooien lukt dan niet meer, ook al schrijf ik dat daags ervoor uit in een planning en een to-do-list) en kan me alleen nog maar vreselijk nutteloos voelen dan. Heel vreselijk Komt dus echt van vermoeidheid (want na een goeie nacht of overdag een gelegenheid om bij te pitten, trekt het ook gelijk weer weg). Nou, hier lijkt het erop dat Thirza voor de tweede keer gaat slapen. Ging even vol aan het brullen, maar ze is zichtbaar zoooo moe. Wil ook wel na een week overdag nauwelijks slapen en nu snotterig en verhoging natuurlijk... Maar goed, da's dus voor het eerst in weken dat ze weer eens twee keer op een dag slaapt... Wel lekker
Rozemarijke: En? Heeft Thirza nog lekker lang geslapen vanmiddag? Zoonlief slaapt overdag ook redelijk en het in slaap vallen gaat super, maar 's nachts is het echt drama. Maar goed, we hopen vannacht weer het beste.... Lob: hoe gaat het bij jullie? Devy: heeft Kyra vandaag nog geslapen? Of heeft ze weer haar middagslaapje geskypt? En met de rest? Het is rustig hier!
Nou, dat had ik ook al geconstateerd, die rust hier... Maar geloof dat Beatrice en DK hun handen even vol hebben aan de kiezen Benieuwd hoe het daar nu verder is. Hier heeft Thirza vanmiddag nog anderhalf uur geslapen! Yeah Even dacht ik nog dat het niet ging lukken: de dame begon te kletsen in bed. Maar even plotseling als dat begon, hield het ook weer op (tegelijk met een enorme dreun, waarvan ik niet helemaal zeker was of dat wel buiten was, dus maar ff gaan kijken door het bovenraampje van haar deur, LOL. Was dus niks aan de hand en ze lag op een hoopje helemaal boven in haar bed dus te slapen. Zal wel van het ene op het andere moment gewoon letterlijk in slaap gevallen zijn... Daarnet ging het inslapen dan weer even niet zo lekker, uur bezig geweest voor ze sliep. Nouja, na zoveel rust vandaag kon ik dat wel ff hebben Maar was lang geleden dat ze overdag zo goed geslapen heeft!
elin, kun je morgenvroeg misschien wat bijslapen? rozemarijke, fijn dat ze vandaag zo lekker geslapen heeft! ik zat net nog even in het boek "lekker slapen zonder huilen" te lezen (heb ik ooit gekocht, maar vind het niet echt iets), en daar staat een schema in wat kindjes ongeveer aan slaap nodig hebben. bij de leeftijd 1 staat: 2-3 uur overdag en 11,5-12 uur 's nachts. overdag slaapt gijs meer, maar 's nachts weer minder. en bij jullie?
