Zo zit mn manneke er nu bij, hij heeft van alles mee gesleept en wilde graag een dekentje, hij riep maar koud, koud, arme ziek! hij zit lekker bumba te kijken( die clown komt mn neus uit haha)
Beatrice, in een boek dat ik heb van de bieb staat dat als je baby steeds veel te vroeg wakker wordt, je hem of haar wakker moet maken om een uur of elf en dan weer in slaap moet laten vallen. Er staat dat je dan meer kans hebt dat hij slaapt tot de volgende ochtend. Ik weet niet of het waar is en misschien heb je het weleens geprobeerd, maar wellicht is het het proberen waard. Wat een zielepiet Ikke! Lob dat is wel vreemd he dat hij bij je moeder wel goed sliep. Doet zij iets anders, met het naar bed gaan, ander ritueel, badje??? Is het daar donkerder of juist lichter, warmer of kouder?
ikke, wat zielig voor je zoontje!!! wel een heel leuk manneke zeg!! elin, ze doet niets anders.. maar ik probeer er nu achter te komen of er toch iets anders is in zijn kamertje daar.. is namelijk niet de eerste keer dat hij daar heel goed slaapt.
Hai, Ik wil even zeggen dat ik heel knap van jullie vind hoe jullie hier mee omgaan. Ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk is. Mijn zoontje Luca wordt sinds een maand elke nacht een paar keer wakker maar ik hoef er gelukkig niet uit. Hij snikt en kreunt dan wat een paar minuten en valt vanzelf weer in slaap. Helaas gebeurt het wel zo'n 5 keer per nacht en ik ben dan wel wakker. De ene keer slaap ik weer snel in en de andere keer lig ik wat langer wakker. Dit vind ik al zwaar, laat staan wat jullie meemaken! Daarom van mij een hart onder de riem dat ik trots op jullie ben en een dikke digitale knuffel. Respect hoor! Veel liefs Nataly
@Ikke Gelukkig is Kyra nergens fan van dus er komt nog niets echt mijn neus uit. Ik zet wel eens de tv voor Kyra aan in de hoop dat ik eventjes op de bank kan soezen, maar helaas is ze alles na 5 minuten weer beu. Wel handig trouwens dat je je kleintje er toch iets mee op kan vrolijken. En wat fijn dat ik toch over betere nachten lees. Hier was het het absoluur dieptepunt qua nachtrust. Ze heeft zowat de hele nacht lopen spoken en ik moest heel hard nadenken over waarom ik in godsnaam kinderen wilde. Ik had zelfs al besloten dat het echt bij maar eentje bleef. Toen ik opstond hield ik me voor dat er dames zijn die er zowat een moord voor doen om kinderen te kunnen krijgen en zag ik het al wel weer wat rooskleuriger in. Ik merk wel dat mijn max bijna bereikt is en dat het tijd wordt om Kyra voor de 5e keer van haar leventje weer eens naar opa en oma te sturen om te logeren. Kyra helemaal happy want ze is dol op ze, en ik helemaal buiten bewustzijn terwijl ik mijn verkorte winterslaap houd. Wat zou dat fijn zijn!
Nataly: dank voor je lieve woorden. Devy: ik kan me je gevoel goed voorstellen. Ik heb me nooit afgevraagd waarom ik kinderen wilde, maar ik heb me wel voorgenomen dat nummer 2 nog even moet wachten. Ik had gewoon niet verwacht dat het zooooo vermoeiend zou zijn. Elke keer dachten we 'hij gaat doorslapen als ik stop met de BV, hij gaat doorslapen als hij vast voedsel krijgt, etc.' Nu zeggen we 'hij gaat vast doorslapen voordat hij 18 is'. Maar dan liggen we weer wakker omdat hij laat thuis komt. Haha.
@lob slaapt hij dan in een campingbedje? mn neefje sliep ook slecht tot ze er achter kwamen dat hij lekkerder in een campingbedje sliep. hier moet nummer 2 ook nog even wachten als ik na ga hoe moe ik was in het begin van de zwangerschap dat zou ik nu echt niet aan kunnen...
manlief zei vandaag probeer hem anders eens niet smiddags op bed te leggen miss slaapt hij dan wel door. maar hij houd dat echt niet vol tot savonds. kan wel proberen natuurlijk en dan rond 7u op bed leggen of zou dat niks uit maken wat dneken jullie?
@Bulldog: meestal is het zo dat als ze moe zijn, ze alleen nog maar slechter gaan slapen... maar misschien is die dreumes van jou de uitzondering op de regel @Ikke: wat een schatje zeg! Sneu dat ie ziek is @Devy: zoooo herkenbaar! Dat heb ik me dus ook al een paar keer afgevraagd, waarom kinderen krijgen me zo leuk leek Maarja, 's ochtends ziet alles er anders uit, zeker als Thirza dan met een stralende lach het weer even heel fijn vindt om lekker te kroelen en daarna lekker aan het spelen gaat. Maar... nummer 2 gaat hier nog wel even wachten ook. Ik ben de hele zwangerschap kotsberoerd geweest en dat ga ik echt niet trekken zo! Nou hadden we sowieso al wel bedacht dat 2,5-3 jaar ertussen wel mooi zou zijn, dus gelukkig daarin geen heftige wijziging van onze plannen @Nataly: thanks @lob: bijzonder toch he... zou hij dan denken: mama is er toch niet, laat ik maar verder slapen?
@rozemarijke ik ga hem iig proberen eerde rop bed te leggen rond half 8 zn oude tijd toen het winter was. zie dat je ook in brabant woon waar woon je ergens?
Ff niet mee getypt want mijn manneke is helemaal niet lekker, zielig Hier opzich wél redelijke nachten gehad gelukkig!!!
Bulldog, hier is het wel zo hoe moeier hoe beter hij slaapt. Maar heel de middag ophouden is geen optie, dat lukt echt niet op een gezellige manier. Hihih. Ik woon ook in Brabant Bulldog. In Rosmalen.
Waarschijnlijk wel want ik kom ook uit Brabant. Maar verhuizen gebruiken we pas als allerlaatste redmiddel, want ik vind het hier in Brabant toch wel het beste. Iedereen een hele goede nachtrust gewenst alvast (en hopelijk niet alleen in onze dromen).
O, shit... daar ligt het aan Ik woon in Den Bosch... hmm, toch maar weer terug naar Drenthe dan (nee, toch maar liever niet, bevalt me hier veel te goed verder ). @DK: hmm, hij is dus echt echt ziek geworden? Hier ook al een meiske wat vandaag niet lekker was, verhoging, steeds mondjes voeding overgeven... @Elin: da's ook mooi in de buurt Zullen we shifts gaan draaien? Lever ik Thirza een nachtje bij jullie in en dan de volgende nacht jullie mannetje hier... Onee, dat zal ik je niet aandoen: Thirza weigert de fles van vreemden
Ik woon in het buutenland, maar kom wel uit Zuid Holland. Daar ligt het natuurlijk aan. Zoonlief ligt nu op bed en hij heeft geeneens gehuild! Hij zit wel maar op 1 slaapje per dag. Vraag me af of ie dan niet te moe is??