@Lob De weekenden zijn hier nog steeds bijslaap tijd. Dus ook hier een hoop werk dat blijft liggen. Ach ja als de mensen een redelijk opgeruimd huis willen zien als ze langs komen moeten ze maar ruim van te voren bellen en anders kijken ze maar een andere kant op. Wel ben ik weer op schema met de was, dat is tenminste één lichtpuntje. Helaas ben ik geen slaapwonder dus als ze een keer drie kwartier slaapt ben ik meestal zelf net in slaap gevallen dus dat doe ik maar niet meer. Ik word er stikchagerijnig van als ik dan mijn bed uit moet. Kyra slaapt ongeveer 11 uur 's nachts en als ik heel erg geluk heb overdags 1 uurtje. Eigenlijk te weinig, maar ze schijnt wat minder slaap nodig te hebben dan de gemiddelde dreumes/baby. @Elin Dat depri gevoel ken ik erg goed. Ik word er zo lusteloos van en alleen bij de gedachte aan dingen die ik allemaal nog moet doen zakt de moed me in mijn schoenen. En wat bagger dat de nachten nog steeds zo slecht zijn. Hier is het echt precies andersom. De nachten gaan redelijk ondanks dat de eerste kies net doorgekomen is, maar 's middags is het nog steeds huilen met de pet op. Ik was met mijn moeder naar de stad gegaan en ze is toen per ongeluk in slaap gevallen. Het was echt zoiets van 'lalalala ik kijk lekker rond, hmm mijn oogjes vallen dicht' en toen sliep ze ineens. Het duurde maar ongeveer een half uur maar daar had ze voldoende aan. @Rozemarijke Heb je een stoel voor de deur gezet om door het bovenlicht te kijken? Dat klinkt ook als een actie voor mij (al dan niet van de stoel afvallend en zo alsnog de kleine muppet wakker te maken). Dat per ongeluk in slaap vallen werkt hier ook het beste 's middags. Af en toe zeg ik ook daadwerkelijk tegen haar van 'mama zet je nu eventjes in je bedje en je mag best met je knuffels spelen zolang je maar even uitrust'. Niet dat het veel helpt als ze er geen zin in heeft maar goed. Communiceren is altijd goed. @all Ik ben een megamuts vandaag geweest. Het begon al 's ochtends toen ik naar mijn ouders reed. Op nog geen 50 meter van ons huis heb ik een pirouette met de auto gemaakt. Wat was ik geschrokken en ik reed echt zacht. Gelukkig heb ik niets/niemand geraakt en zijn we in het midden van de weg tot stilstand gekomen. Vervolgens gingen we winkelen en op een gegeven moment kwam ik erachter dat ik iets aan mijn tas had hangen. Ben ik ook nog eens totaal per ongeluk een dievegge. En toen we weer thuis waren wilde ik Kyra naar boven brengen en knalt ze zo met haar kopje tegen de deurpost. Als troost heeft ze nog lekker eventjes bij mij aan de borst gehangen, maar wat voelde ik me schuldig! Overigens had ik wel het geluk dat ik toch de Lipikar baume heb gevonden en de combinatie met de douchegel en hormoonzalf lijkt goed aan te slaan. Heb ik toch nog iets goed gedaan vandaag.
@LovelyDK Nou ben ik echt een muts, ben ik jou helemaal vergeten. Zeg alsjeblieft geen sorry! We weten allemaal hoe het is. Dus kruip lekker ongegeneerd onder de wol. En hopelijk is het kiezendrama snel ten einde.
Elin had je mijn verhaal laatst gelezen wat ik door heb gekregen van het CB? Is dat niks? Verder ga ik morgen even proberen wat bij te lezen....... Hier gaan we een verwijzing naar de KNO arts vragen, meneer zit al heeeeeel lang aldoor aan zijn oor te wroeten, alsof er wat dwars zit, soms zo heftig dat dat toch pijn moet doen. Heeft het eventjes niet gedaan, maar komt weer op zetten, en het kan maar zo zijn dat dat zijn onrust veroorzaakt.
@lob: als Thirza goed in haar vel zit, komt ze idd aan die slaapuren. Slaapt ze 's nachts de klok rond, (alhoewel je er wel een uurtje af mag halen voor alle wakkermomenten), en overdag idd zo'n 2 uur dan meestal. Maar zoals de afgelopen weken, dan mogen we blij zijn als ze 's nachts 10 uur haalt en overdag een keer anderhalf uur slaapt. Veel te weinig dus, en nou ben ik niet zo van de standaard-schema's (elk kind heeft een andere hoeveelheid slaap nodig), maar we zien aan 'r dat dat idd niet genoeg is. Gisteren was dus even een inhaaldag denk ik. Vannacht ging dus alweer minder: ze heeft geslapen van 20.15-6.15.. 10 uurtjes dus, met dus nog 3 onderbrekingen voor een voeding. Ligt nu weer op bed net, eerst met het nodige gepruttel, net was het ff stil en nu ligt ze te kletsen. Hopelijk gebeurt er hetzelfde als gistermiddag... @DK; niks om je voor te verontschuldigen hoor! Komt wel weer, hopelijk gaan de kiezen nu een beetje opschieten! @Devy: haha, muts Toch lekker, even zo kunnen lachen achter je PC. Thanks @Goofychick: was dat niet de gecontroleerd-laten-huilen methode? Dat werkt hier echt alleen als ze helemaal gezond is. Meestal niet dus Ik hoor ook veel dat CB's slecht doorvragen op het slaapgedrag en op eventuele gezondheidsproblemen die daarop van invloed kunnen zijn. Wordt al gauw uitgegaan van dat het een pedagogisch probleem is, (hier zowel CB als huisarts die die kant opstuurden), terwijl er dan nog helemaal geen grondig fysiek onderzoek is gedaan en idd bekend is dat huisartsen oorproblemen vaak missen als die zich niet luid en duidelijk als rode oortjes bekend maken... Goed dat jullie ook een goeie check gaan laten doen, want dit zijn wel signalen die je serieus moet nemen!
Meiden lees nog steeds mee hoor maar gewoon geen puf! Druk met Jamie, werken en daarbij voorbereidingen van zijn verjaardag. Ook nog wat pspcrea;s die gemaakt moeten worden dus drukjes. Maar lees niet veel goeds over de nachten.. Kiesjes etc ai! Hier is Jamie eindelijk aan het opknappen van de oorontsteking en slaapt ook iets beter maar heb me erbij neergelegt dat hij gewoon wakker wordt in de nacht. We geven gewoon wat warme melk en daarna slaapt hij weer verder.
elin, is het vannacht beter gegaan? mamalijntje, fijn dat ie wat opknapt! oh leuk.. jamie is bijna jarig! wanneer vieren jullie het? hoe bevalt je nieuwe baan? devy, wat een pechvogel was jij gisteren!
Lob de 20e is Jamie jarig maar door het werk moet ik nu al druk bezig zijn ermee. Werken bevalt heerlijk.. Even thuis de boel de boel laten en heerlijk mijzelf zijn. Alleen zwaar te combineren met vroeg opstaan en weinig slaap in de nacht.
@Rozamarijke, huh gecontroleerd laten huilen??? Ehhh wat bedoel je dat we hem elke keer weer laten liggen? Geen idee, ik doe hierin wat mijn hart me ingeeft. En sinds kort is dat dus weer tussen ons in als het niet gaat, niet meer 6 keer eruit en dan nog overstuur......voor hem lekkerder maar vooral voor papa en mama.....merken dat we even bij kunnen tanken nu.....want tussen ons in slaapt hij wel goed. Rare is alleen dat hij gisteren tot 12 uur klokslag zich niet laat horen, we kunnen hem steeds eerder op bed leggen.....maar na 12 uur is het bingo....je zou haast zeggen dat het met het bovennatuurlijke te maken heeft.....is toch raar.... Oh missen doktoren het een en ander wist ik niet mbt de oortjes, dan is de bevestiging aldaar..... @Mamalijntje, heerlijk ff gewoon je eigen ding he.....en ja meid, ik weet er alles van dat het pittig is met weinig slaap.....hier hebben we besloten dat ik in september maar 2 dgn ga werken (bevindt me in een positie waarbij dat kan en manlief een hele drukke baan heeft, en hem alles gelegen is dat het hier thuis lekker draait als hij er niet is) Jamie ook bijna 1......het lijkt hier inmiddels of het al weer een tijdje geleden is raar hoor. Moet wel zeggen dat de dag van de bevalling ik een raar gevoel over me heen had. @Elin78, knuff......ja hoor hier ook dat gevoel weleens, ook logisch, maar dan kijkt er een lief kereltje naar mij met zijn mooie lach en dan is het over. Dus hier een paar redelijke nachten gehad nu hij op antibiotica zit maar dus puur omdat we hem eerder bij ons nemen. Kiezen tussen twee kwade, hij heeft het gevoelsmatig door maar niet dat hij zoiets heeft, mooi lekker in de maling genomen want het mannetje slaapt alweer voordat we hem neerleggen. Back to the roots.....hij had vanaf het begin heel veel behoefte om bij ons te zijn.........en ik ben allang blij dat we de avonden weer een beetje voor ons zelf krijgen......met Sven is het gewoon stap-voor-stap......
@goofychick: ik meende dat het CB jullie toen had geadviseerd om eerst 5 minuten te laten huilen, troosten en weer terugleggen, 10 minuten laten huilen, enz enz. Dat je dat bedoelde met je reactie op Elin (Of was jij dat nou niet... ik word hier af en toe een beetje dement geloof ik ). Nou, Thirza ligt voor de tweede keer weer op bed. Vanochtend anderhalf uur geslapen en net was het om elke scheet huilen en niks was goed. Steeds naar mij voor troost en bij mij op de arm er dan weer af willen en dan een halve meter kruipen en weer janken. Ze heeft geen verhoging, (althans, bijna niet), maar wel erg snotterig. Dat samen met de nog doorkomende laatste kies zal het wel zijn denk ik. Nouja, hopelijk gaat ze nog even slapen. Brullen is weer over, ligt weer te kletsen. Of eigenlijk: te broemen. M'n man was vanochtend even bij de gastouder helpen office te installeren, en die zei al: Ze wil praten en hele verhalen vertellen, alleen heeft ze de woorden nog niet. Nou, idd.... want ze brabbelt werkelijk waar aan 1 stuk door de hele dag. En als je niet afgaat op de klanken maar op de toon, vertelt ze echt hele verhalen.... Kan niet wachten tot ze echt een beetje wijs kan met wat woorden enzo
@Mamalijntje Gelukkig is Jamie aan de beterende hand. Nog maar 4 daagjes en dan is hij officieel baby af en is hij een dreumesje. @Goofy Gecontroleerd huilen is dat je wel laat huilen maar dan wel gaat kijken/troosten. De een gaat de eerste dag elke 5 minuten kijken en de volgende dag elke 10 minuten enz. En de ander bouwt het de avond zelf op. Dus elke avond eerst na de 5 min, dan 10 min, 15 min enz gaan kijken. Hier hielp het in eerste instantie ook voor geen meter. Maar op een gegeven moment werkte het wel. Dat stap voor stap werkte ook met Kyra het beste. Eerst bij ons in bed leren slapen totdat ze ongeveer 3 tot 4 keer per nacht wakker werd en daarna met behulp van gecontroleerd huilen leren zelf verder te slapen in haar eigen bedje. Op het moment heeft ze toch nog ongeveer 2 keer per nacht ons nodig om weer in slaap te vallen, maar dat vind ik minder erg dan om de haverklap mijn bed uit te moeten. @All Na 45 minuten kon ik Kyra ontroostbaar huilend uit bed plukken vanmiddag, na misschien 20 minuten slaap. Eigenlijk zou ik haar dan moeten laten huilen maar ze zit niet helemaal lekker in haar velletje met de jeuk en kiesjes/tanden dus ik heb haar naar beneden genomen. Toen ik haar aanlegde viel ze in slaap en heb ik haar zonder haar wakker te maken op de bank kunnen manouvreren. Wel even een vloekmoment gehad want toen ik weg wilde lopen stapte ik op haar liedjesboek en begon er een vrolijk deuntje te spelen. Gelukkig was mijn hand op haar buikje genoeg om haar te overtuigen nog eventjes verder te slapen en dat doet ze nu al een kwartier. Vannacht was ze een keer of 6 wakker, maar ik heb er gelukkig maar 3 keer heen gehoeven. Ik lag toch wakker tot een uur of 1.00/1.30 dus ik ben maar één keer echt wakker gemaakt.